Gå til innhold

Uke 34 - forferdelig trøtt!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har kommet litt ut i uke 34 nå, og jobber fremdeles 100%. Nå er det sommer på jobb, så jeg kan ta det veldig rolig der, begynner ikke tidlig, og trenger ikke å ha fulle dager. Men likevel er jeg så utrolig trøtt for tiden, at jeg ikke klarer å holdemeg våken nesten.. 3 uker igjen på jobb.. jeg er så sliten. Nå har også kvalmen sneket seg litt tilbake, jeg hadde mange mnd. kvalme til å begynne med, men har vært bedre en stund nå. Kjenner kvalmen kommer når jeg blir sliten.

Jeg føler det blir litt dumt å sykmelde meg noe siden jeg har såpass fleksible arbeidsdager, og jeg ønsker jo å kunne jobbe helt ut. Men det hadde kanskje vært lurt å ta et par egnemeldingsdager de tre siste ukene hvis det er så slitsomt? Jeg kjenner jeg har veldig motstand mot å være "syk" bare fordi jeg er gravid. Jeg føler meg ikke syk, bare veldig trøtt og sliten. Jeg skal legge til at jeg kastet opp i mer enn 5 mnd. uten å være borte en eneste dag på grunn av det, så jeg har ikke akkurat "gitt opp" å stå på på jobb. Men det er kanskje også litt derfor jeg er såpass sliten nå også...

Hvordan har dere andre det som går mot slutten av svangerskapet?

Noen som har gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ¤bella¤

Ta en tur til legen din og snakk med h*n.

Kanskje det hadde vært greit å blitt sykemeldt en liten prosent hvertfall? Slik at du kanskje jobbet to eller tre dager i uken?

Det er hvertfall ikke smart å være helt utslitt når en fødsle setter i gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært veldig mye trøtt i grunnen hele veien, i begge mine svangerskap. Er nå i uke 33 med nummer to, men har jo en 24-timers jobb med nummer en ;) Du som har mulighet til det, bør absolutt skaffe deg en liten sykemelding, det anbefaler jeg deg virkelig! Kanskje bare 20%. Det viktisgste er at det hjelper, at du får slappet bedre av. Husk at denne muligheten har du ikke med ditt neste barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ville sikkert være lurt å ta det litt med ro kjenner jeg.

Men siden jeg har bare 3 uker igjen på jobb, hvis jeg tar ut egenmelding for en dag hver av disse tre ukene, for eksempel på onsdagene, så blir jo det det samme som 20% sykmelding. Da slipper jeg å dra til legen for å få sykmelding, bor i Oslo, og syns det alltid er vanskelig å komme til hos legen. Skal til jordmor denne uka, men hun kan ikke skrive sykmelding uansett..

Det utgjør vel ikke noe forskjell for arbeidsgiver om jeg bruker egenmelding i stedet for sykmelding vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si jeg synes det er litt ryddigere, spes ift arb giver, å ta sykemelding fremfor egenmelding... Det er nok ikke vanskelig for deg å få en sykemelding hos legen din nå. Ring dit og fortell at du vil ha sykemelding pga dårlig form i graviditeten, så får du nok det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_lise_*

Jeg er like langt på vei som deg, og er også kjempetrøtt nå. Har fått en helt annen døgnrytme, som rett og slett umuliggjør å jobbe som vanlig i 100 % stilling. Som legen min sa; det er ikke meningen at du skal slite deg helt ut for å komme deg på jobb.

Snakk med legen din, kanskje arbeidsgiveren din også, så finner du sikkert en løsning? Uansett, ikke tenk på en full sykemelding som et nederlag - orker ikke kroppen mer, så gjør den ikke det. Du må være uthvilt og opplagt til det som skal skje om ikke så mange ukene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

*Vekker til live denne tråden*

Er straks i uke 33. Har vært i knallform gjennom hele gravditeten- helt til nå. Intet fravær eller sykemeldinger.

Har ingen rent fysiske plager, men sover elendig, er trøtt, blir fortere sliten og fortere stresset. Det er rimelig kaotisk på jobben i disse dager.

Kan jeg gå til legen og be om en sykemelding, eller MÅ jeg ha noe konkret fysisk å vise til?

Vel, man har jo alltids egenmeldinger å ta av, da.

Jepp- så kynisk er jeg nå, etter å ha gått på jobb hver eneste dag gjennom hele graviditeten.... :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått målt blodprosenten i det siste?

Jeg ble også plutselig veldig sliten rundt uke 30, og det viste seg at hb'en var veldig lav (10).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også brått veldig trøtt på den tida. Var hos legen og målte blodprosenten samt ba om 20% sykemelding, noe legen motvillig ga meg (møkkalege!! :kjefte: Jeg er for pokker ingen unnasluntrer, og jeg vet at "graviditet ikke er noen sykdom", men det er ikke akkurat greit å sovne på jobb hver dag heller!!). Litt kortere arbeidsdag var akkurat hva jeg trengte. Da holdt jeg meg våken gjennom arbeidsdagen, og jeg gjorde like mye på de resterende 80% som jeg hadde gjort på 100% de siste ukene i forkant.

(hører med til historien at jeg 2 måneder etter fødsel fikk svar på jernmålingene som ble gjort hos legen. "Du har lav blodprosent, spis jern". Hadde vært kjekt å få den beskjeden litt før, kanskje!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...