Gjest Emeline20 Skrevet 10. juli 2009 #1 Skrevet 10. juli 2009 Noen som har vært i Bulgaria? Jeg og kjæresten min ser etter en relativt billig sydenferie Golden sands i Bulgaria er vi litt nysgjerrige på..Noen som har vært her? Blir kjempeglad for andre tips!!
mimifin72 Skrevet 10. juli 2009 #2 Skrevet 10. juli 2009 hvis dere liker party, dra til Golden Sands eller Sunny Beach. Vi pleier å velge Albena, mye roligere. Ellers er vi mer glad i Sofia og fjellene, men det er vanskelig å organisere tur dit (til fjellene), tror bare Startour har Tema reiser dit.
mha Skrevet 12. juli 2009 #3 Skrevet 12. juli 2009 Noen som har vært i Bulgaria? Jeg og kjæresten min ser etter en relativt billig sydenferie Golden sands i Bulgaria er vi litt nysgjerrige på..Noen som har vært her? Blir kjempeglad for andre tips!! Jeg og samboeren har vært i Sunny Beach og Golden Sands. Golden sand er litt mindre og derfor litt færre valg av butikker og restauranter. Vår favoritt er likevel Golden Sands. Akkurat passe stor plass, gode muligheter både for hard festing og rolig kvelder med bare noen koseøl/drinker. Området er veldig beskyttet av mafiaen, man skulle tro at det var negativt, men vi opplevde det aldri som noe negativt i det hele tatt. Stranden er passe langgrunt, noe stein i sanden. Det koster også litt å leie solsenger+parasoll (samme pris over hele strandlinjen) så det kan være greit å velge et hotell med mulighet for å ligge ved bassenget (noen tar betalt også ved bassenget) Selve Bulgarerne er vanvittige hyggelige folk, engelsken kan være litt dårlig hos noen, men de ønsker å hjelpe og vi lforstå/gjøre seg forstått. De er lite innpåslitne som selgere også. Hvis dere skal inn til byen (Burgas eller Varna husker aldri hvilken) så tar dere taxiene som tilhører hotellene. Dette er trygge taxier hvor dere ikke skal møte på ubehageligheter som man ofte hører om. I tillegg får man mobilnummeret til taxisjåføren slik at det er bare å ringe direkte når dere skal hjem igjen. Igjen så er de veldig behjelpelige og hvis dere må ha tak i noe spesielt, så vil de kjøre dere direkte evt bli med inn på butikken for å oversette til selger osv uten tilleggsbetaling. OBS: hvis dere er så heldig å bli invitert hjem til noen bulgarere på middag/omvisning e.l: Bli med!!!! Det er en opplevelse man ikke bør gå glipp av. Av restauranter har de det meste i Golden Sands, jeg vil anbefale Taj Mahal (stort indisk telt ved strandpromenaden) for indisk mat, de har også magedanseshow hver kveld. Det ene året vi var der var det fantastiske biffer på Scandinavian Beef House (rett over Admiral Hotel) og servicen der er ypperlig, samt mange gode drinker :-). Rett ved stranden nedenfor Admiral var det en restaurant (som jeg dessverre ikke husker navnet på) som hadde veldig god italiensk/internasjonal mat. Den ligger ved siden av restuaranten med Elvisshowet. Vi spiste også mat på Piratskipet, maten er grei, men man betaler veldig mye for å sitte i et piratskip. Når dere skal velge hotell så trenger man ikke å vekte på beliggenhet i forhold til stranden, tenk heller på beliggenhet i forhold til Partystreet (hvos det som navnet tilsier er party hele døgnet) Det som kan være litt plagsomt i Golden sands er disse lettkledde jentene som deler ut flyers til diverse diskotek/strippeklubber/barer. Vi lærte fort at det er lettest å bare ta i mot, si ja hvis de spør om du vet hvor det er, og heller kaste lappene senere... :-) om ikke annet så får jenter som oftest gratis inngang på det meste. Ble da litt langt dette her, men håper det hjelper lit tmed valget. Ønsker dere en veldig god tur :-)
Lissi Skrevet 12. juli 2009 #4 Skrevet 12. juli 2009 Sozopol, min favoritt! Du kan google det, å lese litt om denne romantiske gamlebyen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå