Gå til innhold

Yuppi, polizen får masse lønn!


Gjest Fornøyd!!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bra. Det var på tide.

Gratulerer til dere alle. Dere har en tøff jobb, og fortjener pengene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorvald
Jippi!!! Har studert i 3 år og min lønn som politibetjent blir nå 500.000!!! Yes...fett.

Pluss på overtidstilleggene og detta blir rått!!

:ler: staten ga etter... :fnise:

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/article2810354.ece

Går ut fra at dette innlegget ikke er skrevet av en som jobber i politiet, men enn som synes at politiet tjente mer enn godt nok fra før, og vil ironisere over et lite tillegg for ugunstig arbeidtid.

En annen sak er at de fleste som uteksamineres fra Politihøgskolen i dag har langt mer enn 3 års studier bak seg. Lærerskole, sykepleierutdanning, BI, befalsskole m.m. er helt vanlig bakgrunn for studenter ved PHS.

Den politimann som har 500 000 i grunnlønn finnes knapt (kanskje en stasjonssjef, eller annen på liknende nivå),og det må bli slutt på dette å gi inntrykk av at tilleggene utgjør så store beløp. Det dreier seg om småpenger.

Lurer på om folk er klar over at en polititjenestemann som transporterer ut en person av landet, ikke får betalt når personen er overlevert. Det blir som om en butikkansatt ikke skulle hatt betalt hvis han ikke har kunde.

Nei, pengene til politiet er ikke en krone for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jippi!!! Har studert i 3 år og min lønn som politibetjent blir nå 500.000!!! Yes...fett.

Pluss på overtidstilleggene og detta blir rått!!

:ler: staten ga etter... :fnise:

Staten gir vel etter hver gang "noen" truer med streik.

Patetisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nei, pengene til politiet er ikke en krone for mye.

Så enig, så enig. Jeg synes også politi som bor og jobber i Oslo burde fått litt ekstra som kompensasjon for stive boligpriser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Dette innlegget er bare oppspinn.

Jeg er operasjonsleder i politiet og har i dag en grunnlønn på ca 400.000,-.

Har en i familien som jobber i tilsvarende stilling innen politiet og han tjener over 500.000 med vanlige tillegg. Han har 2 barn og kone som tjener middels. De har ny bil, stort og nytt hus, og dyre klær. De reiser også mye på ferier.

Har aldri hatt inntrykk av at han tjener dårlig i politiet...ble egentlig litt overrasket da jeg hørte om det enorme lønnsoppgjøret i nyhetene: politiet har jo alltid fått overtidstillegg, helgetillegg, kveldstillegg osv. om de jobber utover normal arbeidstid.

Når de har bestemt seg for å bli politi vet de jo at det innebærer vaktordninger...det samme gjelder sykepleiere, de vet jo også dette når de starter. Og de får alle tilleggene sine alltid, det sier jo loven (AML).

Politet har etter min mening presset staten til å gi etter...syns justisministeren har oppført seg feig når han gir etter for hinsides høyre krav, midt i finanskrisen når alle andre viser moderasjon.

Smaker kvalmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Politet har etter min mening presset staten til å gi etter...syns justisministeren har oppført seg feig når han gir etter for hinsides høyre krav, midt i finanskrisen når alle andre viser moderasjon.

Hinsides høye krav? Dette er en relativt dårlig avtale for politibetjentene, og det er ekstremt få i etaten som er fornøyde med resultatet. Avtalen blir fremstilt som gullkantet i media og av Storberget/Killengreen.

15 000 kr. for én time ekstra jobbing pr uke = 288 kr. i uka, før skatt.

25 000 kr. er kompensasjon for dårligere hviletidsbestemmelser = 2088 kr. i mnd, før skatt.

Den reelle lønnsøkningen er liten, med andre ord. Dette vil neppe forbedre situasjonen noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Har en i familien som jobber i tilsvarende stilling innen politiet og han tjener over 500.000 med vanlige tillegg. Han har 2 barn og kone som tjener middels. De har ny bil, stort og nytt hus, og dyre klær. De reiser også mye på ferier.

Har aldri hatt inntrykk av at han tjener dårlig i politiet...ble egentlig litt overrasket da jeg hørte om det enorme lønnsoppgjøret i nyhetene: politiet har jo alltid fått overtidstillegg, helgetillegg, kveldstillegg osv. om de jobber utover normal arbeidstid.

Når de har bestemt seg for å bli politi vet de jo at det innebærer vaktordninger...det samme gjelder sykepleiere, de vet jo også dette når de starter. Og de får alle tilleggene sine alltid, det sier jo loven (AML).

Politet har etter min mening presset staten til å gi etter...syns justisministeren har oppført seg feig når han gir etter for hinsides høyre krav, midt i finanskrisen når alle andre viser moderasjon.

Smaker kvalmt.

I tilfelle du ikke skjønte det: Jeg svarte på trådstarters innlegg. Vedkommende hevder å være politibetjent. Ingen politibetjent (med mindre vedk. har en meget spesiell stilling) har en grunnlønn på 500.000,-.

En stilling som operasjonsleder er noe helt annet enn en ordinær stilling som politibetjent.

Viser for øvrig til Fragments innlegg som dekker det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En annen gjest
Synes i grunnen politiet her til lands tjener kjempebra som det er!!!

Det kan vel umulig være deg som er trådstarter vel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes i grunnen politiet her til lands tjener kjempebra som det er!!!

Ja, de har det jo helt fett. Spiller jo ingen rolle om de må jobbe masse overtid - de trenger jo ikke være skjerpet på jobb. Det er jo ikke som om deres arbeidsdag er annerledes enn andres. Vi vil vel ikke at flere ønsker å bli politi, jo mer vold det blir i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lemona_*
Har en i familien som jobber i tilsvarende stilling innen politiet og han tjener over 500.000 med vanlige tillegg. Han har 2 barn og kone som tjener middels. De har ny bil, stort og nytt hus, og dyre klær. De reiser også mye på ferier.

Skulle gjerne visst hva slags stilling han har. Det er sant at noen i politiet har en grei lønn, men det er personer som har en jobb som innebærer mye reising og overtid som f.eks. ansatte ved livvaktsavsnittet eller kongeeskorten.

Ingen "vanlige" politibetjenter som jobber i ordenstjeneste eller som etterforskere som tjener 500 000 med tillegg for kvelds-, helg og nattearbeid.

Det er dessuten bare tull å hevde at politiet har presset justisministeren til å øke lønnen. Storberget tok en spansk en, og ville innføre unntak i arb.tidsbestemmelsene uten forhandlinger. Slike unntak skal selvfølgelig kompenseres. Det er samtlige arb.takerorg. enige om.

Politiet har ikke fått risikotillegget de ba om som skule gi politifolk i operativ tjeneste en anstendig lønn. Det var det som var utgangspunkt for politiets aksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, de har det jo helt fett. Spiller jo ingen rolle om de må jobbe masse overtid - de trenger jo ikke være skjerpet på jobb. Det er jo ikke som om deres arbeidsdag er annerledes enn andres. Vi vil vel ikke at flere ønsker å bli politi, jo mer vold det blir i samfunnet.

Du har et godt poeng i det du skriver her. Politifolk generelt må jobbe mye overtid for å ha en brukbar lønn. Dette kan naturlig nok gå utover hvor våken og skjerpet man er i tjeneste. Vi har et spesielt yrke som krever årvåkenhet, det er alle tjent med!

Takk til dere som støtter oss, det hjelper i en tøff men også givende hverdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Så enig, så enig. Jeg synes også politi som bor og jobber i Oslo burde fått litt ekstra som kompensasjon for stive boligpriser.

Javel? Da må vel ALLE arbeidstakere i Oslo få kompensasjon?

Og så må man begynne å regne på boligpriser overalt i landet. Stavanger er jo heller ikke billig. Og selv om det er billigere i Bergen/Trondheim/Tromsø enn i Oslo, så er det jo mye dyrere i de byene enn f.eks. i ei bygd på innlandet. Hvordan skal dette ordnes?

Velger man å bo i Oslo så får man antakelig en høyere boligutgift enn andre steder i landet. Men man får også mye positivt, som billigere feriereiser, godt utvalg i butikker, masse kulturtilbud osv.

Innrømmer at jeg er lei av sytingen om hvor dyrt det er å bo i Oslo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dette er en typisk tråd laget av en som mangler utdanning selv. Misunnelse, kalles det. Samme skyts rettes med ujevne mellomrom mot sykepleiere, lærere osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Kjenner jeg er lei politiet.

Hvor hard arbeidsdag kan man ha når alle diskusjonsfora på nettet blir teppebombet av PB som klager over lønna si.

Og hvor stor respekt får man av de midler som er brukt. Gå sakte aksjon, politi er det verste og hardeste yrket i verden osv. :spy:

Min respekt for lærere og politi er sterkt svekket.

Dette innlegget her er ganske typisk synest jeg:

15 000 kr. for én time ekstra jobbing pr uke = 288 kr. i uka, før skatt.

25 000 kr. er kompensasjon for dårligere hviletidsbestemmelser = 2088 kr. i mnd, før skatt.

Den reelle lønnsøkningen er liten, med andre ord. Dette vil neppe forbedre situasjonen noe særlig.

Buhu, vi har det vondt, ingenting er bra nok. La oss sutre litt mer, og snu det positive til noe negativt. Pleier ikke å være de som virkelig står på og som fortjener ekstra ros og betaling som går frem på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En annen gjest

Tråden er ikke startet av en ansatt i politiet, men vi har lov til å svare her, har vi ikke?

Politifolk har også fritid, og jeg går ut fra at vi kan bruke den sånn noenlunde til det vi vil?

En annen sak er at det kan være en grunn til at politifolk er på nett - når de er på jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Buhu, vi har det vondt, ingenting er bra nok. La oss sutre litt mer, og snu det positive til noe negativt.

Tallene i innlegget mitt er fakta, ikke sutring. Men du hadde sannsynligvis også vært skuffet hvis fagorganisasjonen din før forhandlingene hadde forespeilet en stor (og nødvendig) lønnsøkning, og så sitter man kun igjen med kompensasjoner for enda mer jobbing og enda dårligere vilkår når det gjelder hviletidsbestemmelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er lei politiet.

Hvor hard arbeidsdag kan man ha når alle diskusjonsfora på nettet blir teppebombet av PB som klager over lønna si.

Og hvor stor respekt får man av de midler som er brukt. Gå sakte aksjon, politi er det verste og hardeste yrket i verden osv. :spy:

Min respekt for lærere og politi er sterkt svekket.

Dette innlegget her er ganske typisk synest jeg:

Buhu, vi har det vondt, ingenting er bra nok. La oss sutre litt mer, og snu det positive til noe negativt. Pleier ikke å være de som virkelig står på og som fortjener ekstra ros og betaling som går frem på denne måten.

Fakta er og blir fakta. Om kompensasjonen er liten og en påpeker det så blir man anklagd for å syte? Du mener det mest riktige er å svelge hele situasjonen når man føler seg urettferdig behandlet? Du virker som en lite handlekraftig og SVÆRT lite virkelighetsnær person. Bare å ta en titt på dine indirekte påstander, som er gjennomsyret av din egen eventyrbaserte oppfatning av virkeligheten;

"Hvor hard arbeidsdag kan man ha når alle diskusjonsfora på nettet blir teppebombet av PB som klager over lønna si. "

Forklar meg hvor sammenhengen mellom en hard arbeidsdag, og den forsvinnende muligheten til å diskutere på et internettforum ligger. Jeg gjetter på et sted midt mellom hælene og bakhodet.

"politi er det verste og hardeste yrket i verden osv. :spy:"

Den tilsynelatende mangelen på argumenter og grunnlag for påstander ser ut til å kjennetegne deg bra. Hvor godt kjenner du en politikonstabels hverdag? Overtid i en jobb med hyppig forekomst av livsfarlige avgjørelser i livsfarlige situasjoner er et eksempel. Hvor ofte forekommer en liknende situasjon i andre yrker? Eller ditt yrke, du som lekende lett hever deg over sannheten ved å påstå at politiets arbeid ikke er mer krevende eller hardt enn i et hvilket som helst annet yrke.

Du fremstår selv som en syter, men du skal ha for å kamuflere det så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...