Gå til innhold

Jeg er så ensom, er jeg virkelig nødt å forandre meg for å finne noen?

Ungjenta

Anbefalte innlegg

Gjest farer
jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg var på mange måter slik når jeg var tenåring.

var alt for selvstendig for jevnaldrende gutter smak. merket også at enkelte gutter kunne falle for utseende mitt, men når de skjønte jeg ikke var bomullshode så var interessen borte.

men, det gikk kjapt over. de jeg først traff som var interesserte, de ble jo VELDIG interesserte, ja tilogmed forelsket/betatt over tid.

jeg tiltrakk meg altså ikke horder av gutter, men de jeg tiltrakk likte meg jo som person - og de gjorde de lenge.

uti 20 årene så lærte jeg meg også å slappe litt mer av, og å faktisk akseptere disse "barbiedukkene" - og jeg merket at jeg selv følte meg så mye bedre!

i 20 årene og oppover så har det jo mer handlet om en gjensidig interesse som går på mer enn bare blafrende øyevipper og trutmunn.

det er ikke slik at du skal finne deg en gutt som kan like deg, men at du skal finne deg noe du selv liker . og som du føler du har en god kontakt med. og så er det jo ekstra gøy om de føler det samme:=)

mitt råd er at du må forsøke å slappe litt mer av, ikke bruk energien din på å irritere deg over andre som ser bedre ut/er smartere/dummere/altettersom - det vil alltid være noen man føler seg litt mindre pen i selskap med.

når jeg var tenåring kunne jo også jeg misunne eller irritere meg over de blonde slanke jentene som fikk alt de pekte på. men nå ser jeg jo at folk har utrolig ulik smak, og jeg konkluderer jo bare med at de jentene får de guttene jeg ikke vil ha, og visa versa:=)

å spille dum fungerer en stund, men ikke så altfor lenge. desverre for dem, heldigvis for deg!

ja - og for å fortelle enden på visa så endte jeg sammen med den gutten alle da - og alle enda synes er fantastisk kjekk:=)

fordi han er oppegående og smart, så liker han jenter som er det samme:=)

så, hadde jeg forandret meg masse og blitt en annen ville han aldri falt for meg.

vi har vært sammen i 9 år, og senest i dag sa han at han er så forelsket i meg :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Første ting jeg vil ta opp som jeg er uenig i hva mange av de andre sier her er det med forandring. Jeg har veldig god erfaring i det å forandre meg. Til det bedre!! Jeg prøver hele tiden å bli et bedre menneske og å forandre meg til en bedre mann. Det tok mange år før jeg kom dit men å holde på slik jeg gjorde gav ikke resultater. Det er noe som heter: Hvis du gjør noe som ikke virker... Slutt med det! prøv noe annet.. Hva som helst annet.

Jeg mener ikke at du skal forandre deg til en bimbo slik kanskje noen her tror..

Men tilegn deg positive egenskaper. Prøv ting du ikke har turt å gjøre. Om så bare i det små. Føler du deg lubben så gjør noe med det. Andre har gjort det før deg. Trening gjør deg mer positiv også. Les bøker om emner og ting som interesserer deg. Snakk med fremmede, ikke for å flørte men for å trene på komunikasjon. Internett er fullt av tips og råd for å få det til.

Lykke til.

Caracal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest I samme båt

Hei,

Les denne boken: "Teach yourself flirting" av Sam Van Rood. Du finner den på Amazon.

Forfatteren driver med sosial coaching og tar for seg flørting fra både kvinner og menns synspunkt i forskjellige situasjoner.

En del vanlige flørtefeller som begge kjønn kan havne i blir grundig forklart og man får vite hvordan man kommer ut av problemet.

Boka får deg til å reflektere over egen oppførsel og jeg fikk meg i hvert fall et par AHA-opplevelser da jeg leste boka nå i ferien.

Mvh

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Les denne boken: "Teach yourself flirting" av Sam Van Rood. Du finner den på Amazon.

Forfatteren driver med sosial coaching og tar for seg flørting fra både kvinner og menns synspunkt i forskjellige situasjoner.

En del vanlige flørtefeller som begge kjønn kan havne i blir grundig forklart og man får vite hvordan man kommer ut av problemet.

Boka får deg til å reflektere over egen oppførsel og jeg fikk meg i hvert fall et par AHA-opplevelser da jeg leste boka nå i ferien.

Mvh

M

Tar det tipset jeg og! Takk takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GjesteCronos

Og er du singel, har du all tid i verden til å trene.

Det gjør UNDERVERKER for selvtilliten å kjenne at bukselinningen begynner å bli for stor. Pass også på hva du spiser. Et usunt kosthold fører til at man ikke får i seg det man trenger, og føler seg dårligere enn det som er nødvendig. Om man mangler vitaminer og mineraler, påvirker dette kjemien i hjernen, og man føler seg dårligere enn man trenger.

Jeg vet, fordi jeg dessverre har gått motsatt vei. Bukselinningen min har blitt trangere, jeg har omtrent ikke tid til å komme meg ut på tur, og maten er den som er raskest å lage, dette pga andre ting i livet som tar mesteparten av tiden. Selvtilliten min har RAST ned i takt med vektnålas vei oppover. Ta vare på deg selv og kroppen din mens du har tid til det, og hvem har sagt at ikke trening kan være en måte å møte folk på?

Kafferast på fjelltur --> Det er jo naturlig å snakke med folk man møter på tur. Om ikke annet, kan man spille ukjent i området, og innlede en samtale med det. "Vet du hvor lang tid det kan ta å gå til den toppen der borte?"

"Nei, men jeg hadde tenkt meg den veien selv"

Sånn kan det f.eks starte, og det er HELT ufarlig. Du virker ikke som noe annet enn en person med et legitimt spørsmål, og så er du i gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...