Gå til innhold

Bøllefrøet kommer noen år for tidlig ;)


Serenity88

Anbefalte innlegg

"Mensen? Hm, nei... (småpanikk)... To streker!

Nei, den streken var så svak, vi tar 3 tester til vi... Gravid!

Hva gjør man? Man får panikk, skumle tanker og hele verden raser sammen...

Så snakker man om det, kommer over sjokket, begynner å glede seg og egentlig finne ut at det ikke passer så aller verst likevel.

Så nå skal Serenity og Serenity's samboer få seg et lite bøllefrø!

(Angsten nå er at frøet blir like sta, egenrådig og sarkastisk som foreldrene)

:rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest skorpio

oi, grattis!!! :hakeslepp: hvor langt er du på vei?

så koselig å se deg her igjen forresten! :rødme: blir du her en stund nå eller?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, si det :P Vi har jo brukt prevensjon, og som den gullfisken jeg er husker jeg aldri når jeg hadde mens sist. Jeg gjetter dog på nesten 6 uker, så det kan jo fortsatt gå galt, men har egentlig en god følelse.

Blir nok en stund fremover nå ja, kjedelig å vente! :rødme:

-------------------------------------------------------------

Så nå har jeg kuttet ut:

Brus

Sjokolade

Lettprodukter

For mye laks og ting som ikke er åpnet samme dag (kjøttpålegg)

Myke oster

Fått ekstremt lyst på sushi! Så spiser sushi, men holder meg unna tunfisken, og har ikke laks resten av uken... Også er luktesansen min blitt helt ekstrem, det er nesten skummelt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpio

men jeg har hørt at man ikke skal spise sushi når man er gravid!! bare så du vet det.. :)

hehe, ikke greit å vite når du er i fast forhold heller kanskje.. :fnise: du får ta en tur til legen da vettu, så de kan se at alt går bra osv samtidig! :) så spennende! gleder meg til å følge dette i den nye dagboka di! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei dæven søta! Gratulerer så mye! Det var overraskende! :hoppe:

:klemmer:

I know! Det tok halvannen uke for oss å komme over det verste sjokket... Fortsatt litt sånn "langt inn i fremtiden",og kind of uvirkelig at E og jeg skal få en miniversjon av oss. Dog har mammafølelsene kommet :P

men jeg har hørt at man ikke skal spise sushi når man er gravid!! bare så du vet det.. :)

hehe, ikke greit å vite når du er i fast forhold heller kanskje.. :fnise: du får ta en tur til legen da vettu, så de kan se at alt går bra osv samtidig! :) så spennende! gleder meg til å følge dette i den nye dagboka di! :jepp:

Sushi kan man spise! Men ikke tunfisk (tunfisk på boks går bra), mest fordi man ikke vet hvor stor filet tunfiskbiten er tatt fra, og heller ikke for mye laks i uken. Dette på grunn av tungmetallene som finnes i rød fisk ;)

OMG! Serenity, hva skjer?

Gratulerer :-D

Tja, startet med altfor mye av dette :P

:sengekos:

:ler:

---------------------------------------------------------------------------------------

Så den vordende pappaen har til tider angst til de grader, men forigårs hadde han kjøpt den viften jeg ville ha, og en bukett med røde roser *smelt*. Jeg må bare passe på å ikke snakke for mye om det, ikke lyst til at han skal bli lei babyprat :P Men han er skjønn! Tar på magen hele tiden, sier ting, passer på meg og at jeg spiser riktig hele tiden...

Men vi har planen klar om vi skulle falle fra hverandre, økonomisk og samværsavtalen. Bedre å være på den sikre siden, er jo ikke vi som skal vinne på det, men barnet!

:søvn: Trøtthetsyndromet, ømme pupper, mensenmurringer/eggløsningsvondt og en ekstrem luktesans, pluss at alt smakte såpe igår, så det å gå gravid er en merkelig tilstand... Gleder meg til det synes, så kanskje E også får en bedre følelse av at det er et barn der :)

Dagens hvil: 18.30 til 21.30. Fortsatt trøtt? Ja!

Endret av Serenity88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*er i sjokktilstand*

Dette har ikke jeg klart få med meg, dette viser bare hvor ekstremt dårlig jeg har vrt på snokingen de siste månedene! :sjokk:

Gratulerer så mye Serenity, det er jo kjempekos :):hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skjønn han er :rødme:

I know ;) *forelsket*

*er i sjokktilstand*

Dette har ikke jeg klart få med meg, dette viser bare hvor ekstremt dårlig jeg har vrt på snokingen de siste månedene! :sjokk:

Gratulerer så mye Serenity, det er jo kjempekos :):hjerte:

Hehe, har ikke vært her inne lengre enn sånn ca 3 dager! Så snokingen din er det ingenting å si på :erte:

----------------------------------------------------------------------

Fikk et lite angststressende moment idag da jeg hadde veldig vondt nedentil og var hoven. Dro rett til legen (med øyekatarr også forsåvidt :ler: ). Er visstnok en cyste på størrelse med en drue, helt glatt og helt "fin". Så skal gå på pencillin så går det visstnok bra :) Kom forresten på at jeg ikke har hatt mensen i sommerjobben, så derfor er jeg etter mine beregninger 7+3 :D

Hittil nesten ingen kvalme, og klarer meg egentlig bra sett bort ifra øyekatarr (baaaah, babysykdom) og cysten som ga meg en liten støkk...

Et problem da! Vi reiser til min familie (sørlandet) neste uke, og da går legen ut i ferie i 3 uker, neste ledige time blir da ikke før 11.aug, da er jeg selvfølgelig i Budapest og kommer ikke hjem før 17! What to do? En annen lege? Vente? Sjekke denne uken? Droppe noe av ferien?

:sol: (lei av regnet nå som jeg er sykemeldt i noen dager)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Grattis!!!!!!!! :gravid:

Thank you ;) *smask*

du er vel ikke borte igjen? :lete:

Hehe, neida, bare vært på ferie en uke :) Skal fortelle mer imorgen, nå må jeg legge meg! Vært på nippet til å sovne siden 18 idag, men hengt med noen venninner...finally...seng *zzzznork*....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

:hallo:

Må legge igjen eit spor her, så eg kan følge med videre! :)

Koos :D

Hvordan er formen for tiden? :)

Formen er opp og ned... Merker endel hormoner nå, ting kan bli fryktelig bra og helt bunnløst trist på 2min... Slitsomt å forholde seg til... Endel kvalme og rar matlyst (bare lyst på potetstappe med mais *ler*), ellers er det egentlig ganske koselig ;) Mye positiv oppmerksomhet, en nusselig kjæreste, så gleder meg til magen begynner å vokse!

Hei Hei :vinke:

Gratulerer så mye med bebis i magen! :hoppe::klemmer:

Tusen takk! Hyggelig med nye folk i dagboken, skal kikke innom din og ;)

-----------------------------------------------------------------------------------------

Forrige uke var vi på sørlandet hos min familie, derfor jeg også har vært borte noen dager. Der fortalte vi den store nyheten, så slipper vi å gjøre det over telefon, er tross alt det første barnebarnet og oldebarnet! De ble så glade, alle gråt og E (kommende pappaen) måtte holde igjen sine egne tårer ;) Så det var veldig oppløftende.

Nå er det bare Es familie igjen, og det blir nok til neste uke siden de er Tyskland på sykkelferie nå. Håper og tror det blir godt tatt imot der og, første barnebarnet og oldebarnet på begge sider :)

Ellers går dagene litt sakte for tiden, men i grunn deilig det og. Har ikke så veldig hastverk. Fått endel gode ideer for leiligheten, og barnerommet så gleder meg til å starte :)

Men jeg vil ha sol! Skal jo liksom være sommer nå :(

Sol, sol, kom til meg! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpio

å, det virker så herlig det når du skal fortelle familien at man er gravid! :hjerter_rundt: gleder meg til jeg får oppleve det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske gøy å fortelle ja ;) Fortsatt ikke sagt det til min far da... Vi har ganske lite kontakt, og aner virkelig ikke hvordan han kommer til å reagere! Blir litt stresset av tanken :(

Ellers sitter jeg og fristes veldig av tidlig UL. Både for å sjekke om jeg har kommet like langt som jeg tror, at alt står bra til der inne og slik at E også skal få en følelse av at det er noe der inne :) Ca. 2 måneder til den ordinære, egentlig ikke så lenge, og jeg var fast bestemt på at det var alt jeg trengte, men nå frister tidlig UL... Bah, what to do...

Rolig helg for meg og spiren, ganske sliten og kvalm for tiden så blir mye hjemme. E jobber sine 48 timer denne helgen og ikke ferdig før 10 på søndag, vet ikke om han tenker seg å henge med meg da. Har ikke lyst til å mase eller være for mye sammen heller. Trenger jo å savne hverandre litt... Men føler meg litt ensom og forlatt for tiden :(

Åh, btw! Jeg har fått fødeplass på Føderiket :happy: Er en egen klinikk med 8 jordmødre, som har tilholdsted i gamle Riksen. Minner nesten om en spa-avdeling. Man kommer inn og tar av seg skoene, null sykehuslukt/preg, eget kjøkken, en stor gang til ting man har med seg, et kontor der man har samtale med jordmor og 2 føderom (stor dobbeltseng) med hvert sitt bad (som er utstyrt med dusj og badekar). Både E og jeg falt pladask for stedet. Så utrolig beroligende og stressfritt! Er endel "regler", som vekt, ikke-røyker, at man drar hjem etter ca. 12 timer. Samtidig får man hjemmebesøk, man får møte alle jordmødrene, de blir med på UL, man får flere møter før fødsel og de virker ekstremt imøtekommende! Et skikkelig drømmested! Håper bare på at alt vil gå bra slik at vi kan føde der (ikke gå over tiden, eller at vannet går, men ingen rier osv). Så kryss fingrene jenter ;)

Hm...Ble visst langt ikveld...Mye å tenke på!

Håper dere andre koser dere ihvertfall :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Gratulerer så mye med bolle i ovnen :nigo:

Ble litt overrasket, men så koselig da :)

Jeg skulle egentlig slutte på pillen for en uke siden, men jeg og kjære må finne litt tilbake til hverandre igjen etter en stressende vår. Og jeg tror nok at kjære er litt skeptisk/ vettakremt på tanken ennå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...