Gå til innhold

Nordmann/nordkvinne - på tide å bruke begge


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest nobilian

***

gjest synne:

"Hvis man pr. idag erstattet ordet nordmann med nordkvinne, hvorfor skulle man fremdeles kalle norske menn for nordmenn?"

Dette er dine ord, og mitt forrige innlegg er et tilsvar til dem. Om du stiller spørsmålet hypotetisk, er mitt svar hypotetisk. Strengt tatt er det ikke noe i mitt svar som du ikke burde kunne tenke deg frem til selv. I mine innlegg står det heller ingenting som antyder at jeg er motstander av en kjønnsnøytral betegnelse.

Det er forøvrig godt å se at personkarakteristikkene sitter løst når du skriver, ingenting er som å få bekreftet det inntrykk man har av kvinnesakskvinners vesen og fremferd.

Siden du er så opptatt av hva alle fortjener, det er ikke kjønnet som fortjener respekt, men individet, alt avhengig av oppførsel.

Det finnes overalt slike som føler seg som vinnere i det andre snur ryggen til heller enn å nedverdige seg til å besvare fornærmelser.

Det får så være.

Jeg har bedre ting å gjøre med tida mi enn å diskutere med folk som ikke har annet å komme med enn navnekalling og ufinheter.

Endret av nobilian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...