Gå til innhold

vigselspapirer...

Gjest Gjest_Maria_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Maria_*
Skrevet

hei!

er det meningen at man skal få noen bekreftelse på at forlovererklæring og ekteskapsprøving-papirene er mottatt?

sendte de inn for ca 2 mnd siden, og har ikke hørt et kvekk siden.. hmmm...

det stresser meg litt :sjenert:

Skrevet
hei!

er det meningen at man skal få noen bekreftelse på at forlovererklæring og ekteskapsprøving-papirene er mottatt?

Haaper ikke det tar saa lang tid.... Da er jeg i trobbel.... jeg har sendt inn litt for sent... kun en uke siden og gifter meg 8. august...

Haaper noen kan svare paa sporsmaalet ditt... Men jeg tror ikke man faar bekreftelse paa at de er mottatt... Men jeg tror jeg ville tatt en telefon hvis jeg var deg. Naar gifter du deg?

Skrevet

For 2 mnd siden? Da STRESSER jeg en hel del også :hakeslepp: Sendte dem inn en mnd i forveien. Kanskje jeg burde ringe å etterlyse dem snart???

Gjest Gjest_forglemmegei_*
Skrevet
For 2 mnd siden? Da STRESSER jeg en hel del også :hakeslepp: Sendte dem inn en mnd i forveien. Kanskje jeg burde ringe å etterlyse dem snart???

ups. Vi sendte de inn for en uke siden. Tenkte det ikke tok så lang tid ... Håper noen som vet svarer her... (Tenker Skattekontoret får endel småstressa brides-to-be på tråden nå :fnise: )

Gjest Gjest_Maria_*
Skrevet

Jeg gifter meg 1.aug.. Det stod at de var gyldige i 4 mnd, men er usikker om det var noen frist...

men jeg synes man bør få et brev i posten om at det er mottatt.... er greit å vite om prøvingen aksepteres :sukk:

Jeg skal bytte navn også, har heller ikke fått noe bekreftelse på dette. Men det var jo igrunnen beroligende å høre at dere heller ikke har fått noe svar på dette.. Håper noen av dere som allerede har fått det godkjent kan svare!

Skrevet
hei!

Når du har sendt inn erklæringspapirene som skal brukes av folkeregisteret til prøving av ekteskapsvilkårene, da utsteder folkeregisteret en prøvingsattest. Denne attesten blir enten sendt til dere eller til vigsler/kirkekontor (det kommer an på hvordan dere har fylt ut papirene med beskjed om hvor prøvingsattesten skal sendes).

Hvor lang tid det tar før dere mottar prøvingsattesten varierer. Hadde jeg vært deg, da ville jeg ringt folkeregisteret dere sendte papirene til og spurt hvordan det går med saksgangen. Prøvingsattesten er gyldig i fire måneder etter at den er utstedt.

Gjest Gjest_maria_*
Skrevet
Når du har sendt inn erklæringspapirene som skal brukes av folkeregisteret til prøving av ekteskapsvilkårene, da utsteder folkeregisteret en prøvingsattest. Denne attesten blir enten sendt til dere eller til vigsler/kirkekontor (det kommer an på hvordan dere har fylt ut papirene med beskjed om hvor prøvingsattesten skal sendes).

Hvor lang tid det tar før dere mottar prøvingsattesten varierer. Hadde jeg vært deg, da ville jeg ringt folkeregisteret dere sendte papirene til og spurt hvordan det går med saksgangen. Prøvingsattesten er gyldig i fire måneder etter at den er utstedt.

Takk :)

Gjest Gjest_GJEST_*
Skrevet

jeg sendte inn papirene for et par uker siden, og fikk attesten tilbake i posten etter tre dager. dette til tross for at vi i utgangspunktet sendte de til feil skattekontor.

Skrevet
jeg sendte inn papirene for et par uker siden, og fikk attesten tilbake i posten etter tre dager. dette til tross for at vi i utgangspunktet sendte de til feil skattekontor.

saa godt aa hore :)

Kommer det kanskje an paa hvilket skattekontor man tilhorer..?? Noen er kanskje mer busy/trege enn andre....??

Gjest Gjest
Skrevet
saa godt aa hore :)

:skratte:

Noen ganger får det å ikke ha norske bokstaver uante følger.

Skrevet

Noen ganger får det å ikke ha norske bokstaver uante følger.

:fnise: oops

Gjest Gjest
Skrevet

Tar det to mnd er det feil. Da må noe ha skjedd. Ring skattekontoret.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Vi fikk de etter ca 1 uke (skatt øst). Leverte de i Fredrikstad, og attesen er utstedt i Gjøvik. Så det var raskt levert synes jeg.

Hadde ringt om jeg var deg.

Skrevet

Vi fikk de etter bortimot 2 uker. Pratet med presten vår og han sa vi skulle sende inn prøvingsattesten (orginalen) til menigheten-stemmer dette? Har ikke hørt noe siden og dette er nå ca 2 uker siden (vi sendte inn dette papiret igjen).

Gjest Gjest_maria_*
Skrevet

Ringte skattekontoret/folkeregisteret. alt er i skjønneste orden! papirene er sendt til menigheten vi skal gifte oss i..:) og navneendring er registrert..

No worries:)

nå er det bare å vente på den store dagen!

Skrevet
Ringte skattekontoret/folkeregisteret. alt er i skjønneste orden! papirene er sendt til menigheten vi skal gifte oss i..:) og navneendring er registrert..

No worries:)

nå er det bare å vente på den store dagen!

saa bra da :) en ting mindre aa bekymre seg for!

Lykke til med bryllupet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...