Gå til innhold

"Svigermor" og sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her syns jeg det var mange som overdriver fælt! Jeg har i hvert fall ikke glemt selv hvordan det var da jeg var 16 - da hadde jeg og kjæresten min sex så fort vi hadde muligheten.. :fnise: Og vi bodde begge hjemme, så hvor ellers skulle vi gjøre det egentlig?

Og en liten ting til: greit nok at den seksuelle lavalder er 16, men kjæresten vil neppe bli straffet for dette dersom noen skulle finne på å anmelde. Det er nemlig et ledd i paragrafen om seksuell omgang med personer under 16 som sier

Straff etter denne bestemmelsen kan falle bort dersom de som har hatt den seksuelle omgangen, er omtrent jevnbyrdige i alder og utvikling.
Videoannonse
Annonse
Skrevet
For dere som skriver at det er uhøflig å ha seg i huset til svigers når man er på besøk. Hvor i helvete hadde dere sex når dere var så unge at både dere og partner bodde hjemme? Om dere hadde sex hos partner var altså dere uhøflige, og hadde dere sex hjemme var partner uhøflig? Skjerpings.

Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 15.

Uansett: dersom argumentet er at svigermor ikke skal bry seg eller at ts ønsker privatliv; ja, da er det litt drøyt å legge seg til og ha seg i svigers sin kåk midt på dagen. Om ikke drøyt, så i alle fall paradoksalt.

Skrevet
Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 15.
Hva i svarte har det med saken å gjøre?
Skrevet
Hva i svarte har det med saken å gjøre?

Du spurte hvor i helvetet vi som synes det er unødvendig med dagslysbolling hjemme hos svigers hadde oss da vi var gamle nok og fremdeles bodde hjemme. Vel, det var mitt svar. Jeg bodde ikke hjemme.

Skrevet (endret)
Du spurte hvor i helvetet vi som synes det er unødvendig med dagslysbolling hjemme hos svigers hadde oss da vi var gamle nok og fremdeles bodde hjemme. Vel, det var mitt svar. Jeg bodde ikke hjemme.

Tragisk ..

Endret av Juso
Skrevet
Jeg har i hvert fall ikke glemt selv hvordan det var da jeg var 16 - da hadde jeg og kjæresten min sex så fort vi hadde muligheten..Og vi bodde begge hjemme, så hvor ellers skulle vi gjøre det egentlig?

Kunne ikke vært mer enig. Det finnes ingen andre steder, med mindre man er hos venner/fest eller offentlig, noe som ihvertfall er upassende.

Skrevet

hmm...skjønner også at svigermor reagerer mtp at du er under den seksuelle lavalder..d er etter mitt skjønn trolig d som er grunnen til at hun "spionerer". umiddelbart reagerte jeg også på at det "kastet dere over hverandre" så snart folka va ute av dørene..samtidig er d kanskje vanlig når man er i den alderen.. jeg må ellers si at dersom jeg en gang får en sønn/datter og jeg hører at han/hun har sex med kjæresten sin så er dette noe jeg ABSOLUTT ikke har interesse av å høre på/vite noe om..en oppfordring er derfor å prøve å være litt diskre...

;o)

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt at du syns dette var ukomfortabelt. Jeg hadde blitt skikkelig flau, og neppe vist meg i det huset på en god stund.

Men hu har faktisk ikke noe med sexlivet til deg og kjæresten din å gjøre. Dere er begge voksne. Han er faktisk 20 år, og de fleste 20-åringer har sex.

Det virker jo som det plaga henne at dere hadde sex. Ikke det at du faktisk i følge loven er for ung til å ha sex. Hun burde i så tilfelle satt seg ned og forklar hva hun mente om at dere hadde sex før du var juridisk gammel nok.

Utrolig dårlig gjort av moren. Jeg hadde som sagt ikke dratt tilbake dit med det første. Da skulle det kommer en stor unnskyldning først.

Hvis dette plager deg veldig: Ta det opp med kjæresten din og be han fortelle moren at hverken du eller han syns slik oppførsel som hun viste, er akseptabel.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg kan faktisk forstå både TS og svigermor her. Husker godt hvordan det var å være 16, og ønske å ha sex med kjæresten. Men vi prøvde så godt det lot seg gjøre, å vente med sex til vi var alene i huset. Enten vi var hjemme hos han eller meg. Syns ikke det ble det samme å ha sex når jeg visste at foreldrene var i nærheten.

Som mor vil jeg si at jeg unner mine sønner et sunt og godt sexliv. Men jeg ønsker ikke å være tilhører til det. Akkurat den biten ønsker jeg ikke å vite noe om, så da kan de være så hensynsfulle å vente til de har huset for seg selv.

Jeg hadde likevel ikke vært ufin mot sønnens kjæreste på en sånn måte hvis jeg hadde fersket dem.

Tror jeg hadde latt som ingenting, og håpet bildene forsvant fra netthinna...

Begge parter bør utvise litt toleranse og vanlig høflighet her.

Gjest Gjest
Skrevet
Men hu har faktisk ikke noe med sexlivet til deg og kjæresten din å gjøre. Dere er begge voksne. Han er faktisk 20 år, og de fleste 20-åringer har sex.

Nei. Han er voksen, hun er bare 15. Det hadde vært noe helt annet om begge var 20.

Skrevet (endret)
Nei. Han er voksen, hun er bare 15. Det hadde vært noe helt annet om begge var 20.

Det betyr ikke at TS ikke er et reflektert menneske som er moden for alderen og klarer å ta veloverveide beslutninger.

Det betyr ikke at en person som TS ikke kjenner veldig godt, har rett til å blande seg inn i sexlivet til en 15 år gammel jente.

Hvis "svigermor" var bekymret for at TS ikke skulle vært gammel nok til å ha sex, burde hun tatt opp dette med sin sønn når de var alene. Hun burde ikke kjeftet, eller brukt argumenter som at den andre sønnen var hjemme.

Endret av Ethereal
Skrevet
Det betyr ikke at TS ikke er et reflektert menneske som er moden for alderen og klarer å ta veloverveide beslutninger.

Det betyr ikke at en person som TS ikke kjenner veldig godt, har rett til å blande seg inn i sexlivet til en 15 år gammel jente.

@ første uthevning: Jeg vil ikke kalle det veloverveid å ha seg i huset til svigers midt på dagen.

@ andre uthevning: Det er vel strengt tatt ts som blander sexlivet sitt inn i livet til svigermoren her?

Jeg mener ikke å være prippen her, altså, og forstår at ts føler seg indignert. Men nettopp derfor burde man kanskje ikke ha seg så åpenlyst med svigerforeldre i nærheten. Det handler heller ikke kun om alder; jeg kjenner en fyr hvis mor røsket opp døren og ba dem gå og ha seg et annet sted da de åpenbart hadde det koselig i overetasjen midt på dagen. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...