Gå til innhold

Dårlige negler, tynt hår og røyter mye?


Gjest GjestJ20

Anbefalte innlegg

Gjest GjestJ20

Hei hei:-)

Jeg er ei jente på 20 år som har utrolig tynt hår. Og jeg røyter vannvittig mye. Begynner å bli redd for hvordan det ska ende hvis det fortsetter slik. Jeg har også veldig svake negler. De brekker og skaler seg opp hele tiden. Tips til hårkur, tabletter (B-vitamin) eller andre generelle råd? Noen som sliter med det samme?

Takk for svar. Fortsatt god søndag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GjestJ20

Vasker håret hver dag. Men rettetang bruker jeg aldri (det er så tynt og rett fra før av. ARG, hehe) og føner det gjør jeg innimellom.. men egentlig ganske sjelden. Kanskje et par lørdager i mnd når jeg ska ut:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bambi_25

Jeg hadde akkurat samme problemet som deg, nå er neglene mine begynt og bli litt sterkere og jeg mister ikke like my hår som før.

Hverken føner, retter eller krøllet håret og vasker det annenhver dag.

Jeg hadde derimot et helt forferdelig kosthold!

Men nå de siste to månedene har jeg snudd helt om og neglene mine er blitt sterkere, de sprekker fortsatt litt, men de brekker ikke av hele tiden som de pleide.

Håret mitt er tynt, men faller ikke av i like store dotter som før.

Har et lite håp om at det blir enda bedre når jeg har hatt dette kostholdet et par måneder til.

B vitaminer gjør deg foresten fryktelig sulten, så dersom du vil ned i vekt, vil holde deg stabilt o.l vil jeg ikke anbefale deg det.

Spurte legen min om bvitaminer var et smart kosttilskudd hvor hun da ikke anbefalte meg å ta det ettersom jeg prøver å gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ha noe med at du vasker det hver dag vet du. Selv føner, retter og vasker jeg håret hver dag, og jeg røyter ekstremt mye. Men tror det kan ha noe med p-pillene mine å gjøre.

Edit: evt burde du få i deg mer b-vitaminer.

Endret av Juso
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd økt appetitt med B-vitaminer. Jeg anbefaller virkelig å bruke det!

Øl inneholder også masse B-vitaminer, så det er bare å drekke på :sjarmor:

Ikke vask håret hver eneste dag. Prøv å begrense deg til annenhver dag eller hver tredje dag. Kjøp tørrshampo hvis du syns håret lett blir fett.

Gå til innkjøp av en shampo som pleier håret og styrker det. Invester litt i en god shampo. Min mening er at man får det man betaler for.

Hvis dette ikke hjelper så burde du nok ta deg en tur til legen og sjekke om det er noe du mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Ariadne_*

B-vitaminer, helt klart. Tar dette selv, og har aldri opplevd noen forskjell på sultfølelsen i de periodene jeg tar det. B-vitaminer er helt essensielt for hud, hår og negler.

Hvis neglene er dårlige, kan det jo hende at du har underskudd på kalsium også.

Det finnes et kosttilskudd som heter Hair&Skingain, kanskje det kan være noe?

Ellers skal visstnok dette produktet forbedre hårkvaliteten, du kan jo prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet med tynt hår og tynne, myke negler tidligere. Jeg røytet også en del, men ikke så forferdelig mye. Begynte å ta B-vitaminer (billige fra Colett) og jeg merket stor forbedring! Røyter litt mindre, håret er mye fyldigere og penere, og neglene er sterke og tåler "alt"! Neglene begynte også vokse veldig raskt, så nå må jeg klippe dem hele tiden - det er det eneste som er litt negativt for min del.

Jeg har alltid hatt stor matlyst, og har ikke merket noen større lyst etter jeg begynte på B-vitaminene. Jeg har også byttet shampo og balsam. Har alltid hatt ett greit kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest_Nina_*
Hei hei:-)

Jeg er ei jente på 20 år som har utrolig tynt hår. Og jeg røyter vannvittig mye. Begynner å bli redd for hvordan det ska ende hvis det fortsetter slik. Jeg har også veldig svake negler. De brekker og skaler seg opp hele tiden. Tips til hårkur, tabletter (B-vitamin) eller andre generelle råd? Noen som sliter med det samme?

Takk for svar. Fortsatt god søndag:-)

Hei!

Jeg har hatt samme problemet som deg. For meg ble løsningen å bruke en sulfatfri shampoo. Den er mindre sterk for hår og hodebunn og fjerner ikke like mye av de sunne håroljene. Jeg har prøvd antirøyte shampooer også,men det hjalp ikke for meg.

B-vitaminer med sink og silica samt et annet kosttilskudd som skal hjelpe for hår, MSM, har jeg spist i mange år og hjelper helt sikkert på det også. Det gir i allefall bedre hårkvalitet og sterkere negler. Blir ikke mer sulten av å spise dette:)

Hvis du har et dårlig kosthold ville jeg absolutt prøvd å gjøre noe med dette først, og også vaske håret sjeldnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malen

Synes det er rart at b vitaminer skal bidra til økt appetitt.. B6 er blant annet nødvendig for å forbrenne karbohydrater, så mangel på b vitaminer vil etter det jeg har lest bidra til lavere forbrenning.. Jeg fikk selv påvist b vitaminmangel av legen og fikk resept på b vitaminer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Gjest_aurora_*

Jeg vil anbefale deg å ta en blodprøve for å finne ut om du har mangel på B12.. hvis du har mangel får du resept på B12 tabletter eller må møte hos legen hver 3.mnd for å sette intramuskulær sprøyte. Dette vurderer legen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...