Kath H. Skrevet 20. april 2021 #1901 Skrevet 20. april 2021 O.G. skrev (1 time siden): Åh ja, det er så festlig med keitete tekster til Bamses fødselsdag...Not! 1
Sølv_dugg Skrevet 24. april 2021 #1902 Skrevet 24. april 2021 Ah, jeg skal gifte meg til neste år. Denne tråden var helt gull for både do’s and don’ts👏🏻👏🏻😂😂 10
Gjest NoDiablo Skrevet 24. april 2021 #1903 Skrevet 24. april 2021 Sølv_dugg skrev (51 minutter siden): Ah, jeg skal gifte meg til neste år. Denne tråden var helt gull for både do’s and don’ts👏🏻👏🏻😂😂 Gratulerer 😊
Populært innlegg Queen of the North Skrevet 1. mai 2021 Populært innlegg #1904 Skrevet 1. mai 2021 Sommer 2020 giftet lillebroren min seg. Veldig mye koselig, hotellet tabbet ut stortsett alt av mat iforhold til hva de hadde bestilt da de endret deler av rettene og dette ble gitt beskjed om da vi skulle sette oss til bords. Høydepunktet var en flashmob brudens mor hadde satt i stand. Pga corona var det mange som ikke kunne komme, men de sendte en videohilsen og på slutten av denne filmen spilte ei dame i Usa trompet til Brudemarsj fra Lødingen som ble plukket opp videre på piano på scenen i bryllupslokalet hvor brudens mor leste teksten- og da refrenget kom reiste alle seg og sang med. Brudens ansiktsuttrykk var PRICELESS, brodern hadde drukket 9 glass vin under middagen da forloverene ikke drakk så han skjønte ikke bæra 🤣🤣 Verste våren 2017- takket dessverre ja til å være forlovere til ett vennepar. Spurte om hun var sikker da vi bodde på andre siden av landet og jeg ikke ville ha mulighet til å hjelpe henne i den grad jeg burde, men det var slik hun ville ha det. Tiden for bryllupsdagen kom. Vi dro til frisøren- sminke, hår, cava osv. Vi dro hjem til henne igjen for å kle på brudekjolen - og da revner den første strømpebuksa. Hun jager brudgommen fullt påkledd og på tur i kirken inn på ett av landets største kjøpesenter på en lørdag i verste rushtid for å kjøpe ny selv om hun hadde flere i reserve. Og det var en Kiwi 3 hus nedi gata. Han kommer tilbake gjennomsvett og kjempestressa da han er for sein til å hente barna. På den tida var vi ferdig med påkledningen- i ei av reservestrømpebuksene og på tur til kirka. Vielsen går greit. Vi blir sittende på vent i 3-4 timer før vi får slippe inn i lokalet pga bildetaking. Vi som par og forlovere ble splittet under middagen da bordplasseringen gikk på hans og hennes side. Ble sittende sammen med hennes familie og den venninnen som faktisk hadde hjulpet til med planleggingen da hun bodde nært. Venninnen er det mest egosentriske mennesket jeg har vært borti, og hun prøvde å fremstå som så intelligent og filosoferende at det var vanskelig å få ett klart svar i en samtale med henne. Da venninnen var den som kjente til planleggingen så gjorde hun alt det som er vanlig at forloveren gjør bortsett fra sitteplass og tale. Og det skjedde uten at jeg ble involvert på noen måte. Så jeg fikk aldri muligheten til å gjøre det som er forventet av en forlover. Ganske kort tid inn i middagen og festen skjønte stortsett samtlige at noe var "galt". Bruden fremsto som sur, tverr og hvis noe avvek fra hennes plan så var hun ganske krass i snakketøyet. F eks brudgommens 70 år gamle mor ymtet frempå om det ikke skulle spilles mer festlig musikk (spotify) og det ble skutt rett ned. Stortsett det mest festlige som ble spilt var Madrugada. Vi dro til overnattingsstedet etter festen- og vi visste ikke hvordan vi skulle fordøye det vi nettopp hadde vært vitne til. Dagen etter skulle vi hjelpe til med å frakte gaver osv hjem til dem. Hun var så sur som jeg aldri har opplevd henne før. Det var smelling og kjefting, og hun gikk rett å satte seg ved pcen og logget seg på facebook for å laste opp bilder fra bryllupsdagen. Og der ble hun i 6 timer til de skulle kjøre oss til flyplassen. Mennene hadde gjort en avtale om at vi skulle spise ett hyggelig måltid før de kjørte oss til flyplassen. Det var ikke aktuelt. Det som derimot var mer aktuelt var å ymte frempå om at hun ville ha oss på flyplassen tidligere fordi hun ville ha litt helg. Takk for det. Vi har ikke den sterkeste økonomien, men klarte å hoste opp det som tilsvarer en sammenlagt månedlønn for oss fordi vi ville stille opp for vennene våre og det skulle ikke stå på oss. Jeg satt på flyplassen å grein utsultet over pizzaen da vi hadde brukt så mye penger på å reise dit og deltakelsen i bryllupet deres. Mennene hadde en samtale etter bryllupet og det viste seg at brudgommen hadde følt seg lurt og presset opp i ett hjørne, og ville egentlig ikke gifte seg. Men han ville heller ikke at det skulle bli slutt. Så da måtte han bare gjøre som madammen befalte. Og det hun visst var mest sur for var at hun hadde ymtet frempå at han skulle kjøpe sexleketøy til bryllupsnatta. Det var noe de aldri hadde snakket om tidligere og han ante ikke hva hun ville ha så da lot han være i frykt for å kjøpe feil. Vi skulle aldri vært forloverne, vi skulle ønske vi hadde takket nei til invitasjonen til bryllupet og samboeren min gav klar beskjed- hvis du oppfører deg slik som denne bruden på bryllupsdagen vår så kommer jeg til å snu og gå. Det spiller ingen rolle om vi står fremfor presten i fullsatt kirke! Jeg kommer aldri til å finne meg i å bli behandlet sånn og ihvertfall ikke på bryllupsdagen! 50 2
Gjest O.G. Skrevet 2. mai 2021 #1905 Skrevet 2. mai 2021 Queen of the North skrev (10 timer siden): Sommer 2020 giftet lillebroren min seg. Veldig mye koselig, hotellet tabbet ut stortsett alt av mat iforhold til hva de hadde bestilt da de endret deler av rettene og dette ble gitt beskjed om da vi skulle sette oss til bords. Høydepunktet var en flashmob brudens mor hadde satt i stand. Pga corona var det mange som ikke kunne komme, men de sendte en videohilsen og på slutten av denne filmen spilte ei dame i Usa trompet til Brudemarsj fra Lødingen som ble plukket opp videre på piano på scenen i bryllupslokalet hvor brudens mor leste teksten- og da refrenget kom reiste alle seg og sang med. Brudens ansiktsuttrykk var PRICELESS, brodern hadde drukket 9 glass vin under middagen da forloverene ikke drakk så han skjønte ikke bæra 🤣🤣 Verste våren 2017- takket dessverre ja til å være forlovere til ett vennepar. Spurte om hun var sikker da vi bodde på andre siden av landet og jeg ikke ville ha mulighet til å hjelpe henne i den grad jeg burde, men det var slik hun ville ha det. Tiden for bryllupsdagen kom. Vi dro til frisøren- sminke, hår, cava osv. Vi dro hjem til henne igjen for å kle på brudekjolen - og da revner den første strømpebuksa. Hun jager brudgommen fullt påkledd og på tur i kirken inn på ett av landets største kjøpesenter på en lørdag i verste rushtid for å kjøpe ny selv om hun hadde flere i reserve. Og det var en Kiwi 3 hus nedi gata. Han kommer tilbake gjennomsvett og kjempestressa da han er for sein til å hente barna. På den tida var vi ferdig med påkledningen- i ei av reservestrømpebuksene og på tur til kirka. Vielsen går greit. Vi blir sittende på vent i 3-4 timer før vi får slippe inn i lokalet pga bildetaking. Vi som par og forlovere ble splittet under middagen da bordplasseringen gikk på hans og hennes side. Ble sittende sammen med hennes familie og den venninnen som faktisk hadde hjulpet til med planleggingen da hun bodde nært. Venninnen er det mest egosentriske mennesket jeg har vært borti, og hun prøvde å fremstå som så intelligent og filosoferende at det var vanskelig å få ett klart svar i en samtale med henne. Da venninnen var den som kjente til planleggingen så gjorde hun alt det som er vanlig at forloveren gjør bortsett fra sitteplass og tale. Og det skjedde uten at jeg ble involvert på noen måte. Så jeg fikk aldri muligheten til å gjøre det som er forventet av en forlover. Ganske kort tid inn i middagen og festen skjønte stortsett samtlige at noe var "galt". Bruden fremsto som sur, tverr og hvis noe avvek fra hennes plan så var hun ganske krass i snakketøyet. F eks brudgommens 70 år gamle mor ymtet frempå om det ikke skulle spilles mer festlig musikk (spotify) og det ble skutt rett ned. Stortsett det mest festlige som ble spilt var Madrugada. Vi dro til overnattingsstedet etter festen- og vi visste ikke hvordan vi skulle fordøye det vi nettopp hadde vært vitne til. Dagen etter skulle vi hjelpe til med å frakte gaver osv hjem til dem. Hun var så sur som jeg aldri har opplevd henne før. Det var smelling og kjefting, og hun gikk rett å satte seg ved pcen og logget seg på facebook for å laste opp bilder fra bryllupsdagen. Og der ble hun i 6 timer til de skulle kjøre oss til flyplassen. Mennene hadde gjort en avtale om at vi skulle spise ett hyggelig måltid før de kjørte oss til flyplassen. Det var ikke aktuelt. Det som derimot var mer aktuelt var å ymte frempå om at hun ville ha oss på flyplassen tidligere fordi hun ville ha litt helg. Takk for det. Vi har ikke den sterkeste økonomien, men klarte å hoste opp det som tilsvarer en sammenlagt månedlønn for oss fordi vi ville stille opp for vennene våre og det skulle ikke stå på oss. Jeg satt på flyplassen å grein utsultet over pizzaen da vi hadde brukt så mye penger på å reise dit og deltakelsen i bryllupet deres. Mennene hadde en samtale etter bryllupet og det viste seg at brudgommen hadde følt seg lurt og presset opp i ett hjørne, og ville egentlig ikke gifte seg. Men han ville heller ikke at det skulle bli slutt. Så da måtte han bare gjøre som madammen befalte. Og det hun visst var mest sur for var at hun hadde ymtet frempå at han skulle kjøpe sexleketøy til bryllupsnatta. Det var noe de aldri hadde snakket om tidligere og han ante ikke hva hun ville ha så da lot han være i frykt for å kjøpe feil. Vi skulle aldri vært forloverne, vi skulle ønske vi hadde takket nei til invitasjonen til bryllupet og samboeren min gav klar beskjed- hvis du oppfører deg slik som denne bruden på bryllupsdagen vår så kommer jeg til å snu og gå. Det spiller ingen rolle om vi står fremfor presten i fullsatt kirke! Jeg kommer aldri til å finne meg i å bli behandlet sånn og ihvertfall ikke på bryllupsdagen! Sjefstabbe av denne kameraten deres å gifte seg med denne megga.
kunstnerfluen Skrevet 9. mai 2021 #1906 Skrevet 9. mai 2021 Var i et bryllup før kovid. Bryllupet var i Sicilia og brudeparet var fra Tyskland men brudgommens far var fra Italia. Det første som hente var at der de skulle ha bryllupet ble kansellert 2 uker før bryllupet pga feil boking, dette var ikke brudeparet sin feil men lokalet der de skulle være men selv pga dette så fikk ikke brudeparet pengene tilbake og måtte finne et nytt sted å ha bryllupet. Det førte til et mye dyrere sted men med nydelig utsikt, problemet var at disse folkene virket helt ubrukelig og selv om brudeparet hadde bestilt full pakke med mat, ubegrenset med drikke og pynt. Var det minimalt med pynt og de som serverte nektet å servere folk nok alkohol og den alkoholen som ble servert var varm. Det førte til at brudgommen gikk inn på kjøkkenet å hentet drikke til gjestene, han kranglet også med servitørene. Så for å toppe alt dette var bruden sine foreldre og søsken sein til seremonien slik at bruden og alle måtte vente på de og da de kom var kjæresten til søsteren hennes iført shorts. ( forstår det var varmt men fremdeles ikke greit å komme til et bryllup i shorts) Grunnen til at bruden sine foreldre var sein, var fordi de ikke likte brudgommen og ønsket ikke å være der. Dette førte også til at brudens far nektet å danse med sin datter og brudgommens far måtte gjøre det. var utrolig kleint og alle gjestene ble sint på hvordan brudens familie oppførte seg. det førte selvfølgelig til slåsskamp etter hvert og brudgommen ødela dressen sin, han fikk også trusler fra brudens far om at han skulle sende mafiaen på han. Noe som var utrolig morsomt ved tanken på at brudgommen er Italiensk. Skulle tru det var alt men nei, haha.. Når det var tid for å skjære brudekaken, viste det seg at den store flotte brudekaken var av isopor med ekte glasur på. Dette hadde ikke brudeparet fått beskjed om så det ente med at Brudgommen prøvde å skjære i kaken og ødela den falske kaken. Ellers var det veldig fint og det ble en fin fest når bruden sin familie dro derifra. Syntes veldig synd på bruden, heldigvis var venner og brudgommens familie veldig hjelpsom og støttende. 32
Frida Skrevet 9. mai 2021 #1907 Skrevet 9. mai 2021 (endret) kunstnerfluen skrev (1 time siden): Skulle tru det var alt men nei, haha.. Når det var tid for å skjære brudekaken, viste det seg at den store flotte brudekaken var av isopor med ekte glasur på. Dette hadde ikke brudeparet fått beskjed om så det ente med at Brudgommen prøvde å skjære i kaken og ødela den falske kaken. Hva i alle dager? Er dette vanlig noe sted i verden? Endret 9. mai 2021 av Frida fjernet noe sitert tekst 14
Gjest O.G. Skrevet 9. mai 2021 #1908 Skrevet 9. mai 2021 kunstnerfluen skrev (42 minutter siden): Skulle tru det var alt men nei, haha.. Når det var tid for å skjære brudekaken, viste det seg at den store flotte brudekaken var av isopor med ekte glasur på. Dette hadde ikke brudeparet fått beskjed om så det ente med at Brudgommen prøvde å skjære i kaken og ødela den falske kaken. Hva i alle dager....
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #1909 Skrevet 9. mai 2021 Frida skrev (1 time siden): Hva i alle dager? Er dette vanlig noe sted i verden? Jeg har sett på disse kakeprogrammene at det er vanlig med store kaker at bare én fel er ekte kake. Resten er isopor eller lignende med glasur. Rett og slett fordi det ellers hadde blitt kake til hele byen og ufattelig dyrt, hvis størrelsen skal være imponerende nok.. Eller for at kaka rett og slett skal kunne bære seg selv.. Men ville tro det er vanlig å informere brudeparet om hvilken del som er spiselig🙈🍰🙃 Anonymkode: b55e5...b9d 18
Frida Skrevet 9. mai 2021 #1910 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg har sett på disse kakeprogrammene at det er vanlig med store kaker at bare én fel er ekte kake. Resten er isopor eller lignende med glasur. Rett og slett fordi det ellers hadde blitt kake til hele byen og ufattelig dyrt, hvis størrelsen skal være imponerende nok.. Eller for at kaka rett og slett skal kunne bære seg selv.. Men ville tro det er vanlig å informere brudeparet om hvilken del som er spiselig🙈🍰🙃 Anonymkode: b55e5...b9d Haha, ja det hadde vært lurt å fortelle dem det ja. Men æsj, jeg ville heller valgt en mindre, helt spiselig kake! Hva er stas med isoporkake? 8
sofie777 Skrevet 9. mai 2021 #1911 Skrevet 9. mai 2021 Frida skrev (1 time siden): Haha, ja det hadde vært lurt å fortelle dem det ja. Men æsj, jeg ville heller valgt en mindre, helt spiselig kake! Hva er stas med isoporkake? Problemet er jo at de ikke visste det før de skar opp kaken. 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #1912 Skrevet 18. juni 2021 Bryllupsinvitasjon via facebook event! Anonymkode: 7e0b2...826 7
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #1913 Skrevet 20. juni 2021 Var i et bryllup der forloveren drakk seg usmakelig full, krøp rundt på gulvet, ikke greide å hjelpe bruden med kjole osv, og spiste kakepynten på bryllupskaken og generelt bare oppførte seg upassende. Anonymkode: db4d0...bde 7
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #1914 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 18.6.2021 den 21.50): Bryllupsinvitasjon via facebook event! Anonymkode: 7e0b2...826 Haha, den har jeg også opplevd 😂 Fikk felles takkekort på eventen på Facebook. Brudeparet hadde ønskeliste med minimum 500kr per person og vi måtte ha med egen drikke. Nevnte jeg at jeg kun var invitert til kaffe og kake? Måtte vente i over en time på å komme inn i lokalet fordi middagen var forsinket. Brudens mor drakk seg hinsides dritings og røyket inne i lokalet. Ekteskapet varte et par år. Anonymkode: b1586...cf4 18
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #1915 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 22.6.2021 den 19.46): Haha, den har jeg også opplevd 😂 Fikk felles takkekort på eventen på Facebook. Brudeparet hadde ønskeliste med minimum 500kr per person og vi måtte ha med egen drikke. Nevnte jeg at jeg kun var invitert til kaffe og kake? Måtte vente i over en time på å komme inn i lokalet fordi middagen var forsinket. Brudens mor drakk seg hinsides dritings og røyket inne i lokalet. Ekteskapet varte et par år. Anonymkode: b1586...cf4 Smakløst 😛 Anonymkode: 27bd4...fcc 5
sofie777 Skrevet 23. juni 2021 #1916 Skrevet 23. juni 2021 (endret) Har sett noen videoer fra kanalen under og det er bruder i USA som krever at gjestene skal gi gaver til over $500!!! (En også $250 i en av videoene). Gang med ca 10 så er det omtrent det de krever. Ser på videoene med gapende munn, for det er så mye koko enkelte bridezillaer har som krav (ikke gravide brides maids, alle mennene må ha samme frisyre, det gjelder også han som har spart dreads i 7 år osv osv) Skulle være som svar på #1914 over. 500 kroner er ingenting mot $500, men krav liker vi ikke uansett!!! Endret 23. juni 2021 av sofie777 8
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #1917 Skrevet 24. juni 2021 Helvegansk mat til alle gjester! Anonymkode: 7e0b2...826 8
Djungelvrål Skrevet 24. juni 2021 #1918 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helvegansk mat til alle gjester! Anonymkode: 7e0b2...826 Herregud 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 Populært innlegg #1919 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helvegansk mat til alle gjester! Anonymkode: 7e0b2...826 Ser ikke problemet. Finnes masse digg vegansk mat, og jeg er ikke veganer eller vegetarianer selv. Men har mange venner som er det, så har vært i noen vegetariske og veganske bryllup, aldri hatt en dårlig opplevelse. Heller det enn Toro gryterett. Anonymkode: 6cac3...2e7 50
sofie777 Skrevet 24. juni 2021 #1920 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ser ikke problemet. Finnes masse digg vegansk mat, og jeg er ikke veganer eller vegetarianer selv. Men har mange venner som er det, så har vært i noen vegetariske og veganske bryllup, aldri hatt en dårlig opplevelse. Heller det enn Toro gryterett. Anonymkode: 6cac3...2e7 Prinsippielt ikke imot det heller, men jeg tåler lite soya og alt som heter kål og ligner på kål (enkelt sagt), så det hadde ikke vært mye for meg å spise. Går til ett måltid, men om det var alt hele dagen, så ville jeg tilbrakt neste dag på et av de mindre rommene i huset. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå