Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk denne fra naboen.

Han og hans daværende kjæreste var invitert som kaffegjester. De fikk tilsendt en gaveliste og kjøpte en fin og dyr gave. I bryllupet opplevde de at kaffegjestene, 4 stykker ble plassert på samme bord litt borte fra resten av gjestene. I tillegg hadde middagsgjestene fått drikkebonger mens kaffegjestene måtte betale for alt i baren. Naboen gikk hjem da toastmasteren spurte om de kunne være med å rydde på bordene og sette frem kaffeservise og hjelpe til på kjøkkenet. 

 

Anonymkode: c4de0...ba3

Hvordan gikk det med relasjonen til brudeparet i etterkant da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke skrive alle detaljene rundt bryllupet, men for å si det mildt så er dette et bryllup jeg aldri kommer til å glemme! 

Jeg var ikke en veldig nær venn av bruden, men allikevel ble jeg spurt om å være forlover, dette takket jeg ja til fordi jeg tenkte det ville bli hyggelig. Jeg fikk senere vite at jeg egentlig ikke var førstevalget, det var egentlig bestevenninnen hennes som skulle være forlover. Men bestevenninnen hadde "glemt" bryllupet og bestilte tilfeldigvis en helgetur til London sammen med flere andre nære venninner av bruden som skulle vært i bryllupet. Det var kun en igjen av hennes vennegjeng som kom. I bryllupet som ikke hadde reist til London. 

Bryllupet gikk fint frem til det ble litt mye alkohol på denne veninnen, hun sa noe slikt som: "skjønner egentlig litt at de andre valgte London istedenfor, dette bryllupet er ikke spesielt fint akkurat" 

Det skal sies at bruden er litt mer "fattig" enn disse andre veninnene som er født med gull i hånda. Hun tilbrakte resten av tiden gråtende inne på toalettet.. Har så vondt av henne, men av en eller annen grunn så er vennegjengen fortsat gode venner idag, det skjønner jeg ikke noe av men folk er folk.. 

Anonymkode: 01a34...fab

Seriøst, bruden skulle stått opp for seg selv og sagt ha det godt til disse damerne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, O.G. skrev:

Hvordan gikk det med relasjonen til brudeparet i etterkant da?

Brudeparet flyttet fra byen, så kontakten ble brutt. Neppe noe tap for noen av partene.

Anonymkode: c4de0...ba3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brudeparet flyttet fra byen, så kontakten ble brutt. Neppe noe tap for noen av partene.

Anonymkode: c4de0...ba3

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

I bryllupet til venninna mi skulle søsteren hennes holde tale. I talen sin dro hun blant annet frem at brudgommen hadde vært en skikkelig player og rundbrenner tidligere, noe som jo var sant.  Det falt ikke i smak hos brudeparet kan man si, og i tillegg er mye av slekta til bruden veldig kristne....

Anonymkode: 2781b...e4a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

I bryllupet til venninna mi skulle søsteren hennes holde tale. I talen sin dro hun blant annet frem at brudgommen hadde vært en skikkelig player og rundbrenner tidligere, noe som jo var sant.  Det falt ikke i smak hos brudeparet kan man si, og i tillegg er mye av slekta til bruden veldig kristne....

Anonymkode: 2781b...e4a

Tror du taleren hadde et budskap til søsteren sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2019 den 10.29, O.G. skrev:

Tror du taleren hadde et budskap til søsteren sin?

Tror faktisk hun mente det som humoristisk. Og poengterte at bruden ikke ble skremt tross advarsler om at brudgommen var en player. Men lover jo ikke akkurat bra🤪

Anonymkode: 2781b...e4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.1.2019 den 10.54, AnonymBruker skrev:

Kan ikke skrive alle detaljene rundt bryllupet, men for å si det mildt så er dette et bryllup jeg aldri kommer til å glemme! 

Jeg var ikke en veldig nær venn av bruden, men allikevel ble jeg spurt om å være forlover, dette takket jeg ja til fordi jeg tenkte det ville bli hyggelig. Jeg fikk senere vite at jeg egentlig ikke var førstevalget, det var egentlig bestevenninnen hennes som skulle være forlover. Men bestevenninnen hadde "glemt" bryllupet og bestilte tilfeldigvis en helgetur til London sammen med flere andre nære venninner av bruden som skulle vært i bryllupet. Det var kun en igjen av hennes vennegjeng som kom. I bryllupet som ikke hadde reist til London. 

Bryllupet gikk fint frem til det ble litt mye alkohol på denne veninnen, hun sa noe slikt som: "skjønner egentlig litt at de andre valgte London istedenfor, dette bryllupet er ikke spesielt fint akkurat" 

Det skal sies at bruden er litt mer "fattig" enn disse andre veninnene som er født med gull i hånda. Hun tilbrakte resten av tiden gråtende inne på toalettet.. Har så vondt av henne, men av en eller annen grunn så er vennegjengen fortsat gode venner idag, det skjønner jeg ikke noe av men folk er folk.. 

Anonymkode: 01a34...fab

Jeg skvatt da jeg leste første delen av dette! For min forlover gjorde og nettopp dette! Glemte bryllupet og dro til London! Men resten stemmer ikke, så heldigvis ikke mitt bryllup! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/12/2019 at 8:34 PM, melatonin said:

Jeg skvatt da jeg leste første delen av dette! For min forlover gjorde og nettopp dette! Glemte bryllupet og dro til London! Men resten stemmer ikke, så heldigvis ikke mitt bryllup! 

Hvordan ble enden på visen for det da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nevne at jeg er tysk og noen skikker er annerledes enn i norske bryllup.

Noen minner fra mitt eget bryllup. Jeg bodde jo allerede en god stund i Norge, men vi valgte likevel å gifte oss i mitt hjemland fordi en side av familien må reise uansett, det var færre på norske side og det er rett og slett mye (MYE!) billigere med bryllup der.

Så jeg kjøpte brudekjole der og fikk nødvendig tilpasning, så hang den der i de 4 måneder til den store dagen. Vi ankom 2 dager før bryllupet og jeg tok på meg kjolen dagen før - og de 3 kg som hadde sniket seg på i mellomtiden førte til at kjolen plutselig var ganske trang istedet for behagelig. Ingen som kunne sy den ut et par centimeter på så kort varsel. Endte med at jeg hadde valg mellom pust og mat, jeg valgte pust. Maten var fantastisk som jeg fant ut med de små smaksprøver jeg kunne spise.

Det var også kun noen få, da spesielt blant de yngre, som klarte holde en samtale på engelsk. Synd da mange hadde stor interesse for den andre siden. Jeg og mannen tilbragte en god del tid med å være tolk. Tanta mi som er omtrent døv skjønte naturligvis ikke de norske talene og bablet høylytt videre. Mannens forlover, bestekameraten siden barndommen, kom ikke! Grunnen fikk jeg aldri vite.

Da broren min giftet seg var søstra og jeg hos frisøren for å sette opp håret, koste oss med et glass champagner og var generelt avslappet. Vielsen var et stykke unna og vi hadde aldri vært der før, så tok kjøreturen plutselig mye lengre tid enn antatt. Det var før gps og mobiltelefon kom. Kjørte feil noen kilometer og vi ble kjempestressa, så da vi endelig var fremme ved tinghuset løp vi så fort vi kunne men likevel var vi 15 minutter forsinka. De hadde venta på oss, jeg ble så lei meg og ikke minst flau, men broren tok det pent akkurat som bruden.

Min fetter giftet seg i egen hage i juli. Skulle jo tro at det ble fint vær men dessverre var det 13 grader og pøsregn. Heldigvis er tomta bittelitt skrå så festteltet hadde plankegulv. Det ble grillmat, grillen ble plassert under svær parasoll, resten av mat ble satt ut i garasjen som de hadde ryddet ut på formiddagen for å sette opp serveringsbord. Ingenting som indrefilet med olje- og bensinlukt ved siden (de smakte nydelig da). De hadde ikke vanlig dessert men bestilt isbil. Der fikk vi hele kvelden fersk italiensk is, med tilleggsvalg om frukt, saus eller eggelikør, amaretto o.l. . Selvfølgelig megapopulær hos barna. De hadde også eget bord til barna med diverse leker og 2 barnevakter som var meget flink. Ingen som kjedet seg og foreldrene kunne omtrent glemme at de hadde meg barn og kose seg.

En gammel skikk er Polterabend (bråkkveld). Det er en uhøytidelig fest for venner og naboer eller halve bygda som ikke er invitert i bryllupet. Som regel ganske fuktig med masse øl. De fleste har nå gått bort fra tradisjonen å ha denne fest kvelden før bryllupet og tar det heller helga før. Ikke min andre fetter, de ville ha det tradisjonelt. Gjett hvem som var ordentlig fyllesyk i eget bryllup dagen etter.

Jeg har kun vært i 1 bryllup i Norge, det var min manns fetter som jeg omtrent har hilst på. Ganske oppblåst affære, det var på høyfjellshotell i Telemark, de hadde 2 forlovere hver til tross for ekteskap nr 2. Etter vielsen lang rekke utenfor kirka. Jeg gratulerer og bruden freste med ordentlig sint stemme "hvem er du?". Jeg ble så forfjamset over den hurpete tonen at jeg ikke klarte svare en gang, det var så flaut.

Jeg visste ikke helt hva man kan forvente i norsk bryllup men jeg var meget overrasket over tiden man sitter ved bordet. Fra kl 17 til 2330, ikke så rart når brudens far, forlover, brudgommens mor og flere andre holder taler på en halvtime hver. Det var varmt den dagen men likevel ble det 1 glass drikke til hver rett. Jeg er avholds og ville ha vann, betjeningen kom med en halvliterflaske Farris, sjenker glasset full og tok med seg flasken, det så visst ikke ut å ha den stående på bordet. Problemet mitt og alle andres var at det ble ikke noe mer væske. For det meste ble det skålet med tomme glass. Triste greier. Skjønner jo at man ikke vil ruinere seg med en stor alkoholregning men sørg da for noe å drikke, i det minste vann på bordet. Servitørene så man ikke mellom rettene så ingen sjans å bestille noe. Jeg gikk og la meg tidlig, mannen fortalte at bryllupskake ble skjært opp kl 1 om natta og at festen var over en time senere. Alle var uthvilte nesten morgen da, mange som spiste frokost kl 8 for å endelig kunne rømme hjem.

Anonymkode: 531a3...d0c

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søs var i bryllup til en venninne der brudeparet hadde innvitert en gammel venninne som kaffegjeste. Stemmer,, kun en kaffegjest som måtte vente fordi middagen ble forsinket. Søs tok med seg to kaffekopper og gikk ut i naborommet og satte seg sammen med kaffegjesten for at hun ikke skulle føle seg ensom noe gjesten satte stor pris på.

Resten av kvelden, under festen satt de sammen og hadde det trivelig men gjesten sa at hadde hun vist at hun var den eneste gjest ville hun ikke ha dratt.

Anonymkode: c4de0...ba3

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søs var i bryllup til en venninne der brudeparet hadde innvitert en gammel venninne som kaffegjeste. Stemmer,, kun en kaffegjest som måtte vente fordi middagen ble forsinket. Søs tok med seg to kaffekopper og gikk ut i naborommet og satte seg sammen med kaffegjesten for at hun ikke skulle føle seg ensom noe gjesten satte stor pris på.

Resten av kvelden, under festen satt de sammen og hadde det trivelig men gjesten sa at hadde hun vist at hun var den eneste gjest ville hun ikke ha dratt.

Anonymkode: c4de0...ba3

Herlighet, hadde for det første aldri invitert kaffegjester og for det andre; i alle fall ikke kun én gjest! 

Fint gjort av søsteren din :)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.3.2019 den 0.26, Morten1 skrev:

Hvordan ble enden på visen for det da?

Hun kom ikke. Fikk ikke endret sin billett til 300kr pr vei vistnok. Hun dro til London. Fikk ikke et kort en gang. Tenkte i ettertid at jeg var sikkert ikke så spesiell da, og at det gikk jo egentlig helt fint uten henne. Men ble jo så klart veldig lei meg, vurderte å kutte henne ut,men gikk ikke så langt. Ikke så god kontakt nå lenger da.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I ett bryllup i Gudbrandsdalen med rednecks så var det på tide å gå hjem når de begynte å strippe oppå bordene, østlendinger azzz

 

-vestlending 😂

Anonymkode: e2992...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...