Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi var i bryllup til en barndomskompis av mannen i sommer. Mannen var den eneste fra brudgommens barndom som ble invitert i tillegg til han som var forlover, og det var bare disse jeg hadde møtt fra før. Mannen kjente noen flere, blant annet noen fra videregående, men ellers var det flest venner fra studier og jobb. Jeg var litt skeptisk, men tenkte at med mange på vår alder og i vår situasjon går nok dette fint, det blir nok kjekt. Helt til vi fant ut at vi under middagen var plassert midt mellom brudens tanter også onkler - og brudgommens tanter og onkler. Alle de andre vennene satt på et bord, der var det god stemning, mens vi konverterte med brudens tante om hvordan det var når barna flytta ut, og med brudgommens onkel om samferdsel da han var ung... (Jeg og min samboer er i 30-årene).  Jeg blei litt skuffa, middagen varte i 5 timer, det hadde vært mye kjekkere å sitte med noen som kunne vært potensielt nye bekjente enn der vi satt. 

Anonymkode: 0d020...9a7

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi var i bryllup til en barndomskompis av mannen i sommer. Mannen var den eneste fra brudgommens barndom som ble invitert i tillegg til han som var forlover, og det var bare disse jeg hadde møtt fra før. Mannen kjente noen flere, blant annet noen fra videregående, men ellers var det flest venner fra studier og jobb. Jeg var litt skeptisk, men tenkte at med mange på vår alder og i vår situasjon går nok dette fint, det blir nok kjekt. Helt til vi fant ut at vi under middagen var plassert midt mellom brudens tanter også onkler - og brudgommens tanter og onkler. Alle de andre vennene satt på et bord, der var det god stemning, mens vi konverterte med brudens tante om hvordan det var når barna flytta ut, og med brudgommens onkel om samferdsel da han var ung... (Jeg og min samboer er i 30-årene).  Jeg blei litt skuffa, middagen varte i 5 timer, det hadde vært mye kjekkere å sitte med noen som kunne vært potensielt nye bekjente enn der vi satt. 

Anonymkode: 0d020...9a7

Følern, var i et bryllup til en kompis av samboeren min. Alle vennene til brudeparet ble plassert på et bord, meg og samboeren på enden av onkel og tante bordet.. Veldig spesielt 

Anonymkode: e1fe5...7d6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Følern, var i et bryllup til en kompis av samboeren min. Alle vennene til brudeparet ble plassert på et bord, meg og samboeren på enden av onkel og tante bordet.. Veldig spesielt 

Anonymkode: e1fe5...7d6

Har opplevd det samme. Forstår ikke hva folk tenker på da. Da vi giftet oss selv tenkte vi at alle skulle sitte med noen de kjente, og hvis det ikke var mulig, prøvde vi å finne en plass med folk på samme alder, tilsvarende livssituasjon, samme interesser o.l. 

Man drar ikke i bryllup for å bli kjent med folk. 

Anonymkode: a2972...b9a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har opplevd det samme. Forstår ikke hva folk tenker på da. Da vi giftet oss selv tenkte vi at alle skulle sitte med noen de kjente, og hvis det ikke var mulig, prøvde vi å finne en plass med folk på samme alder, tilsvarende livssituasjon, samme interesser o.l. 

Man drar ikke i bryllup for å bli kjent med folk. 

Anonymkode: a2972...b9a

Ja de kunne I det minste satt oss med noen på vår egen alder eller med samme interesser. Vi er i midten av 20 årene, onkel og tante bordet var fylt med 50 åringer.. 

Anonymkode: e1fe5...7d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/15/2018 at 4:17 PM, AnonymBruker said:

De fikk da rett, så hva er så galt med banneret? De prøvde bare å advare han mot tøsa.

Anonymkode: 96198...40a

Om de bare ønsket å advare, hvorfor ikke si fra før bryllupet? De ønsket tydeligvis drite ut dama og glemte at der var e uskyldig mann i det hele som absolutt ikke fortjente den behandlingen

Anonymkode: d619d...716

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Nettvenn skrev:

Bryllupsmiddagen kom ikke,cateringfirmaet hadde glemt avtalen....

Herlighet, hva gjorde de da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Meadow skrev:

Herlighet, hva gjorde de da?

Når de etterlyste middagen og det viste seg at de hadde glemt det hele,så kastet eieren av firmaet seg rundt,ringte til ansatte og fikk de på jobb. Vi;bryllupsgjestene satt og drakk kaffe og likør....litt mer kaffe og likør...litt mer kaffe og likør; i litt over 2 timer.
Veldig pinlig.. Til slutt hadde de fått laget en form for gryterett,som ble servert. Bruden var mer eller mindre i oppløsning ,men gift ble de 😉 
 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja de kunne I det minste satt oss med noen på vår egen alder eller med samme interesser. Vi er i midten av 20 årene, onkel og tante bordet var fylt med 50 åringer.. 

Anonymkode: e1fe5...7d6

Skjønner akkurat hva du mener. I et bryllup satt mannen og jeg sammen med en predikant i 70-årene og hans kone,  og brudens  hasjrøykende hippie-fettere. Samtalen gikk tregt, for å si det mildt! 🙄 

Anonymkode: a2972...b9a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner akkurat hva du mener. I et bryllup satt mannen og jeg sammen med en predikant i 70-årene og hans kone,  og brudens  hasjrøykende hippie-fettere. Samtalen gikk tregt, for å si det mildt! 🙄 

Anonymkode: a2972...b9a

Ja den kan jeg se. Vi gifter oss neste år og en liten del av meg har veldig lyst å plassere de med våre tanter og onkler.. Er det veldig slemt? 😅

Anonymkode: e1fe5...7d6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja den kan jeg se. Vi gifter oss neste år og en liten del av meg har veldig lyst å plassere de med våre tanter og onkler.. Er det veldig slemt? 😅

Anonymkode: e1fe5...7d6

Jeg syns det er litt slemt, selv om jeg forstår godt hva du mener!

Vi hadde en kompis som vi inviterte, og det ble rabalder mellom mottatt invitasjon og bryllup. Etter mye om og men takket han ja til invitasjonen, og vi tenkte mye på hvordan vi skulle plassere ham. Vi endte med å plassere ham så han ville fått det ålreit, sammen med folk som han kjenner. Vi ønsket ikke være smålige, selv om vi var uenige med ham om hva som egentlig hadde skjedd. Enden på visa ble at han kom med en tynn unnskyldning den dagen vi giftet oss, så han dukket ikke opp. Mye pes for ikkeno, vi har ikke kontakt den dag i dag.

Så, jeg forstår godt hva du mener og kjenner på, men vær «the bigger woman/man» og vis dem hvordan de KUNNE ha løst det. 👍🏻

Anonymkode: a2972...b9a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.12.2018 den 20.02, AnonymBruker skrev:

Vi var i bryllup til en barndomskompis av mannen i sommer. Mannen var den eneste fra brudgommens barndom som ble invitert i tillegg til han som var forlover, og det var bare disse jeg hadde møtt fra før. Mannen kjente noen flere, blant annet noen fra videregående, men ellers var det flest venner fra studier og jobb. Jeg var litt skeptisk, men tenkte at med mange på vår alder og i vår situasjon går nok dette fint, det blir nok kjekt. Helt til vi fant ut at vi under middagen var plassert midt mellom brudens tanter også onkler - og brudgommens tanter og onkler. Alle de andre vennene satt på et bord, der var det god stemning, mens vi konverterte med brudens tante om hvordan det var når barna flytta ut, og med brudgommens onkel om samferdsel da han var ung... (Jeg og min samboer er i 30-årene).  Jeg blei litt skuffa, middagen varte i 5 timer, det hadde vært mye kjekkere å sitte med noen som kunne vært potensielt nye bekjente enn der vi satt. 

Anonymkode: 0d020...9a7

Det der skjedde meg også en gang. Jeg satt mutters alene sammen med en bønsj av brudens søskenbarn som jeg ikke kjente, mens vennene mine satt i en helt annen ende av lokalet. Ble en veldig langtekkelig middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En arbeidskollega giftet seg på det glade 80 tall første gangen.

Typen hun skulle gifte seg med hadde en heller broket fortid der han hadde fått tre unger med forskjellige damer . Og disse barna skulle bli med i bryllupet. Vielsen gikk fint og middagen gikk strålende uten problemer. 

Så kom kaffe gjestene og blant dem dukket eksene (mødrene til barna) opp. Moren til brudgommen hadde invitert dem uten å si ifra til bruden,,,,,. Bruden tok dette med fatning da hun skjønte at dette var en provokasjon fra svigermor og ønsket eksene til mannen velkommen. Utpå kvelden var svigermor av og til innom bruden og lurte på om det var litt kleint at damene som hadde greid å få barn med sønnen hennes var her. Til dette svarte bruden at hun håpte de hadde en fin fest. Faktisk så satt bruden på bordet med to av eksene og pratet med dem. En av disse ble hun venninne med etterpå.

Men forholdet til svigermor ble avsluttet uka etterpå uten at det var noe tap for noen av partene.

 

Anonymkode: c4de0...ba3

Så denne svigermoren var mer fornøyd med de tre ulike damene sønnen hadde fått barn med (uten å gifte seg antar jeg?) enn at han faktisk valgte å forplikte seg til ei han ikke hadde barn med i form av ekteskap? 😶 Og jeg som trodde disse fæle svigermødrene stort sett var de som var opptatt av hvordan ting fremsto og at ting ikke var "ordentlig" nok for dem...

(Misforstå meg rett, jeg synes ikke det å være gift betyr noe mer enn å være samboere, og i alle fall ikke mer enn å ha barn sammen, men det var en overraskende tvist av ei som var gammel nok til å være svigermor på åttitallet). 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En arbeidskollega giftet seg på det glade 80 tall første gangen.

Typen hun skulle gifte seg med hadde en heller broket fortid der han hadde fått tre unger med forskjellige damer . Og disse barna skulle bli med i bryllupet. Vielsen gikk fint og middagen gikk strålende uten problemer. 

Så kom kaffe gjestene og blant dem dukket eksene (mødrene til barna) opp. Moren til brudgommen hadde invitert dem uten å si ifra til bruden,,,,,. Bruden tok dette med fatning da hun skjønte at dette var en provokasjon fra svigermor og ønsket eksene til mannen velkommen. Utpå kvelden var svigermor av og til innom bruden og lurte på om det var litt kleint at damene som hadde greid å få barn med sønnen hennes var her. Til dette svarte bruden at hun håpte de hadde en fin fest. Faktisk så satt bruden på bordet med to av eksene og pratet med dem. En av disse ble hun venninne med etterpå.

Men forholdet til svigermor ble avsluttet uka etterpå uten at det var noe tap for noen av partene.

 

Anonymkode: c4de0...ba3

Bruden kom seirende ut av det her, men jeg synes det er lavmål at ikke disse barnemødrene bare avslo invitasjonen og holdt seg unna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Alltid kleint å være vitne til folk som holder taler og uten å vite bedre,skjemmer ut både seg selv og andre: 

Brudens søster er en litt merkelig dame uten særlig sosial IQ. Hun har det med å flette små «stikk» og sensitiv info om andre inn i samtaler med alle og enhver. 

Hun holdt en tale i bryllupet der hun ønsket brudgommen (min onkel) velkommen i familien,og samtidig gjorde det klart for alle at han var den eneste kjæresten bruden noengang hadde hatt.Dette var jo en helt unødvendig opplysning,og bruden som var 37 år gammel på dette tidspunktet synes å bli pinlig berørt og lei seg av det.Jeg synes så synd i henne at jeg vurderte å konfrontere søsteren. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Sandie skrev:

Alltid kleint å være vitne til folk som holder taler og uten å vite bedre,skjemmer ut både seg selv og andre: 

Brudens søster er en litt merkelig dame uten særlig sosial IQ. Hun har det med å flette små «stikk» og sensitiv info om andre inn i samtaler med alle og enhver. 

Hun holdt en tale i bryllupet der hun ønsket brudgommen (min onkel) velkommen i familien,og samtidig gjorde det klart for alle at han var den eneste kjæresten bruden noengang hadde hatt.Dette var jo en helt unødvendig opplysning,og bruden som var 37 år gammel på dette tidspunktet synes å bli pinlig berørt og lei seg av det.Jeg synes så synd i henne at jeg vurderte å konfrontere søsteren. 

Hvorfor skulle det liksom være noe å være berørt av da? 

Det er jo ikke alle som finner noen før de er relativt voksne, og det er jo ikke noe å skamme seg over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...