Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

On 9/15/2018 at 12:23 PM, Sphynx said:

Allright, vi tar en reprise. Venninna mi (bruden) skreiv tidligere om sitt eget bryllup, men jeg gjentar hendelsen (jeg var egetnlig ikke forlover, men ble det). Er egentlig litt usikker på om kanskje jeg har skrevet noe tidligere også... Dette er desidert det verste jeg har opplevd i en bryllup! Denne blir laaaang! :bond:

Hun som var forlover, var det av praktiske årsaker. Hun bodde i samme by som bruden. Hadde jeg ikke bodd så langt unna, hadde nok jeg blitt valgt som forlover (har jeg fått høre i etterkant). Jeg var brudepike, men reiste til bruden for å bli med på forlovelsesfest, utdrikningslag og bryllup. Hver gang stilte jeg opp med planlegging, ideer, penger og stemning, det gjorde ikke forloveren. Når det gjalt forlovelsesfest og utdrikningslag viste ikke bruden at forloveren ikke planla noe særlig og at det meste sto på meg og svigerinne (bruden har fått vite dette i etterkant). Forloveren fikk all creds for begge festene (der og da iallefall).

Dagen før bryllupet er jeg med bruden. Vi fikser lokale og forloveren er ingen steder å se. Hun møtte ikke opp og bruden sa flere ganger ''hennes valg, kjedelig, men har for mye å tenke på for å bry meg at hun ikke hjelper til nå''. Jeg blir spurt om jeg vil bli med de (brud og forlover) til frisøren, fordi de skal sitte der i maaangemange timer før bryllupet og jeg blir selvfølgelig med. Når vi kommer til frisøren i 06 tiden er forloveren ingen steder å se. Endte opp med at jeg fikk timen hennes og det var egentlig veldig kjekt for meg. Jeg betalte den til og med selv, selvom bruden egentlig skulle spandere på forloveren. Jeg var staselig på håret og bruden var glad for at jeg var med.

Vi ankommer kirka og jeg er med brud i brudebilen. Resten av brudepikene venter utenfor kirka og forloveren er fremdeles ingen steder å se. Bruden er stressa, men ikke sjokkert, drar meg i armen og sier ''DU ER OPPGRADERT!!!'' -og med det, var jeg forlover :P i Kirka blir det noen rare blikk som ikke forstår hva jeg driver med når jeg setter meg ned med bruden. Men de fleste smiler og synes det var for det bedre. Midt i sermonien, etter en salme -når alle er stille- SMELLER KIRKENDØRENE OPP! Forloveren kommer gående ned kirkegulvet og alle ser på henne. Hun var ikke akkurat stille. Dette er som tatt rett ut fra en film. :fnise: Hun kommer opp til meg og brud å forlanger at jeg flytter meg så hun kan sitte med bruden. Jeg rister på hodet og ser over på stolene litt bak oss, der resten av brudepikene sitter. Der var det en ledig stol. Hun nekter å sette seg der og vil fremdeles at jeg flytter meg. ''Gå å sett deg der!!!!'' Sier bruden rasende til forloveren. Forloveren går bak oss og vi hører verdens høyeste knirke/skrape lyd av en stor stol som blir dregd fram til hvor jeg og brud sitter. Hun tok altså brudepike-stolen og dro den med til der vi satt! Alle i kirka bare måper og forstår ikke helt hva som skjer. Her ville nok de fleste listet seg inn og satt seg på bakerste benk, men ikke henne...

Presten kremter og sermonien fortsetter. Forloverene skal stå med brudepar ved alteret og forloveren presser meg ut så jeg blir stående bak forlover og brud. Det var skikkelig demonstrerende, men jeg holder hodet kaldt og blir stående litt bak. I ettertid har folk snakket med meg om den hendelsen hvor de syntes det var ekstremt ufint av henne. Da de endelig er gift og vi går ut av kirken er det ingen som snakker med forloveren. Alle synes hun var ufin og jeg får skryt over at jeg stilte opp (det var jo en selvfølge for meg). Brudebilder skal taes og vi skal kjøre opp til et vann. Egentlig skulle jeg ikke bli med, men brud vil ha meg med på bildene, da jeg plutselig ble forlover likevel. Dette sier forloveren seg uenig i og diskuterer høylytt med brud foran gjestene. Jeg er litt lei, jeg føler at jeg tok på meg forlovelsesrollen fra dag en og sier at vi begge blir med. Bruden er fornøyd med det og vi drar. Bilder blir tatt i litt rar stemning og forlover passer på at det ikke blir tatt et eneste bilde med kun meg og brud.

Da vi ankommer festlokale, bruker forloveren all tid på å krangle med kjæresten. Han syntes dette var pinelig og ville dra hjem. Han dro før middagen og forloveren ble så lei seg at hun begynte å grine. Bruden endte opp med å trøste henne. Jeg snakker med toastmaster og lurer på hvordan jeg skal holde tale og når. Jeg hadde sakt i fra at jeg skulle tale, men ville snakke med han først siden jeg plutselig endte opp som forlover likevel. Han forteller meg at jeg tar forlovertale siden forlover ikke har meldt seg for å tale... Jeg bare HÆ? Har hun ikke?? Nei, det hadde hun ikke. Talen jeg hadde skrevet var ikke så lang, den var ikke slik jeg ville holdt en forlovertale heller, men toastmaster forsikret meg om at den var god nok som den var og at jeg ikke skulle bekymre meg for å være god nok. Jeg var allerede mye bedre enn forloveren... :P Jeg hadde ikke samvittighet til å kjøre over forloveren (vi var alle tre barndomsvenninner) og spørr henne om hun ikke skal holde tale. Jo, det skulle hun. Og jeg ba henne snakke med toastmaster. Hadde jeg ikke snakket med henne, hadde hun ikke fått talet... Jeg ber også toastmaster om å la henne tale først. Jeg synes det var litt kjipt å skulle være ''den bedre forloveren'' og ville gi henne en sjanse. Talen hennes varte og rakk. Ingen smilte, ingen lo, ingen gråt. Brud satt med strekmunn under hele talen. Da det var min tur ble det både latter og tårer. Og bruden kom til meg for å gi meg en klem. Alle hadde fått med seg at jeg hadde stilt opp fra dag 1 og at jeg tok ting på sparket på selve dagen. Til tross for at forloveren oppførste seg elendig, var det det fineste bryllupet jeg har vært i. Alt var gjennomført, alle var glade (bortsett fra forloveren) og festen var utrolig morsom.

Forloveren unnskylte seg aldri til bruden. Hun påsto faktisk at det var brudens egen feil da hun hadde bedt forolver om å bake kake. Grunnet kaka var hun forsinket til kirka. Noen år senere fikk brud en baby og forlover ble merkelig nok valgt som gudmor. Gjett hvem som glemte av dåpen og kom til festlokale i joggebukse? Oh yes... :rolleyes:

Jeg blir målløs. At det går an!

 

Men har den som var brud/nybakt mor her fortalt om sine/deres forventninger til det å være forlover/gudmor for den siste venninna deres? Det virker jo som om at du er innforstått med sosiale forventninger, men at hun ikke er det? 

Anonymkode: f3e9b...9e9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir målløs. At det går an!

 

Men har den som var brud/nybakt mor her fortalt om sine/deres forventninger til det å være forlover/gudmor for den siste venninna deres? Det virker jo som om at du er innforstått med sosiale forventninger, men at hun ikke er det? 

Anonymkode: f3e9b...9e9

Hun valgte henne som plikt-gudmor fordi hun er gudmor for hennes barn :P pluss at det gikk et par år mellom bryllup til barn, det med forlovergreia var glemt og tilgitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan godt hende at de faktisk ikke hadde råd til noe av det, at det var det som var grunnen. Du har hørt setningen om at ikke alle har råd til en 50-lapp. For noen tilsvarer den 50-lappen det gratulasjonskortet. Økonomi er en privatsak for mange, og mange ønsker derfor ikke å si det, dersom det er grunnen til avslaget. Vis litt overbærenhet med de.

Anonymkode: f3e9b...9e9

Du leste at de ga oss en invitasjon til sitt eget bryllup, ikkesant? Råd til å gi oss en invitasjon = råd til å gratulere oss på vår bryllupsdag.

Endret av Sphynx
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, O.G. skrev:

ER de fremdeles venner med dette brudeparet?

 Brudeparet er litt sosialt utaskjærs, og avhengige av servitørparet for å ha et sosialt liv. Sistnevnte har “tatt seg av dem“ og invitert dem med i sine sosiale aktiviteter. Så etter bryllupet har det vært mer avstand. Brudeparet fikk en jente i vår, der servitørparet ble spurt om de ville bli faddere. De sa nei,,,,.

Anonymkode: c4de0...ba3

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Brudeparet er litt sosialt utaskjærs, og avhengige av servitørparet for å ha et sosialt liv. Sistnevnte har “tatt seg av dem“ og invitert dem med i sine sosiale aktiviteter. Så etter bryllupet har det vært mer avstand. Brudeparet fikk en jente i vår, der servitørparet ble spurt om de ville bli faddere. De sa nei,,,,.

Anonymkode: c4de0...ba3

Skjønner jeg godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

KAKE!! 🤩 Og på grunn av det forhåpentligvis hyggelige samværet, selvsagt.

Anonymkode: f3e9b...9e9

Ikke bare det. Hvor ofte får man muligheten til å pynte seg i det aller fineste plagget man har?😍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dumskap og grådighet i en og samme person blir invitert til bryllup,,,,,,,.

Dette har skjedd i flere bryllup😤

Gjester ankommer festen uten gave, og går bort til gavebordet for å se hvem som har gitt hva. Finner de gaver og kort fra et søsken eller foreldre skriver de navnet sitt på kortet og vipps så kommer de på en gaveliste! Og selvfølgelig skal de bli med på spleisen, de skal bare trekke ut tiden med alt som finnes av unnskyldninger for å slippe å betale.

Et for j,,, eksempel var at en bror og svigerinne til et brudepar kostet på en dyr USA reise til dem. Da brudeparet var på ferien takket de ikke mindre en fire personer for turen på FB. Ohhyesss, stemmer. To parasitter i familien hadde skrevet seg på gavekortet uten å betale sin del for reisen. Gjett om kommentarene på siden ble god underholdning utover dagen. Og parasittene tok selvfølgelig på seg offerrollen som missforståtte hederlige mennesker som alle er ute etter.

Anonymkode: c4de0...ba3

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når dumskap og grådighet i en og samme person blir invitert til bryllup,,,,,,,.

Dette har skjedd i flere bryllup😤

Gjester ankommer festen uten gave, og går bort til gavebordet for å se hvem som har gitt hva. Finner de gaver og kort fra et søsken eller foreldre skriver de navnet sitt på kortet og vipps så kommer de på en gaveliste! Og selvfølgelig skal de bli med på spleisen, de skal bare trekke ut tiden med alt som finnes av unnskyldninger for å slippe å betale.

Et for j,,, eksempel var at en bror og svigerinne til et brudepar kostet på en dyr USA reise til dem. Da brudeparet var på ferien takket de ikke mindre en fire personer for turen på FB. Ohhyesss, stemmer. To parasitter i familien hadde skrevet seg på gavekortet uten å betale sin del for reisen. Gjett om kommentarene på siden ble god underholdning utover dagen. Og parasittene tok selvfølgelig på seg offerrollen som missforståtte hederlige mennesker som alle er ute etter.

Anonymkode: c4de0...ba3

:sjokkbla: aldri hørt om før.

(Var de bloggere? Ref. offerinnlegget.) :nigo:

Anonymkode: cd476...5e8

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når dumskap og grådighet i en og samme person blir invitert til bryllup,,,,,,,.

Dette har skjedd i flere bryllup😤

Gjester ankommer festen uten gave, og går bort til gavebordet for å se hvem som har gitt hva. Finner de gaver og kort fra et søsken eller foreldre skriver de navnet sitt på kortet og vipps så kommer de på en gaveliste! Og selvfølgelig skal de bli med på spleisen, de skal bare trekke ut tiden med alt som finnes av unnskyldninger for å slippe å betale.

Et for j,,, eksempel var at en bror og svigerinne til et brudepar kostet på en dyr USA reise til dem. Da brudeparet var på ferien takket de ikke mindre en fire personer for turen på FB. Ohhyesss, stemmer. To parasitter i familien hadde skrevet seg på gavekortet uten å betale sin del for reisen. Gjett om kommentarene på siden ble god underholdning utover dagen. Og parasittene tok selvfølgelig på seg offerrollen som missforståtte hederlige mennesker som alle er ute etter.

Anonymkode: c4de0...ba3

Satt det ingen der og noterte hva gavene var og hvem de kom fra? Da hadde de unngått det problemet.

Og en annen ting: Sendte de takkekort via Facebook? Det er da en privat ting som skal sendes til hver enkelt giver!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, sofie777 skrev:

Satt det ingen der og noterte hva gavene var og hvem de kom fra? Da hadde de unngått det problemet.

Og en annen ting: Sendte de takkekort via Facebook? Det er da en privat ting som skal sendes til hver enkelt giver!

Joda, det satt en venninne og administrerte gavene og kortene, men førte ingen liste.

Nei, de sendte ikke takkekortet via FB, de var i god tro da de la ut bilder fra turen og takket dem de trodde hadde spleiset på turen.

Anonymkode: c4de0...ba3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.9.2018 den 18.19, Mr. Kilmister skrev:

Så meg selv i helga, altfor drita... heldigvis var jeg ikke den eneste😶  Nær venn av brudeparet... Det går litt langt når du synger black metal til brudeparet som liker Bjørn Eidsvåg og sånn...

Ikke morsomt

Anonymkode: 04788...73d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var I bryllup lørdag, og et helt enkelt lokale var pynter med blomster og grønne enkle skitrekk. Det var to rader med langbord( 50 gjester) og midt mellom bekkefarene var det grønn lang løper. Veldig enkelt og fint. Middag var lapskaus og hjemmelaget flatbrød. Det var borte men fine tåler fra foreldre og brudepar. Øl og vann til maten, og likør og kaffe til dessert. Hvilke besto av riskrem og tykk rød bringebær saus.

Det var haugevis av kaker og kjører også til disse pluss kaffe.

Det var en utrolig koselig opplevelse, og selv om det var fri bar , så oppførte seg alle noenlunde anstendig 🙂 i tilknyting til festlokalet var det motell og hytter til billig overnatting. Alle gjestene benytter seg av det, og det var fordi en ventet at det ble en hyggelig fest. Hvilket det ble! Ikke høyt budsjett og bruden var kledt i en gammel blondebrudekjole fra 1900-tallet. Et nydelig og uhøytidelig bryllup i hvor Anne gjester fikk en minikonfekteske hvor det sto "Takk for deltagelsen" 🙂 det var ute på landet, men kostet oss lite da vi overnatter til 300 pr par. Og alt brudeparet ønsket seg var før de kunne så på vårparten:-D  de har kjøpt et småbruk og elsker alt som de får til å spire og gro. De skulle sette giverens navn på ulike blomster og grønnsaker. Syns dette var fint og personlig bryllup.

Anonymkode: 01b44...927

Oi, nå kom kaffen utav nesen her :skratte:

Anonymkode: 04788...73d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/24/2018 at 7:34 PM, AnonymBruker said:

Var I bryllup lørdag, og et helt enkelt lokale var pynter med blomster og grønne enkle skitrekk. Det var to rader med langbord( 50 gjester) og midt mellom bekkefarene var det grønn lang løper. Veldig enkelt og fint. Middag var lapskaus og hjemmelaget flatbrød. Det var borte men fine tåler fra foreldre og brudepar. Øl og vann til maten, og likør og kaffe til dessert. Hvilke besto av riskrem og tykk rød bringebær saus.

Det var haugevis av kaker og kjører også til disse pluss kaffe.

Det var en utrolig koselig opplevelse, og selv om det var fri bar , så oppførte seg alle noenlunde anstendig 🙂 i tilknyting til festlokalet var det motell og hytter til billig overnatting. Alle gjestene benytter seg av det, og det var fordi en ventet at det ble en hyggelig fest. Hvilket det ble! Ikke høyt budsjett og bruden var kledt i en gammel blondebrudekjole fra 1900-tallet. Et nydelig og uhøytidelig bryllup i hvor Anne gjester fikk en minikonfekteske hvor det sto "Takk for deltagelsen" 🙂 det var ute på landet, men kostet oss lite da vi overnatter til 300 pr par. Og alt brudeparet ønsket seg var før de kunne så på vårparten:-D  de har kjøpt et småbruk og elsker alt som de får til å spire og gro. De skulle sette giverens navn på ulike blomster og grønnsaker. Syns dette var fint og personlig bryllup.

Anonymkode: 01b44...927

Jeg kan fortelle deg at den blondekjolen mest sannsynligvis kostet flesk! Blonder er dyrt på brudekjoler!

Anonymkode: f3e9b...9e9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 24.9.2018 den 19.34, AnonymBruker skrev:

Var I bryllup lørdag, og et helt enkelt lokale var pynter med blomster og grønne enkle skitrekk. Det var to rader med langbord( 50 gjester) og midt mellom bekkefarene var det grønn lang løper. Veldig enkelt og fint. Middag var lapskaus og hjemmelaget flatbrød. Det var borte men fine tåler fra foreldre og brudepar. Øl og vann til maten, og likør og kaffe til dessert. Hvilke besto av riskrem og tykk rød bringebær saus.

Det var haugevis av kaker og kjører også til disse pluss kaffe.

Det var en utrolig koselig opplevelse, og selv om det var fri bar , så oppførte seg alle noenlunde anstendig 🙂 i tilknyting til festlokalet var det motell og hytter til billig overnatting. Alle gjestene benytter seg av det, og det var fordi en ventet at det ble en hyggelig fest. Hvilket det ble! Ikke høyt budsjett og bruden var kledt i en gammel blondebrudekjole fra 1900-tallet. Et nydelig og uhøytidelig bryllup i hvor Anne gjester fikk en minikonfekteske hvor det sto "Takk for deltagelsen" 🙂 det var ute på landet, men kostet oss lite da vi overnatter til 300 pr par. Og alt brudeparet ønsket seg var før de kunne så på vårparten:-D  de har kjøpt et småbruk og elsker alt som de får til å spire og gro. De skulle sette giverens navn på ulike blomster og grønnsaker. Syns dette var fint og personlig bryllup.

Anonymkode: 01b44...927

Autocorrect ble litt morsomt her!

Anonymkode: d0034...f7c

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2018 den 19.34, AnonymBruker skrev:

Var I bryllup lørdag, og et helt enkelt lokale var pynter med blomster og grønne enkle skitrekk. Det var to rader med langbord( 50 gjester) og midt mellom bekkefarene var det grønn lang løper. Veldig enkelt og fint. Middag var lapskaus og hjemmelaget flatbrød. Det var borte men fine tåler fra foreldre og brudepar. Øl og vann til maten, og likør og kaffe til dessert. Hvilke besto av riskrem og tykk rød bringebær saus.

Det var haugevis av kaker og kjører også til disse pluss kaffe.

Det var en utrolig koselig opplevelse, og selv om det var fri bar , så oppførte seg alle noenlunde anstendig 🙂 i tilknyting til festlokalet var det motell og hytter til billig overnatting. Alle gjestene benytter seg av det, og det var fordi en ventet at det ble en hyggelig fest. Hvilket det ble! Ikke høyt budsjett og bruden var kledt i en gammel blondebrudekjole fra 1900-tallet. Et nydelig og uhøytidelig bryllup i hvor Anne gjester fikk en minikonfekteske hvor det sto "Takk for deltagelsen" 🙂 det var ute på landet, men kostet oss lite da vi overnatter til 300 pr par. Og alt brudeparet ønsket seg var før de kunne så på vårparten:-D  de har kjøpt et småbruk og elsker alt som de får til å spire og gro. De skulle sette giverens navn på ulike blomster og grønnsaker. Syns dette var fint og personlig bryllup.

Anonymkode: 01b44...927

Hvem er Anne? Bruden?

Anonymkode: 04788...73d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...