Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det verste som fins er brudepar som ikke evner til å planlegge og lar andre rydde opp for seg. Var i et bryllup som skulle holdes i en kantine på en stor arbeidsplass, lokalet var overraskende pent til å være en kantine, men siden det var nettopp en kantine så hadde lokalet kun hverdagsservise og ikke type vinglass og lignende. Dagen for bryllupet går det opp for bruden at de ikke er et eneste vinglass i lokalet og hun får derfor sin far til å låne glass av samtlige av sine naboer. Man kan jo regne med at naboene egentlig ikke ønsket å låne ut sine pene glass men følte seg tvunget pga det var et bryllup, og det sier jo seg selv at det var et helvete i ettertid å finne ut hvilken glass som var hvem sine... en jobb brudens far også måtte ta.

Generelt sto faren på svært mye for å få i stand dette bryllupet, både praktisk og økonomisk, men han fikk ikke så mye som en takk i talen... men det fikk bl.a. en som kun hadde bakt en pai 🤷‍♀️

Anonymkode: 5fab1...ce6

Guri, nå trodde jeg at du snakket om mitt bryllup, som vi hadde i en kantine. 🙈 vi hadde vinglass da, til og med ulike til rød- og hvitvin. 😅

Anonymkode: a2972...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk høre en historie fra jobben😎 Dette skjedde i Finland.

Dritings brudgomm greier under talen til bruden å nevne navnet til ex-kona han var gift med i 15 år. Talen utvikler seg til en imaginær samtale mellom brudgommen og exen der han vil ha henne tilbake. Bruden sitter som en saltstøtte og blir hvitere og hvitere mens festdeltakerne vekselvis flirer og er bestyrtet. Enden på visa blir at brudens 70 år gamle far denger brudgommen så kraftig at han må på sykehus. Og hva gjorde resten av selskapet? De er finner så de festet tre dager til ende,,,.

Anonymkode: c4de0...ba3

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i ett bryllup der bruden drakk seg dritings. Når lokalet stengte så var det mange som skulle videre på nasj. (Veldig dumt at lokalet stengte kl 01.30). Bruden ville ikke blir med brudgommen tilbake til brudesuiten som dem hadde leid, men hun skulle feste hele natta. Så dem hadde en høylytt kranglel forann alle gjestene, bruden fortsatte festen på byen og brudgommen dro hjem. Bare tragisk 😭😭 Dem er ikke gift i dag.. Fikk forøvrig høre fra andre at bruden hadde flørtet ivrig med andre ute på byen, samme dag som hun giftet seg 😲

Anonymkode: d3956...e16

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.8.2018 den 20.04, AnonymBruker skrev:

Det værste jeg vet er å vente. Var kaffegjest og måtte vente 2 timer på at middagsgjestene skulle bli ferdig med taler og middag. 

Anonymkode: c7e64...103

Jeg går ikke i bryllup jeg bare er invitert til kaffe og kaker. Er jeg ikke viktigere enn som så, så kan jeg fint holde meg utenfor hele den dagen. Jeg gir ikke gave engang til de.

Anonymkode: c52e8...5a5

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha, frøken Snurt! Du virker som en som dyrker fornærmelser... 

Mange steder er det helt vanlig å be folk til kaffe, gjerne venner. Jeg synes det er helt greit å slippe å sitte stivt til bords i fem timer, med to familier jeg knapt kjenner... Hyggelig å komme og gratulere min venninne/mine venner med dagen, avlevere gave, spise kake og feste litt! :)

Anonymkode: d1c88...c7b

Så utrolig enig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, AnonymBruker said:

Hahaha, frøken Snurt! Du virker som en som dyrker fornærmelser... 

Mange steder er det helt vanlig å be folk til kaffe, gjerne venner. Jeg synes det er helt greit å slippe å sitte stivt til bords i fem timer, med to familier jeg knapt kjenner... Hyggelig å komme og gratulere min venninne/mine venner med dagen, avlevere gave, spise kake og feste litt! :)

Anonymkode: d1c88...c7b

Dette der er bare gavetigging og det vet du godt!  Hvis de er venner så invitere du de til bryllupet.  Kaffegjest er bare noe tull og utrolig uhøflig. 

Anonymkode: c58f7...f1c

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på fordelingen av middags- og kaffegjester da. Er det 50 til middag og 3 til kaffe blir det litt snålt.

Anonymkode: 60bdd...6af

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Sunday, August 26, 2018 den 18.04, AnonymBruker skrev:

Det værste jeg vet er å vente. Var kaffegjest og måtte vente 2 timer på at middagsgjestene skulle bli ferdig med taler og middag. 

Anonymkode: c7e64...103

Hvorfor gidder folk egentlig å reise i bryllup, når de bare er invitert som "kaffe-gjester" der ? 

Anonymkode: 668dd...e82

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2018 den 15.08, Peonjenta skrev:

Ja for man blir drita fulle etter 5 glass?   😅

Det kunne jeg lett ha blitt! 

Anonymkode: 7d4e0...e55

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kunne jeg lett ha blitt! 

Anonymkode: 7d4e0...e55

Ok.  Da drikker du vel sjelden eller veldig fort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Peonjenta skrev:

Ok.  Da drikker du vel sjelden eller veldig fort.

Veldig sjelden 😊

Og kanskje et par ganger litt fort i tillegg 😂

Anonymkode: 7d4e0...e55

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kunne jeg lett ha blitt! 

Anonymkode: 7d4e0...e55

Jeg kan også bli drita av fem glass, så du er ikke den eneste ;)

Anonymkode: d7242...77b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 6.9.2018 den 8.03, AnonymBruker skrev:

Hahaha, frøken Snurt! Du virker som en som dyrker fornærmelser... 

Mange steder er det helt vanlig å be folk til kaffe, gjerne venner. Jeg synes det er helt greit å slippe å sitte stivt til bords i fem timer, med to familier jeg knapt kjenner... Hyggelig å komme og gratulere min venninne/mine venner med dagen, avlevere gave, spise kake og feste litt! :)

Anonymkode: d1c88...c7b

 

21 timer siden, sofie777 skrev:

Nei, det er "Vi har bare så mye penger til middagsgjester/så mye plass i lokalet i middagsformasjon, men vi vil gjerne at du feirer dagen med oss du også. Du er ikke den nærmeste familie og aller nærmeste venn, men vi setter pris på deg og vil se deg den dagen også. Om du har med deg gave eller ikke bryr oss katta, men det er deg vi vil glede oss med!". I tillegg bor selvfølgelig kaffegjester på samme sted/max 45 min unna og kan lett komme og ha det gøy.

Enig i begge

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har et tenåringstraume jeg trenger å skrive av meg. Jeg, jeg er noe av det verste jeg har sett i et bryllup. 20 år siden, en totalt ubrukelig familie og vennegjeng der ingen var ærlig og sa "du ser ut som en middels dyr prostituert i den der". Sort, knelang, med tiiiidenes utringning, og hold dere fast, push up bh som fikk puppene til å se ut som hveteboller totalt på vei ut. 16årige meg var så stolt og følte meg så fin. Hvor hjerneskadd kan man bli? Sånn, har gremmet meg over det halve livet, godt å få sagt det høyt. 

Anonymkode: 09e49...3d9

Vi har alle bommet minst like grovt på antrekk minst én gang i løpet av tenårene 😉

Anonymkode: 60bdd...6af

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har et tenåringstraume jeg trenger å skrive av meg. Jeg, jeg er noe av det verste jeg har sett i et bryllup. 20 år siden, en totalt ubrukelig familie og vennegjeng der ingen var ærlig og sa "du ser ut som en middels dyr prostituert i den der". Sort, knelang, med tiiiidenes utringning, og hold dere fast, push up bh som fikk puppene til å se ut som hveteboller totalt på vei ut. 16årige meg var så stolt og følte meg så fin. Hvor hjerneskadd kan man bli? Sånn, har gremmet meg over det halve livet, godt å få sagt det høyt. 

Anonymkode: 09e49...3d9

Hadde noen faktisk sagt ifra til deg om at du så ut som en middels dyr prostituert hadde du antageligvis sett rart på de og sagt "serr?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...