Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bryllupet til den ene onkelen min på fars side forløp ganske greit, bortsett fra at den ene av onklene mine satt å prompet høylytt under hovedretten MED vilje. Han satt og smålo hele tiden, mens andre måtte sniffe inn dritlukten. Et par på hans venstre side flyttet stolene sine ved bordenden, og hans kone satt sprutrød i ansiktet og skamma seg under hele middagen. Hun dro hjem til foreldrene sine rett etterpå. Hjalp ikke å snakke til han, brydde seg nada.  

 

For 3 år siden hadde min mors bror og hans kone bryllupsfest i et lokale i gokk. De hadde allerede giftet seg i hemmelighet fra før av i en liten, privat seremoni og ville ha en bryllupsfest for å feire. 

Det ble servert mengder av alkohol og folk begynte å bli rimlig bedugget mot midnatt. Søsteren til denne dama tar hun på fersken med en annen fyr på toalettet og både onkelen min og flere blir fortalt det her. Allikevel lot han det gå, ble null oppstyr. Det skal sies at han har tatt henne på fersken flere ganger i løpet av forholdet. De er fremdeles sammen. Grusomt.

 

 

 

 

Anonymkode: 766e1...b61

Altså det var bruden som holdt på med andre? Og det var liksom greit??

Anonymkode: bb47d...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså det var bruden som holdt på med andre? Og det var liksom greit??

Anonymkode: bb47d...fc2

Bruden, ja. Aner ikke hvordan situasjonen ble etter vi dro, men han forguder denne dama, så skal ikke se bort ifra det var «greit». Vet han var knust etter han fant henne i seng med en annen før de giftet seg. Skjønner ikke hvordan han finner seg i det gang på gang. 🤷‍♀️ Veldig trist. De er fremdeles gift. 

Anonymkode: 766e1...b61

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2018 den 19.00, AnonymBruker skrev:

Tar denne som anonym og vil med en gang legge til at det IKKE er jeg som er TS i tråden som akkurat har omhandlet samme tema 🙈

Var i et bryllup i vår hvor bruden 3 dager før bryllupet bestemte seg for at barn ikke var velkomne. I utgangspunktet syntes jeg at dette er helt greit, men da får man la være å invitere og involvere barna i utgangspunktet. Bryllupet har vært den store snakkisen i familien i lang tid, og barna har blitt spurt mange ganger om de gleder seg, hva de skal ha på seg, om de skal spise masse kake osv. 

Samme dag som barna ble avinnvitert hadde moren til to av dem (mor er kusine til bruden) hadde barna valgt seg ut nye klær til den store dagen. De hadde så være på besøk hos bruden hvor disse klærne ble viste frem osv. Samme kveld får mor en sms om at barna dessverre ikke kan komme likevel. Det er faktisk ikke greit.

Enden på visen ble at mor måtte bli hjemme fordi hun ikke fikk barnevakt på så kort varsel, noe som så klart også ble galt for brudeparet. Vet at det var flere som måtte droppe å komme pga dette.

Som sagt syntes jeg det er helt ok å ønske et barnefritt bryllup, men du kan faktisk ikke avinvitere gjester noen få dager før. Selv om de er barn. Det er skikkelig ufint. 

Anonymkode: 5e23e...ab4

Dette var bare slemt gjort! Når barna var invitert i utgangspunktet, så kan de ikke ombestemme seg rett før! 🙈

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått vært en i en del bryllup og dermed fått oppleve hvorfor det kan være lurt å ha en god toastmaster.

Det ene brullupe

Anonymkode: 318cc...a6e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått vært en i en del bryllup og dermed fått oppleve hvorfor det kan være lurt å ha en god toastmaster.

Det ene brullupet var uten toastmaster. Brudeparet mente at det ikke behøvdes. Vel. Akkurat i det middagen var servert, reiste brudens far seg og holdt en tale på over ti minutter. I mens sto maten foran alle gjestene på bordet og ble kald. Da brudens far satt seg ned, reiste brudgommens foreldre seg og holdt neste tale. Middagen ble enda kaldere. Og slik fortsatte det. Det tok halvannen time å fullføre hovedretten, for man skal jo ikke spise mens noen holder tale.

Og brudens venninne reiste seg spontant og ville synge litt. Uten mikrofon eller musikk til. Hun sto midt mellom bordene og sang to hele sanger. Og sangstemmen var under middels, for å si det sånn. Gjesp.

Det andre bryllupet hadde toastmaster. Toastmasteren hadde fått meldt inn tre taler, men ga beskjed om at hvis noen flere spontant ville holde tale, så var det rom for det. Big mistake. Selskapet hadde kun 30 gjester, men totalt ble det 12 taler. Helt sant. Flere og flere fikk nemlig lyst til å holde tale de og, og meldte fra om dette underveis i middagen. Toastmaster ga tydelig beskjed om at talene måtte være på maks fem minutter, men det var det ingen som brydde seg om. Altså, 12 taler. Og 8 av dem varte i over 20 minutter. Nå tror dere sikkert jeg tuller, men kusina til brudgommen noterte ned disse tallene i rent sinne. Det var plent umulig for gjestene å prate med hverandre eller kunne gå fra bordet for å gå på do. Talene varte jo og rakk hele kvelden.

Anonymkode: 318cc...a6e

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg fått vært en i en del bryllup og dermed fått oppleve hvorfor det kan være lurt å ha en god toastmaster.

Det ene brullupet var uten toastmaster. Brudeparet mente at det ikke behøvdes. Vel. Akkurat i det middagen var servert, reiste brudens far seg og holdt en tale på over ti minutter. I mens sto maten foran alle gjestene på bordet og ble kald. Da brudens far satt seg ned, reiste brudgommens foreldre seg og holdt neste tale. Middagen ble enda kaldere. Og slik fortsatte det. Det tok halvannen time å fullføre hovedretten, for man skal jo ikke spise mens noen holder tale.

Og brudens venninne reiste seg spontant og ville synge litt. Uten mikrofon eller musikk til. Hun sto midt mellom bordene og sang to hele sanger. Og sangstemmen var under middels, for å si det sånn. Gjesp.

Det andre bryllupet hadde toastmaster. Toastmasteren hadde fått meldt inn tre taler, men ga beskjed om at hvis noen flere spontant ville holde tale, så var det rom for det. Big mistake. Selskapet hadde kun 30 gjester, men totalt ble det 12 taler. Helt sant. Flere og flere fikk nemlig lyst til å holde tale de og, og meldte fra om dette underveis i middagen. Toastmaster ga tydelig beskjed om at talene måtte være på maks fem minutter, men det var det ingen som brydde seg om. Altså, 12 taler. Og 8 av dem varte i over 20 minutter. Nå tror dere sikkert jeg tuller, men kusina til brudgommen noterte ned disse tallene i rent sinne. Det var plent umulig for gjestene å prate med hverandre eller kunne gå fra bordet for å gå på do. Talene varte jo og rakk hele kvelden.

Anonymkode: 318cc...a6e

Vi hadde også 11-12 taler i vårt bryllup, MEN vi hadde en rasende dyktig toastmaster som hadde tenkt nøye gjennom når de ulike skulle tale. Alle hadde fått en begrensning på 3 minutters taletid, bortsett fra brudgommen. Tre retters middag var gjort unna på 3 timer, inkludert to pauser!

senere var vi i et bryllup som også hadde toastmastere og tilsvarende mange taler som i vårt eget bryllup. Der var det 3-4 taler etter at desserten var spist opp, og da hadde vi allerede sittet 4 timer på benk uten ryggstø uten noen form for benstrekk. I slike bryllup er jeg gjerne med på det «obligatoriske» (kake og brudevals), men drar tidlig. Og når festen er i gang syns jeg det er en uting å måtte avbryte den og jage alle til samme sted fordi en eller annen skal holde tale (som da gjerne er en perifer onkel som snakker i 15-20 min). 

Anonymkode: a2972...b9a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bryllupet var fint det. Men brudens far holdt tale i 45 min, inkludert flere sanger. 

Anonymkode: 41f9d...e15

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok bryllup det jeg var i, men syns mange av damene kledde seg dårlig eller feil til å være gjest. Hvite lange kjoler med noe blomster på er ikke ok, dette sa også bruden på forhånd. Til og med ei som ankom i den lille sorte. 

Ellers satt to søstre av brudgommen og kranglet høylytt mellom to border. Toastmaster var fyllesyk før han ankom og det merket man godt. 

Null dessert eller forrett, kun tapas og kaker. Hadde vært ok om kakene ble servert før kl 23 på natten da de fleste var veldig fulle. Det tok også 6 timer mellom vielse og denne middagen, vi var flere som stakk ut å handlet pølser på Narvesen. Sikkert 100 gjester og kun en mann i baren ga vanvittige køer selv for en øl eller et glass vin. 

Rundt bordet jeg satt var det om å gjøre å være fra et bestemt sted i landet. Alle oss andre var ikke bra nok om vi ikke kom derfra. Vi var to par fra det andre stedet, ga hverandre noen blikk og tenkte nå vårt vi. 

Anonymkode: 6dd2f...35f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste rent moralsk er å være den eneste som kjente til brudens nylige affære med en tidligere flamme, og se usikkerheten hennes gjennom hele seremonien og etterpå. De andre må ha trodd at hun var veldig nervøs for hun var helt fra seg til tiden, på gråten på feil måte, nevrotisk og innesluttet.

Ekteskapet varte ikke lenge for å si det sånn og det var en ubehagelig dag for meg.

Anonymkode: 9f0e0...c47

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående kleine taler: I vårt bryllup holdt mormoren til mannen min en tale under middagen. Hun pratet om barndommen til min mann, hvordan han og broren hadde det mye moro med fetterne sine (også hennes barnebarn), og til slutt dreide talen seg egentlig bare om min manns yngste fetter (hennes favoritt) og de morsomme tingene han hadde funnet på. Vi tok det ikke ille opp, men det var vanskelig å holde seg nogenlunde alvorlig mens talen dro ut i det lengste... :fnise:

Anonymkode: 6e6de...79d

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt ok bryllup det jeg var i, men syns mange av damene kledde seg dårlig eller feil til å være gjest. Hvite lange kjoler med noe blomster på er ikke ok, dette sa også bruden på forhånd. Til og med ei som ankom i den lille sorte. 

Anonymkode: 6dd2f...35f

Akkurat dette har overrasket meg også innimellom. Jeg er nok ganske tradisjonell når det kommer til hva man har på seg i bryllup og følger "reglene" selv. Jeg er på ingen måte religiøs, men til og med jeg vet at man f.eks ikke skal ha bare skuldre i kirken. Selv om jeg ikke er religiøs så har jeg stor respekt for at kirken og dens skikker er viktig for veldig mange andre.

Ellers følger jeg også de andre "reglene" som at kjolen skal være minst knelang, ikke hvit/for lys, ikke sort eller rød og ikke for dristig. Jeg skal i bryllup og ikke på nattklubb lissom. Har gått i bryllup med en lys rosa kjole en gang, men da var bruden med meg for å kjøpe kjole og det var hun som plukket den ut fordi hun syntes den var så fin på meg så da var det lissom innafor :P

Altså, jeg sier så klart ingenting om jeg ser noen i "feil" klær, men må jo innrømme at jeg tenker mitt. Jeg mener så klart ikke at folk skal tømme kredittkortet for den perfekte kjolen for å kunne være gjest i bryllup, men å holde seg sånn nogenlunde innafor må vel være mulig? Så ei her i et bryllup i sommer med hvit kjole som så knapt dekket rompa (du så rett hjem når hun bøyde seg) og som puppene hoppet ut av (bokstavelig talt) og da skjønner jeg ikke helt hva folk tenker på?

Har man en egentlig kjempefin kjole, men bare skuldre i kirken tenker jeg bare at personen ikke var klar over "skulderregelen" og tenker ikke noe mer over det så jeg er jo ikke helt gal :P

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Altså. Hva skal man si.

For et par år siden var jeg i et bryllup hvor vi ble bedt om "inngangspenger". Dette var ikke informert om på forhånd, så det var stor overraskelse for alle gjestene, og det var ingen unntak. Barn, som besteforeldre og foreldre til brud/brudgom måtte punge ut. Stort bryllup, brudekjole til tusenvis av kroner og i det hele tatt. Grunnen? Fordi de skulle ha fri bar, men fant ut at det ble for dyrt med fri bar til gjestene, og dermed måtte alle ut med 250 kr hver. Vi var vel 80 gjester eller så.

Anyway. Nå er jo jeg grunnleggende i mot både betal-bar og bongsystem, men det hadde ihvertfall vært bedre, om ikke annet (ja, jeg hadde selv fri bar i eget bryllup med eksen, og kommer til å ha det igjen når forloveden og jeg gifter oss). MEN, det er nå så. Det verste er at bruden satt under hele middagen og festen etterpå og skrøt av hvor mye de hadde brukt på seg selv; kjolen som kostet bortimot 30 000 kr, heldagsfotografering som kostet en dillion kroner, fulldag med spa, håroppsett osv, ja, hele pakka.

Vi hadde ikke med oss kontanter, så da måtte vi pent vippse 500 kr, for samboer og meg selv. Og jeg som ikke drikker alkohol engang. Det hadde vært billigere, antagelig, men betalbar. Argh. 

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, SPOCA skrev:

Nei. Altså. Hva skal man si.

For et par år siden var jeg i et bryllup hvor vi ble bedt om "inngangspenger". Dette var ikke informert om på forhånd, så det var stor overraskelse for alle gjestene, og det var ingen unntak. Barn, som besteforeldre og foreldre til brud/brudgom måtte punge ut. Stort bryllup, brudekjole til tusenvis av kroner og i det hele tatt. Grunnen? Fordi de skulle ha fri bar, men fant ut at det ble for dyrt med fri bar til gjestene, og dermed måtte alle ut med 250 kr hver. Vi var vel 80 gjester eller så.

Anyway. Nå er jo jeg grunnleggende i mot både betal-bar og bongsystem, men det hadde ihvertfall vært bedre, om ikke annet (ja, jeg hadde selv fri bar i eget bryllup med eksen, og kommer til å ha det igjen når forloveden og jeg gifter oss). MEN, det er nå så. Det verste er at bruden satt under hele middagen og festen etterpå og skrøt av hvor mye de hadde brukt på seg selv; kjolen som kostet bortimot 30 000 kr, heldagsfotografering som kostet en dillion kroner, fulldag med spa, håroppsett osv, ja, hele pakka.

Vi hadde ikke med oss kontanter, så da måtte vi pent vippse 500 kr, for samboer og meg selv. Og jeg som ikke drikker alkohol engang. Det hadde vært billigere, antagelig, men betalbar. Argh. 

Jeg blir helt satt ut over hvor frekke folk er 😱

Jeg er ikke noen forkjemper for fri bar. Jeg syntes i utgangspunktet det er helt ok med både betalbar og medbragt - SÅ LENGE MAN VET DET PÅ FORHÅND!!! Inngangspenger høres jo helt sykt ut! Hadde de enda hatt et skikkelig lavbudsjett så er det en ting, men å bruke 30K på kjole og kreve inngangspenger av gjestene? Hjelp...

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sirah skrev:

Jeg blir helt satt ut over hvor frekke folk er 😱

Jeg er ikke noen forkjemper for fri bar. Jeg syntes i utgangspunktet det er helt ok med både betalbar og medbragt - SÅ LENGE MAN VET DET PÅ FORHÅND!!! Inngangspenger høres jo helt sykt ut! Hadde de enda hatt et skikkelig lavbudsjett så er det en ting, men å bruke 30K på kjole og kreve inngangspenger av gjestene? Hjelp...

Det er noe med det da. ;) Det må stå i stil liksom. Og så er det greit å få informasjon om det på forhånd. :roll: Men nei, jeg må bare le. :ler: 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Sirah skrev:

Akkurat dette har overrasket meg også innimellom. Jeg er nok ganske tradisjonell når det kommer til hva man har på seg i bryllup og følger "reglene" selv. Jeg er på ingen måte religiøs, men til og med jeg vet at man f.eks ikke skal ha bare skuldre i kirken. Selv om jeg ikke er religiøs så har jeg stor respekt for at kirken og dens skikker er viktig for veldig mange andre.

Ellers følger jeg også de andre "reglene" som at kjolen skal være minst knelang, ikke hvit/for lys, ikke sort eller rød og ikke for dristig. Jeg skal i bryllup og ikke på nattklubb lissom. Har gått i bryllup med en lys rosa kjole en gang, men da var bruden med meg for å kjøpe kjole og det var hun som plukket den ut fordi hun syntes den var så fin på meg så da var det lissom innafor :P

Altså, jeg sier så klart ingenting om jeg ser noen i "feil" klær, men må jo innrømme at jeg tenker mitt. Jeg mener så klart ikke at folk skal tømme kredittkortet for den perfekte kjolen for å kunne være gjest i bryllup, men å holde seg sånn nogenlunde innafor må vel være mulig? Så ei her i et bryllup i sommer med hvit kjole som så knapt dekket rompa (du så rett hjem når hun bøyde seg) og som puppene hoppet ut av (bokstavelig talt) og da skjønner jeg ikke helt hva folk tenker på?

Har man en egentlig kjempefin kjole, men bare skuldre i kirken tenker jeg bare at personen ikke var klar over "skulderregelen" og tenker ikke noe mer over det så jeg er jo ikke helt gal :P

99% av alle bruder har bare skuldre i kirken uten å dekke de til.  Hvorfor skal de være annerledes for gjester.  Ingen bryr seg om bare skuldre lengre, vi lever ikke i 1880.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, SPOCA skrev:

Det er noe med det da. ;) Det må stå i stil liksom. Og så er det greit å få informasjon om det på forhånd. :roll: Men nei, jeg må bare le. :ler: 

Ja helt enig med deg :P Hadde hele bryllupet vært et spleiselag så er det lissom helt innafor :P Men når det er blåst så mye penger på alt annet er det bare merkelig og plutselig skulle ta inngangspenger. Det er jo oppskriften på drita mennesker 😂

4 minutter siden, Peonjenta skrev:

99% av alle bruder har bare skuldre i kirken uten å dekke de til.  Hvorfor skal de være annerledes for gjester.  Ingen bryr seg om bare skuldre lengre, vi lever ikke i 1880.

Nei, men det er fremdeles en uskreven regel som veldig mange faktisk bryr seg om :) Men folk må gjøre som de vil, jeg legger meg ikke opp i det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det værste jeg vet er å vente. Var kaffegjest og måtte vente 2 timer på at middagsgjestene skulle bli ferdig med taler og middag. 

Anonymkode: c7e64...103

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste som fins er brudepar som ikke evner til å planlegge og lar andre rydde opp for seg. Var i et bryllup som skulle holdes i en kantine på en stor arbeidsplass, lokalet var overraskende pent til å være en kantine, men siden det var nettopp en kantine så hadde lokalet kun hverdagsservise og ikke type vinglass og lignende. Dagen for bryllupet går det opp for bruden at de ikke er et eneste vinglass i lokalet og hun får derfor sin far til å låne glass av samtlige av sine naboer. Man kan jo regne med at naboene egentlig ikke ønsket å låne ut sine pene glass men følte seg tvunget pga det var et bryllup, og det sier jo seg selv at det var et helvete i ettertid å finne ut hvilken glass som var hvem sine... en jobb brudens far også måtte ta.

Generelt sto faren på svært mye for å få i stand dette bryllupet, både praktisk og økonomisk, men han fikk ikke så mye som en takk i talen... men det fikk bl.a. en som kun hadde bakt en pai 🤷‍♀️

Anonymkode: 5fab1...ce6

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, SPOCA said:

Nei. Altså. Hva skal man si.

For et par år siden var jeg i et bryllup hvor vi ble bedt om "inngangspenger".

Så hvis mann ikke betalt fikk de ikke inngang?  Jeg ville ha plent nektet å betale en eneste kr.  ellers vent - jeg ville ha betalt.  Men da ville jeg ha satt gaven tilbake i bilen og levert tilbake til butikken på mandag. 

Anonymkode: c58f7...f1c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...