Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

På 27.6.2009 den 10.40, Gjest Gjest skrev:

Da en venninne av meg giftet seg ble det brukt mye tid og penger på smådetaljer som servietter med monogram og den typen ting. Hun var skikkelig bridezilla gjennom hele planleggingsprosessen. Alle hadde inntrykk av at det ikke skulle spares på noe og at de slo skikkelig på stortromma.

 

Da toastmaster ønsket velkommen ble det gitt beskjed om at det ville bli servert 1 glass vin til hver til for- og hovedrett og dessertvin til desserten. Dersom noen ønsket alkohol utover dette var det mulig å kjøpe fra baren.

 

Hadde det vært et budsjettbryllup, hvor det virkelig var spart inn på alle unødvendigheter kunne jeg forstått det, men det var ikke tilfelle i det hele tatt. Det var 120 gjester, dyre blomsteroppsatser på bordet, brudekjolen kostet 25000, selskapslokalet var det dyreste i byen, fjonge invitasjoner (og senere takkekort), bryllupsreise til et eksotisk reisemål og det var bra mat. Til tross for at det meste kostet mye penger tok de seg ikke råd til å spandere mer enn tre glass vin på gjestene sine. Det irriterte mange, og det har nok blitt snakket endel om det i ettertid.

 

Det hadde som sagt ikke vært noe "problem" om hele bryllupet var holdt på budsjett, men når ALT var flott og fancy ble det bare teit å kreve betalt for drikkevarene.

Men hvorfor trenger man mer enn tre glass vin? Det verste og mest harry jeg vet er dritafulle mennesker i selskap. Kanskje bruden ikke ønsket rølpefest. 

Anonymkode: 7b3d0...0e6

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Verste bryllupet er et harrypar som giftet seg. Brudgommen er mannens kollega og inviterte oss. 

Mellom vielse og før middag startet var det 2t ventetid, men med fri bar. Maaaange var fulle før middag startet. Fri alkohol resten av middagen/festen også. Mellom rettene rakk folk å trekke litt frisk luft. Klokken 6, under rett 3 sv 5 begynte den fulle brudgommen å slåss med en av gjestene, også full, over røyk/snus. 

Bruden er forbannet og tar han med på rommet bak bord 1 for å kjefte. Der prøvde band å gjøre seg klar og hadde testet tidligere på dagen. Mikrofonen sto på. Alle hørte alt. Han er visst en «jævla sørgelig taper som ikke engang vil klare å få den opp i natt på grunn av flaskeknullingen». Tror hun mente det siste i at han drakk så mye rett fra flaska at han knullet flaska omtrent eller noe. Tragisk i allefall. Festen var slutt 22. 

Anonymkode: 7a80e...4d8

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine verste erfaringe med bryllup var min brors, det vat så KJEDELIG!!

Greit nok at det var alkoholfritt, men det var 2 taler, 2 sanger og så ingenting mer. Ikke noen leker, ikke noen dj eller band (en liten kæill som spilte piano som bakgrunnsmusikk) og noen bilder av brudeparet på veggen. DRITkjedelig! Alle 60 gjestene hvisket nesten etter middagen. 

 

Et annet som egentlig var veldig hyggelig ble holdt i et ved/høylager på gårdentil brudens foreldre. Eneste problemet var at det var så UTROLIG kaldt! Holdt på å fryse meg ihjel.

 

Anonymkode: 7d4e0...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min er gift med en skotte. Da hun giftet seg for noen år siden, lagde hun en kjempefin hjemmeside for bryllupet for å avhjelpe kommunikasjon (vi har også familie spredd rundt omkring). Bl.a skrev hun veldig tydelig at det var et ønske om at taler ble holdt til maks 10 minutter. Det var heldigvis ikke mange taler i brylluppet deres, men da svigerfaren hennes skulle tale... :roll: Han holdt på i en halvtime! Og ikke bare begynte han med å snakke om ALLE - og jeg mener hvert eneste ett! - forholdene min svoger noensinne har vært i, fra BARNEHAGEN!, men han har i tillegg en svært vanskelig engelsk aksent (han er fra et bittelite høl i det skotske høylandet), slik at de fleste norske gjestene ikke forsto en døyt. De engelske/skotske gjestene (ca 10 av 75 stykker) var de eneste som skjønte alt, de lo masse og var fullstendig ubevisst på at de norske gjestene (inklusive bruden) syntes dette var ubeskrivelig kjedelig. Brudgommen enset ingenting og skjønte ikke problemet (da min søster senere nevnte det som en spøk). Svigerfaren hennes er litt sånn kongen i familien og kan ikke gjøre noe galt, det er visst ikke måte på hvor morsom han er. Jeg snakker flytende (amerikansk) engelsk, men hadde store problemer med å følge med på talen hans - som uansett språk var aaaalt for lang og kjedelig...

Anonymkode: c0a66...5fe

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min er gift med en skotte. Da hun giftet seg for noen år siden, lagde hun en kjempefin hjemmeside for bryllupet for å avhjelpe kommunikasjon (vi har også familie spredd rundt omkring). Bl.a skrev hun veldig tydelig at det var et ønske om at taler ble holdt til maks 10 minutter. Det var heldigvis ikke mange taler i brylluppet deres, men da svigerfaren hennes skulle tale... :roll: Han holdt på i en halvtime! Og ikke bare begynte han med å snakke om ALLE - og jeg mener hvert eneste ett! - forholdene min svoger noensinne har vært i, fra BARNEHAGEN!, men han har i tillegg en svært vanskelig engelsk aksent (han er fra et bittelite høl i det skotske høylandet), slik at de fleste norske gjestene ikke forsto en døyt. De engelske/skotske gjestene (ca 10 av 75 stykker) var de eneste som skjønte alt, de lo masse og var fullstendig ubevisst på at de norske gjestene (inklusive bruden) syntes dette var ubeskrivelig kjedelig. Brudgommen enset ingenting og skjønte ikke problemet (da min søster senere nevnte det som en spøk). Svigerfaren hennes er litt sånn kongen i familien og kan ikke gjøre noe galt, det er visst ikke måte på hvor morsom han er. Jeg snakker flytende (amerikansk) engelsk, men hadde store problemer med å følge med på talen hans - som uansett språk var aaaalt for lang og kjedelig...

Anonymkode: c0a66...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble invitert i ett nydelig sommerbryllup for noen år siden. Det var mitt søskenbarn som giftet seg med sin utkårede. De valgte å gifte seg på "nøytral grunn" siden de er fra ulike plasser. Det kom familie og venner fra fjern og nær. Bryllupet ble satt til en helg pga reise og at man skulle få mulighet til å bli kjent/slappe litt av mellom opplegget. Det var en vakker seremoni i kirken der nærmeste familie sang "utmarssang" og yngste sønnen deres spilte på klarinett (?). Nydelig var det. Det ble holdt fest på ett bryggehotell i sommersola, som var pyntet med markblomster som de hadde plukket rundt i området. Tre retters, kake, nattmat og lokalband var med å laget en fantastisk feststemning. Det varte ut i de sene nattetimer og var virkelig ett minne for livet. 

Samme høsten ble det annonsert at ett av mine søsken skulle gifte seg med sin utkårede. Det ble invitert til bryllup året etter. De holdt ganske nøyaktig samme fest. Det var ett annet bryggehotell, men dekorasjon,  brudebukett, musikk og sang i kirken, var det samme. Det virket som de hadde "klipt og limt"-bryllupsplanen fra søskenbarnet vårt. Relativt kleint syntes jeg, når søskenbarnet selv kommenterte det i stillhet ut på kvelden til en liten gjeng som satt å nøt frisk luft.Den største forskjellen var brudeparet og at det ikke var band i det siste bryllupet. 

I det siste bryllupet gikk jeg på en alvorlig smell. Jeg hadde vært å kjøpt en nydelig, stroppeløs, lys rosa, fotsid, kjole fra H&M. Den var nydelig og satt som ett skudd. Var så fornøyd, men fikk plutselig kalde føtter ift om den var for "fin" ift hva bruden kunne komme oppkledd i. Jeg prøvde kjolen til en rekke familiemedlemmer og liknende før den store dagen for å høre om jeg burde finne noe annet. Alle sa at det trengte jeg ikke og at kjolen ikke kom til å måle seg med brudekjolen til bruden. Jeg slo meg til ro med dette.  Til min lettelse hadde bruden en nydelig kjole som ikke var lik min i det hele tatt. Til festen, etter vielse, byttet hun kjole...til en hvit versjon av den kjolen jeg hadde på meg. Sank en sten i magen da. Har enda dårlig samvittighet for det uventede støntet jeg tok der. 

Anonymkode: 7079b...195

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi giftet oss for noen år siden insisterte mannen min litt sånn i siste øyeblikk å invitere en perifer venn til bryllupet. Dette ønsket han fordi denne vennen var den eneste av de lokale vennene som gadd ta turen til utdrikningslaget til mannen min. Mannen min er opprinnelig fra veldig langt unna her vi bor, og valgte forlover fra hjemstedet som fortsatt bor der. Denne valgte å arrangere utdrikningslag på hjemstedet, noe som ble for dyrt for de fleste av de som er min manns nære venner i dag, da det var lagt opp til tre dagers feiring... Min mann ble skuffet over vennene som ikke kom, og desto mer takknemlig for han ene som gadd ta veien, så han ble dermed invitert i bryllupet. Jeg var skeptisk, men siden de fleste som kom var fra min familie, sa jeg ja. Snålere fyr skal du lete lenge etter, han dukket opp i bryllupet, ja, i olabukse, joggesko, og 'tømmerhuggerskjorte', komplett med buskete skjegg. Han var visst litt rar når man pratet med ham, også, og jeg fikk en del spørsmål om hvem han var fra andre gjester :ler: I dag har min mann ingen kontakt med ham, merkelig nok... 

Jeg kunne fortalt et par andre ting fra bryllupet vårt, også, men da blir jeg fort gjenkjent :grinele: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke så ille, men hører likevel til å tråden her:

Min mann og jeg hadde et veldig lite og intimt bryllup på tinghuset, med påfølgende middag. De eneste inviterte var våre forlovere (vi gjorde det veldig lite og enkelt pga. familiedramatikk).

Min mann og hans forlover møtte i dress, jeg i en fin sommerkjole, og min forlover i joggebukse og hettegenser...

Min forlover visste selvsagt om familieopplegget og at det bare ble oss fire. Men da jeg sa at det ble en "casual greie" ble det tatt dønn bokstavlig.

Dette er nå 13 år siden og min mann, hans forlover og jeg ler fortsatt av det. Av ulike (ikke-relaterte) årsaker mistet min forlover og jeg kontakten noen år etter bryllupet.

Anonymkode: 34890...f02

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste jeg har sett i bryllup...

Dette var en bekjent av mannen min som jeg aldri hadde møtt som skulle gifte seg. De hadde jobbet mye for å få råd til bryllupet. Egen fotograf, band, fin bil, fin resturant, masse mat, masse gjester. Virkelig staselig var det!

Og det verste? Jo, det var meg. Fullstendig underpynta. Skammelig :( Men jeg håper mengden av gjester var så stor at jeg forsvant litt

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ginavn skrev:

Det verste jeg har sett i bryllup...

Dette var en bekjent av mannen min som jeg aldri hadde møtt som skulle gifte seg. De hadde jobbet mye for å få råd til bryllupet. Egen fotograf, band, fin bil, fin resturant, masse mat, masse gjester. Virkelig staselig var det!

Og det verste? Jo, det var meg. Fullstendig underpynta. Skammelig :( Men jeg håper mengden av gjester var så stor at jeg forsvant litt

Men hvorfor var du underpynta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, chi skrev:

Men hvorfor var du underpynta?

Hadde bare en kjole - hvit og med rød blomster på, fra H&M, visste ikke om den var innafor. Det aller meste av tøyet mitt var også pakka ned, pga flytting og jeg har egentlig ikke festklær heller. Garderoben min utstråler ikke feminin ynde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Ginavn skrev:

Hadde bare en kjole - hvit og med rød blomster på, fra H&M, visste ikke om den var innafor. Det aller meste av tøyet mitt var også pakka ned, pga flytting og jeg har egentlig ikke festklær heller. Garderoben min utstråler ikke feminin ynde

Synes det høres ut som et fint og ok antrekk, jeg. Så for meg en slapp joggebukse og krøllete og skitten genser 😄

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, chi skrev:

Synes det høres ut som et fint og ok antrekk, jeg. Så for meg en slapp joggebukse og krøllete og skitten genser 😄

Det var ikke kjolen jeg hadde på - ettersom jeg ikke visste om den var grei å bruke (annet land). Det var en topp og shorts fra Cubus og H&M. Det var bare jeg og ei til som ikke hadde kjole/skjørt. Det var egentlig et dilemma, fordi jeg liker ikke å bruke kjole/skjørt, mens det er en forventing om at man skal ha det på i slike anledninger. 

Tøyet vat rent og jeg håper jeg så ren ut. Samtidig prøvde jeg å slå fra meg at jeg var underpynta, fordi det var faktisk ikke dagen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ginavn Var i en liknende situasjon i et bryllup for noen år siden. Søsteren min hadde ikke fått koffertene i tide, så hun måtte bruke et "reserveantrekk" hun hadde i håndbagasjen. Hun følte seg fin, men ikke fin nok for bryllup. Jeg hørte andre kvinner si til henne at de skulle ønske de hadde selvtillit til å gå sånn kledd i et bryllup. Kanskje det var noe sånt for deg og, at du inspirerte noen? :)  

Anonymkode: cd476...5e8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

@Ginavn Var i en liknende situasjon i et bryllup for noen år siden. Søsteren min hadde ikke fått koffertene i tide, så hun måtte bruke et "reserveantrekk" hun hadde i håndbagasjen. Hun følte seg fin, men ikke fin nok for bryllup. Jeg hørte andre kvinner si til henne at de skulle ønske de hadde selvtillit til å gå sånn kledd i et bryllup. Kanskje det var noe sånt for deg og, at du inspirerte noen? :)  

Anonymkode: cd476...5e8

Hadde vært veldig fint hvis jeg inspirerte noen! :) Jeg tviler, men en hyggelig tanke uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2018 den 14.04, AnonymBruker skrev:

I det siste bryllupet gikk jeg på en alvorlig smell. Jeg hadde vært å kjøpt en nydelig, stroppeløs, lys rosa, fotsid, kjole fra H&M. Den var nydelig og satt som ett skudd. Var så fornøyd, men fikk plutselig kalde føtter ift om den var for "fin" ift hva bruden kunne komme oppkledd i. Jeg prøvde kjolen til en rekke familiemedlemmer og liknende før den store dagen for å høre om jeg burde finne noe annet. Alle sa at det trengte jeg ikke og at kjolen ikke kom til å måle seg med brudekjolen til bruden. Jeg slo meg til ro med dette.  Til min lettelse hadde bruden en nydelig kjole som ikke var lik min i det hele tatt. Til festen, etter vielse, byttet hun kjole...til en hvit versjon av den kjolen jeg hadde på meg. Sank en sten i magen da. Har enda dårlig samvittighet for det uventede støntet jeg tok der. 

Anonymkode: 7079b...195

Det er da virkelig ikke noe du skal føle på! Hvem forventer at bruden dukker opp i en kjole fra H&M? Det er hun som har brutt "protokoll", du har gjort alt riktig :)

Anonymkode: 6cac3...2e7

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2018 den 14.19, AnonymBruker skrev:

Fy søren så ufyselig dette var å lese! At du heller ikke klarer å se at måten du omtaler og oppfører deg på her er usmakelig sier MYE om hvor lite verdt noen mennesker er i dine øyne. Vennen var den ENEsTE som stilte opp og dette er takken han får? Vemmelig å lese! Skikkelig lavmål!

Anonymkode: 7b113...b23

Nå er det vel sånn at den ENESTE grunnen til at han var den eneste som 'stilte opp', var at han tilfeldigvis var den eneste som hadde råd til å være med, de andre var familiefedre som ikke hadde kunne ta seg råd til tusenvis på et utdrikningslag. Denne mannen har ikke familie, og var absolutt ikke en av min manns nærmeste venner. Jeg syns forøvrig forloveren var den som feilet her, da han la opp til lag på hjemstedet, selv om stort sett alle min manns venner bor her vi bor. Han burde ha visst at prisen ville komme på langt mer enn de fleste kan ta seg råd til. 

Og fyren ER snål! Jeg har ikke sagt noe respektløst om ham, men de aller fleste av oss skjønner at man følger dresskoden så godt det lar seg gjøre, han var helt på viddene. Jeg sa heller ikke noe om at han hadde mindre verdi enn noen av oss andre..? :klo: 

Endret av Apple-
Leif
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...