Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

Katolikker har et rimelig avslappet forhold til alkohol, ja. Straightedge har nok lite med religion å gjøre.

Mvh. oppvokst i katolsk hjem.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg skulle servere i et bryllup der det var rundt 70 gjester. Bruden hadde bestillt rikelig med mat for å sikre seg om at skulle få spise seg mett. Da bilen kom med koldtbordmaten dekket maten bare to av de tre bordene som var satt frem. Vi styrte med duker og bering av bord for å få det til å se greit ut. Vi på kjøkkenet tenkte vårt når all maten ble satt ut på bordet og det ikke var noe å fylle på med etter som andre og kanskje tredje forsyning kom. Det var akkurat så det hold, vi satt med klump i halsen alle på kjøkkenet. Vi turde ikke si noe til bruden, så vi ikke ødla hele kvelden for henne, før hun kom inn påkjøkkenet og lurte på om vi ikke kunne fylle på med mere mat, siden det begynnte å minke. Hun ble helt i fra seg da det ikke var mere mat igjen. Og vi på kjøkkenet fikk ikke så mye som en brødskive alle de timene vi jobbet på kjøkkenet. Men det viste seg at de som hadde levert maten hadde levert feil bestilling. vi hadde fått maten til et bryllup med bare 45 gjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle servere i et bryllup der det var rundt 70 gjester. Bruden hadde bestillt rikelig med mat for å sikre seg om at skulle få spise seg mett. Da bilen kom med koldtbordmaten dekket maten bare to av de tre bordene som var satt frem. Vi styrte med duker og bering av bord for å få det til å se greit ut. Vi på kjøkkenet tenkte vårt når all maten ble satt ut på bordet og det ikke var noe å fylle på med etter som andre og kanskje tredje forsyning kom. Det var akkurat så det hold, vi satt med klump i halsen alle på kjøkkenet. Vi turde ikke si noe til bruden, så vi ikke ødla hele kvelden for henne, før hun kom inn påkjøkkenet og lurte på om vi ikke kunne fylle på med mere mat, siden det begynnte å minke. Hun ble helt i fra seg da det ikke var mere mat igjen. Og vi på kjøkkenet fikk ikke så mye som en brødskive alle de timene vi jobbet på kjøkkenet. Men det viste seg at de som hadde levert maten hadde levert feil bestilling. vi hadde fått maten til et bryllup med bare 45 gjester.

Som brud hadde jeg også blitt helt fra meg viss noe sånt oppstod!!

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bilen kom med koldtbordmaten dekket maten bare to av de tre bordene som var satt frem.

Det ringte ingen bjeller hos dere da dere så at det var lite mat? Hadde det vært noe tak i dere hadde dere gjort noe med en gang og ordna mer mat.

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk
Det ringte ingen bjeller hos dere da dere så at det var lite mat? Hadde det vært noe tak i dere hadde dere gjort noe med en gang og ordna mer mat.

Hvordan skulle de få ordnet mer mat? Joda, de mottok maten fra cateringselskapet, men ettersom det ikke var de som hadde bestillt maten, så er det ikke sikkert det er noe de kunne få gjort noe med.

Jeg for min del synes det høres ut som om de gjorde det beste ut av situasjonen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var jo levert feil, så hadde de snakket med cateringselskapet kunne de kanskje ha fått ordna opp. Siden de hadde fått maten til et bryllup med 45 gjester var vel leveransene forbyttet? Det er cateringselskapet sin feil og de skulle ha ordna mer mat. Jeg vet ikke til hvilket tidspunkt maten ble levert, men jo før man prøver å ordne opp, jo bedre.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Det var jo levert feil, så hadde de snakket med cateringselskapet kunne de kanskje ha fått ordna opp. Siden de hadde fått maten til et bryllup med 45 gjester var vel leveransene forbyttet? Det er cateringselskapet sin feil og de skulle ha ordna mer mat. Jeg vet ikke til hvilket tidspunkt maten ble levert, men jo før man prøver å ordne opp, jo bedre.

Tenk så fett å være i det andre brylluppet :cool:

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

:ler::ler:

Her var det mye tragisk og moro lesestoff.

Kan jo fortelle om et bryllup jeg var i der midt under festen stakk forloveren til bruden og hennes mann avgårde med drikkevarene og begynte å invitere folk hjem til seg selv på fest midt under bryllupet ... :lete:

Kjempe koselig forlover må jeg si ..

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. i sammenligning med andres historier så blir denne ganske så blass, men shit au.

Vi var i vielse i 13-14tiden og reisen til festlokalet tok 1 time. Her reiste vi i organisert transport så det var liksom ingen stopp på turen. Vi kom til lokalet, fikk servert et glass med velkomstdrikk hver.. That's it. Det var stekende sol, midt i juli. Alle gikk på toalettet og fylte på glassene sine med vann.

Kl 18:30 satt vi til bords og skulle spise middag. Da hadde jge ikke spist siden frokost og kunne omtrent spise mitt eget kne!

Jeg var i et bryllup der vielsen var klokka 13 og middagen ble servert først klokka 19. Altså var det en del dødtid i mellom. Dette foregikk i byen på sommeren og det var gangavstand mellom kirken og selskapslokalet. En del av oss ble enige om å gå ut og spise lunsj, noe som var hyggelig. Dessverre ble enden på visa at enkelte ble ganske brisne i løpet av ettermiddagen, det var ikke noe sjakktrekk å bruke rosévin og champagne som tørstedrikk for å si det sånn, og endte med å gå på byen istedenfor i bryllupet...

Var i et bryllup for en tid tilbake. Det var på en veldig populær dato, var mange som skulle gifte seg denne dagen og brudeparet absolutt skulle gifte seg i en av områdets mest populære kirker. De hadde dessverre vært litt sent ute med å bestille, så vielsen var klokka 10:45 på formiddagen. Middagen ble servert klokka 18:30 og lokalet lå ca 30 minutter fra kirken. De fleste av gjestene hadde vel regnet med at det var lagt opp til et eller annet for gjestene i dødtiden, så det var mange som ble lange i maska da det ble opplyst i kirken om at dørene i selskapslokalet åpnet kl 17 og de ville det bli servert "forfriskninger". Hva gjør man stivpyntet på et lite tettsted med en bensinstasjon, en dagligvarebutikk og et gatekjøkken i 5 timer? Ble en burger til lunsj og VG, Dagbladet, Aftenposten og lokalavisa lest MEGET grunding! Var laaaaange 5 timer for å si det sånn.

Som et svar på disse over, så fikk vi mamma og svigermor til å smøre med seg masse rundstykker til gjestene, var bare rundt 30 stykker. Vielsen var kl 15.00 og middagen ca kl 19.00. Lokalene var disponibel hele ettermiddagen og pappa hadde fått nøkkel til å låse opp. Det endte med at alle gjestene fikk komme seg i hus, en god matbit og ble godt kjent frem til vi kom til middagen. :)

Kvelden ble avsluttet med fyrverkeri og en ikke planlagt brudevals, da det var noen gjester som etterspurte dette og hans forlover satt seg bak pianoet og spilte. Vi danset og etter hvert ble vi enige om at jeg skulle be opp min far og han sin mor. Sviger mor ble nesten rørt til tårer, og fortalte at hun ikke hadde danset vals siden sitt eget bryllup. Hun syns det var veldig kjekt å bli bedt opp av sin eneste sønn.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har hørt om en bryllup hvor de skulle ha utevielse i en stor hage. De hvite benkene var malt for noen dager siden, men dessverre ikke tørket ordentlig i sprekkene mellom plankene.

Så når gjestene reiste seg etter vielsen hadde alle hvit streker på bunader, smokinger og nye kjoler... Trist start på dagen for alle parter...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste jeg hørte var når toastmasteren skulle gi litt info om lokalet festen var i.

" Ettersom bryllup er dyrt og det er brudeparet som selv er vertskap for festen, så ber vi dere tenke fornuftig når dere er på toalettet, slik at ikke det blir unødvendig sløsing økonomisk."

Ehhh.... :sjenert:

Glemte jo helt å skrive at det var toalettpapiret gjestene ikke måtte sløse med..

*håpløst*

HAHA, og det har aldi slått deg at dette var forsøk på en spøk??

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

Jeg ble invitert i bryllup til min kusine. De skulle gifte seg ganske langt unna, så jeg måtte ordne meg fri fra jobben og overnatting på hotell.

Etter bryllupsmiddagen kom bruden bort til meg og sa at nå var det fint om jeg kunne samle sammen barna og dra, for nå skulle kaffen snart begynne. At jeg fikk hakeslepp var å si det mildt. Jeg trodde jeg var invitert i bryllup, men jeg var invitert som barnepasser i stedet.

Den dag i dag skjønner ikke kusina mi hvorfor jeg ble sur på henne.

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_lilje_*

Det verste jeg har vært med på var et bryllup vi skulle i men måtte melde avbud i siste liten fordi moren til mannen min døde. Vi ble oppringt av brudeparet som forlangte å få en kopi av dødsattesten fordi de trodde vi ikke snakket sant og bare ikke gadd å komme.

Det beste jeg har vært med på var et skikkelig husmannsbryllup i tidsriktige lokaler med rømmegrøt og spekemat til middagen. Brudeparet stilte i bunader og fullt brudesølv. Herlig.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste jeg har vært med på var et skikkelig husmannsbryllup i tidsriktige lokaler med rømmegrøt og spekemat til middagen. Brudeparet stilte i bunader og fullt brudesølv. Herlig.

:hoho: Er det virkelig noen som serverer sånn svill? Herregud, så trashy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var i et nydelig bryllup. Var så fint pyntet,flotte farver og nydelig dekket bord. Bordet var sånn hesteskoformet. Under middagen ,ikke alle var ferdig å spise, så sitter brudeparet midt i hesteskoen og røyker. Dro ned inntrykket noe voldsomt.

De delte opp hesteskoen under kaffen og laget småbord. flott var det. Så fikk vi servert likør,eller cognac til kaffen for de som ønsket det. Alt var laget av hjemmebrent. herregud, går det an

Har opplevd noe lignende. Da middagen var ferdig og "baren" åpnet ble det satt fram masse 1,5 liters flasker på et bord samt litt spritflasker. Innholdet på 1,5 l flaskene var enten blandevann eller heimert iblandet essens så det ble til cognac, gin, vodka eller lignende.

I samme bryllupet ble det servert sodd. Og tostmasteren var helt elendig på å følge med på hvor tomme fatene var.

Det morsomste jeg har opplevd i bryllup skjedde i min kusines bryllup. Brudeparet hadde sagt fra at de ikke ønsket seg sanger. Min fetter mente at det er sanger i hvert et bryllup, så han hadde egenhendig komponert 4 sanger til sin søster fra deres foreldre, seg selv og en til brudgommen. Sangene ble fremført solo av min fetter - som ikke eier sangstemme! Det ble GOD stemning kan man si!

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Er det virkelig noen som serverer sånn svill? Herregud, så trashy.

Det var en passende meny i et "husmannsbryllup" syns jeg. Rømmegrøt og spekemat er jo godt :sjenert:

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...