Gå til innhold

er det ikke noen som heter at kunden altid har rett,


ciba

Anbefalte innlegg

er nr på de , så det ser en fort. luere på hva hun gjør neste gang jeg skal ha bonger :fnise:

Og det kan jo nettopp være årsaken til at dere ikke fikk bonger fra ulike steder i bunken. Kan jo være at de er nummerte slik at arrangør lett skal kunne ha kontroll på antall solgte bonger (lettere å ha oversikt dersom de selges i rekkefølge, enn om de selges trukket tilfeldig ut av bunken).

Nei, kunden har ikke alltid rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei er ikke sån med de bongene, er ikke digitlat de, er sån gammel dags bingo de har på den radioen,

å de andre vet der inne at jeg ikke skal ha etterverandre, så de finner bare fram å la meg trekke selv,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere ganger opplevd kunder som spør om en ganske spesifikk ting og når jeg har funnet denne tingen fram blir kunden sur fordi det var noe annet han/hun mente.

Kunden har da gjerne sagt feil navn, men vil ikke innrømme dette men dekker heller over ved å kjefte og mene det er min feil.

Utrolig irriterende.

Jeg har jobbet lenge i serviceyrker og det er sjelden kunden har rett for å si det sånn.

Strix, synes det var dumt av din sjef å ikke støtte deg når det gjaldt kundene som ikke vil kjøpe 4 pk med batteri.

Sjefen burde heller forklart at slik fungerer det bare ikke så skjønner de det til neste gang, men nå er du sannsynligvis stuck med kunder som er vant med å få det akkurat slik de vil.

Åhhh, kjenner meg sånn igjen!! Kunden sier feil og så ordner m n og fikser og gjør som de har bedt om. NEI, det var IKKE sånn de ville ha det, var ikke det de mente *himle med øynene og heve stemmen og sukke hølydt* :klaske:

Og det hender jeg hører feil, men det er ikke hver gang en sånn situasjon oppstår!

Samtidig er det andre kunder som en blir glad av bare de kommer inn i butikken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Det var litt sært at du ikke kunne få to trekke lapper fra to forskjellige blokker eller fra forskjellige steder i blokken, ja.

Forøvrig så må jeg legge til at kunden ikke alltid har rett. Jeg er like ofte borti situasjoner hvor kunden ikke har rett, som hvor kunden har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunden har ikke alltid rett!

En bekjent av meg sa en gang til en skikkelig sur og vrang kunde (som påstod at kunden ALLTID har rett): "eller som jeg lærte på smilekurset jeg gikk på, bare jatt meén" :fnise:

Syntes butikkdama var uhøflig selvom du kanskje var litt sær ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også jobba flere år på kjosk, og det er faktisk ikke uvanlig at folk ikke vil ha bingoblokkene etter hverandre! :) Synes ikke det er noe problem. Det er jo et ønske som er veldig enkelt å imøtekomme.

Huff, vi har en dame her i bygda som er viden kjent for å være vanskelig. Husker jeg ble stående i kø bak henne en gang. De hadde ikke rukket å oppdatere alle prislappene i butikken, slik at prisen i kassa ble noen kroner høyere enn hva som stod på varen. Hun ga seg IKKE. Krangla og ropte, og for å si det pent: utrolig ufin i språket. Ikke typen som kan argumentere eller kommer saklige kommentarer heller, så gikk vel mest på udugeligheten til ansatte. Endte med at hun som jobba der gikk fra kassa og noen andre måtte komme å ta over. :ler: En morsom episode å tenke tilbake på, men fyttikatta så ubehagelig. Jeg ble helt flau på hennes vegne husker jeg.

Jammen glad jeg ikke har hatt problemer med henne som kunde.

Jeg lærte også at kunden alltid har rett, men det finnes selvsagt grenser. Det er ikke alle ting man KAN gjøre, og da er det ikke mer å gjøre med den saken. Men om noen ville ha en liten soft-is fordi det er bortkasta å kjøpe en stor en til en 2 eller 3-åring, ser jeg ikke problemet med å lage en liten til 10kroner istedenfor en stor til 20. Det koster meg meget få kalorier å etterkomme slike ønsker! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Nei, kunden har ikke alltid rett, men det er veldig sjelden man får kunden til å føle seg driti ut før man får ordnet opp.

Jeg har jobbet med pengespillkunder og de vil ha det på sitt vis. Om du kan gjøre det enkelt og de vil ha det på viset som tar 4-5 ganger lenger tid, så får de det. Ingen vits å kverulere vel?

Var hos veterinæren med hunden min for en stund siden. Hunden min hadde vært merkelig lenge, ikke interessert i noe, ikke mat, ikke godis, ville ikke gå tur, ikke trene. Veterinæren står og gnir seg i fjeset og uffer seg "kommer du hit for at bikkja di ikke gidder å gå tur"

Jeg går ikke dit igjen, selv om denne veterinæren er den eneste jeg nå er misfornøyd med der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Skjønner dere ikke at uttrykket "kunden har alltid rett" brukes for at kundebehandleren skal gi inntrykk av at kunden har rett, for å gi service - selv om kunden kan ta feil. Det er da vel ingen som noen gang har trodd at kunden virkelig alltid har rett!

I dette tilfellet vil jo jeg si at kunden i virkeligheten tar feil, fordi det ikke har noen spesiell betydning at bongene ikke er etter hverandre. Men saken er at ekspeditøren skulle ha latt som kunden hadde rett, ved å smile og gi henne det hun ville ha. Så kunne hun bare tenkt "så idiotisk" inni seg. Det ville jeg gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er akkurat sånn det funker. Kunden har slettes ikke alltid rett, faktisk ganske sjelden, men frasen betyr at man skal strekke seg rimelig langt for å gi kunden det han ber om. Det handler bare om ypperlig kundeservice.

Kunden ser det ikke sånn, at han kan ta feil, men så er også poenget at man i så stor grad som mulig skal unngå å måtte fortelle kunden at han ikke har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er akkurat sånn det funker. Kunden har slettes ikke alltid rett, faktisk ganske sjelden, men frasen betyr at man skal strekke seg rimelig langt for å gi kunden det han ber om. Det handler bare om ypperlig kundeservice.

Kunden ser det ikke sånn, at han kan ta feil, men så er også poenget at man i så stor grad som mulig skal unngå å måtte fortelle kunden at han ikke har rett.

Godt sagt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunden har rett i dette tilfellet. God kundeservice bør klare å strekke seg såpass langt.

Som kunde har du jo et trumfkort - om du ikke får den varen du etterspør, så får ikke butikken noen penger! I det tilfellet her, burde du ha sagt at "det var ikke det jeg ba om, da betaler jeg ikke".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når vi snakker om kunder og butikker... Jeg må fortelle en historie. Når jeg bodde i storby en liten periode, var jeg innom en stor dagligvare og skulle kjøpe noen par ting. Det var kø i kassa, og når det var endelig min tur, hadde den ene varen ikke strekkode. Hun bak kassa måtte da ringe etter noen som kunne hente samme vare, men med strekkode på. Herregud, tenkte jeg. Jeg tilbydde meg å gå og hente en samme vare men med strekkode på, og hun bak kassa virket utrooolig overrasket over at jeg tilbydde meg... Hvis du kan det, sa hun bak kassa. Selvfølgelig, sa jeg. Det hadde jo tatt lengere tid hvis ho skulle ringt til noen, så jeg kunne jo likesågodt springe og hente en selv :P Gjorde ikke meg noen ting :P Er ikke det vanlig å gjøre? Følte at jeg satt igjen med litt forvirring om det ikke er vanlig i storbyer?...

Men det jeg satt igjen med etter at jeg var ferdig med å handle der, var et stort smil fra kassa dama og "ha en riktig god dag" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coarvi
Når vi snakker om kunder og butikker... Jeg må fortelle en historie. Når jeg bodde i storby en liten periode, var jeg innom en stor dagligvare og skulle kjøpe noen par ting. Det var kø i kassa, og når det var endelig min tur, hadde den ene varen ikke strekkode. Hun bak kassa måtte da ringe etter noen som kunne hente samme vare, men med strekkode på. Herregud, tenkte jeg. Jeg tilbydde meg å gå og hente en samme vare men med strekkode på, og hun bak kassa virket utrooolig overrasket over at jeg tilbydde meg... Hvis du kan det, sa hun bak kassa. Selvfølgelig, sa jeg. Det hadde jo tatt lengere tid hvis ho skulle ringt til noen, så jeg kunne jo likesågodt springe og hente en selv :P Gjorde ikke meg noen ting :P Er ikke det vanlig å gjøre? Følte at jeg satt igjen med litt forvirring om det ikke er vanlig i storbyer?...

Men det jeg satt igjen med etter at jeg var ferdig med å handle der, var et stort smil fra kassa dama og "ha en riktig god dag" :)

Det er ikke vanlig at kunder gjør sånt nei. De fleste blir gjerne irriterte (noe jeg opplevde senest i dag), og klager over at vi må skjerpe oss med prisingen (hva nytter det når en vare har mistet strekkoden?). Jeg har hvertfall lært såpass etter ett år i kassa at jeg IKKE spør kunden om han eller hun kan hente en ny/sjekke prisen, den surmulinga jeg får da orker jeg bare ikke... Da er det bedre å bruke noen ekstra minutter på å få en annen ansatt til å gjøre det. Tilbyr kunden seg å gjøre det selv er det jo selvfølgelig kjempeflott, men det skjer altså ikke særlig ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanlig at kunder gjør sånt nei. De fleste blir gjerne irriterte (noe jeg opplevde senest i dag), og klager over at vi må skjerpe oss med prisingen (hva nytter det når en vare har mistet strekkoden?). Jeg har hvertfall lært såpass etter ett år i kassa at jeg IKKE spør kunden om han eller hun kan hente en ny/sjekke prisen, den surmulinga jeg får da orker jeg bare ikke... Da er det bedre å bruke noen ekstra minutter på å få en annen ansatt til å gjøre det. Tilbyr kunden seg å gjøre det selv er det jo selvfølgelig kjempeflott, men det skjer altså ikke særlig ofte.

Jeg trodde også det var en selvfølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_gjest_*
Kunden har rett i dette tilfellet. God kundeservice bør klare å strekke seg såpass langt.

Som kunde har du jo et trumfkort - om du ikke får den varen du etterspør, så får ikke butikken noen penger! I det tilfellet her, burde du ha sagt at "det var ikke det jeg ba om, da betaler jeg ikke".

Altså, det er noe jeg bare må få ut, etter altfor mange år bak kassa: Vi DRITER i om vi tapte de 25 kronene fordi vi var utsolgt for gulrotjuicen din. De pengene hadde ikke gått i vår lomme uansett, og jeg gir totalt beng i om du heretter handler gulrotjuice i nabobutikken. Jeg skal nok overleve. Jeg sier ikke at dette er en fantastisk holdning å ha, men slik er det. Selvfølgelig smiler jeg og beklager som bare rakkern, men seriøst. Slike kunder er en høydare å imitere på lønningspilsen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Slike kunder er en høydare å imitere på lønningspilsen ;)

Er det selve høydepunktet å baksnakke kunder hos dere? Det høres jo festlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Er det selve høydepunktet å baksnakke kunder hos dere? Det høres jo festlig ut.

Det ER festlig. Men bare de urimlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Er det selve høydepunktet å baksnakke kunder hos dere? Det høres jo festlig ut.

Om ikke annet har urimelige kunder har et enormt underholdningspotensial ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...