Gå til innhold

Ny seng/madrass


Gjest Meticulous

Anbefalte innlegg

Gjest Meticulous

Vi trenger ny seng!

Som utgangspunkt ønsker vi oss begge springfjærmadrasser av middels hardhet. Problemet kommer når det gjelder overmadrasser. Jeg ønsker en ganske tykk overmadrass, da jeg liker å sove i en myk seng. Samboeren ønsker imidlertid en tynn overmadrass da han trenger en litt hardere seng.

Problemet blir da at sengen jo får ulik høyde pga ulike overmadrasser, og med sprekk mellom de to delene av sengen.

Finnes det noen gode løsninger når man har ulike behov? Jeg antar at vi ikke er de eneste som har det slik.

Takknemlig for alle tips!

Endret av Meticulous
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Dere ønsker vel strengt talt ikke middels hardhet siden han vil ha hard madrass og du vil ha myk?!

De fleste madrasser kommer i forskjellige hardhet selv om de er like ellers. Vi har en kontinetalseng med en stor overmadrass over slik at vi slipper sprekk. Jeg har veldig myk madrass, mens min mann har middels hardhet. Men sengen er da helt plan for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meticulous
Dere ønsker vel strengt talt ikke middels hardhet siden han vil ha hard madrass og du vil ha myk?!

De fleste madrasser kommer i forskjellige hardhet selv om de er like ellers. Vi har en kontinetalseng med en stor overmadrass over slik at vi slipper sprekk. Jeg har veldig myk madrass, mens min mann har middels hardhet. Men sengen er da helt plan for det.

Vi har forsøkt andre madrasstyper enn middels hardhet, men vi synes i grunnen det er overmadrassen som gjør forskjellen. Det hjelper han lite med hard madrass og en tjukk overmadrass, like lite som det hjelper meg lite med en myk madrass og tynn overmadrass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hva om du velger en tykk overmadrass på din side og så har dere en stor, tynn overmadrass over begge madrassene? Da dekker dere sprekken og jeg tror ikke dere vil merke høydeforskjellen så godt. Det er jo sjelden man ligger midt i sengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygg opp under madrassen hans? Dette løses vel enklest med å ha rammemadrasser, med litt lengre bein på hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...