Gå til innhold

Hund sparket ihjel i oslo


Chakoya

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

De fleste opegående forstår at denne mannen forsvarte seg selv og hunden sin,

Om en sint eier av en hunn blir forbannnet på en annen hund og han selv, så er der naturlig å reagere på dette!!!"!!Skulle jeg som eier stått å sett på at eieren forgrep seg på hunden eller omvend??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

De fleste opegående forstår at denne mannen forsvarte seg selv og hunden sin,

Om en sint eier av en hunn blir forbannnet på en annen hund og han selv, så er der naturlig å reagere på dette!!!"!!Skulle jeg som eier stått å sett på at eieren forgrep seg på hunden eller omvend??????

[/quote

¨Klart dennne mannen ville ta denne hunden for å redde seg selv og hunden!!!!

Er dette noe å diskutere altså.....??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing
Så fantastisk idiotisk at du er det!

Når du kanskje for første gang er enig med henne så er detmed dette?????

Bruk hue!Koble inn hjernen før du tar hue i bruk!!! Klarer du det???

Skjønner ikke d at mannen handlet i nødverge.Han forsvarte seg selv og hunden, han planla ikke å drepe dette beistet av en hund som angrep han og hunden hans!

For meg virker det som det er du som ikke er helt i vater.

Mannen handlet da ikke i nødverge etter hva jeg har lest. INTET sted har det stått at han har blitt angrepet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det uansett er vondt å lese at hunden ble sparket til døde jeg.

Det kan ha vært ulike grunner til at hundene også begynte å sloss. For eksempel menneskers nærvær kan være nok til at hundene blir irriterte på hverandre osv... Og at vi mennesker oppfører oss feil i nærvær av hunders lek osv. Det kan ha vært utallige grunner til at hundene gikk i hverandre.

Her var det igjen en hund som fikk lide p.g.a hundeiers svikt, mangel på hundekunnskap, og p.g.a andres måte å handle på.

Som jeg har skrevet tidligere har jeg blitt angrepet i bånd av en stor schæfer der hvor hunden jeg hadde bodde.

Jeg slapp umiddeltbart båndet slik at hundene ikke skulle vikle seg inn i båndet.

Videre kom en person som hadde ansvar for hunden akuratt da til unsetning og dro hunden vekk fra hunden jeg hadde.

Nevnte og at venner har blitt angrepet av ulovlige (oppholdte) pitbuller.

Pitbullen låste kjevene rundt strupen på hunden. Vennene mine klemte rundt nesten på pitbullen så den ikke fikk puste. Da pitbullen måtte puste dro dem vekk begge hundene.

Selv har jeg gått rett inn i en hundeslosskamp hjemme på plenen våres da vi hadde besøk av andre hunder. (Noe man egentlig ikke skal gjøre, p.g.a risikoen for å bli bitt osv er ganske høy.) Selvsikker som jeg var gikk jeg inn uredd.

Ble selvfølgelig selv bitt av min egen hund noe jeg også regnet med kunne skje om jeg gikk inn. Er ikke så lett for hunden og se hvor den biter selvfølgelig i kampens hete, men fikk skilt begge hundene og stoppet slagsmålet.

Den nye hunden vi har har allerde havnet i slosskamp av forskjellige grunner.

Med både store og små hunder.

Det er sånt som skjer når hunder leker sammen også. Både jeg som eier og den andre eieren har vært forberedt på at dette kan forekomme og vet hvordan vi skal håndtere det. Det gikk helt fint uten problemer. Hundene fikk leke sammen igjen like etterpå uten at det ble slosskamp i det hele tatt.

Det var aldri snakk om at noen sparket, slo osv på hundene. Og slagsmålene endte heller ikke med døden til følge.

Som jeg og har nevnt tidligere og som en gjest har nevn på side 1 i tråden her, så er det andre måter og løse hundeslagsmål på enn med døden til følge.

Et lite tankekors til folk som har hund...

Man må være forberedt på at hunder kan komme til og sloss p.g.a forskjellige grunner. Og det er viktig at hundeeiere lærer seg hundespråket, kroppspråk osv. Det er ikke heller alltid alle hundeeiere greier å se grunnen til at hundene begynner og sloss.

Det kan være at hundene ikke liker hverandre, dominans, kjemping om dominans overfor eierene, matbit på bakken og diverse. Nervøsistet, nervøsistet fra eier som overføres til hunden osv... Det kan være så mangt..

Man må være forberedt på hvordan man kan løse slike konflikter. Derfor kan det lønne seg og rett og slett ta seg et minikurs eller øve på hvordan man håndterer slike greier.

Og det kan lønne seg og studere og lese litt om hva som skjer når dyrene sloss. Det ser mye alvorligere ut for oss mennesker når dem setter igang og sloss og bjeffe høylydt.

Det finnes utallige måter som jeg har nevnt tidligere og løse hundeslosskamper, uten at det medfølger død.

Der hvor vi ikke er forberedt på hva som kan skje og vet og håndtere dette blir hundene lidene dyr under våres valg.

Endret av Chakoya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg synes det uansett er vondt å lese at hunden ble sparket til døde jeg.

Jeg er sikker på at ALLE mener det du skriver.

Klart vi alle oppgående mennesker mener dette er forferdelig!

Uansett må jeg ære de som faktisk sier at en sak har to sider, for det har den uansett hvordan man vender og vrir på det!

Fred over hundens minne!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Hundeeier_*
Mener dere virkelig at enhver løshund skal tas med til dyrlege for avlivning ? Selv om den ikke har gjordt noe galt - annet enn å gå løs ? Det er jo SYKT . De fleste normale , empatiske tenkende inteligente mennesker - ville vell tatt hånd om hunden å prøvd å finne dens eier , som om den var et bortkomment barn ! Som sikkert blir overlykkelig over å få hunden tilbake hjem i trygg behold .

Kanskje det var et engangs-uhell , at port låsen var ødelagt og spratt opp , båndet røk over ..eller karabinkroken gikk opp , det KAN skje .- altså en tilfeldighet at hunden kom seg løs . BETYR IKKE AUTOMATISK AT EIEREN IKKE KAN TA HÅND OM HUNDEN . Uhell kan skje alle hunde-eiere .Og vi ville vell alle vært takknemlige og glad om noen tok hånd om hunden og sørget for at vi fant den igjen ?

.........Jeg blir skremt over folks kynisme , og enkle tanker her inne ! Huff

Jeg er i hvertfall et godt med - menneske og hunde - menneske !

Jeg ville selvsagt tatt hånd om en løshund , på samme måte som en unge som har gått seg vekk fra foreldrene - og funnet eieren dens . Har dere andre ikke evne til å vise omsorg og ansvar for andre enn dere selv ? Har ikke foreldrene deres lært dere å ta vare på andre individer og vise empati ?

Ikke rart samfunnet er fullt av voldelige,KYNISKE , psykisk syke , og kriminelle EGOISTER i dag !!

Ja, ennhver hund som går løs burde kunne samles inn og avlives når eieren ikke evner å ta ansvar for den. Nå mente jeg det ikke slik at dette skulle skje automatisk, men at en for.eks tar en hund som går løs så setter en den hos en dyrlege eller noe lignende, og etter 48 timer om ingen henter den så avlives dyret.

De som da har en hund som går løs må støtt og stadig til dyrlegen og hente den og betale for hundens opphold der. Dette ville fått en til å skille de som faktisk er uheldige og de som bare lar hunden gå rundt og leve sitt eget liv.

Mange folk evner ikke ha hund. De tror det er et barn, slik som du gjør. Folk går rundt og tror at det ikke er et vilt kjøttetende dyr som i naturen lever av å drepe byttet sitt for å så spise det. Det at du i det hele tatt ville drevet å prøvd å få kontakt med en fremmed hund uten eier og risikert å bli angrept for å så få denne hjem sier jo litt. Jeg har hund selv og ville aldri i livet tatt kontakt med andre hunder når de var uten eier.

De samme mennesker slipper gjerne hunden fordi de har "så god kontroll" på den. Som oftest er det alle hunen har antastet, bjeffet på, bæsjet i hagen til, angrept katten eller hunden til som opplever konsekvensene av andres dårlige dyrehold, jeg skisserer en løsning hvor folk må stå til ansvar for hunden sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ennhver hund som går løs burde kunne samles inn og avlives når eieren ikke evner å ta ansvar for den. Nå mente jeg det ikke slik at dette skulle skje automatisk, men at en for.eks tar en hund som går løs så setter en den hos en dyrlege eller noe lignende, og etter 48 timer om ingen henter den så avlives dyret.

.

jeg er enig i dette, har selv rignt falken og levert en hund som stadig er løs. jeg vet hvor hunden bor, den har nummer skilt rundt halsen, har levert den til eieren mange ganger, men det hjelper ikke, tilslutt ble falken og jeg enige om at hunden skulle inn til dem hver gang den var løs.. som et heads up til eieren... noe som ikke hjalp desverre. de har måtte ut med mangfoldig tusen kr for å hente den tilbake. nå har jeg ikke sett hunden på lenge, kanskje de har lært. eller flyttet eller kvittet seg med hunden. ikke vet jeg

jeg skal hvertfall ut å kjøpe 2 stk sikkerhets lenker til mine dører fordi valpen har lært seg å låse opp både ytterdør og værandadør... :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står da ingen steder at mannen angrep uten grunn heller?

For meg virker det som det er du som ikke er helt i vater.

Mannen handlet da ikke i nødverge etter hva jeg har lest. INTET sted har det stått at han har blitt angrepet.

Neimen kjære deg da, det står heller ingen steder at det motbeviser det heller da!!!!

Om han sparket hunden til døde UTEN grunn, er det selfølgelig at han skal få sin straff for dette, men dersom han forsvarte seg og sin hund så er det ikke noe å si på hendelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest womenwomen
De fleste opegående forstår at denne mannen forsvarte seg selv og hunden sin,

Om en sint eier av en hunn blir forbannnet på en annen hund og han selv, så er der naturlig å reagere på dette!!!"!!Skulle jeg som eier stått å sett på at eieren forgrep seg på hunden eller omvend??????

Går ikke an å kalle drap for selvforsvar eller nødverge- så lenge hunden aldri truet mannen eller angrep han - men tvert om forsøkte å flykte fra mannen ( Fakta er jo at mannen angrep hunden - ikke omvendt ) . Han gikk langt langt utenfor nødverge retten og normalt selvforsvar -

da han valgte å løpe etter en flyktende hund .... og tok den igjen - da den ikke greide å reise seg raskt nok og flykte fra han - sparket mannen hunden gjentatte ganger til den var død . Han kunne STOPPET ved første spark og straks hunden flyktet -MEN HAN VALGTE Å FORFØLGE HUNDEN OG DREPE DEN -da gikk han utenfor sin nødrett / selvforsvarsrett . Dette er sansynligvis en aggresiv sadist av en mann - som benytter hunden til å få utløp for sin voldsomme ukontrollerbare aggresjon ....!

Min lille 4 kg miniatyrhund ble påkjørt av en bil i 60 km i timen - traff hunden min rett i siden . Den lille hunden knakk noen ribben - men hun overlevde heldigvis .Og er helt frisk i dag .

Mannen må ha sparket hunden noe vanvittig mye og hardt - for å klare å drepe den .Har dere tenkt på det ? Den var tross allt mye større og mer robust enn en miniatyr på 4 kg ...- så han har virkelig grise-sparket hunden noe voldsomt - for å klare å drepe den .

Og den overlevde å bli påkjørt av bil ...min lille hund .Sier noe om hvor MYE som skal til - for å drepe en hund .

Sier noe om mannens ønske om å drepe den Setteren og kraften og anstrengelsen han brukte for å klare dette ...med vilje vil jeg si ...han gjorde dette .NEPPE NOE UHELL I SELVFORSVAR - BARE TULL å påstå det !!!....går ikke an å tro det ...

Han burde gitt seg - straks hunden flyktet unna !

DET ER NOK ALLE ENIGE I !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skulle ikke sparket hunden til døde uansett grunn. Jeg syns det er forferdelig at noen av dere klarer å mene at det er greit selv om de hundene hadde en liten konflikt!

Jeg klarer ikke å tro at mannen er uskyldig her. Jeg leser på vg at dette var en 10 år gammel, syk gordon setter. Han burde få fengselstraff i mine øyne.

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest womenwomen
Han skulle ikke sparket hunden til døde uansett grunn. Jeg syns det er forferdelig at noen av dere klarer å mene at det er greit selv om de hundene hadde en liten konflikt!

Ja jeg er helt rystet over at enkelte her inne - ser ut til å forsvare denne hundedraps- mannen . Han gikk jo langt ut over sin nødverge rett . T.o.m politiet og dyreverns organisasjoner er enige i dette .Og mannen er ANMELDT etter vitne utsagn om hendelsen - for brudd på dyrevernsloven .

Håper han må betale en SKYHØY ERSTATNINGSSUM - til eieren .Og blir fratatt hundene sine .Sånne aggresive " udetonerte bomber " som han - burde ikke få lov å ha dyr - resten av sin levetid .Ei heller få gå løs - blant vanlige folk .

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også gjort hva som enn trengtes for å forsvare meg selv og mine dyr. Som andre sier så er det vel uhyre sjelden man trenger å gå så langt som å drepe en hund for å få den bort. Når det er sagt, så kan det være at man i kampens hete har panisk sparket ut og truffet hunden så kontant at den døde der og da. Det var da i såfall et tragisk uhell.

Men utfra vitnebeskrivelsene var det langt fra hva som skjedde. Hvis vitnene har rett (jeg sier "hvis"), og mannen gikk inn for å kaste og sparke hunden selv når den allerede var nede/hadde gitt seg, så synes jeg det er totalt avskyelig. Slikt burde hatt høy strafferamme, siden det da dreier seg om ren mishandling og sadimse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Går ikke an å kalle drap for selvforsvar eller nødverge- så lenge hunden aldri truet mannen eller angrep han - men tvert om forsøkte å flykte fra mannen ( Fakta er jo at mannen angrep hunden - ikke omvendt ) . Han gikk langt langt utenfor nødverge retten og normalt selvforsvar -

da han valgte å løpe etter en flyktende hund .... og tok den igjen - da den ikke greide å reise seg raskt nok og flykte fra han - sparket mannen hunden gjentatte ganger til den var død . Han kunne STOPPET ved første spark og straks hunden flyktet -MEN HAN VALGTE Å FORFØLGE HUNDEN OG DREPE DEN -da gikk han utenfor sin nødrett / selvforsvarsrett . Dette er sansynligvis en aggresiv sadist av en mann - som benytter hunden til å få utløp for sin voldsomme ukontrollerbare aggresjon ....!

Min lille 4 kg miniatyrhund ble påkjørt av en bil i 60 km i timen - traff hunden min rett i siden . Den lille hunden knakk noen ribben - men hun overlevde heldigvis .Og er helt frisk i dag .

Mannen må ha sparket hunden noe vanvittig mye og hardt - for å klare å drepe den .Har dere tenkt på det ? Den var tross allt mye større og mer robust enn en miniatyr på 4 kg ...- så han har virkelig grise-sparket hunden noe voldsomt - for å klare å drepe den .

Og den overlevde å bli påkjørt av bil ...min lille hund .Sier noe om hvor MYE som skal til - for å drepe en hund .

Sier noe om mannens ønske om å drepe den Setteren og kraften og anstrengelsen han brukte for å klare dette ...med vilje vil jeg si ...han gjorde dette .NEPPE NOE UHELL I SELVFORSVAR - BARE TULL å påstå det !!!....går ikke an å tro det ...

Han burde gitt seg - straks hunden flyktet unna !

DET ER NOK ALLE ENIGE I !!!

At det mannen gjorde i denne saken er forkastelig, er helt sant.

Men jeg må korrigere deg litt: Det skal faktisk ikke så mye til for å klare å sparke en setter ihjel. At din lille hund overlevde en påkjørsel, skyldes vannvittig flaks, intet annet. Jeg veier 50 kg og er 1.60 høy. Jeg trener kampsport, og har faktisk ingen problemer med å sparke istykker betongblokker. Om man treffer setteren f.eks. i tinningen, i strupen, oppunder haken så hodet blir slengt bakover og nakken brekker, så er det faktisk ikke noe problem å sparke hunden ihjel med ett eneste spark.

Nå var det ikke det som skjedde i denne saken, men måtte bare si at selv ett spark faktisk kan drepe en hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Går ikke an å kalle drap for selvforsvar eller nødverge- så lenge hunden aldri truet mannen eller angrep han - men tvert om forsøkte å flykte fra mannen ( Fakta er jo at mannen angrep hunden - ikke omvendt ) . Han gikk langt langt utenfor nødverge retten og normalt selvforsvar -

da han valgte å løpe etter en flyktende hund .... og tok den igjen - da den ikke greide å reise seg raskt nok og flykte fra han - sparket mannen hunden gjentatte ganger til den var død . Han kunne STOPPET ved første spark og straks hunden flyktet -MEN HAN VALGTE Å FORFØLGE HUNDEN OG DREPE DEN -da gikk han utenfor sin nødrett / selvforsvarsrett . Dette er sansynligvis en aggresiv sadist av en mann - som benytter hunden til å få utløp for sin voldsomme ukontrollerbare aggresjon ....!

Min lille 4 kg miniatyrhund ble påkjørt av en bil i 60 km i timen - traff hunden min rett i siden . Den lille hunden knakk noen ribben - men hun overlevde heldigvis .Og er helt frisk i dag .

Mannen må ha sparket hunden noe vanvittig mye og hardt - for å klare å drepe den .Har dere tenkt på det ? Den var tross allt mye større og mer robust enn en miniatyr på 4 kg ...- så han har virkelig grise-sparket hunden noe voldsomt - for å klare å drepe den .

Og den overlevde å bli påkjørt av bil ...min lille hund .Sier noe om hvor MYE som skal til - for å drepe en hund .

Sier noe om mannens ønske om å drepe den Setteren og kraften og anstrengelsen han brukte for å klare dette ...med vilje vil jeg si ...han gjorde dette .NEPPE NOE UHELL I SELVFORSVAR - BARE TULL å påstå det !!!....går ikke an å tro det ...

Han burde gitt seg - straks hunden flyktet unna !

DET ER NOK ALLE ENIGE I !!!

Ta deg sammen.

Dette vet du ingenting om forsøker enkelte her å fortelle deg.

Om din lille bittelille hund overlevde det den gjordet er det veldig bra.

Det har faktisk veldig lite med saken å gjøre.

Du er en skikkelig dårlig eier om du ikke forsvarer dyret ditt med nebb og klør om den blir angrepet!

Om det kommer en gneldrete hund til deg og biter hunden din i hodet og går løs på deg etterpå!Hva gjør du du da?

Ikke si at du tar han pent i nakkeskinnet og fører han bort :fnise:

Om en sint hund virkelig er sint så har du ikke nubbsjangs!!! SÅ enkelt er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har selv hatt en gordonsetter, og dette er noen av de minst aggressive hundene du kan komme over. I tillegg er det nå publisert et intervju med eieren som påpeker at dette ikke var en aggressiv hund, noe som er MEGET sannsynlig med tanke på denne hunderasen.

Jeg er overrasket over at mannen ikke ble overfalt og sparket i brystet selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest womenwomen
Jeg ville også gjort hva som enn trengtes for å forsvare meg selv og mine dyr. Som andre sier så er det vel uhyre sjelden man trenger å gå så langt som å drepe en hund for å få den bort. Når det er sagt, så kan det være at man i kampens hete har panisk sparket ut og truffet hunden så kontant at den døde der og da. Det var da i såfall et tragisk uhell.

Men utfra vitnebeskrivelsene var det langt fra hva som skjedde. Hvis vitnene har rett (jeg sier "hvis"), og mannen gikk inn for å kaste og sparke hunden selv når den allerede var nede/hadde gitt seg, så synes jeg det er totalt avskyelig. Slikt burde hatt høy strafferamme, siden det da dreier seg om ren mishandling og sadimse.

Signerer -Det ser mest ut som ren sadisme og regelrett misshandling av et dyr - av et menneske som ikke har kontroll på raserianfallet sitt ! Men retter det mot et forsvarsløst dyr - som allerede ligger i bakken skadet .Og Ute av stand til å reise seg opp og flykte . GROTESKT .

Viser bare at det er farligere å ha slike SADISTISKE menn med psykiske problemer gående løse i samfunnet .

Enn hunder .Meget skjelden de utgjør noen trussel eller forvolder skader på folk uprovosert .

Hvor ofte hører man om hunder som har drept eller skadet noen alvorlig , misshandlet eller voldtatt noen ???

He he - så og si aldri .

FOR Å SETTE SAKEN HELT PÅ SPISSEN :

Jeg vil heller møte en løshund om kvelden uten eier - når jeg går hjem alene .

En en fremmed mann ..

Sansynligheten for at jeg skulle bli angrepet av en mann er mye større - enn for at en hund skulle gjøre det samme .Hunder er stort sett fredelige menneskekjære dyr ...Få voldsmennene buret inne - Uansett om de angriper mennesker eller dyr ....he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest womenwomen
At det mannen gjorde i denne saken er forkastelig, er helt sant.

Men jeg må korrigere deg litt: Det skal faktisk ikke så mye til for å klare å sparke en setter ihjel. At din lille hund overlevde en påkjørsel, skyldes vannvittig flaks, intet annet. Jeg veier 50 kg og er 1.60 høy. Jeg trener kampsport, og har faktisk ingen problemer med å sparke istykker betongblokker. Om man treffer setteren f.eks. i tinningen, i strupen, oppunder haken så hodet blir slengt bakover og nakken brekker, så er det faktisk ikke noe problem å sparke hunden ihjel med ett eneste spark.

Nå var det ikke det som skjedde i denne saken, men måtte bare si at selv ett spark faktisk kan drepe en hund.

Hvis man vet hvor man skal treffe og er karate ekspert - så mulig det går an å drepe med kunn 1 spark . Men tror det skal bra flax til - å klare å sparke i hjel en hund med kunn 1 spark .

Tror du at du hadde klart å sparke ihjel en pitbull ? En illsint schæfer ? en boxer ? eller mastiff ? Med kunn 1 spark ? NEPPE .

Fyrn var feig syns jeg - som sparket løs på en harmløs spinkel tynn liten setter .Kunn avlet fram for å apportere fugler og løpe raskt . 0 aggresivitet i disse rasene , kampinstinkt og forsvarslyst eller vaktegenskaper mot mennesker .

Har de noengang sett en Setter trenes i skarpdressur ? I brukshund arbeide ? Nope ...aldri !

Er farlig egentlig å sparke til en hund i slåsskamp med annen hund .Aller helst tar hver eier sin hund i bakbena - og drar de vekk ifra hverandre .TRYGGESTE MÅTE å unngå å selv bli bitt på - om man må skille slåssende hunder . Smertene kan gjøre dyret mer rasende om man sparker det - og den kan i verste fall snu seg fra en slåssende hund - og rette sin aggrsjon mot " den som sparker "

Prøv ikke dette med tøffere raser, livsfarlig . Aller beste middel - er å alltid ha en liten flaske med sitronsaft ( til te ) i lomma og sprute på nesen ....om hunden din blir angrepet av løshund - da flykter selv den mest aggresive slåsskjempe .Hunder hater SITRON lukt og smak ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...