Gå til innhold

The story of Snuppa & Snoppen


mocci

Anbefalte innlegg

Har sjekket en del, og det er ikke bare bare ;)

Må ha godkjent rabiesvaksine, og gutten her har alt det, han har pass og er sånn sett klar til å reise :) Vi kjører... Man får ikke ha hunden med seg i bagasjerommet slik man kan til andre land, Storbritannia godtar det ikke, alternativet er å sende han med et lastefly, men jeg nekter å sende hunden på ett fly mens jeg selv tar et annet. Hva om det blir store forsinkelser og slikt? Nei, vi kjører! :)

Har lest litt om en annen som har gjort det, og det er litt omfattende. Må til vetrinær i Sverige og være i England 24-48 timer etter sprøyte i Sverige, ikke før og ikke etter ;)

oida, visste ikke at det ikke var tillatt å medbringe hund i bil til GB.....høres jo veldig komplisert ut......trodde også det var mulig å ta med hund på samme fly som en reiser med selv, det er jo også forutsetningen for å medbringe hund ved privat innførsel, å sende hund som cargo (alene) regnes for å være kommersiell innførsel med helt andre regler.

av ren nysgjerrighet, hvilken sprøyte er det snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ulva35
Ja beklager, kom på i etterkant at mitt utsagn kanskje kunne oppfattes som støtende, håper du ikke tok det ille opp :flau:

Jeg er helt sikker på at Ulvemannen er alt annet enn treig :)

uhm nå har jeg aldri bodd i Hedmark eller kjenner noen fra Hedmarken men har jo hørt rykter om treighet der ja :fnise:

Jeg tok det slett ikke støtende eller ille opp mocci :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73
oida, visste ikke at det ikke var tillatt å medbringe hund i bil til GB.....høres jo veldig komplisert ut......trodde også det var mulig å ta med hund på samme fly som en reiser med selv, det er jo også forutsetningen for å medbringe hund ved privat innførsel, å sende hund som cargo (alene) regnes for å være kommersiell innførsel med helt andre regler.

av ren nysgjerrighet, hvilken sprøyte er det snakk om?

Det er tillatt å ha de i bil, men ikke i bagasjerommet/lasterommet på personfly slik som man gjør til andre land. Kan kun sende hunden som cargo om man skal fly.

Mener det er ormekurer/exspot eller noe slik det er snakk om. Husker ikke helt. Har satt mannen på den jobben ;)

Her fant jeg en side som har beskrevet prosessen veldig bra. Virker som en man kan stole på (tror jeg). Vi skal hvertfall gjøre det vi kan for å få dratt til England for å gå turer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yay! fikk feriepenger idag og det er jo alltid en opptur :danser:

alltid morsomt å oppleve from rags to riches :tongue: selv om det bare er for et øyeblikk..........

Etter jobb var jeg på en shoppingspree for sommerblomster, har kjent på det de siste dagene at det har sett så traurig ut foran inngangspartiet hjemme, så følte virkelig behov for litt farger og sommerfølelse. Flinke me svidde av 1500 på blomster......skal det være så skal det være, jeg har lett for å go over the top :)

Men nå er jeg trøtt som ei strømpe......damn ble sent ikveld også......jeg er uforberedelig......hehehee

Natta! :natti:

Herlig med å blomster da. Nå har ikke jeg inngangsparti, men en stor veranda, og jeg synes det skal være frodig (som seg hør og bør :fnise:) i det ekstra rommet vi faktisk får om sommeren, så jeg er helt enig med deg - skal det være så skal det være.

Blir i så godt humør av all frodigheten jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fant jeg en side som har beskrevet prosessen veldig bra. Virker som en man kan stole på (tror jeg). Vi skal hvertfall gjøre det vi kan for å få dratt til England for å gå turer :)

Ja det så ut som han her har peiling ja :) Jeg ante ikke noe om tidsfristen i forbindelse med behandling mot flått og ormekur, lærer noe nytt hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

phew.......endelig kan jeg synke sammen i sofaen..... :biggrin:

Deilig med fredda og helg, selv om det kommer til å bli en helg med oppussing, trolig siste innspurt og så har vi rommet klart for en liten mini mee :) hvis han/hun skulle ha lyst til å flytte inn :fnise:

Ellers har jeg vært på litt shopping idag, kjøpt dusjsåpe og bodylotion fra Bodyshop, 2 orkideer (elsker orkideer, skulle gjerne hatt huset fullt samt handlet matvarer sammen med snoppen. Vi gjør alltid helgeinnkjøpene sammen, syns det er koselig :)

Ikveld har jeg maskert alle listene, så da er alt klart for maling av første laget imårra, skal bli en lettelse å bli ferdig med rommet, har holdt på siden mars men har bare jobbet med det i helgene, tar tid når vi gjør alt selv.

Har sett Lewis på Nrk, må alltid ha med meg fredagskrimmen, min favoritt er Lynley me løøøøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hu hei....endelig litt KG tid :) Har vært flink å malt første strøket på listene oppe og nede, samt sett på en vask.........men det er fortsatt en oppvask som roper på meg..... :glare:

Snoppen er på besøk hos sin søster, hun flyttet hit for 1,5 år siden, kjøpte seg en gammel blokkleilighet som hun har pusset opp jevnt og trutt. Idag er det parkettlegging i stue og kjøkken, svigerfar er også på plass, blir rene arbeidskolonien på han :) Men han er pensjonist og liker å ha noe å styre med :)

uff nei no lukter det dritt her :sur: Jeg bor på landet, nærmere bestemt på gården hvor jeg vokste opp (er odelsjente). Mine foreldre flyttet for å bygge seg nytt hus i byen mens snoppen og jeg flyttet til gården. Vi driver ikke gården selv, da vi er i samdrift med en nabobonde som tar seg av den daglige driften. Jeg føler meg som en husfrue fra svunne tider hvor man hadde leilendinger til å ta seg av gårdsdriften, så kan jeg gå her på stas :sminkedokke: hehehee

Idag er det visst dagen for møkkakjøring........og jeg som nettopp hang ut en vask på snora.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

Må sikkert være deilig å bo på gård? Sånn om man ser bort fra lukta da.... Den takler jeg bare ikke.... :sjenert:

Selv vokste jeg opp midt i byen, og trives egentlig veldig godt i by, savner det innimellom, men romantiserer bygdelivet..

Ha en god lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: mocci

Kjenner til det med lukta ja :ler: Vi bor ikke på gård da, men i nærheten av. Helt umulig å henge ut klær når bonden har spredd :ler:

Nå er det litt mindre av det rundt oss, fordi de har begynt å bygge rundt her. Liker det ikke, ville mye heller hatt møkklukt noen ganger i året enn byggefelt som nærmeste nabo. :sukk:

Men, får ikke stoppet det desverre, så en får bare gjøre det beste ut av det :)

Ha en fortsatt fin lørdag mocci :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må sikkert være deilig å bo på gård? Sånn om man ser bort fra lukta da.... Den takler jeg bare ikke.... :sjenert

Jeg elsker å bo på gård, mest fordi jeg er så glad i dyr :hjerter_rundt:

Da jeg var barn hadde vi ørtifjørti dyr på gården, var til tider en zoologisk hage her, pappa hadde så lyst å ha masse forskjellige dyr :)

Jeg har nok vært mest opptatt av hester og hunder :) Savner å ikke ha hest på gården nå, siste hesten tok kvelden for 2 år siden :(

Jeg og søstern har snakket om å kjøpe hest sammen men det blir ikke før hennes barn og hvis jeg får barn, når skolealder.

Snoppen er jo byas så for han var det jo en overgang, men det har han taklet utrolig bra søte snoppen :) Han har rekvirert en garasje som har sett bedre dager og gjort den om til en snekkerbod :) hehehehehe

Han er virkelig en handyman av dimensjoner som sikler hver gang han får seg et nytt verktøy :ler:

:vinke: mocci

Kjenner til det med lukta ja :ler: Vi bor ikke på gård da, men i nærheten av. Helt umulig å henge ut klær når bonden har spredd :ler:

Nå er det litt mindre av det rundt oss, fordi de har begynt å bygge rundt her. Liker det ikke, ville mye heller hatt møkklukt noen ganger i året enn byggefelt som nærmeste nabo. :sukk:

Men, får ikke stoppet det desverre, så en får bare gjøre det beste ut av det :)

Så kjekt å høre at du også trives på landet !! :) Heldigvis ligger gården slik til at vi kommer ikke til å få byggefelt i nærheten i nær fremtid, kan ikke se det for meg i fjern fremtid heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

Vi har hester her, riktignok to små, men dog... Selv er jeg svært skeptisk til hester, synes de er utrolig flotte å se på, men liker ikke å ha de tett innpå meg. Det samme gjelder kyr og sauer....

Men geiter, de er litt søte :)

Selv er jeg nok mer laget for et liv med masse folk rundt meg, mye som skjer og "stressende" jobber, tror jeg... På den andre siden drømmer jeg om et atelier... Jaja, ikke greit å være fornøyd nei!

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg kjenner igjen dette med oppussing og følelsen av å aldri bli ferdig. Og jeg er glad i å gjøre slike ting, er ganske handy og har vel kanskje mer verktøy og utstyr enn den gjennomsnittelige jenta. Hulemannen er overhodet ikke praktisk, så da vi flyttet i ny leilighet for et par år siden satte vi hele greia bort. Vi hadde råd til det, og det var deilig å flytte inn i ferdig leilighet.

Ang denne lukten dere snakker om.. hold deg fast, og eventuelle andre som måtte lese dette; jeg liker den jeg. :sjokkert: Jeg synes i hvert fall ikke den er så ille. Vel å merke når den kommer på vårparten. Det er barndomsminner om at våren og enda bedre – sommeren var i vente. Er ikke vokst opp på gård - anser meg selv som storbyjente, men opphavet på begge sider kommer fra gård, så jeg vanket naturlig nok en del på blant dyr og åker. Hoppe i siloen, mate kuene som jeg var redd for osv... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hester her, riktignok to små, men dog... Selv er jeg svært skeptisk til hester, synes de er utrolig flotte å se på, men liker ikke å ha de tett innpå meg. Det samme gjelder kyr og sauer....

Men geiter, de er litt søte :)

Selv er jeg nok mer laget for et liv med masse folk rundt meg, mye som skjer og "stressende" jobber, tror jeg... På den andre siden drømmer jeg om et atelier...

Geiter er ålreite dyr :) aaaaawww har dere to ponnier :) Det er helt fantastisk å sitte på hesteryggen og føle kreftene i dette store dyret, er virkelig et kick av de store å ri i full galopp, kjenne vinden blåse gjennom håret og la seg rive med i den gyngende galoppen, må oppleves! :jepp:

Jeg har bodd i byen i perioder av livet mitt, men lengter alltid tilbake til friheten på landet, jeg liker ikke å ha naboer på alle kanter, føler meg lettere innestengt da.

Som jeg kjenner igjen dette med oppussing og følelsen av å aldri bli ferdig. Og jeg er glad i å gjøre slike ting, er ganske handy og har vel kanskje mer verktøy og utstyr enn den gjennomsnittelige jenta. Hulemannen er overhodet ikke praktisk, så da vi flyttet i ny leilighet for et par år siden satte vi hele greia bort. Vi hadde råd til det, og det var deilig å flytte inn i ferdig leilighet.

Ang denne lukten dere snakker om.. hold deg fast, og eventuelle andre som måtte lese dette; jeg liker den jeg. :sjokkert: Jeg synes i hvert fall ikke den er så ille. Vel å merke når den kommer på vårparten. Det er barndomsminner om at våren og enda bedre – sommeren var i vente. Er ikke vokst opp på gård - anser meg selv som storbyjente, men opphavet på begge sider kommer fra gård, så jeg vanket naturlig nok en del på blant dyr og åker. Hoppe i siloen, mate kuene som jeg var redd for osv... :ler:

Jeg er absolutt ikke praktisk anlagt, så da er det veldig kjekt med en handyman!! :lur:

Ja det er virkelig gøy på landet både for liten og stor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fisk73
Som jeg kjenner igjen dette med oppussing og følelsen av å aldri bli ferdig. Og jeg er glad i å gjøre slike ting, er ganske handy og har vel kanskje mer verktøy og utstyr enn den gjennomsnittelige jenta.

Her får jeg "kjeft" av mannen når jeg kjøper verktøy, for hvordan i all verden skal ha få kost seg med å kjøpe noe når jeg har kjøpt det før han?! :ler:

Jeg er den eneste jenta i min omgangskrets som har ønsket seg slagbor i julegave... :sjenert:

Vi, eller rettere sagt svigers, har to Shetlandsponnier. Jeg kan ingenting om hester, så jeg aner ikke om jeg på noen måter kan ri på de.....

Min erfaring med hester er stort sett de som slår seg vrange. Ble kastet av en da jeg var yngre, og en sprang avgårde uten at jeg hadde noen form for kontroll. Da jeg bodde i Trondheim så jeg en stooooor hest som slo seg skikkelig vrang på plenen utenfor hos oss. Kastet av jentungen og steilet, vrinsket og vel, han hadde det vel ikke bra. Jeg er skeptisk til så store dyr, men det er fordi jeg ikke er vant til de...

Jeg liker folk, liker å se nye mennesker hver dag, få nye impulser, leve fritt uten at alle rundt meg har en formening om hva jeg gjør, har på meg, sier og slikt.... Så, får se om vi noen gang flytter tilbake til en by igjen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får jeg "kjeft" av mannen når jeg kjøper verktøy, for hvordan i all verden skal ha få kost seg med å kjøpe noe når jeg har kjøpt det før han?! :ler:

Jeg er den eneste jenta i min omgangskrets som har ønsket seg slagbor i julegave... :sjenert:

hehehe jeg vet ikke engang hva et slagbor er....... :rodme:

Vi, eller rettere sagt svigers, har to Shetlandsponnier. Jeg kan ingenting om hester, så jeg aner ikke om jeg på noen måter kan ri på de.....

Min erfaring med hester er stort sett de som slår seg vrange. Ble kastet av en da jeg var yngre, og en sprang avgårde uten at jeg hadde noen form for kontroll. Da jeg bodde i Trondheim så jeg en stooooor hest som slo seg skikkelig vrang på plenen utenfor hos oss. Kastet av jentungen og steilet, vrinsket og vel, han hadde det vel ikke bra. Jeg er skeptisk til så store dyr, men det er fordi jeg ikke er vant til de...

Ja jeg har full forståelse for folk som er skeptiske til hester, jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har blitt kastet av selv men heldigvis har jeg ikke skadet meg alvorlig. Så det er ikke bare bare med hester altså. Til og med jeg er litt engstelig når jeg skal ri hester jeg ikke kjenner..... :redd:

Tror jeg også hadde blitt redd hadde jeg fått en stor, steilende hest på plenen......og blitt veldig bekymret for jenta som red den...

Shetlandsponnier eller shettiser som de gjerne kalles :) Barn kan ri på shettiser, men voksne mennesker blir for tunge og store. Shettiser er fine kjøreponnier da, som både liten og stor kan kjøre :)

Endret av mocci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp kommet i hus etter å ha vært på tur med bullefrøken :hund:

Stakk innom arbeidskolonien hos svigerinna mi også, der var det blitt så fint med ny parkett på gulv, hun får nytt kjøkken om noen dager, misunner henne der, vi er stuck med et kjøkken fra 70 tallet......men det er malt så det er ikke brunt lenger heldigvis, har også byttet benkeplate. Hvis vi noen gang bestemmer oss for å bygge på huset, så skal vi kjøpe ny kjøkkeninnredning og få oss et større kjøkken.

Nå er det snart dags for middagslaging, fisk på menyen idag, nærmere bestemt torskefilet bakt i ovn......det er greit nok det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bar innom og oppdaterer meg litt :) Så koselig det må være å bo på gård :jepp: Jeg elsker dyr selv, men i leilighet så er det begrenset hvor mye dyr vi kan ha :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bar innom og oppdaterer meg litt :) Så koselig det må være å bo på gård :jepp: Jeg elsker dyr selv, men i leilighet så er det begrenset hvor mye dyr vi kan ha :fnise:

Koselig å høre fra deg MaiL :smilyblomst:

Ja det er kjempekos å bo på gård, er spesielt glad for friheten og stor, god uteplass (3 hager) og ikke minst muligheter for å holde ulike dyr alt etter ønske :)

heh har bodd i liten leilighet jeg også men klarte nå å presse inn 3 marsvinbur med tilsammen 8 marsvin i leiligheten, hadde marsvin istedet for kjøkken/spisestuebord :ler2: Fikk også bullefrøken når vi bodde i samme leilighet så da var det rimelig trangt et par mnd :) Vi flyttet heldigvis da og fikk disp fra husvert til å ha voffe i leiligheten frem til vi flyttet (det var egentlig ikke lov å ha katt/hund der).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å komme hjem fra jobb, vi har sommertid nå som gjør at arbeidsdagen er fra 8-3, jeg starter dagen litt tidligere , (ca 10 min over 7 eget valg :) ) som gjør at jeg kan avslutte dagen litt over kl 14 :) Det er superherlig!

Hadde på meg mitt nye antrekk fra Noa Noa idag og tror aldri jeg har fått så mange komplimenter før, det var så koselig :) bortsett fra Snoppen da som snudde ryggen til meg....... Men så har da aldri sterke farger og mønster vært hans sterkeste side :skratte:

Jeg har nå bare slappet av hjemme.....ble fjordland middag idag som vanlig i og med at Snoppen aldri er hjemme fra jobb før i 7-8 tiden......og aldri om jeg gidder å vente med middag så sent. Derfor spiser vi faktisk kun middag sammen i helgene.....høres kanskje kjipt ut men det funker greit for oss. Etterpå ble det jammen meg litt :veslejenta: Har nå nettopp våknet helt ødelagt....... :rodme: ikke bra å sove for lenge på ettermiddagen, men jeg lærer aldri........Jeg er som gamlingene, liker å ta meg en ettermiddagslur :fnise:

Ikke så mye på tapetet ikveld, må kanskje rydde litt i og med at svigerfar kommer på overnattingsbesøk en av de nærmeste dagene, og selvsagt blir det tid til litt tv titting....bla TopModel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

Så kjekt det må være å slutte klokka 14! Jeg greier aldri å komme meg opp såpass tidlig jeg... Holder slik det er nå, begynner 7.30-8 og så jobbe til jeg er ferdig.

Alle par finner det som passer best for de, om det betyr middag hver for seg, vel, så gjør det det :) Her synes vi begge at det er greit med sen middag, men klart, om du er hjemme 5-6 timer før han så skjønner jeg godt at dere gjør som dere gjør.

Jeg prøver å unngå å sovne på sofaen, jeg blir så innmari trøtt av det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...