Gå til innhold

Min samboer glaner veldig på andre damer


Looking

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Ellers takk for omtanken, men jeg er lykkelig gift på tjuende året. Og en av grunnene til det er at min kone aldri har behandlet meg som en drittunge.

Men er HUN lykkelig gift? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bente

Problemet er at kvinner og menn er veldig forskjellige ... Når kvinner får seg kjæreste, blir de som regel mye mindre opptatt av å sjekke ut andre menn, og de forventer at mannen skal føle det på samme måte. Men det instinktet å se på andre damer svinner som regel ikke hen selv om mannen får seg kjæreste. Han gjør det ikke for å være slem, men han gjør det automatisk, uten å tenke over det. Går en vakker dame forbi, vil han se på henne, og kanskje også glane og snu seg, før han får tenkt noe over det. Det er instinktet hans! Det er likevel DEG han er sammen med, og DEG han vil ha. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Problemet er at kvinner og menn er veldig forskjellige ... Når kvinner får seg kjæreste, blir de som regel mye mindre opptatt av å sjekke ut andre menn, og de forventer at mannen skal føle det på samme måte. Men det instinktet å se på andre damer svinner som regel ikke hen selv om mannen får seg kjæreste. Han gjør det ikke for å være slem, men han gjør det automatisk, uten å tenke over det. Går en vakker dame forbi, vil han se på henne, og kanskje også glane og snu seg, før han får tenkt noe over det. Det er instinktet hans! Det er likevel DEG han er sammen med, og DEG han vil ha. :)

Dette er en myte. Kvinner og menn er slett ikke så forskjellige. Og slike myter blir brukt for å retferdiggjøre respektløs behandling. Alle kikker, de færreste er så dumme at de ikke skjønner at partneren blir såret. isse gjør det gjerne med vilje for å slå ned partnerens selvbilde.. Særlig de som utstudert avbryter en samtale med en kommentar om en annen kvinne, som ville fått kvinnen det var snakk om til å spy på ham! Det kalles psykisk mishandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en myte. Kvinner og menn er slett ikke så forskjellige. Og slike myter blir brukt for å retferdiggjøre respektløs behandling. Alle kikker, de færreste er så dumme at de ikke skjønner at partneren blir såret. isse gjør det gjerne med vilje for å slå ned partnerens selvbilde.. Særlig de som utstudert avbryter en samtale med en kommentar om en annen kvinne, som ville fått kvinnen det var snakk om til å spy på ham! Det kalles psykisk mishandling.

Enig! Syns det er utrolig tåpelig å høre på menn som skylder på instinkter, at "det er bare slik menn er" og "alle menn gjør det". Dyr har lavere IQ enn mennesker, derfor trenger de medfødt adferd som er instinkter, for at de automatisk skal gjøre det som trengs for å overleve. Hadde det vært tilfelle at menn den dag i dag lar seg kontrollere av instinkter på visse områder, så hadde det jo egentlig bare vært et kjempe komplement til oss jenter, at vi har utviklet oss til mennesker som er smarte nok til å tenke selv og kontrollere våres handlinger, mens menn fortsatt er dyr med lav IQ. Interessant nok har heller ikke dyr medfølelse for andre dyr.. Kjæresten min er av den typen som bevisst glaner og gjerne stopper opp midt i samtale og sier "hysj!" eller "ti stille" for å gjøre det, på tross av at jeg har fortalt ham hvordan det føles. Det blir jo som om jeg skulle ha mast om å få barn hver gang han gjør det, siden det liksom er "instinktene" mine. Det blir bare for dumt og feigt å skylde på noe slikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg sett ei dritpen dame gått forbi, hadde jeg nok sett på hu, men ikke glana. thats the difference. Men tror også kjæresten er mer obs når det går forbi pene damer, og følger med om gutten ser eller ikke ;) er jo respektløst å snu seg etter noen andre, spesielt når du er sammen med kjæresten din..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan se på menyen, men middagen spiser han hjemme :gjeiper: er det ikke det dem sier?

Anyways, jeg synes det høres ut som om han stirrer litt vel mye i forhold til hva som er normalt. Og dersom det er saken, kan det være utrolig irriterende for deg, men også de som blir sett på! Herregud så irriterende det er når menn stirrer....

Du bør si ifra til han at du synes det er plagsomt, og spør hva han tror kvinnene som blir sett på tenker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, dette fikk meg til å tenke på en fyr jeg så på en ferie jeg var på nettopp.

Jeg satt å spiste på en restaurant. Og over veien, satt to gutter å drakk.

Hver gang det gikk en dame forbi, glodde de så øya skulle dette ut på dem. Ja, han ene drev hele tiden å reiste seg opp, å stod bokstavelig talt med tunga ute. Om de stoppet, dro han på seg sitt mest sjarmerende smil og pratet vanlig. Da de gikk, stod han å glodde på rumpa dems, mens han lo og hoiet sammen med kompisen. Altså, dette var skikkelig gutteglaning! Og jeg satt der, på andre siden og irriterte meg over dette, for jeg syntes det så helt latterlig dumt ut. Ja, det er faktisk bare å le av. :fnise:

Men det er jo ikke så kult når det er ens egen kjæreste som står sånn! Virkelig, jeg hadde bedt han kutte ut straks.

Jeg har ofte kunne sitte å diskutere både menn og kvinner. Men åpenlys glaning er noe annet! Ikke bare fordi "stakkars meg," men det ser så forbanna dumt ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan se på menyen, men middagen spiser han hjemme :gjeiper: er det ikke det dem sier?

Anyways, jeg synes det høres ut som om han stirrer litt vel mye i forhold til hva som er normalt. Og dersom det er saken, kan det være utrolig irriterende for deg, men også de som blir sett på! Herregud så irriterende det er når menn stirrer....

Du bør si ifra til han at du synes det er plagsomt, og spør hva han tror kvinnene som blir sett på tenker ;)

Sier seg selv at det tærer på selvtilliten, hvis man går med kjæresten sin som studerer og nistirrer på "menyen", "Hun har jeg lyst på og hun har jeg lyst på". Er man kjærester skal man føle seg som den eneste jenta han vil ha og at han er sikker på det og ikke trenger å se etter andre han kanskje heller kan tenke seg (og omvendt). Og du står der på sidekanten som kjæresten hans og ser på det hele.. Syns det er en stor mangel på empati, respekt og følelser for den man er sammen med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en myte. Kvinner og menn er slett ikke så forskjellige. Og slike myter blir brukt for å retferdiggjøre respektløs behandling. Alle kikker, de færreste er så dumme at de ikke skjønner at partneren blir såret. isse gjør det gjerne med vilje for å slå ned partnerens selvbilde.. Særlig de som utstudert avbryter en samtale med en kommentar om en annen kvinne, som ville fått kvinnen det var snakk om til å spy på ham! Det kalles psykisk mishandling.

Typisk. Der kom selvfølgelig mishandlingskortet. For slik er jo menn, ikke sant? De mishandler kvinner som alltid er uskyldige. Men du har rett i en ting. Alle kikker - både kvinner og menn. Men hva er mest akseptabelt? Kikiing i smug og påfølgende fornekting eller det å være åpen på at faktisk kan finne på å snu seg etter en vakker kropp?

I denne tråden er det med få unntak en svært kvinnenormativ tenking rundt dette med å se på andre mennekser. Og offerfokus i tonnevis. For meg som mann framstår dette sammen med en rekke andre tråder som enda et forsøk på å kontrollere og dressere menn etter kvinnenormene. Jeg synes for eksempel at det er mer redelig å være åpen på at man ser på en vakker kvinne enn å kikke i smug på en vakker mann. Dessuten er språkbruken en del av hersketeknikken. Menn glaner og kvinner kikker diskret, ikke sant? Det er nok et eksempel på den kvinnenormative slagsiden også i denne tråden.

Er det ikke snart på tide at flere av dere begynner å se dette nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Typisk. Der kom selvfølgelig mishandlingskortet. For slik er jo menn, ikke sant? De mishandler kvinner som alltid er uskyldige. Men du har rett i en ting. Alle kikker - både kvinner og menn. Men hva er mest akseptabelt? Kikiing i smug og påfølgende fornekting eller det å være åpen på at faktisk kan finne på å snu seg etter en vakker kropp?

I denne tråden er det med få unntak en svært kvinnenormativ tenking rundt dette med å se på andre mennekser. Og offerfokus i tonnevis. For meg som mann framstår dette sammen med en rekke andre tråder som enda et forsøk på å kontrollere og dressere menn etter kvinnenormene. Jeg synes for eksempel at det er mer redelig å være åpen på at man ser på en vakker kvinne enn å kikke i smug på en vakker mann. Dessuten er språkbruken en del av hersketeknikken. Menn glaner og kvinner kikker diskret, ikke sant? Det er nok et eksempel på den kvinnenormative slagsiden også i denne tråden.

Er det ikke snart på tide at flere av dere begynner å se dette nå?

Å snu seg og lenge studere er for mange jenter samme som mannen sier at hun ikke er helt god nok så han ville holde øynene oppe for andre muligheter. Hvis en dame gjør det samme mens mannen respekterer henne så hadde det hvert like respektløst av hun som når mannen gjør det. om begge glor så ok og om begge titter så ok. men når den ene behandler den andre med mindre respekt, så er det en stor forskjell. hmm.. hva med å bytte navnet til til valp heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg er en dame som blir glant på. Både av menn med dame og av menn generelt. Glaning er major turn-off og vitner om lav intelligens. I tillegg får jeg lyst til å ta kontakt med dama til glaneren og spørre om hun virkelig ønsker å tilbringe livet sitt med en respektløs neandertaler av en mann. Fortelle at det slett ikke er alle menn som åpenlyst glaner på damer. Menn med omløp i hodet vet akkurat hvordan de skal se på en dame for å oppnå kontakt.

Å kommentere klær en annen dame har på seg er IKKE ok. Å fortelle på generelt grunnlag hva slags klær en mann liker, er helt ok. Så får dama selv avgjøre om dette er plagg hun vil iføre seg selv i. Det er i det hele tatt en uting å forsøke å forandre på partneren. Da kan en heller gjøre det slutt og gå på jakt etter en som tilfredsstiller behovene en har, uten at man må forsøke å endre på ting.

Hvor pokker er selvrespekten deres, jenter?

Verden er jo stappfull av gutter som er gode nok for dere, og så tar dere til takke med menn som ikke engang er på topp-femti-listen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å bytte navnet til til valp heller?

Jada, jada,- jeg vet at jeg er på et kvinneforum og at mangel på holdbare argument som oftest ender i karaterisering av den som mener noe annet. Spar meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jada, jada,- jeg vet at jeg er på et kvinneforum og at mangel på holdbare argument som oftest ender i karaterisering av den som mener noe annet. Spar meg....

Haha spar OSS for dine tåpeligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seniorita

Dette er en myte. Kvinner og menn er slett ikke så forskjellige. Og slike myter blir brukt for å retferdiggjøre respektløs behandling. Alle kikker, de færreste er så dumme at de ikke skjønner at partneren blir såret. isse gjør det gjerne med vilje for å slå ned partnerens selvbilde.. Særlig de som utstudert avbryter en samtale med en kommentar om en annen kvinne, som ville fått kvinnen det var snakk om til å spy på ham! Det kalles psykisk mishandling.

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Typisk. Der kom selvfølgelig mishandlingskortet. For slik er jo menn, ikke sant? De mishandler kvinner som alltid er uskyldige. Men du har rett i en ting. Alle kikker - både kvinner og menn. Men hva er mest akseptabelt? Kikiing i smug og påfølgende fornekting eller det å være åpen på at faktisk kan finne på å snu seg etter en vakker kropp?

I denne tråden er det med få unntak en svært kvinnenormativ tenking rundt dette med å se på andre mennekser. Og offerfokus i tonnevis. For meg som mann framstår dette sammen med en rekke andre tråder som enda et forsøk på å kontrollere og dressere menn etter kvinnenormene. Jeg synes for eksempel at det er mer redelig å være åpen på at man ser på en vakker kvinne enn å kikke i smug på en vakker mann. Dessuten er språkbruken en del av hersketeknikken. Menn glaner og kvinner kikker diskret, ikke sant? Det er nok et eksempel på den kvinnenormative slagsiden også i denne tråden.

Er det ikke snart på tide at flere av dere begynner å se dette nå?

Er det ikke snart på tide å innse at det er du som er den største kjønnsfascisten av alle her? ;)

Bare det at du bruker et så ladet, uklart og ekstremt generaliserende begrep som "kvinnenormativ", det er jo hverken et ord eller et faktisk fenomen. Jeg forstår hvor du vil med det, men det er helt ubrukelig til å beskrive noe virkelig (annet enn et knippe fordommer) og må jo være verdens dårligste utgangspunkt for å diskutere likestillingspørsmål.

Gjesten skrev at det ikke er så stor forskjell på menn og kvinner, og så klarer du å lese et angrep mot menn ut fra det. Du setter jo menn i en offerrolle (de blir alltid beskyldt for mishandling/vold etc), en rolle du ironisk nok mener kvinner alltid setter seg selv i. Tre ut av offerposisjonen og les innlegget om igjen så ser du at gjest ikke sa at psykisk mishandling var "typisk menn" eller noe i den duren.

Jeg er uenig i at det er mer redelig å se åpent enn å kikke i smug. Det har med folkeskikk å gjøre, ikke minst skal man tenke litt på den man ser på. Å bli beglodd veldig åpenlyst og intenst synes de fleste er ubehagelig. Alle glaner, både damer og menn (har dog inntrykk av at begge glaner på kvinner!), men man må holde seg innenfor noen grenser for vanlig høflighet og folkeskikk. Men så lenge man respekterer dette så er jeg enig i at det er fritt frem å se på hva man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mysticgirl

Fy faen, hadde jeg ikke godtatt nei!

Dette er respektløshet!

Å se vanlig, ja det er greit, men å begynne å GLANE etter andre damer er helt forkastelig!

Det er deg han skal se på og deg han skal begjære. Deg han har valgt å være sammen med og da glaner man ikke øya sine ut på andre damer!

Har også sett andre menn i forhold glane på meg, og da kjenner jeg at jeg blir irritert og synes synd på damen hans..

Dette må du ikke finne deg i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jada, jada,- jeg vet at jeg er på et kvinneforum og at mangel på holdbare argument som oftest ender i karaterisering av den som mener noe annet. Spar meg....

Les tråden neste gang. Tror ikke du har fått med deg diskusjonen. Du bare antyder pga overskriften

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke snart på tide å innse at det er du som er den største kjønnsfascisten av alle her? ;)

Bare det at du bruker et så ladet, uklart og ekstremt generaliserende begrep som "kvinnenormativ", det er jo hverken et ord eller et faktisk fenomen. Jeg forstår hvor du vil med det, men det er helt ubrukelig til å beskrive noe virkelig (annet enn et knippe fordommer) og må jo være verdens dårligste utgangspunkt for å diskutere likestillingspørsmål.

Det er ihvertfall få andre her på dette forumet som utfordrer de stereotypiene som hersker i tråd etter tråd. I begrepet kvinnenormativ legger jeg bl.a. at debattene nesten aldri inneholder motforestillinger mot de normene for kvinne/ mann- forhold som synes å være typisk,- ihvertfall for de fleste kvinnene som ytrer seg bl.a. i denne tråden. Og hvis man sammenholder skylappene i denne tråden og andre tråder med andre variasjoner rundt kvinne/ mann relasjonen, så er det jaggu ikke mye evne til å stille spørsmål ved disse "sannhetene". Derfor er det absolutt på sin plass å utfordre.

Gjesten skrev at det ikke er så stor forskjell på menn og kvinner, og så klarer du å lese et angrep mot menn ut fra det. Du setter jo menn i en offerrolle (de blir alltid beskyldt for mishandling/vold etc), en rolle du ironisk nok mener kvinner alltid setter seg selv i. Tre ut av offerposisjonen og les innlegget om igjen så ser du at gjest ikke sa at psykisk mishandling var "typisk menn" eller noe i den duren.

I det innlegget du viser til, er rollene fordelt helt i tråd med det jeg kaller kvinnenormen. Jeg siterer:

"Særlig de som utstudert avbryter en samtale med en kommentar om en annen kvinne, som ville fått kvinnen det var snakk om til å spy på ham! Det kalles psykisk mishandling".

Jeg mener at det er åpenbart at kvinnen er plassert i offer-rollen og mannen er som vanlig mishandleren. Gjesten trenger ikke si at det er typisk menn, fordi det er selvfølgelig. Og det håpløse er at ingen andre reagerer på denne selvfølgeligheten.

Jeg er uenig i at det er mer redelig å se åpent enn å kikke i smug. Det har med folkeskikk å gjøre, ikke minst skal man tenke litt på den man ser på. Å bli beglodd veldig åpenlyst og intenst synes de fleste er ubehagelig. Alle glaner, både damer og menn (har dog inntrykk av at begge glaner på kvinner!), men man må holde seg innenfor noen grenser for vanlig høflighet og folkeskikk. Men så lenge man respekterer dette så er jeg enig i at det er fritt frem å se på hva man vil.

Hvis du leser de fleste innleggene i denne tråden, så stakkarsliggjøres TS (trådstarter) Det er etter min mening å ydmyke TS. Og så er det definisjonene. Mitt inntrykk er at kvinneparten i et forhold ofte overdriver og kaller all kikkingen til den mannlige parten for glaning. Mens det hun gjør i forhold til å se, er noe langt mer akseptabelt.

Når alt dette er sagt, så innrømmer jeg gjerne at jeg ofte overdriver og jeg må ofte skrive overtydelig for i det hele tatt å få respons. Det er jo denne tråden et godt eksempel på i så måte, men jeg må si at svarene så langt stort sett har vært dårlige forsøk på personangrep. (før ditt innlegg) Og gjør det meg til en kjønnsfacsist? Man diskuterer jo ofte på trådens premisser, og ordvekslingen blir ikke alltid like elegant, men i forhold til kjønnsfacsisme mener jeg du ser i helt feil retning og du gjør deg etter min mening til talskvinne for det bestående kjønnsetablissementet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksem min var slik. Glodde med kjeften åpen og vridde hodet omtrent bak på nakken når han så på andre damer. Og dette var med meg ved siden av.

Jeg dumpet ham, og skaffet meg en ny kjæreste som liker best å glo på meg. I hans øyne er jeg den beste kjæresten han har hatt, og den beste dama. Det er jeg utrolig glad for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...