Gå til innhold

Allyhoo på vei mot bryllup


allyhoo

Anbefalte innlegg

Etter å ha funnet kvinneguiden litt tilfeldig da jeg googlet etter en matoppskrift ble jeg kjent med bryllupsdelen av forumet. Forumet har hjulpet meg masse i planleggingen, og håper nå at jeg kan dele mine erfaringer med andre.

Det er kanskje litt sent i planleggingen å starte en bryllupsdagbok nå, sånn ca bare 6 uker før bryllupet... Men who cares :wink:

Vi bestemte dato i februar i år, og skal gifte oss i juli.

Kirken ble booket først, og så gjaldt det å finne et lokale som var ledig. Heldigvis så var en av favorittene ledig.

Maten ble bestemt tidlig. Vi skal grille :) Vi blir kun 37 personer, og valgte å ha fokus på det sommerlige og uformelle.

Klær har ikke vært det letteste. For han så var vi aldri i tvil. Pga jobben så har han en skikkelig flott uniform, og det har alltid vært naturlig at han skal gifte seg i den. For meg var det litt verre. Jeg var innom forskjellige salonger, prøvde mange nydelige kjoler, men fant ingen som klikket. Litt sånn demotivert satt jeg på finn.no en dag, og der så jeg en kjole som var alt det jeg ønsket meg. Uheldigvis så trodde jeg den skulle være for liten, og turde derfor ikke se noe mer på den... I tillegg så befant kjolen seg på andre siden av landet, så det var ikke bare bare å stikke innom for å prøve.

Etter iherdig oppmuntring fra min kjære så innså jeg at jeg bare måtte prøve denne kjolen. Heldigvis befant den seg ikke så alt for langt fra noen slektninger vi skulle på besøk til, så vi fikk låne en bil der og satte i marsj.

Veldig nervøs banket jeg på døren. Kjolen var bare så utrolig nydelig, og jeg håpet så inderlig at den ikke skulle være alt for liten... Det var en helt fantastisk følelse å prøve den. Den passet så perfekt at man skulle tro den var sydd til meg. Var helt skjelven hele tiden! Helt utrolig å følge med hele kroppet at jeg hadde funnet kjolen min :)

Får vel avslutte nå, så jeg har noe å fortelle om i morgen også.

Endret av allyhoo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt småstressa nå... Frisøren ringte akkurat for å fortelle at det hadde vært endringer i ferieplanen, og at hun skulle ha ferie når bryllupet skal være... Hun hadde pratet med en annen salong, og jeg har fått time der i stedet.

Det er i utgangspunktet ikke noe galt med det, men et søk på internet kunne fortelle meg at salongen spesialiserer seg på å være urban og moderene. Brudekjolen min er veldig romantisk og drømmende, og jeg er på jakt etter en romantisk og tradisjonell hårfrisyre.

Jeg er sikkert på at frisøren der er veldig dyktig, og at de uten tvil klarer å gjøre håret mitt fantastisk. Men blir litt småstresset av slikt uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp smykket jeg bestilte i posten. Og det passet mye bedre enn jeg hadde ventet :) Var veldig usikker på hva jeg skulle ha, men falt for et ganske enkelt som ligner litt på en gren med blomster... Litt vanskelig å forklare. Uansett så ble det veldig fint på, og det passer godt til kjolen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei :velkommen:

Jøss... denne boka har jeg ikke vært innom... og du så mye du skal rekke å gjøre på lite tid. Men utrolig hva man får til :lur:

Hva slags kjole var det du fant deg, nysgjerrig vettu, hehe :)

Når er datoen for bryllupet?

Kjenner jeg småstresser selv nå.... bare ukene igjen.... heldigvis det viktigste i orden... bare små ting som må fikses.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel på tide med en oppdatering her.

Mai måned har flydd avgårde som en vind. Har vært en uke på ferie på Island, samt en uke i USA. Hadde selvsagt store planer om å finne sko på en av disse reisene..., men tror dere jeg klarte det?! Selvsagt ikke... Så de siste dagene har der vært rimelig kaos her. Blir heller ikke lettere av at jeg for tiden bor et sted i landet som er klinisk renset for skobutikker... Fant nettopp noen sko på justpretty.com, og har bestilt de. Liker egentlig ikke å kjøpe sko som jeg ikke har prøvd, men tør ikke ta sjansen på at jeg finner noen den uken jeg er hjemme før bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :velkommen:

Jøss... denne boka har jeg ikke vært innom... og du så mye du skal rekke å gjøre på lite tid. Men utrolig hva man får til :lur:

Hva slags kjole var det du fant deg, nysgjerrig vettu, hehe :)

Når er datoen for bryllupet?

Kjenner jeg småstresser selv nå.... bare ukene igjen.... heldigvis det viktigste i orden... bare små ting som må fikses.

:klem:

Vi gifter oss 3. juli. Tenkte vi skulle være litt utradisjonelle og gifte oss på en fredag...hehe. Vi får en travel sommer med mye flytting, så har ikke så mye ferie. Tenkte at det derfor var best å få hele 2 dager fri etter bryllupet...hehe.

Kjolen er en 2008 Demetrios, vet ikke modellnavnet. Forelsket meg i den med en gang jeg så den. Klassisk, romantisk, men samtidig litt spesiell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting jeg har tenkt litt på i det siste... Hva slags strømper/strømpebukse bruker man som brud?

Ser for meg at jeg kunne hatt sånne stay-ups, men hvilken farge er best? Hvitt høres jo ut som det naturlige valg, men har jo ikke lyst at beina skal se likbleike ut heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er mange som har slike fine lister over hvor langt de har kommet i planleggingen. For forsøke å organisere tankene mine litt så lager jeg min egen liste.

"Låner" fargekoder fra andre lister ;)

Grønn = i orden

Orange = underveis

Rød = ikke tenkt på enda...

Brud:

Kjole

Sko

Slør

Undertøy

Strømper

Strømpebånd

Smykke

Frisør

Voksing av legger/lår/bikini

Brudebukett

Brudgom:

Uniform

Kirke:

Prest

Organist

Solist

Sanger

Tekst

Festen:

Lokale

Velkomstdrink

Middag

Drikke til maten

Kaker

Bordkort

Festprogram/sanghefte

Blomster til bordene

Bordpynt

Diverse:

Ringer

Morgengave

Fotograf

Transport

Knapphullsblomster

Endret av allyhoo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skulle man gjort uten hjelpsomme foreldre. De er ekstra viktige å ha når man ikke bor der hvor bryllupet skal være.

Min kjære mor har nå bestilt brudebukett og matchende knapphullsblomster til min far og brudgoms forlover.

Jeg fant et par bilder over den buketten jeg vil ha i noen magasiner, og sendte disse i posten til mor. Hun tok så disse med til en blomsterbutikk.

Buketten er skikkelig nydelig. Den blir ganske enkel. En halv kule, uten noe dilldall som henger ned. Store, mørkerøde roser, litt grønn eføy rundt, og 2 hvite orkideer som symboliserer min kjære og meg.

Knapphullsblomstene blir en stor mørkerød rose med noe grønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig lørdag. En dag hvor man i utgangspunktet kunne få gjort masse nyttig... Men nei da, sitter stuck uten bil 20 mil fra nærmeste butikk, med en samboer som har vakt og ikke kommer hjem før i morgen tidlig... Lenge leve nordnorge...haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er det alt for lenge siden jeg har vært innom her. Knapt vært hjemme siste uken, og i morgen drar vi hjem på sommerferie. Jeg har ikke hatt sjans til å pakke enda! Og i kveld skal vi på et svært opplegg med jobb, så kommer ikke til å være hjemme på denne siden av midnatt... Jaja, får ta et skikkelig skippertak i morgen tidlig, håper bare jeg husker alt til brudekjolen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om bagasjen vår kom frem da vi tok flyet hjem til der vielsen skal være... Vi sto og venta på bagasjen, men der kom det ingen ting! Vi hadde sjekket inn 6 kolli, bl.a. brudekjolden og klærene hans. Ble lettere stresset da dette ikke kom frem..

Heldigvis fant de bagasjen vår i Oslo, og den ble sendt videre til oss samme dagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HVA??!!! :sjokk: Da hadde jeg blitt lettere forbanna vet jeg og fortvilet... men godt de fant den da. Jøsses.....

Ikke lenge igjen nå :lur:

Kribler det litt ekstra for hver dag som går? I grunn et dumt spørsmål... klart det gjør det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 4 dager igjen!

I dag hadde vi planleggingstime med fotografen. Han virker skikkelig bra :) Forsto hva vi ønsker, så jeg tror det kommer til å bli veldig bra.

Hadde og møte på hotellet vi skal være. Der virker det som om alt er under full kontroll. Vi har fått bekreftet menyen, og jeg gleder meg til maten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er grønt:)

Grønn = i orden

Orange = underveis

Rød = ikke tenkt på enda...

Brud:

Kjole

Sko

Slør

Undertøy

Strømper

Strømpebånd

Smykke

Frisør

Voksing av legger/lår/bikini

Brudebukett

Brudgom:

Uniform

Kirke:

Prest

Organist

Solist

Sanger

Tekst

Festen:

Lokale

Velkomstdrink

Middag

Drikke til maten

Kaker

Bordkort

Festprogram/sanghefte

Blomster til bordene

Bordpynt

Diverse:

Ringer

Morgengave

Fotograf

Transport

Knapphullsblomster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Steike!! Det er den grønneste lista jeg har sett :nigo: til og med jeg klarte ikke få den helt grønna ut, hehe :ler:

Ser ut som alt er i boks nå, så deilig!!

Bra at fotografen vet hva dere ønsker og at dere får det :)

Ja, nå er det bare å telle ned de få dagene så er dagen her. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wheee, i morgen skjer det :D

Merker at jeg er ikke så veldig nervøs egentlig, men det er vel kanskje bare bra. Får sikkert nok nerver i morgen!

Skal være hos frisøren klokken 1100, så føler at jeg har god tid..., men tiden kommer sikkert til å gå alt for raskt...

På denne tiden i morgen er nok festen godt i gang.

Kjære skal hente kaken i morgen mens jeg er hos frisøren. Han har og skrevet en stooor lapp som ligger på skoene hvor det står "RINGER". Tror han er bitte litt nervøs for å glemme noe...hehe.

Min siste natt som ugift blir tilbragt hjemme på jenterommet hos foreldrene mine. Skal bli litt merkelig å sove i den sengen igjen.

Nå må jeg fortsette med talen til kjære. Er egentlig ferdig, bare litt finpuss igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen ble helt fantastisk! Det ble mye mer vellykket enn vi noen gang kunne forestilt oss :)

Gjestene var glade og fornøyde hele tiden, og ikke minst hadde vi det også helt topp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...