Gjest Gjest_Amartya_* Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Hei! Jeg leier en leilighet hvor jeg har lov til å ha katt. Katten min ble uventet drektig (gikk på p-piller, fikk hver uke til fast tid), og har termin nå i begynnelsen av juni. Ettersom jeg ikke visste om denne drektigheten før idag, fikk jeg heller ikke kastrert henne og tatt abort. Sannsynligvis er det utleiernes katt som er faren til kattungene, da han ikke er kastrert. Problemet dukket opp da jeg fortalte utleierene om drektigheten. De krever umiddelbar avlivning av kattungene, enda jeg poengterte at jeg vil gi bort alle kattungene så fort de er klare for dette, altså ved 12/13 ukers alder. Sannsynligvis er det tre kattunger hun venter, selvom dette er vanskelig å vite. Jeg har inget ønske om å måtte avlive disse kattungene, når jeg vet at de kommer til å bli gitt bort. Jeg har allerede "gitt" bort tre kattunger, og har flere som er interesserte. Personlig ser jeg ikke problemet med å ha disse kattungene her i de tre månedene. Den første måneden, og begynnelsen av den andre, vil de kun ligge i fødekurven og mor vil ta seg av urin/avføring. Og selvsagt vil jeg bytte aviser/håndklær de har i kurven sin. Så fort de er klare for dette, vil de bli pottetrent. Jeg har selv malt leiligheten, alle møblene er mine, og gulvet er det "ingen fare med" (utleiers sitat). Har dere noen råd? Jeg ønsker virkelig ikke å avlive kattungene.
Troyamin Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Så lenge det står i kontrakten at du kan ha katt og ikke èn katt, så har utleier ingenting å komme med.
Gjest katteelsker Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Dette går jo ikke an!!! Og når det atpåtil er utleiers katt som er faren så presterer de å tvinge deg til å avlive kattungene! Fy f... at det går an! Jeg hadde flyttet snarlig om utleier ikke gir seg. Går ikke an å avlive de søte små.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå