Gå til innhold

Kjære kunden min


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Kjære kunde,

nei, jeg kan ikke trylle med Posten - og for at du skal få produktene som du abbonnerer på til riktig tid så må du faktisk betale giroen som du vet kommer i posten hver mnd ved forfall.

;)

Og ja, jeg kan fint sende ting til inkasso (for jeg er faktisk så slem...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en grunn til at jeg etter 11 år i butikk har gått over til barnehage :jepp: Ikke bare den generelle sure kunden, men når flere av kundene er Bridezillas kan det gå på den mentale helsa løs.

Du har min fulle sympati!!! Grøss og gru ja :forvirret:

Ungene kan du i det minste snakke fornuft til. Verre med de voksne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære kunder. Les 4 x bærepose og bop to the beat bloggen. vilduhapose bloggen kan dere google.

Alle som har vært på butikk (som kunder) BØR lese denne...

Fantastisk artig blogg!!! :skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhm, mulig jeg er litt naiv her, men det er jo faktisk det...?

Uten kunder så tjener ikke butikken penger (eller har noe behov for betjening) så da kan de ikke betale deg lønn - altså betaler kundene indirekte lønna di.

En annen sak er at det er utrolig uhøflig å si noe sånt - og helt unødvendig.

Litt naiv kanskje, for den type personer som lirer av seg sånt er også den typen kunder som enhver butikk klarer seg best uten ;) (og det er jo heller ikke den kunden som betaler den ansattes lønn)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt naiv kanskje, for den type personer som lirer av seg sånt er også den typen kunder som enhver butikk klarer seg best uten ;) (og det er jo heller ikke den kunden som betaler den ansattes lønn)

Jeg regner med at du leste alt jeg skrev: Det er selvsagt helt unødvendig å si noe sånt og utrivelig, ikke minst, men det ER nå til syvende og sist kundene som betaler lønna til den enkelte butikkansatte - er det ikke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at jeg er en av de som kan finne på å spørre etter produkter som ikke står i butikken. Jeg vet at butikken skal ha det, men vet ikke om det har blitt utsolgt eller ikke. Spør ofte, og ender ofte opp med å få som kommentar:

ja, den hadde de, visst, sto ute på lageret.

nei, men den kommer inn om en uke.

Veldig greit å vite, sånt! :sjenert:

For øvrig, så er jeg lykkelig over at jeg ikke jobber i butikk. Har gjort det. Har vanligvis lang lunte, men den ble kortslitt, ganske fort.

Det er jo helt greit å spørre - som du sier kan det jo være at varen finnes på lageret, men at de ikke har hatt tid til å fylle opp ute i butikken av en eller annen grunn. Det kan jo også være at de vet når den kommer inn, det er jo greit for kunden å vite om det er noe man venter på.

Det som irriterer meg er de som ikke tror på meg når jeg sier at det er utsolgt og at det ikke finnes fler, hverken i butikken eller på lageret. At de insisterer på at jeg MÅ sjekke på lageret - for alt den kunden vet har jeg kanskje sjekket på lageret for en annen kunde tidligere på dagen? Men for all del, jeg kan jo gå ut på lageret og stå der å se lur ut i et minutt eller to før jeg går ut å forteller kunden nok en gang at det er helt tomt. Da er jeg jo plutselig litt mer troverdig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

åh, nå husker jeg hvordan det var å jobbe i butikk, mange folk behandler deg som om du er mindre intelligent. aldri mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har min fulle sympati!!! Grøss og gru ja :forvirret:

Ungene kan du i det minste snakke fornuft til. Verre med de voksne ;)

Jo, takk ;) Bytter heller ei bæsjebleie eller 4 i løpet av arbeidsdagen, enn å få servert muntlig shit fra Bridezillas. Ungene er i det minste taknemlig for fjerning av møkka, samt at de kan finne på å møte meg med smil fra øre til øre og en god klem når jeg kommer på jobb :fnise: :rødme:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, takk ;) Bytter heller ei bæsjebleie eller 4 i løpet av arbeidsdagen, enn å få servert muntlig shit fra Bridezillas. Ungene er i det minste taknemlig for fjerning av møkka, samt at de kan finne på å møte meg med smil fra øre til øre og en god klem når jeg kommer på jobb :fnise: :rødme:

:ler: Godt sagt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krizzy

Det som irriterer meg er de som ikke tror på meg når jeg sier at det er utsolgt og at det ikke finnes fler, hverken i butikken eller på lageret. At de insisterer på at jeg MÅ sjekke på lageret - for alt den kunden vet har jeg kanskje sjekket på lageret for en annen kunde tidligere på dagen? Men for all del, jeg kan jo gå ut på lageret og stå der å se lur ut i et minutt eller to før jeg går ut å forteller kunden nok en gang at det er helt tomt. Da er jeg jo plutselig litt mer troverdig...

:hakeslepp: Noen kunder, altså! :skratte:

Det skjønner jeg at man blir irritert over! :)

Endret av Krizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget komisk at det er kun i butikkyrket det er kunden som "betaler lønnen" til de ansatte. Unnskyld meg, men hvem i H*****e er det som betaler lønnen til de andre i samfunnet? Alt handler om tilbud og etterspørsel, og tilslutt betaler alle lønnen til alle. Å komme med det latterlige argumentet er virkelig det mest korttenkte jeg hører.

Sivilingeniørens lønn betales av pc'kjøperen. Veiarbeiderens lønn betales av bileierne. Sykepleierens og legens lønn betales av skatten til pasienten.

Nei, skjerp dere folkens og oppfør dere bra ovenfor alle mennesker! Uansett yrke og sosial status. Du er virkelig ikke mer verdt som menneske bare for at du sitter på et kontor istedet for i kassa på rema. Og for alt du vet så oppfører du deg stygt til legen som kommer til å behandle deg om 4år!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære kunden min, når det står en STOR neongrønn plakat på HELE inngangsdøren " STENGT I DAG 5/1/2011 PGA VARETELLING" pluss at døren er låst, så hjelper det ikke at du "skal bare ha..". Det er ikke min feil at du ikke kjøpte fòr til hunden din i går, eller at ungen din MÅ ha et marsvin idag. Du kan bli så sur og forbanna du bare orker, men stengt er stengt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fiolaviola

Kjære kunde

Du som veltet et stativ med brosjyrer, smilte hånlig og sa "plukk opp" til meg. Jeg synes du er arrogant d***s***.

Phu....godt å få sagt det der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget komisk at det er kun i butikkyrket det er kunden som "betaler lønnen" til de ansatte. Unnskyld meg, men hvem i H*****e er det som betaler lønnen til de andre i samfunnet? Alt handler om tilbud og etterspørsel, og tilslutt betaler alle lønnen til alle. Å komme med det latterlige argumentet er virkelig det mest korttenkte jeg hører.

Sivilingeniørens lønn betales av pc'kjøperen. Veiarbeiderens lønn betales av bileierne. Sykepleierens og legens lønn betales av skatten til pasienten.

Nei, skjerp dere folkens og oppfør dere bra ovenfor alle mennesker! Uansett yrke og sosial status. Du er virkelig ikke mer verdt som menneske bare for at du sitter på et kontor istedet for i kassa på rema. Og for alt du vet så oppfører du deg stygt til legen som kommer til å behandle deg om 4år!

Dette må være det mest surmaga utspillet på lenge - bare fordi jeg henleder oppmerksomheten til at det faktisk ER kundene man lever av når man driver butikk, så oppfordrer jeg til å se ned på de som jobber på Rema og til å være ufin.

Ta deg sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget komisk at det er kun i butikkyrket det er kunden som "betaler lønnen" til de ansatte. Unnskyld meg, men hvem i H*****e er det som betaler lønnen til de andre i samfunnet? Alt handler om tilbud og etterspørsel, og tilslutt betaler alle lønnen til alle. Å komme med det latterlige argumentet er virkelig det mest korttenkte jeg hører.

Sivilingeniørens lønn betales av pc'kjøperen. Veiarbeiderens lønn betales av bileierne. Sykepleierens og legens lønn betales av skatten til pasienten.

Nei, skjerp dere folkens og oppfør dere bra ovenfor alle mennesker! Uansett yrke og sosial status. Du er virkelig ikke mer verdt som menneske bare for at du sitter på et kontor istedet for i kassa på rema. Og for alt du vet så oppfører du deg stygt til legen som kommer til å behandle deg om 4år!

:klappe:

Som de reklamerer med på t-banen i London "Our staff are here to help, not take abuse".. Skjønner ikke hvor i allverden enkelte får idéen fra at utskjelling av ansatte (og generell uhøflighet) er noe som er inkludert i prisen. Nei, sure og uhøflige kunder klarer vi oss uten, det er nok hyggelige mennesker igjen til å betale "lønnen" vår.. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjære kunder. Les 4 x bærepose og bop to the beat bloggen. vilduhapose bloggen kan dere google.

Alle som har vært på butikk (som kunder) BØR lese denne...

Haha, fantastisk blogg som fikk meg til å trekke på smilebåndet mer enn én gang!

4 januars innlegg om skillepinner fikk meg til å tenke på en ansatt her som tydeligvis heller ikke var så glad i skillepinner. Han har heldigvis sluttet nå, men hver eneste gang jeg la en skillepinne på båndet fjernet han den sporenstreks. Så registrerte han varene og ventet tydeligvis på at jeg eller kunden foran skulle fortelle ham når han skulle stoppe. Han husket ikke selv hvor pinnen lå, så han fortsatte med å registrere varene mine på kunden foran hvis han ikke ble bedt om å stoppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kære kunde,

Når det står "Bukse 199,-" på et stativ som det også henger gensere på, betyr det ikke at genserene også koster 199,- Det hjelper heller ikke å klage over missforståelsen din når du kommer til meg i kassen, og be meg om å gi deg rabatt for det. Lær deg å lese, er du snill :)

Utstillingsdukkene er til utstilling. Det er altså ikke lov å prøve parykkene dems og få en veninne til å ha fotoshot av deg mellom dem etterpå. Temmelig glad for at du aldri har turt å vise deg i min butikk igjen, etter at du veltet den ene og kuste ansiktet hennes. Hun kostet bedriften mange tusen kroner.

Desverre, vi bytter ikke badetøy. Uansett om du lover på tro og ære at du ikke har prøvd det naken eller brukt det, så må vi kunne garantere for våre kunder at de kjøper ubrukt badetøy. Og la meg spørre deg om en ting - Ville du i det hele tatt tatt sjangesn på å handlet badetøy hos oss, hvis vi godtok returer og bytting på dette? Det ville iallefall ikke jeg! ;)

Jeg kan ikke gi deg pengene tilbake for en shampoo du allerede har brukt opp og kastet, og ikke lenger har kvitteringen på. Hvis du ikke er fornøyd med produktet kan du ta det med deg tilbake i butikken innen rimelig tid, få pengene tilbake om du har kvittering eller bytte det til noe annet dersom du ikke har kvitteringen. Nei, det er ikke sånn at jeg bare kan ta 50 kroner ut av kassen min å gi det til deg, da blir oppgjøret feil. Jeg må ha en vare å slå ut, slik at kvitteringen sammen med varen kan sendes tilbake til leverandør. Det hjelper ikke å si at jeg har "sagflis på loftet".

Vi tar ikke returer på flere år gamle, og tydelige brukte bukser, som verken har lapp på seg eller kan fremvises kvittering på. Og nei, det er på ingen måte fordi du har en annen hudfarge enn meg!!!!!! :kjefte:

Hvis du ønsker hjelp fra meg, og jeg enten ikke har sett deg enda eller driver med noe annet, er å brøle ut "HALLOOOO???!!! JEG STÅR HER SOM EN TULLIG Å VENTER, JEG!!" ikke måten å gå frem på. Hvor ble det av normal folkeskikk? Brøl for guds skyld "UNNSKYLD?" da iallefall!

Jeg kan ikke pakke inn det du har kjøpt når jeg er den eneste i kassen og det er kø bak deg. Da får du enten tilbudet å vente til jeg har ekspedert dem, slik at jeg kan pakke inn for deg etterpå, eller du kan få med deg papir hjem :) Beklager at gavepapiret vårt ikke er helt perfekt i dine øyne, det er ikke vi som bestemmer utseende på det selv.

Ingen er feilfrie, og uhell kan hende den beste. Hvis du derimot mener at du fikk 98 kroner for lite tilbake da du handlet hos oss for 5 dager siden, og ikke kan fremvise en kvittering en gang, slik at jeg kan søke den opp og finne ut av hva som faktisk hendte, er det desverre lite jeg kan gjøre for deg. Selvom du kaller meg "jævla tyv" og mener at jeg tok dem i egen lomme, fordi jeg ser ut til å være en "fattig h*re".

Nei, det eneste jeg gjør er ikke å stå bak kassen hele dagen, slik du påstår. Jeg har et lager som er større enn boligen din å holde orden på, jeg har 70 esker med nye varer hver bidige dag som skal utpakkes, alarmeres og henges opp, jeg har rotete kunder å rydde opp etter, jeg har kunder å hjelpe med å finne ting, jeg har kunder å ekspedere, jeg har dagsoppgjør, lønnskjøring, timelister å skrive og telefonmøter med sjefen. Hver dag. Beklager derfor at det tok meg 30 sekunder før jeg sto bak kassen og smilte som en idiot, klar til å ekspedere deres høyhet :glare:

Nei, jeg kan ikke bestille mer av favorittproduktet ditt i kosmetikk-avdelingen. Registrert lagerantall synker for hver gang jeg selger noe, og når det kun er et visst antall igjen tilsendes vi automatisk nye. Antallet reguleres etter populæritet og kampanjer/salg, men i skjeldne tilfeller går vi tomt allikevel.

Når du etter en intens kverulering på noe tåpelig spør etter butikksjef og jeg svarer vennlig at det er meg, bør du holde den hånlige latteren for deg selv. Kanskje jeg ser ung og uerfaren ut i dine øyne, men herregud så flink jeg er på jobben min!

Mvh,

Tidligere daglig leder, som fikk nok av "kunden har alltid rett".

Endret av Audrina
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære kunden min.

Jeg synes det er fint at du vil handle hos oss, men likevel kan du være så fordømt irriterende.

Når det står med store bokstaver på store skilt at det kun er de nederste veskene og bagene som er nedsatt 30%, så betyr det ikke at skoene som står 10 meter i fra er det. Jeg kan heller ikke gi deg ekstra rabatt bare for at du smiler fint. Nå midt i januarsalget, så setter jeg veldig pris på at du kommer innom og lager en scene fordi du ønsker å bytte skinnhanskene du fikk til jul og jeg ikke kan gi deg pengene tilbake. Nei, du regnet ikke med at du kom til å få så høy strømregning, men det er faktisk ikke min feil.

Sier jeg at sjalet er i 100& silke, så er det i 100& silke. Vi selger heller ikke skinnhansker som ikke er i ekte skinn, så du får de ikke billigere fordi du tror jeg lyver.

Du trenger ikke å komme inn til meg for å klage på skinnhanskene du "bare har brukt to ganger" når vi solgte det siste paret for to år siden. Det taler heller ikke til din fordel at du ved ein feiltakelse sa at du bruker dem i fjøsen og når du sager ved.

Ja, det er bare de paraplyene som ligger i kurven som er tydelig merket "50 KRONER" som koster 50 kroner. Det gjelder ikke paraplyene som står på et annet stativ lenger borte, et stativ som er merket "ORDINÆRE PRISER". Du må gjerne åpne den gule, lilla, rosa, røde, grønne, sorte, hvite, grå og brune paraplyen for å se hvordan de er i spilene, men ikke kjeft på meg når du oppdager at det samme paraplyen. Det fortalte jeg deg et kvarter tidligere.

Dere er noen vakre og i møtekommende kunder, men jeg setter pris på om dere kan ordne hårfrisyren og ta på lipgloss et annet sted enn i mine speil. Når det står et stort og tungt stativ fremfor det ene som er nærmest døren, så er det ikke noe hyggelig gjort at dere dytter dette stativet ut i gangen til kjøpesenteret. Hadde dere i det minste hatt baller til å komme helt inn i butikken der det er mange åpne og ledige speil..

Jeg vet hva varene våre er laget av, jeg vet forskjellen på ulike materialer, og jeg vet prisen. Du trenger ikke å fortelle meg at du kjøpte en slik veske her 400 kr billigere for tre år siden. For tre år siden eksiterte ikke butikken vår.

Det at du har rotet bort tilgodelappen din er ikke mitt problem. Jeg setter pris på om du kan ordne opp i kvitteringene dine et annet sted enn på min disk på lille julaften. Selvsagt kan jeg pakke gavene dine! Vil ha ha rødt eller sølvfarget papir? Ingen av delene altså? Nei, da er det ikke så mye jeg kan gjøre. Du får gå på nille som ligger rett ved siden av og kjøpe ditt eget jævla papir da.

Jeg vet at jeg har en spennende blandingsdialekt og at jeg kan virke veldig lett å prate med. Likevel så trenger du ikke å fortelle meg hvor mange av dine familemedlem tilbringte påsken på en hytte nær der du tror jeg kommer fra. Og forresten, du bommet med rundt 30 mil.

Nå har jeg ikke mulighet til å snakke mer om dere, ettersom jeg må stå opp tidleg for å tilfredsstille dere. Farvel, og på gjensyn.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...