Gå til innhold

Bortevekkistan


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trekkoppfuglen: :vinke:

---

Jeg tror kanskje ikke det jeg shopper om dagen har så voldsomt med allmenninteresse... :ler: Det går i stoffer, stoffer, stoffer og litt sytilbehør. I dag har jeg bestilt litt fra Myllymuksut, og er veldig stolt at jeg fikk til å bestille fra en finsk nettbutikk med SVÆRT få engelske hjelpetekster. Fikk til en slags krøkkete oversettelse ved hjelp av Google translate, men det blir jo mye rart - noen som har hørt om fargenyansen "bärartar pudding"? :hoho: Bestilte hovedsaklig bleiestoff, men også . :hjerte: Det blir nok en body til lillejenta, tenker jeg. :) Også skal hun få bilbleier! :nigo: Stoff til , , , og har jeg alt i hus. ;) Eplebleien er tilogmed . Har også lyst til å bestille litt av i flere av fargevariantene, og gjerne litt , men prøver å vente litt... Vanskelig!

Ellers ramlet jeg over opphørssalg på Rafens i Markveien i dag, 30% på alt i butikken (20% på elektrisk, dvs KitchenAid - har alt tipset Mischa ;)). Kjøpte litt jeg sikkert strengt tatt ikke trengte: Rosendahl oljeflaske, thermokrus fra Bodum (den høye, med sånn presskannesak til kaffe), potetskrubbehansker, og ny ostehøvel fra Bjørklund (den store/"vanlige", sånn med non-stickbelegg på). Totalt 550 kr for alt, slettes ikke galt! Er særlig fornøyd med thermokoppen, for jeg har fått skikkelig kaffedilla! Vi kjøper umalte bønner på Tim Wendelboe, og det er bare såååå godt. Kjekt å ha kaffekvern selv. :jepp: Og jeg som aldri var så veldig på kaffe før... Jeg har drukket det i flere år, men aldri vært sånn helfrelst som mange jeg kjenner. Men nå altså... Jaja, hvis lillejenta blir litt hyper etterhvert, så vet vi hva det kommer av. :fnise: (Jeg drikker maks to kopper om dagen, altså. ;))

Nå tror jeg jeg skal ramle i seng. :)

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte mønstre, likte veldig godt apestoffet jeg da :)

Nymalt kaffe hørtes veldig godt ut ja :jepp: Jeg er ingen stor kaffedrikker, men merker jo at det er stor forskjell på kaffe så skal ikke se bort i fra at jeg også hadde blitt frelst om jeg ble skjemt bort med nymalte kaffebønner av god kvalitet fremfor den sure suppa jeg får på jobb :lol:

Også lukter det så fantastisk godt! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig eplebleie og meitai du har sydd!

Har du vurdert å ta på deg syoppdrag? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

temar: Takk! :nigo:

Mischa: Jeg også digger apestoffet! Jeg kjøpte jo en ferdigsydd apebleie til lillejenta, men den var helt feil i passformen, så da er jeg strålende fornøyd med å kunne lage en med riktig passform selv. :jepp:

Jobbkaffe er som regel noe triste greier, ja. :eeeh: Det kan ofte starte greit, men så blir jo aldri kaffemaskinene/-trakterne renset skikkelig, så etter et par måneder har man sånn skikkelig sur og ekkel kaffe. Blæh! Men lukta er god nesten uansett. :ler:

Trekkoppfuglen: Hehe, jeg tror ikke jeg kommer til å ta så mange oppdrag, nei. :ler: Sying er veldig lystbetont for meg, og jeg tror kanskje jeg vil ødelegge kosen om jeg syr på bestilling? :)

---

I dag har vi vært på Ikea en tur for å sjekke litt forskjellig i forbindelse med flytting. Det gulvet vi hadde håpet at kunne være tingen i entréen utgikk dessverre - det så ut som en skøytebane, og det tror jeg er en dårlig kombinasjon med våte sko. :fnise: Så da må vi finne vinylbelegg eller noe i den duren, tenker jeg. Det haster ikke, da, entréen er tross alt praktisk talt umøblert sammenlignet med stue og soverom. ;) Også fant vi teppe til å ha under spisebordet i Billigkroken! :hoppe: Det var nedsatt på grunn av "brutt forpakning", så det var jo ikke noe galt med det annet enn at noen hadde ombestemt seg. Satt ned med 40%, slett ikke galt! Det er mye ræl i Billigkroken, men man kan virkelig gjøre kupp også. Dette teppet er det. :)

Ellers ble det som alltid litt småplukk: Et barnesengesett som var på tilbud og som jeg skal bruke til syprosjekter (likte så godt boblemønsteret), skuffeavdeler til Malm-kommoden vår, samt to blomsterpotter som passer til sånne små potter med krydderurter.

Det kom også en hentelapp i posten i dag, men den har jeg ikke fått hentet. Det var dessuten moms på den, og jeg tror jeg har holdt meg under tollgrensa på det meste av det jeg har bestilt i det siste, og det jeg ikke har gjort det på ville jeg være overrasket over om har kommet frem alt. Men de hadde selvsagt ikke klart å skrive på hvem pakken var fra, så jeg må bort og sjekke. Og printeren vår er til reparasjon, så jeg får ikke printet dokumentasjon... :sukk: Ikke særlig fornøyd med Posten om dagen, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flaks du har med IKEA om dagen da :hoppe:

Håper jeg er like heldig når vi begynner å ta runden :)

Krysser fingrene for at dere også gjør noen kupp! :jepp: Det er jo tiden for det nå, i overgangen mellom to kataloger. ;) Skal dere handle mye nytt?

---

Jeg fant meg stelleveske på salg i går, så den håper jeg at daler ned i postkassa om noen dager. Satt ned fra 1799 til 599! Jeg er ikke helt fornøyd med de stelleveskene vi har (:flau:), så jeg har gjort litt research og funnet ut at mange som bruker tøybleier er fornøyde med den der. Skal prøve å få solgt Bugaboo-veska vi har, den andre kan jeg bruke som vanlig veske. :)

Ellers har jeg fått masse fine stoffer i posten, og snille Myllymuksut-menneskene hadde sendt i tre porsjoner sånn at jeg slapp moms. :strix: I like! Skal vaske i dag sånn at det er klart til å sy av i morgen. :jepp: Har også kjøpt meg Mama Mio See-No-Scar Solution som jeg skal bruke på KS-arret og strekkmerkene. Jeg ser ut som en rar hudfarget og rosa sebra på magen. :( Håper den hjelper litt til med å blekne begge deler!

Ellers prøver vi så godt vi kan å takle varmen for både lillejenta og oss voksne. Det er slitsomt når det er så varmt! På hytta i helgen fikk vi avkjølt oss i sjøen, men det er ikke like enkelt midt i byen. I morgen overtar vi huset vårt, og jeg håper at varmen avtar litt nå som vi skal pusse opp... :forvirret: I morgen blir det forøvrig storshopping - av kraftvask, malingruller, forlengerskaft, kvistolje og sandpapir. :nigo: Vi skal male tak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen Ikea-kupp idag, men vi fikk brukt litt penger der allikevel: Brasa taklampe til å ha over spisebordet (det var ingen lyskilder i stua nå, og siden mannens foreldre skal bo der mens de hjelper oss med oppussing, måtte vi nesten gi dem littegrann lys til kveldene :fnise:). Ellers ble det diverse småplukk som vi må ha i huset mens vi pusser opp - søppelbøtter, en stellematte til lillejenta, dobørste, sånne gummi/plastikkmatter til å legge i skuffer og skap på kjøkkenet (de er geniale!) osv. Alt sånt som Ikea er supre på. :)

Vi var også på Maxbo, der vi kjøpte sånn laserarealmåler (mannen insisterte på at vi MÅTTE ha en sånn når vi skal regne ut hva vi trenger av maling og tapet og sånt :ler:), noen puter til verandaen, litt malestæsj (kvistlakk og sånt) og olje til å smøre vindushengsler + markisen (det tror jeg ikke de forrige eierne har gjort på en stund ;)). På Clasern ble det dørhåndtak til to dører, og på Barnas Hus et vaskevannsfat til lillejenta, siden vi ikke får plassert stellebordet like nærme badet i det nye huset.

Har vel svidd av 3000 kr i dag... :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snille foreldre dere har som skal hjelpe dere med å pusse opp :Nikke:

Laserarealmåler ja, høres ut som en typisk guttedings :ler:

Hva er galt med målebånd og enkel matematikk? :lol: Eller gjør den noe mer enn å bare regne areal? :sjenert:

Pengene flyr når man flytter og pusser opp ja, kontoen min gruer seg allerede :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mischa: Ja, det er supert med oppussingshjelp. :) Merker jo at det er vanskeligere å få gjort ting med baby i hus, også, sist vi pusset opp kunne vi jo holde på langt utover kvelden med malekosten. Nå må vi tilbake til leiligheten for å legge lillejenta i 9-tiden.

Den måler bare areal, ja... Eller, den måler jo lengde for å måle areal, så hvis du lurer på hvor langt det er til nærmeste tre i skogen eller noe er den sikkert nyttig. :ler: Men jeg må innrømme at den er praktisk. ;)

Tror nok både kontoer og kredittkort får merke oppussingen, ja... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi på Living for å kjøpe oss bord til verandaen, sånn at vi har et sted å spise mens vi pusser opp. Vi kjøpte dette, bare med parasollhull i midten. Helt allright, ihvertfall til den prisen. Også fant vi oss lenestol! Vet ikke hva den heter, så jeg finner ikke bilde. Den er forsåvidt ganske tidstypisk, nokså firkantet i fasongen, men hadde overraskende myke og behagelige puter. Fargen er grå, i et litt "spraglete" stoff, dvs litt fargeforskjeller i veven. Og den sto i restekroken, satt ned fra 4800 til 1700. :sjokk: Helt supert, rett og slett, for vi visste at vi ville trenge en lenestol til. :) Vi skal hente den på mandag, da kommer mannens foreldre med stor bil. ;)

Ellers har vi vært på Maxbo igjen etter sparkel og flere sånne små gummiknottdingser til å dempe kjøkkenskapene når de lukkes. 50 stk holdt visst ikke... I morgen skal vi pille av lister og alt sånt i stua, sånn at det er klart for "veggfornyer" på søndag.

Vi har også svidd av 6000 kr på alarmsystem i dag. :ler: Det er så rart og voksent å bruke penger på sånt... Det var alarm der fra før, men det var veldig basic, og vi vil heller ha trådløst. Samme selskap og sånt, da. Teknikeren vi hadde på besøk var utrolig sympatisk og virket veldig flink. Det samme gjorde forøvrig den gulvsliperen vi har bestemt oss for å bruke. Vi skal slipe parketten i stua og det originale tregulvet i andre etasje.

Men nå skal jeg gå og ta meg et laaangt fotbad og pleie gnagsåret mitt litt. :ler: Jeg har prestert å få gnagsår midt under foten, noe som er både vondt og upraktisk. :glare: Håper et langt opphold i grønnsåpevann gjør susen. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cantaloupe

Hei Joyce!

Må innom og oppdatere meg og huke deg opp på Mine innlegg igjen :)

Ser ut som det går unna med oppussing og innkjøp til huset! Blir sikkert kjempestilig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cantaloupe! :hallo: Utrolig sommerlig nick, altså. Får lyst på melon nå... :ler: Koselig å ha deg tilbake! :kose:

---

Jeg har kjøpt meg veske... Igjen. :fnise: Jeg er håpløs! Fant en nyyydelig Claudio Ferrici til halv pris på Byporten i dag. Det var jo overhodet ikke inne i budsjettet, men jeg klarte bare ikke å dy meg. Den er i denne fargen, men litt rundere i formen, og uten lokk. Kjempefin! Og nydelig til svart. Fargen er vel bronsje, tenker jeg (selv om jeg blander de metallene der ;)).

Ellers går det i maling og tapet, og ting som kattenett til barnevogna. :ler: Vi har jo nesten flyttet på landet. På landet i byen, ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joycen! :vinke:

Eg skal innom å lese grundigare i boka di i morgon! Men må jo helse på fant eg ut! Eg er jo så treig at det kan fort ta si tid før eg er skikkeleg i gong igjen!

Så bra du fant deg ei veske! Claudio Ferrici...kva merke er det? :klø: Eg er litt ute tydelegvis :ler: Bra du finn deg noko du har lyst på sjølv også, det kan sikkert fort verte slik at babygirlen vert prioritert, men du må ikkje gløyme deg sjølv heller ;) Fin farge var det iallfall og høyrest ut som den har ein flott form.

Klassisk og fin!

Har du forresten vore ein av dei som har lagt ut bilete som du har teke sjølv av diverse shoppingfunn? Lurar på korleis det vert gjort...?

Er det stor oppussing i det nye huset? Kattenett til barnevogn...finst det også? Uff, stakkar min framtidige unge, den skal vere glad dersom eg greier å få kjøpt bleier til den :fnise:

Herleg å kome ut "på landet" kan eg tenkje meg! Har de plen og greier?

Korleis går det med vetlejenta? Har ho snudd seg? Eg har nemleg fått med meg at ein av dei fyrste tinga dei gjer er å snu seg...stemmer det? Og ler ho?

Håpar det går bra med dykk alle tre! Eg kjem innom igjen når eg har oppdatert meg litt meir på livet ditt :jepp: Ha ei god natt så lenge, kjære Joyce :klem:

Endret av Årolilja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, veskemani er faktisk ganske gøy. Selvom jeg faktisk ikke har kjøpt ny siden, hold deg fast.... jul!! :hakeslepp: Lekker farge på den nye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den veska var rett og slett dritlekker! :jepp: Og den du kjøpte er sikkert enda finere. Jeg har aldri vært bitt av veskebasillen, men det må jeg kanskje gjøre noe med. Hvilke veskemerker har du, og hva er bra? Er helt grønn på det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkei, det er midt på natta og jeg er egentlig ikke her (hehe), men må bare inn med en liten oppdatering - skal svare senere!

Jeg har drevet og kikket på et kjøleskap til det nye huset i det siste - et Bosch som passer akkurat inn i kroken på kjøkkenet. Vanlig pris er 5995 kr, så vi har tenkt at vi kunne vente litt med kjøleskap siden det som står der jo funker, selv om det ikke akkurat er fantastisk (et Gram-kjøleskap fra tidlig 90-tall som er mye lavere enn det det faktisk er plass til), og siden det vi har her i leiligheten nå er altfor høyt til at det får plass i det nye huset. Vi har også sett på fryseskap i samme høyde til å ha i kjelleren, normal pris 6499 kr. Frys må vi uansett ha, for den som står der viste seg å være død/startet ikke igjen etter at den ble tømt og aviset av forrige eier. Og så til poenget - jeg ramlet innom Elkjøp sine sider for å se etter noe helt annet, og tenkte bare jeg skulle kikke på tilbudsbrosjyren deres. Gjett hvilket kjøleskap som var på tilbud til 3499 kr? :strix: Og hvilken frys som var til 3995 kr? :hoppe: Så utrolig flaks! Og siden mamma og pappa skal kjøpe det gamle kjøleskapet vårt, blir det bare et par tusen i mellomlegg for "spanking new" hvitevarer som passer perfekt inn. Ekstase! Jeg har danset litt seiersdans på stuegulvet her allerede. :fnise:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike kupp er herlige å komme over! :) Ha en flott helg i ny-huset! Har dere flyttet inn, eller er det oppussing som gjelder?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...