Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som familiens representant i hovedstaden, har pappa gitt meg et oppdrag: finne ekte kanel. Det holdt ikke å bare gå til Centra, så nå trenger jeg litt hjelp.

Hvor kan jeg finne ekte kanel? Ekte kanelbark? Min gode venn Google ga meg ikke noen gode hint, så jeg håper noen der ute har peiling.

På forhånd takk!

Skrevet

Har du prøvd på innvandrerbutikk? Ellers ville jeg hørt med apotek og helsekost.

Skrevet (endret)

Edit: Slettet

Endret av Stillest vann
Gjest Gjest
Skrevet

Mener vi kjøpte kanlebark i krydderavdelingen til Ultra på Alnabru.

Skrevet

De har faktisk "ekte" kanel på Centra. Dvs. biter av kanelbark i stedet for malt kanel.

Ellers er innvandrerbutikker et godt tips.

Gjest kanelgjesten igjen
Skrevet

Jeg tror at dette er de ekte sakene, for her får man også kjøpt cassia under sitt rette navn. Hvis man zoomer på bildet av den hele kanelen, ser man også at det er lyse kanelstenger, slik ceylon-kanelen skal være.

Gjest Gjest_Jenta_*
Skrevet

Mener du kanelstang? (og ikke kanelpulver)

I såfall så får du det overalt.

Bor i Brumunddal jeg og kjøpte det på Coop her.

Gjest Ludovie
Skrevet
Jeg tror at dette er de ekte sakene, for her får man også kjøpt cassia under sitt rette navn. Hvis man zoomer på bildet av den hele kanelen, ser man også at det er lyse kanelstenger, slik ceylon-kanelen skal være.

Hvorfor ikke bestille fra dem?

Jeg pleier å handle krydder der. De har både rask levering og forholdsvis rimelig porto, samt veldig god kvalitet på krydderne sine. Så det kan absolutt anbefales!

Gjest Gjest
Skrevet

Hva er "ekte kanel"? Kanelstenger får man jo kjøpt overalt på vanlige matbutikker, så jeg skjønner jo at dette er mer avansert.

Gjest kanelgjest
Skrevet
Hva er "ekte kanel"? Kanelstenger får man jo kjøpt overalt på vanlige matbutikker, så jeg skjønner jo at dette er mer avansert.

Jeg vil anta trådstarter tenker på forskjellen mellom Ceylon-kanel (ekte kanel) eller cassia-kanel/kinesisk kanel? Sistnevnte er det som selges som kanel i dag, førstnevnte kan være verre å få tak i.

http://www.ub.uit.no/arkiv/tromsoflaket/2005-12.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Cinnamon

Skrevet

Jepp, jeg mener ceylon-kanel, og nå har jeg bestilt! Takk for hjelp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...