Gå til innhold

Presentasjonstråd for januar/februar 2010


thumbalina

Anbefalte innlegg

Gøy å ha kommet i gang med kontroller da.. =) Jeg skal jo ikke før langt uti juli.. kjempelenge til føler jeg.. men er vel ikke noe akutt behov for å gå tidligere så gidder ikke ringe å bytte timen. Skal jo uansett på UL før den tid =)

I dag har jeg ikke vært kvalm i det hele tatt! Jihuu! Håper det betyr at det har tenkt å gi seg nå.... hadde vært deilig! Ikke det at jeg har vært så veldig plaget akkurat, men hadde vært fint å slippe fullstendig.

noen flere som har gått opp en bh størrelse her eller??

Jeg tør ikke gå på besøk til mamma, for hun kommer til å se at jeg har fått større pupper og dermed trekke sine egne slutninger.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må visst melde meg inn her jeg óg... Har termin 10.februar i flg babyverden. Litt blanda følelser til det hele, da vi er midt i flytting og jeg har ingen jobb foreløpig. Men er jo selvfølgelig glad óg innerst inne, uansett aldri noe alternativ med abort. Graviditeten kom litt brått på, har iallefall lært at sikre perioder er bare tull :) Bortsett fra alt dette, passer det jo forsåvidt, - jeg er 32 år og har ei datter på 3 år fra før. Hun blir sikkert overlykkelig når hun etterhvert får vite at mamma har baby i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Poppi! Blir nok riktig så koslig med to små etterhvert hjemme hos dere. Du har vel kanskje en del utstyr og klær liggende allerede så du slipper de største utgiftene en gang til??

Jeg har en plan om å arve litt fra storebror jeg da :gjeiper:

* Baillie: 7 januar :babysmokk:

* Hilma P: 7 januar :babysmokk:

* Skogtussa: 8.januar :babysmokk:

* Cuba : 13 januar :babysmokk:

* Lille Ramona: 13 januar :babysmokk:

* Thumbalina : 19 januar :babysmokk:

* Annepålandet: 20 januar :babysmokk:

* Missiw: 24.januar :babysmokk:

*Livinita: 28 januar :babysmokk:

* Frk Edderkopp: 30 januar :babysmokk:

* Nótt: 31. januar :babysmokk:

* Maddy 3. februar :babysmokk:

* Poppi 10. februar :babysmokk:

*Jamp 17. februar :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alt blir nok bra etterhvert :) Har jo det meste av utstyr, så sparer de utgiftene. Det ordner seg sikkert med jobb óg tenker jeg. Men er litt vanskelig å være jobbsøker og gravid, best å kanskje la være å opplyse om det?? Er jo tross alt bare 6 uker på vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alt blir nok bra etterhvert :) Har jo det meste av utstyr, så sparer de utgiftene. Det ordner seg sikkert med jobb óg tenker jeg. Men er litt vanskelig å være jobbsøker og gravid, best å kanskje la være å opplyse om det?? Er jo tross alt bare 6 uker på vei...

Ja du har jo ingen plikt til å opplyse det enda, så sånn sett har du jo god tid. Det ordner seg nok skal du se! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poppi: Det går nok kjempebra! Vi bestemte oss for å flytte etter jeg fant ut at jeg var gravid og jeg har nå sagt opp jobben :ler:

Men det er fordi vi flytter fra Sverige til Norge da og har funnet ut at jeg må komme meg inn i det norske systemet så fort som mulig for å ha rett på foreldrepenger fra NAV.

Ordner seg for snille jenter ;)

Jeg har forresten värt på kontroll hos jordmor (barnmorska) i dag. Tok blodpröver og målte blodtrykket, alt var bra :)

Må vel gjennom det samme igjen nå når jeg skal melde meg inn i det norske systemet men, bare koselig det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poppi: Det går nok kjempebra! Vi bestemte oss for å flytte etter jeg fant ut at jeg var gravid og jeg har nå sagt opp jobben :ler:

Men det er fordi vi flytter fra Sverige til Norge da og har funnet ut at jeg må komme meg inn i det norske systemet så fort som mulig for å ha rett på foreldrepenger fra NAV.

Ordner seg for snille jenter ;)

Jeg har forresten värt på kontroll hos jordmor (barnmorska) i dag. Tok blodpröver og målte blodtrykket, alt var bra :)

Må vel gjennom det samme igjen nå når jeg skal melde meg inn i det norske systemet men, bare koselig det :fnise:

Åh skal dere flytte til Norge nå. Hadde ikke fått med meg det jeg! Er vel kanskje greit å gjøre det nå ja så ikke det blir noe kluss med statsborgerskapet til minien. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har bestemt oss for det :) Der vi bor nå er det så lite og vi er litt lei stedet begge to. Blir godt å komme til en litt større by og nærmere familie og venner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere planlagt å dra på tidlig UL? Hvor tidlig kan man egentlig se at hjertet slår? Jeg er 7 uker på vei nå, og hadde egentlig tenkt å vente litt lenger.. Men vil gjerne få gjort det før bryllup og bryllupsreise som er om 3 uker! :rødme:

Edit: Leste at Missiw allerede har vært på UL, og du er vel ikke så mange uker lengre på vei enn meg..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7 uker og 4 dager på vei nå, og jeg var på UL da jeg var 6 uker og 5 dager og vi fikk se det bittelille hjertet slå. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vente til så nærme 12 uker som mulig, så skal på 11 uker + 4 dager.

Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også bestilt time til tidlig ultralyd. Har time den 6/7 og da er vel jeg 11+4.

Gjett om jeg gleder meg :danse:

Noen som vet om det innvendig eller utvendig ultralyd så tidlig i svangerskapet?

Ha en fin kveld jenter :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere planlagt å dra på tidlig UL? Hvor tidlig kan man egentlig se at hjertet slår? Jeg er 7 uker på vei nå, og hadde egentlig tenkt å vente litt lenger.. Men vil gjerne få gjort det før bryllup og bryllupsreise som er om 3 uker! :rødme:

Edit: Leste at Missiw allerede har vært på UL, og du er vel ikke så mange uker lengre på vei enn meg..?

Jeg var 7 uker på vei når jeg tok (innvendig)ultralyd. Det var egentlig ikke noe å se på annet enn hjertet som banket. Legen viste fram livmor, det gule legemet, plommesekken og en bittebitteliten dings, som var spiren vår. Men vi fikk i allefall se at det var liv der! :rødme:

Skjønner godt at du vil se spiren, og du ser kanskje litt mere enn hjertet hvis du venter til rett før bryllupet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kommer an på hva legen føler er best - om det blir innvendig eller utvendig UL. Jeg håper virkelig på utvendig - men har lest om like mange som har hatt innvendig på det tidspunktet.. så må bare vente å se når jeg kommer på timen.. Tror kanskje de begynner med utvendig, og hvis de ikke ser så mye så går de over til innvendig.. men tror det varierer etter hva legen syns er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også det varierer litt ja! Da jeg snakket med hun jeg skal til når jeg er 12+0 sa at det var utvendig. Og det virket veldig selvsagt på måte hun sa det.

Men det varierer nok fra sted til sted. Uansett kan det være lurt å ikke ha HELT tom blære, for da vil jo livmoren komme lenge opp :)

Men som en annen sa, ikke la den være helt sprekkfull heller. Ikke så deilig med pressing og trykking da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig at det har kommet flere på terminlista! Gratulerer folkens! :) Og velkommen hjem til Norge, Cuba!

I dag har jeg vært på første svangerskapskontroll. Tok masse blodprøver, målte blodtrykk, sjekka hjerte og lunger, veide meg, og fylte ut svangerskapsskjemaet. Fikk også med meg en bok og et blad. Mere spennende enn det var det ikke, men regner med at det blir mer moro når man kan høre på fosterlyden og slikt.

Nå er det bare 1 uke igjen av den usikre perioden også! Det skal bli DEILIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at det har kommet flere på terminlista! Gratulerer folkens! :) Og velkommen hjem til Norge, Cuba!

I dag har jeg vært på første svangerskapskontroll. Tok masse blodprøver, målte blodtrykk, sjekka hjerte og lunger, veide meg, og fylte ut svangerskapsskjemaet. Fikk også med meg en bok og et blad. Mere spennende enn det var det ikke, men regner med at det blir mer moro når man kan høre på fosterlyden og slikt.

Nå er det bare 1 uke igjen av den usikre perioden også! Det skal bli DEILIG!

Ja, jeg gleder meg voldsomt til å kunne gå ut offentlig med nyheten. Skal bli utrolig deilig.. jeg har litt lengre igjen å vente enn deg men, satser på at tiden går fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skjønner jeg godt, men jeg syns faktisk at de siste tre ukene har gått veldig fort! De første ukene gikk jo så sinnsykt sakte.. :jepp:

Er ikke lenge før du kan fortelle hele verden det! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg også til jeg runder 12 uker :hoppe:

Virker kanskje litt teit og overivrig, men vi skal jo på UL samme dagen og tenkte å legge ut bilde på facebook i en mappe som jeg kaller "Januar 2010". :sjenert:

Syns det høres litt morsomt ut, blir spennende å se reaksjoner. En jeg er veldig spent på i allefall, er ikke helt sikker på at reaksjonen blir sånn superpositiv akkruat.. :fnise:

Endret av Cuba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...