Gjest Anonymous Skrevet 20. juli 2003 #1 Del Skrevet 20. juli 2003 Har en nydelig rasekatt som er innekatt. Dette fordi vi bor i et nabolag som ikke passer helt for katter og at det er en rasekatt. Hun er ute i bånd sammens med oss, men nå er hun begynt å hoppe ut fra vindu i 2. etg!!??!! Er redd for at hun kan skade seg og bli borte fra meg. Elsker min kosepus Men vi må jo lufte i sommervarmen...... Tips ideer, eller noen som har det likedan???????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. juli 2003 #2 Del Skrevet 20. juli 2003 Skjønner godt at katten vil ut, jeg. Katter er ikke kosedyr, og de har rett til å få være ute som alle andre dyr. Også rasekatter. Hvis dere bor i et nabolag der det ikke passer å ha katt, så forstår jeg ikke hvorfor dere har katt... Jeg forstår at du er redd for at katten din skal skade seg, men synes du det er bedre at den lever innendørs når den egentlig vil være ute? Jeg har selv katt, og er kjemperedd for at det skal skje noe med den, men den må jo få leve et godt liv likevel. Til problemet ditt: Dere kan jo ha flere vinduer på gløtt istedet for å ha dem på vidt gap... Eller så kan dere ha katten i en del av huset mens dere lufter den andre, og så omvendt. Hvis det hørtes ut som jeg prøvde å hakke på deg i dette innlegget så var ikke det min hensikt, jeg ville bare se saken fra katten sin side Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly:) Skrevet 20. juli 2003 #3 Del Skrevet 20. juli 2003 Sorry, glemte å logge på :-? Det er mitt innlegg over... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 20. juli 2003 #4 Del Skrevet 20. juli 2003 Er det så rart at han rømmer? Jeg ville også gjort det hvis jeg levde i fangenskap! Jeg har et vennepar som også hadde en såkalt innekatt. Dette fordi de bor ved en meget trafikkert vei. Katten deres hoppet ut fra vinduet ved enhver anledning,og til slutt ga de opp. Nå får han komme og gå som han vil,og jeg tror faktisk pusen har det mye bedre nå.. Vi kan ikke overbeskytte våre kjære husdyr,og i allefall ikke en katt som er så selvstendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. juli 2003 #5 Del Skrevet 20. juli 2003 Oppps, der fikk jeg passet påskrevet!!!!! Ja ja, hver sine meninger. Katten er ennå ung, vill og vimsete, og jeg vil bare beskytte den. Vi har løpestreng i hagen til katten og der trives hun veldig godt. Sitter helt i ro når selene taes på. Får prøve å finne en løsning, siden jeg må ha luft om natten og katten kan åpne dører Puselusen virker ellers fornøyd og glad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 21. juli 2003 #6 Del Skrevet 21. juli 2003 Det er alltid en grunn til at katter sikker av. De er selvstendige dyr og vil alltid gjøre som de vil. Vil katten ut, så hopper den ut. Ikke for å være slem, men jeg ville faktisk vurdert å ikke ha katt eller å flyttet til et sted hvor det var mulig å ha katt. Kanskje bedre enn at katten stikker av for godt. Alle katter er ville og vimsete. Alle mine katter(også rasekatter) har vært det/er det, og de har fått vært ute siden de var 14 uker. De har en helt utrolig stedsans og finner alltid tilbake igjen. Ikke overbeskytt katten din, du vil ha en mye mer fornøyd katt hvis den får gjøre mer som den vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 21. juli 2003 #7 Del Skrevet 21. juli 2003 Vår Fant var også innekatt en liten stund (3-4 måneder) fordi vi var så redde for han. Men han var ikke fornøyd med det og nå er han ute endel. Kommer hjem for å sjekke ståa ca hver annen time og er inne om natten, men allikevel.. Han har det mye bedre nå og vi har bedre samvittighet fordi vi vet han trives bedre. Sist gang vi flyttet passet vi imidlertid på å finne et sted der han også kunne trives. Utelukket steder der det ikke egnet seg å ha katt. Nå har vi kjøpt tomt og der er det et lite katteeldorado med masse trær og buskas og klatre og gjemme seg i :D Gleder meg til vi kan flytte dit alle tre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petruska Skrevet 22. juli 2003 #8 Del Skrevet 22. juli 2003 Vi har slike trerammer med myggnetting trukket over og stiftet på som vi setter inni vindusrammen. Det som holder myggen ute bør også kunne holde katten din inne! Fest en spiker eller noe annet på hver side i vindusrammen som kan holde trerammen på plass (du lirker den innunder når du setter den på plass). Så lenge katten din er vant til å gå i bånd og løpestreng tror jeg ikke den lider noen nød (selv om jeg egentlig er for at katter skal få være ute når det er mulig). Hva slags rase er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. juli 2003 #9 Del Skrevet 22. juli 2003 Takk for godt tips, skal løpe å kjøpe i morgen den dag Har myggnetting med borrelås, men det er noe dritt, katten kan åpne den selv skjønner du!!! Det er en Hellig Birma som er brunmasket med nydelige blå øyne.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petruska Skrevet 23. juli 2003 #10 Del Skrevet 23. juli 2003 Hellig Birma er en nydelig rase! Vi har laget våre rammer selv (vel, min snekkerkyndige mann har...), men man får sikkert kjøpt dem ferdilaget også. Lykke til til deg og pusen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petruska Skrevet 23. juli 2003 #11 Del Skrevet 23. juli 2003 En ting til: Miss-tricky du skriver at kattene dine har vært ute siden de var 14 uker gamle. Har de da hatt med seg mor eller har de vært alene? Jeg har nemlig "lært" at katter utvikler retningssansen sin ordentlig først når de er 6 mnd. Men det er vel kanskje slik at en katt med uutviklet retningssans ikke går så langt hjemmefra, så det er vel ikke egentlig noen problemstilling? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 23. juli 2003 #12 Del Skrevet 23. juli 2003 I begynnelsen var de ute sammen med oss. Bare en liten tur og så inn igjen. Dessuten gikk de ikke veldig langt... bare ut på terrassen. Med en gang de så noe skummelt, var det full fart inn igjen. :blunke: Og etterhvert litt lengre turer, men jeg hadde alltid et godt øye til de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Petruska unplugged Skrevet 23. juli 2003 #13 Del Skrevet 23. juli 2003 Katter er HERLIGE dyr! Jeg ELSKER kattene mine (og andres...)! Nyydelige puser du også har forresten miss-tricky! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2003 #14 Del Skrevet 23. juli 2003 I dag har min kjære laga ei sånn treramme med myggnetting, og den ser veldig bra ut. Håper det virker :D Vil bare si at det er kun på natten at min kjære hellige birma prøver å snike seg ut vinduet. Hun er forresten ute nå i sin løpestreng og koser seg. Hun er kun ute i korte intervall, ca 10-15 min før hun vil inn igjen. Hun hater regn og kulde. Vil aldri ut på vinteren. Takk takk for ideen...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå