Gå til innhold

Vil lære meg serbisk!


megkjersti

Anbefalte innlegg

vil lære meg serbisk på grunn av samboeren som er derfra. får ikke noe særlig hjelp fra ham...

kan noen får ord bare og hadde vært kjekt om jeg kunne ha lært meg litt til i sommer da jeg skal treffe slekten i sommer for første gang!

er det noen nettsteder, bøker eller lignende som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice
vil lære meg serbisk på grunn av samboeren som er derfra. får ikke noe særlig hjelp fra ham...

kan noen får ord bare og hadde vært kjekt om jeg kunne ha lært meg litt til i sommer da jeg skal treffe slekten i sommer for første gang!

er det noen nettsteder, bøker eller lignende som kan hjelpe meg?

Jeg har kjøpt kurs i serbo-kroatisk gjennom Linguaphone, lærebok og cd-er. Det er med engelsk håndbok og div. hefter, men hvis du kan engelsk, skulle det gå greitt. Adressen er www.linguaphone.no eller com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan finne noen gode ordbøker i en bokhandel. Jeg har sett serbisk-norsk-serbisk ordbok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Lykke til! Tror sånne lydbøker / DVD-er med oppgaver er det greieste.

Kjæresten min er Nederlandsk med Serbiske aner - jeg lærer nederlandsk, men dropper serbisken.

Men å lære et språk er jo ofte likt uansett hvilket språk det er. Jeg synes det var greit å begynne med gramatikken - jeg leste gjennom gramatikk og uttale (dette finner du ofte i begynnelsen av ordbøker), og så kan du ta lydbøker/CD-kurs etterpå.

Ellers er det vel en del serbere / kroater i Norge - kanskje det finnes et kurs du kan gå på, eller kanskje noen som vil gi deg privattimer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...