Gå til innhold

Utdannelse/penger til gutten


Gjest Gjest_jente_*

Anbefalte innlegg

Gjest brutal_mann
Når dere treffer en gutt, hvor mye betyr hvor høy utdannelse han hr og hvor mye han tjener? Sånn helt ærlig!

He he he he he! Jeg må le! TROR du virkelig at du får ærlige svar på dette her? *flire*

jeg må innrømme at men en jeg kan se for meg at kan bli kjæresten min, betyr det absolutt noe! Jeg går ikke på date med gutter jeg ikke vet at har bra utdannelse. Jeg har selv god utdannelse, og vil at gutten skal ha like god eller bedre. Vil jo se opp til kjæresten min! Og dessuten ville det for meg vært uaktuelt å ikke ta utdannelse, og jeg ville synes han hadde noen grunnleggende verdier anderledes enn meg hvis ikke han også mente det. Og JA, jeg synes faktisk penger har noe å si!

Er det bare jeg som tenker sånn??

ALLE kvinner tenker slik. Men nesten ignen av dem inrømmer det.

To viktigste egenskapene for en mann er:

a) Cash

b) En god sosial posisjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest brutal_mann
Jeg har selv utdannelse (4 år på høyskole + enkelte tilleggsfag) og har ingen krav om at en mann burde ha like mye eller mer utdannelse enn meg. Men jeg synes det er viktig at han er fornøyd med livet sitt, har ambisjoner vedr jobb (les: gjerne vil ha en jobb han finner interessant og utviklende) og dessuten tjener nok/har tilstrekkelig økonomisk styring til å kunne forsørge seg selv og eventuelle egne barn på en fullverdig måte.

Der ligger pølserosinen begravd... En fullverdig møte betyr MINIMUM pene klær, fin bil, hus og penger til et par ferier pluss langhelger i året.

Menn som leier, ikke har råd til ferie, ei heller siste mote har tapt FØR sjekkingen har begynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yihaa
Der ligger pølserosinen begravd... En fullverdig møte betyr MINIMUM pene klær, fin bil, hus og penger til et par ferier pluss langhelger i året.

Menn som leier, ikke har råd til ferie, ei heller siste mote har tapt FØR sjekkingen har begynt.

Vennligst ikke tillegg meg meninger jeg ikke har!

Ved bruk av begrepet "tjener nok/har tilstrekkelig økonomisk styring til å kunne forsørge seg selv og eventuelle egne barn på en fullverdig måte" mener jeg på ingen måte det du insinuerer.

Jeg har tilstrekkelig økonomisk styring til å forsørge meg selv og egne barn på en fullverdig måte. Men vi drar aldri på dyre ferier, har flott bil eller har en livsstil som du beskriver.

Mitt ønske er å ha en mann som er såpass moden at han har økonomisk styring til det beste for seg selv og sine egne barn. Punktum. Hva slags bil han kjører er meg revnende likegyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerie

:vinke: <= Denne ble heller malplassert og jeg må inn her og skrive noe mer.

Det aller viktigste for meg i et forhold er gjensidig respekt. For at en mann skal være aktuell for meg må han respektere meg og det jeg står for, og jeg må kunne respektere ham og det han står for. Grad av utdanning har lite å si her, felles interessefelt og menneskesyn har mye å si. Men først og fremst respekt for seg selv og andre.

Endret av Faerie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MåneSkygge

Jeg har aldri brydd meg om yrke og penger hos en eventuell partner. Dette har gjort at mange av de jeg har vært sammen har flyttet inn og levd på meg.

Hva slags utdanning han har, er fortsatt ikke viktig men han bør ha en jobb og klare og forsørge seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde jeg gjorde det. Men jeg gjør nok ikke. Jeg har lengre utdanning enn samboeren min og må nok si at vi kan diskutere både politikk og filosofi, så det er nok personligheten som er faktisk viktigst. Så lenge man er interessert i verden, i problemstillingene i samfunnet, og er oppegående menneske som har grei nok økonomi for å greie seg, kan han drive med hva som helst. Viktigst er at grunnverdiene stemmer, og det gjør de i vårt tilfelle.

Men man kan jo sikkert tenke at det er jo kanskje en større sannsynlighet å finne noen som matcher hvis utdanningsnivå er noen lunde lik. Men jeg hadde aldri dumpet noen fordi han ikke hadde 'riktig' utdanning. Det er ikke det som er avgjørende, selv om det kan ha noe å si i noen tilfeller (men da går det som sagt hånd i hånd med andre egenskaper, så det er ikke utdanning seg selv som er viktig, men holdningene man har).

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he he he! Jeg må le! TROR du virkelig at du får ærlige svar på dette her? *flire*

ALLE kvinner tenker slik. Men nesten ignen av dem inrømmer det.

To viktigste egenskapene for en mann er:

a) Cash

b) En god sosial posisjon

ALLE kvinner? Du er sjelden generaliserende du, brutal_mann, er du vel?

Jeg ble forelsket i min kjære helt uavhengig av hvor mye penger eller hva slags sosial status han hadde. Det kan sies at jeg har mer penger enn han, selv om han er i fast jobb og jeg studerer. Han har vel bedre inntekt enn meg for øyeblikket da. Men ingen spesiel sosial posisjon å snakke om. Synes du er humoristisk som påstår at du vet hva ALLE kvinner går etter. Moromann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MåneSkygge
He he he he he! Jeg må le! TROR du virkelig at du får ærlige svar på dette her? *flire*

ALLE kvinner tenker slik. Men nesten ignen av dem inrømmer det.

To viktigste egenskapene for en mann er:

a) Cash

b) En god sosial posisjon

Det er det dummeste jeg har hørt. Ingen av de tingene har noen gang vært viktig når jeg har valgt partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv har jeg mastergrad, og merker at enkelte med doktorgrad anser meg for å nærmest være uutdannet...

men nå liker ikke jeg pretensiøse mennesker heller, så det er helt ok:=)

jeg bryr meg ikke om utdannelse i og for seg, men i lengden i et forhold har jeg et behov for å bli stimulert med direkte kommunikasjon.

Jeg har en doktorgrad fra et norsk universitet, men har overhodet ingen "nytte" av den sosialt, som jeg kan merke. En årsak til det er at for min gamle bekjente er jeg jo den samme personen.

Med fremmede personer sier jeg ikke at jeg har en doktorgrad, for det vil virke skrytete og fungere som en total turnoff. Ergo er det mange som ikke vet jeg har doktorgrad, med unntak av de som skjønner at jeg har det basert på at de evt. vet hvilken jobb jeg har.

Satyr

Endret av Satyr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høy utdanning ville jeg blitt litt skremt av, siden jeg bare har en bachelor selv. Vil ikke ha en kjæreste som ser ned på meg.

Jeg er en enkel person som gjerne diskuterer enkle tema, men det skader nok ikke om han har vært innom døra på en høyskole.

Penger spiller ingen rolle, jeg tjener og bruker mine egne, så kan andre gjøre som de har lyst til med sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var yngre (jeg er 22 nå), mente jeg at god utdanning og jobb var noen av de viktigste faktorene ved møtet av det motsatte kjønn. Jeg ønsker meg selv en karriere og å jobbe lenge og vel før jeg ville tenke på det å gifte meg og få barn. Etter hvert som jeg har blitt litt eldre har jeg fått et litt annet syn på hva som er viktig her i livet, og utdanning og penger er egentlig ikke så viktig for meg lenger. Det som er viktig er at man er i et godt og trygt forhold hvor kommunikasjonen er god og hvor man er på bølgelengde med hverandre. Den beste lykken tror jeg man oppnår når man setter pris på de små, gode tingene i livet, og ikke de mer ubetydelige som hvor mye penger man har på kontoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
ALLE kvinner? Du er sjelden generaliserende du, brutal_mann, er du vel?

Jeg ble forelsket i min kjære helt uavhengig av hvor mye penger eller hva slags sosial status han hadde. Det kan sies at jeg har mer penger enn han, selv om han er i fast jobb og jeg studerer. Han har vel bedre inntekt enn meg for øyeblikket da. Men ingen spesiel sosial posisjon å snakke om. Synes du er humoristisk som påstår at du vet hva ALLE kvinner går etter. Moromann.

Noe jeg ennå har til gode å observere. Hører om det på fora, har aldri sett IRL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Det er det dummeste jeg har hørt. Ingen av de tingene har noen gang vært viktig når jeg har valgt partner.

Og hvordan er den fordelingen i forholdet nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest brutal_mann
Jeg har en doktorgrad fra et norsk universitet, men har overhodet ingen "nytte" av den sosialt, som jeg kan merke. En årsak til det er at for min gamle bekjente er jeg jo den samme personen.

Med fremmede personer sier jeg ikke at jeg har en doktorgrad, for det vil virke skrytete og fungere som en total turnoff. Ergo er det mange som ikke vet jeg har doktorgrad, med unntak av de som skjønner at jeg har det basert på at de evt. vet hvilken jobb jeg har.

Satyr

For gamle bekjente gjør det nok ingen forskjell. På sjekkemarkedet kan den benyttes med hell om du bare vinkler det riktig. Doktorgrad betyr jo en målbevisst mann med ambisjoner. Tenner kvinner over en lav sko det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Du er heller ikke i posisjon til å dumpe noen. Vi har allerede sett at du liker å herske over andre mennesker og misbruke makta di ved å låse og slette innlegg uten grunn, så du burde heller være glad for at du har en type som holder ut med deg. Det er typen din som kan velge og vrake, og han har mot alle odds valgt å gi deg en sjanse. Det er derfor ingen som bryr deg om du verdsetter høy utdanning eller ikke.

Ikke bare jeg som synes at listen og takhøyden er usedvanlig lav på dette formuet altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere treffer en gutt, hvor mye betyr hvor høy utdannelse han hr og hvor mye han tjener? Sånn helt ærlig!

sånn helt ærlig, uten å bry meg om noen bitre, grinebittere av noen mannfolk som gjør sitt beste for å forsure enhver kvinne, om de hadde hatt makt til det, så betyr ikke utdannelse og hvor mye han tjener, mer for meg en at han klarer å ta vare på sin egen økonomi.

Jeg har selv kun utdannelse på videregående nivå, men har arbeidserfaring bak meg som gjør at jeg har hatt stillinger JEG synes er spennende (og som vanligvis krever høyere utdanning for å få, men pga erfaringen firmaet hadde med meg, fikk jeg bygge opp bl.a en stilling som markedsanalytiker). Så selv en som bare har videregående kan få gode jobber, go selv en med kun videregående, kan ha ambisjoner og kunnskap til å både få og gjennomføre jobber som høyere utdannede ser på som "sine".

Flere av mine ekser har hatt høyere utdannelse, det har ikke betydd at vi har forskjellige verdier. Det har heller ikke betydd at vi ikke har hatt noe å prate om, eller at de har måttet senke seg ned på mitt nivå på noe vis. Grunnen til at mange ikke har høyere utdannesle, er flere en kun mindre intelligent. ;)

Derfor, bryr jeg meg fint lite om en partners utdannelse, både oppover og nedover. Det er viktig at han ikke er arbeidssky! Og dt er viktig at han ikke sitter nedstuet i inkassovarsler han ikke rydder opp i! Dette var heller ikke ting jeg syntes var viktig før, men etter å ha bodd med en samboer som både var arbeidssky og totalt talentløs økonomisk, så har akkurat det endret seg. Idag er det viktige ting, fordi jeg vet at ved mangel på dette, vil det på ett eller annet tidsppunkt koste meg mer en hva jeg har økonomisk råd til.

En partner som tjener "for mye", skremmer mer en det lokker. Jeg har møtt på noen av dem (som ikke har fortalt det før vi har kommet ett stykke ut i datingen, så jeg har rukket å bry meg og funnet dem interessante nok til å ikke løpe med halen mellom beina), og jeg har også sagt klart ifra om at det IKKE er noe pluss for min del.

Det å skulle leve med en som tjener sykt mye, koster gjerne meg mye. Ikke for det, de har gjerne vært spandable, men JEG liker å betale for litt også, og bare å betale for litt, når vedkommende har ett så totalt annerledes forbruk en meg, koster meg mer en hva jeg synes er behagelig.

likevel er det ikke avgjørende, det som er avgjørende, er at vi finner hverandre interessante, at vi prater godt sammen og at vi har kjemien og lysten til å få det til å fungere.

Menn som leier, ikke har råd til ferie, ei heller siste mote har tapt FØR sjekkingen har begynt.

for noen er det sikkert slik, men det er definitivt ikke noe som gjelder for alle. Kan det være du hovedsakelig faller for en type kvinner? og at DE er slik alle sammen? Hva med å skifte beite?

Han jeg er seriøst interessert i om dagen, leier leilighet sammen med en kamerat, snur på krona når han skal ut å reise og går normalt kledd. Han har ikke siste mote, og har akkurat kjøpt seg speedo og badehette... *flirer*

Men tro meg, han har IKKE tapt noe på det!

Hva han tjener aner jeg forøvrig ikke... men vet han har høyere utdannelse og en jobb han trives i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg er motsatt av deg. Jeg bryr meg null om hvilke mengder med penger mannen har. Det som tiltrekker meg er utseende og personlighet, om vi er på nett, rett og slett.

Er snart 40 år, og er vandt til å passe på meg selv og min økonomi.

Jeg blir faktisk overrasket over hvor mange kvinner det er som tiltrekkes av penger...

Enig.

30, 7 års høyere utdanning og tjener greit men er fortsatt veldig klar over at antall år med studielån ikke henger sammen med intellekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...