Gå til innhold

13-åring som er barnevakt for en på 12

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har ei datter på 13 som er ganske moden for alderen. Det siste året så har hun vært barnevakt for en gutt på 12 og søstra på 9. De er barn av min venninne som er mye ute å reiser og jeg er mye oppdatt så vi ble enige om at min datter kunne se litt til dem.

12-åringen er veldig ung for alderen og er ikke som 12-åringer flest. Datteren min bruker å bade han innimellom da han ikke klarer det selv, og hun er veldig omsorgsfull for han. Men min datter har i det siste lurt på hva som skjer når han kommer i puberteten, noe som sikkert er snart. Vil han da bli flau over å ha en barnevakt som er nær i alder og sånt og bør hun fortsette? Min datter bryr seg veldig om de to hun passer.

Har snakker litt med mora dems, men hun mener det kan bli traumatisk for, spesielt 12-åringen å bytte barnevakt da han har vent seg så godt til datteren min og meg og kjenner oss godt og hun mener det ikke skulle være nødvendig. Men så klart, datteren min får jo bestemme dette selv, noe mora dems er helt med på. Og datteren min synes fortsatt det er greit å passe dem.

Men lurte egentlig bare på hva dere egentlig mener?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dattera di på 13 syns det er ok å gjøre det og han på 12 ikke er som andre 12åringer, ser jeg ikke store problemet.

Men klart, hvis ho syns det er flaut og ubehagelig ville jeg nok hvertfall ikke pressa ho til noe.

Så lenge du og hans foreldre snakker om det og dere føler oki med det, så hvorfor ikke?

Gjest Gjest
Skrevet

Er 12-åringen psykisk utviklingshemmet? Eller er han bare litt umoden for alderen?

Uansett. Dette høres ut som et altfor stort ansvar for ei jente på 13, uansett hvor moden hun er for alderen.

PS: Tipper dette er trolling for problemstillingen høres veldig konstruert ut og jeg kjenner igjen skrivestilen, men sier meningen min likevel.

Skrevet (endret)

Hvis 12-åringen virkelig trenger barnevakt burde han kanskje hatt noen som er mer enn ett år eldre hos seg? Høres litt pussig ut at 13-åringen bader 12-åringen.

Endret av LukaFrost
Gjest Blubberella
Skrevet

Selv jeg som er ny her har merket tydelig sammenheng mellom div innlegg her som omhandler rare problemstillinger som involverer barn og unge...

Utrolig ekkelt. Fatter ikke at ikke moderatorer ser mønstret og stopper sånne tråder med en gang.

Gjest annemor30
Skrevet
Selv jeg som er ny her har merket tydelig sammenheng mellom div innlegg her som omhandler rare problemstillinger som involverer barn og unge...

Utrolig ekkelt. Fatter ikke at ikke moderatorer ser mønstret og stopper sånne tråder med en gang.

Er litt enig med deg her assa! Pussig problem hos TS men men ...

Gjest Gjest
Skrevet

Har egentlig ingen mening om det.. Er det greit for dem, så er det vel greit?

Selv jeg som er ny her har merket tydelig sammenheng mellom div innlegg her som omhandler rare problemstillinger som involverer barn og unge..

Om tråden er tull, hvorfor slal den egentlig stoppes? Det går fint an å diskutere for det. og hva er ekkelt?

Vel, rart for deg trenger jo ikke å være rart for alle. KG er dessutten et åpent forum der hele Norge kan være så det vil vel dukke opp tråder man synes er rar med gjevne mellomrom. Det betyr ikke jo ikke at det er tull av den grunn.

Gjest Gjest_Aina_*
Skrevet

Man kjenner igjen problemstillinger når man ferdes her over tid.

Med jevne mellomrom så kommer det opp noe om veldig stort barn og bleie. Vi som bruker forumet jevnlig og over lang tid ser dette

Gjest Gjest
Skrevet
Man kjenner igjen problemstillinger når man ferdes her over tid.

Med jevne mellomrom så kommer det opp noe om veldig stort barn og bleie. Vi som bruker forumet jevnlig og over lang tid ser dette

Men det finnes faktisk store barn som bruker bleie. Helt sikkert skjeldent, men det skjer. Så man kan faktisk aldri vite helt sikkert.

Gjest Blubberella
Skrevet (endret)
Har egentlig ingen mening om det.. Er det greit for dem, så er det vel greit?

Om tråden er tull, hvorfor slal den egentlig stoppes? Det går fint an å diskutere for det. og hva er ekkelt?

Vel, rart for deg trenger jo ikke å være rart for alle. KG er dessutten et åpent forum der hele Norge kan være så det vil vel dukke opp tråder man synes er rar med gjevne mellomrom. Det betyr ikke jo ikke at det er tull av den grunn.

Jeg liker ikke at noen tuller med ting som grenser skummelt mye til pedofile og/eller incestuøse "fetisjer" på et seriøst forum, og pakker det inn i "seriøse" innlegg. At folk er uenige med meg eller har andre grenser tåler jeg helt fint, men når man merker at noen går aktivt inn for å ødelegge synes jeg ikke det er så greit lenger. Det er min mening, så får du ha din mening.

Endret av Ylvina
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg liker ikke at noen tuller med ting som grenser skummelt mye til pedofile og/eller incestuøse "fetisjer" på et seriøst forum, og pakker det inn i "seriøse" innlegg. At folk er uenige med meg eller har andre grenser tåler jeg helt fint, men når man merker at noen går aktivt inn for å ødelegge synes jeg ikke det er så greit lenger. Det er min mening, så får du ha din mening.

Pedofili å la en 13-åring bade en 12 åring? Nei, det er det faktisk ikke. Da er det i såfall mer pedofili å la en 40-åring gjøre det, noe det heller ikke er.

Og tullertråder? Hvordan vet du det egentlig? Det er så mye forskjellige folk her i landet at man kan ikke være sikker. Og alle har krav på et ordentlig svar, om så de sier de er Elvis.

men når man merker at noen går aktivt inn for å ødelegge synes jeg ikke det er så greit lenger. Det er min mening, så får du ha din mening.

Er det trollene eller trollroperene du snakker om?

For om dette innlegget er trolling, på hvilken måte ødelegger det forumet?

Inlegg som kaller "TS'ene" (snakker genrelt) troll og prøver å få andre til å slutte å svare og kaller ts for pedofil, det vil jeg si ødelegger enda mer enn inleggene til den type troll som prøver å lage en seriøs diskusjon basert på eventyr.

Synes nå pedofilisnakket nå har godt alt for langt. Hvis man ikke lenger kan snakke om nakenhet og barn for eksempel uten å bli stemplet som pedofil så begynner jeg å lure på hva som er galt med folk. Vet de i det hele tatt hva pedofili er?

For det virker som at svært mange ikke vet det etter hva jeg leser på diverse forum.

Hvis man ikke liker en tråd så kan man holde seg unna den og heller rapportere til moderator så kan de ta seg av det.

Gjest Gjest
Skrevet

barn skal ikke ha ansvar for barn.

Gjest Gjest
Skrevet
barn skal ikke ha ansvar for barn.

Hm... gjelder det alle (som 15 og 10 år) eller bare i nær alder? :unsure:

Gjest Blubberella
Skrevet
Hm... gjelder det alle (som 15 og 10 år) eller bare i nær alder? :unsure:

Etter min mening går det mye på modenhetsnivå hos barna. En moden 14-åring kan godt ha ansvar for en 10-åring. Men akkurat hvor "aldersgrensen" går er kanskje litt vanskelig å definere...

Synes kanskje ikke en 13-åring er moden nok til å ta seg av en 12-åring. Da skal det isåfall være stor forskjell på modenhetsnivå i forhold til alder.

Hvis dette er et seriøst innlegg (uten å gå inn på den diskusjonen igjen), stusser jeg litt på at 12-åringen trenger hjelp til å bades. Sønnen til kjæresten min er 9 år og klarer fint å gjøre sånt selv. Han er helt normalt utviklet i forhold til alder.

Skrevet

Hvis 12-åringen trenger hjelp til å bades, så kan han sikkert vente med å bade til neste dag når han er med foreldrene sine. Verre er det ikke.

Om 12-åringen syns det er flaut at 13-åringen passer han, så får de bytte barnevakt. Hvis det er traumatisk å bytte barnevakt, så bør de kanskje oppsøke psykolog, eller så får foreldrene holde seg hjemme til ungen er moden nok til å passe seg selv.

Gjest Gjest
Skrevet

Jammen man trenger da ikke å bade hver dag! De gangen hun sitter barnevakt så kan man stå over badingen.

Problemet løst.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har ei datter på 13 som er ganske moden for alderen. Det siste året så har hun vært barnevakt for en gutt på 12 og søstra på 9. De er barn av min venninne som er mye ute å reiser og jeg er mye oppdatt så vi ble enige om at min datter kunne se litt til dem.

12-åringen er veldig ung for alderen og er ikke som 12-åringer flest. Datteren min bruker å bade han innimellom da han ikke klarer det selv, og hun er veldig omsorgsfull for han. Men min datter har i det siste lurt på hva som skjer når han kommer i puberteten, noe som sikkert er snart. Vil han da bli flau over å ha en barnevakt som er nær i alder og sånt og bør hun fortsette? Min datter bryr seg veldig om de to hun passer.

Har snakker litt med mora dems, men hun mener det kan bli traumatisk for, spesielt 12-åringen å bytte barnevakt da han har vent seg så godt til datteren min og meg og kjenner oss godt og hun mener det ikke skulle være nødvendig. Men så klart, datteren min får jo bestemme dette selv, noe mora dems er helt med på. Og datteren min synes fortsatt det er greit å passe dem.

Men lurte egentlig bare på hva dere egentlig mener?

Her har en 13 åring en rolle hun ikke er moden for.

Syns det er rart at du som mor ikke reagerer, og lar din datter avgjøre dette selv.

At hun bryr seg om de er en ting,men det er uansvarlig å ha en datter på 13 å passe disse to om mor er mye borte.

Om gutten ikke er som andre 12 åringer, så bør han ha en mere voksen person.

At en 13 åring driver å bader en 12 åring...javel.....det ringer ikke en bjelle hos deg?

Du kan si din datter er moden for alderen, men hun er ikke voksen. Og ikke fortell meg at en 13 åring er så moden. Hun er tross alt ikke voksen. En 13 åring er fortsatt en 13 åring

Gjest Gjest
Skrevet
Er 12-åringen psykisk utviklingshemmet? Eller er han bare litt umoden for alderen?

Uansett. Dette høres ut som et altfor stort ansvar for ei jente på 13, uansett hvor moden hun er for alderen.

PS: Tipper dette er trolling for problemstillingen høres veldig konstruert ut og jeg kjenner igjen skrivestilen, men sier meningen min likevel.

Er enig med deg. Dro kjensel på likheten av andre tråder.Det er tråder som går mye i nakenhet, og problemstillinger som ikke akurat er typiske for dagliglivet til folk.

Selve spørsmålsstillingene forteller meg at personen selv er umoden, selv om datter er veldig moden :goodbye:

Gjest annemor30
Skrevet

Hvis denne 12 åringen trenger hjelp til å bade så burde h*n ikke være alene hjemme med en 13 åring ihvertfall..

Gjest Gjest
Skrevet
Hvis denne 12 åringen trenger hjelp til å bade så burde h*n ikke være alene hjemme med en 13 åring ihvertfall..

hvorfor det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...