Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

Absolutt alle telefonnumre i USA begynner visst med 555.

Det er prefikset som er satt av til fiktive nummer, ja. :) De vil unngå å bruke et nummer som noen faktisk eier, folk som ser på TV og film har vel en tendens til å prøve å ringe noen av nummerne, vil jeg tro.

Se forøvrig Wikipedia om dette fenomenet.

Endret av Meaty
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SmallTalk

*En ting som irriterer meg grønn er at ingen damer har vett på å ta av seg stilletthelene før de tar beina på nakken og løper.

*At nesten alle politifolk blir fremstilt som donut-spisende, overvektige idioter. Sett bort fra noen superhelter da.

*At det er helt naturlig å legge seg med sminke og at den er like pen når de våkner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Som regel når helten skal hoppe ut i vannet for å redde noen fra å drukne tar han av seg jakka og slenger den fra seg, før han svømmer raskt og fint avgårde med skoene på.

Dessuten har de fleste mye større og finere boliger enn hva de egentlig ville hatt råd til i sitt yrke. Boligprisene i NY er ganske vanvittige og de aller færreste har råd til egen leilighet uten å dele med noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg irriterer meg over at de alltid skal på ferie til "Europa," som om det er et eget land. Som regel mener de Italia eller Frankrike. De generaliserer vilt om Europa (slik vi gjør om USA, selvsagt) og har de villeste stereotypiene, som at "europeiske" kvinner ikke barberer seg osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hei_*

Jeg har alltid blitt imponert når de søker etter ting i et datasystem. De taser inn ett eller annet, og så kommer det haugevis med tekst som ruller over skjermen. Og skriften er alltid grønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som irriterer meg. Jeg regner med at det meste er nevnt.

Men jeg irriterer meg alltid over disse dumme blonde alltid pene jentene, som løper bort fra han store stygge skurken for så å brekke beinet, falle eller noe slik. Og selv om det er midt i ett boligfelt og denne blondinen skriker så høyt så man kan høre henne på flere mils avstand så er det ingen som hører henne.

ELLER

Hun falle, brekker beinet, skriker, men skriker så lavt at ingen hadde hørt henne om de ikke var på ett par cm avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er prefikset som er satt av til fiktive nummer, ja. :) De vil unngå å bruke et nummer som noen faktisk eier, folk som ser på TV og film har vel en tendens til å prøve å ringe noen av nummerne, vil jeg tro.

Se forøvrig Wikipedia om dette fenomenet.

Jammen godt at jeg ikke ringte "faivfaivfaiv-logs" som er Arthur Spooner sitt mobilnr, om jeg ikke husker helt feil. :fnise:

(Unnskyld digresjonen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen godt at jeg ikke ringte "faivfaivfaiv-logs" som er Arthur Spooner sitt mobilnr, om jeg ikke husker helt feil. :fnise:

(Unnskyld digresjonen.)

Hahaha, ja du har nok rett der! Ville ikke likt å få han på tråden! :ler:

Jeg kom på en ting til som irriterer meg, men det gjelder norske tv-kanaler, og da særlig NRK. Når de oversetter programtitler til norsk så ender nesten halvparten opp med å bli kalt "Jakten på..(et-eller-annet)", Drømmen om ..(et-eller-annet), eller "Hva skjedde med ..(et-eller-annet)"! Har de SÅ dårlig fantasi eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jadda_*

Når de ringer noen så får de alltid kontakt på første ring, unntatt når det er noen etter dem selvfølgelig for da får de aldri kontakt..

Og CSI-damene i Las Vegas som er på jobb i hvite antrekk, høyhælte sko og som ikke dekker til håret når de kommer over a dead body.

Jeg har også reagert på at når de går inn i et hus så kommer man alltid rett inn i stua, ingen gang.

Og jeg er lei av den standardkranglingen mellom politi/etterforskere og sjefene deres. Som i den engelse serien med Roisin og Mike, Mike hadde ikke fungert i det virkelige livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er prefikset som er satt av til fiktive nummer, ja. :) De vil unngå å bruke et nummer som noen faktisk eier, folk som ser på TV og film har vel en tendens til å prøve å ringe noen av nummerne, vil jeg tro.

Se forøvrig Wikipedia om dette fenomenet.

Fullstendig klar over det, men det er dritirriterende. :sur::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Og når de jakter på noen som de har tenkt å drepe, dreper de aldri når de først har sjansen, men venter akkurat litt for lenge.. Må skravle litt først, må skjønne!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når de jakter på noen som de har tenkt å drepe, dreper de aldri når de først har sjansen, men venter akkurat litt for lenge.. Må skravle litt først, må skjønne!

:fnise:

Eller så setter de opp en dødelig felle, men går før personen faktisk dør. Så *poff* kan helten dukke opp og redde dem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Complex

Når de har for dårlig råd til å ta en kveld på byen så blir de heller bare hjemme og bestiller litt mat. Men da bestiller de 2 pizza, 10 esker kinamat og hamburger bare for 2 personer..... MÅ være gratis for takeaway i usa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irriterer meg over at de har helt ordinært betalte jobber, men allikevel har fantastiske leiligheter like ved Central Park f.eks... Eller like ved stranden i Miami...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

apropos når det gjelder pc bruken på film, de taster alltid på tastaturet og bruker ALDRI mus! why is that ? :filer:

Ja, det har alltid imponert meg at de kan lage en perfekt firkan for for eksempel zooming bare ved å bruke tastaturet, og ikke piltastene heller. Merkelig :klø:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dessuten er det visstnok veldig vanlig å ha sex med laken i mellom din og partnerens kropp.

Og så har de alltid dyne eller laken over seg mens de holder på, særlig hvis det er snakk om oralsex. Prøvde det en gang, bar for å se om det egentlig fungerte, med det ble bare varmt og vanskelig å puste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LanaLane

Det irriterer meg at de aldri ser på TV. Og om de gjør det så blir det som regel framstilt som patetisk, at de er ensomme etc.

Om de slapper av leser de som regel, strikker, syr, koser med kjæledyret eller tar seg et bad.

Hva er galt med å slække på sofaen og se på tv?

Og selv om det er en søndags formiddag og de ligger på sofaen og leser, er de perfekt sminket, kanskje en kjole på og høyhælte sko. Jeg ser ikke sånn ut om jeg ikke har planer for dagen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- den ene er klemt fast under vann, den andre (kjæresten) redder vedkommende ved å "kysse luft"...som om vi puster UT oksygen...

Måtte bare kverulere litt over denne her, ja vi puster faktisk ut oksygen, i den forstand at vi bruker bare en liten del av oksygenet vi puster inn. Vanlig luft består av omtrent 21% oksygen, luften vi puster ut består av omtrent 16% oksygen. Dermed kan man fint redde noen ved å " kysse luft" ut under vann, eller som nevnt før her, ved munn-til-munnmetoden.

Så på en episode av Criminal Minds her en dag, og de hørte på en kassett eller noe, og den ene fyren fikk beskjed om å spole fram til slutten. Han spolte kjempekort tid, og trykket på play akkurat der de skulle begynne å høre. Flaks heter det om det skjer i virkeligheten.

Jeg kom på en ting til. Tiden i filmer går så ujevnt. Hvis det er en bombe, så prøv å telle ned sammen med sekundene. Det stemmer ALDRI. Ofte så har folkene flere minutter mer på seg enn nedtellingen på bomben skulle tilsi. Hvem lager forresten nedtellingspanel på en bombe?

I og for seg er jeg jo enig i at ting som dette ser en smule unaturlig ut, men jeg skjønner ikke at folk gidder å irritere seg over at tiden ikke stemmer. Det hadde jo vært mye mer irriterende hvis alltid skulle vise hvor lang tid ting faktisk tar. Det er rimelig kjedelig og lite relevant for historien f.eks om vi skulle sitte i flere minutter og vente på at personen fant riktig sted på en kassett. Eller om fødsler skulle ta like mange timer som i virkeligheten. Eller om folk bestandig måtte sitte og drikke opp glasset/kaffen el.l på en café.

Endret av Gåsemor
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når de jakter på noen som de har tenkt å drepe, dreper de aldri når de først har sjansen, men venter akkurat litt for lenge.. Må skravle litt først, må skjønne!

Skravle ja, de skal jo fortelle om resten av den fæle planen de har, sånn at den som skal drepes kan advare alle andre etter at han/ hun har kommet seg løs. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...