Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

Begge sider har tatt med skytevåpen til det som viser seg å bli en fight mellom good guys og bad guys. Så begynner de å sloss, ingen skyter hverandre, men de bruker våpnene som klubber. Har merket det mye i det siste, særlig i CW-serier (f.eks. Arrow-verse).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irriterer meg grønn over Ane Dal Torp som liksom skal snakke trøndersk i Heimbane, er så kleint og dårlig. Hun kunne fint ha snakket bokmål uten at det hadde gått utover historien eller rollen. 

Anonymkode: 962f3...d61

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg finner idiotisk er at man i tv serier skal fortelle ektefellene sine alt. Også ting som ikke anngår dem men er en hemmlighet en tredjepart har som ikke den andre ektefellen har noe med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2019 den 15.47, AnonymBruker skrev:

Irriterer meg grønn over Ane Dal Torp som liksom skal snakke trøndersk i Heimbane, er så kleint og dårlig. Hun kunne fint ha snakket bokmål uten at det hadde gått utover historien eller rollen. 

Anonymkode: 962f3...d61

Man snakker ikke bokmål. 

Anonymkode: 76e7d...46a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forskjellige "reality shows" hvor det etterhvert skal kåres en vinner. Så sier programlederen veldig ofte at Og vinneren er.... og så hopper kamera langsomt fra deltaker til deltaker, og kan noen ganger bruke MINST femten eller tjue sekunder på mest mulig nær-bilder av samtlige deltakere, før programlederen sier en gang til at Og vinneren er *navnet på vinneren* og så har man enda flere nær-bilder av både vinneren (og selvfølgelig alle andre deltakere også) for å sjekke hvordan alle sammen reagerer. 

I tillegg kommer alt dette tøvet om hva som skjedde i tidligere episoder, hva som skjer både før og etter alle reklame-pausene, og "dette skjer i neste episode" hele tiden! Med mest mulig dramatiske klipp og musikk, for å late som om det endelig dkal skje noe UTROLIG "dramatisk" og spennende. Men så er det som regel bare noen veldig få minuttr av hver episode som faktisk handler om nettopp dette. Men hele resten av episoden er fullstensig GØRR kjedelig.        

Og hvis det er for eksempel en episode på mandager, og en episode på søndag (med vinner som kåres på søndager) så viser man selvfølgelig "Dett kommer til å skje i neste episode" helt på tampen av mandagens episode. Garantert med ett veldig kort klipp hvor programlederen skriker "Gratulerer, du er vinneren!!" men selvfølgelig uten å vise hvem som faktisk vinner. Det skulle jo tatt seg ut! :fnise: Og i kveldens episode har dem en "Dette skjer etter pausen" med den obligatoriske klippet "Gratulerer, du er en vinner!" der også.     

For ikke å glemme alle gangene en TV-kanal forsøker å promotere alle programmene i dagene før selve programmet skal sendes, og bruker nøyaktig samme klipp der også. Sannsynligvis for å minne alle TV-seerne om når det ENDELIG skal skje ett eller annet. Men de risikerer vel at en del seere blir lut lei av hele TV-programmet, og spesielt de klippene Og vinneren er... eller Gratulerer du er vinneren!!!!     

Anonymkode: 2cecb...72b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

… Og det er grunnen til at jeg er drittlei av reality tv!!

Anonymkode: 9ba9b...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I filmer sitter gjerne sjåførene og ser lenge bort fra veien. Svinger også veldig med rattet til tross for at veien er rett.

 

Anonymkode: a60c4...a3b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste som bruker ryggsekk, tar bare på seg en sele, det er så vanlig at når jeg ser det motsatte, så må det bevises:

 

vlcsnap-2019-03-19-22h50m22s462.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Når man skal lage drama bare for å lage drama.

F,eks ei dame finner ut at kjæresten hennes har truffet en annen kvinne. Fordi denne kvinnen skrev et brev til mannen. Når hun konfronterer mannen med dette brevet, nekter mannen å si noe også slår de opp. Så finner man senere ut at kvinnen mannen traff var hans mor.  Alt som skulle til for å unngå konflikt var for han å si "Det var min mor"

Jeg vet at man trenger konflikter i filmer\tv serier men noen ganger blir det for idiotisk.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha født selv, irriterer jeg meg over fremstillingen av fødsler på tv. Nei, det er ikke sånn at vannet splosjer overalt og så begynner pressingen umiddelbart.... 

 

Anonymkode: d23c4...353

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha født selv, irriterer jeg meg over fremstillingen av fødsler på tv. Nei, det er ikke sånn at vannet splosjer overalt og så begynner pressingen umiddelbart.... 

 

Anonymkode: d23c4...353

Er ganske opplagt hvorfor det er slik.

Anonymkode: 8b64b...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er ganske opplagt hvorfor det er slik.

Anonymkode: 8b64b...5ba

... men det betyr da ikke at det ikke er irriterende. Det er ganske opplagt hvorfor de bare tar en bit eller to av maten også, før de går fra en full tallerken. 

Anonymkode: d23c4...353

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicecar

Når de skal spise frokost så har de alltid bordet fullt av en million forskjellige frokostblandinger, selvom det kanskje bare sitter 3 personer rundt bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen har sikkert sagt det, men når de har sex og legger seg med engang. Ingen tar av kondomen eller henter noe papir... det må jo være sæd overalt! 😂

Eller at kvinnen dekker seg til uansett hvem hun ligger med når de er ferdig.

Tenåringer som får bestille drinker på bar uten at noen bryr seg eller sjekker ID

Mean Girls på high school som er urealistisk slemme eller sier sykt teite comebacks

Sikkert flere men kommer ikke på noen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke om jeg har skrevet dette før, men når folk skal synge for eksempel karaoke på film eller i serier så påstås det at de ikke har sunget før eller de synger i hvert fall ikke til vanlig. Allikevel så synger de ofte helt profesjonelt og med profesjonell produksjon av musikken også.

Jeg irriterer meg også over at det er så utrolig viktig at kvinnelige skuespillere ikke må bli fremstilt som "stygg". Uansett hvilken situasjon de er så ser de perfekte ut. "Stygg" på mange filmer og serier er å ha på hettegenser og ha håret i hestehale.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, nicecar skrev:

Når de skal spise frokost så har de alltid bordet fullt av en million forskjellige frokostblandinger, selvom det kanskje bare sitter 3 personer rundt bordet.

Og i mange familier ser mor ut som noe fra en reklamefilm, pent sminket, stylet hår og omtrent kledd for fest mens hun står og steker egg, pannekaker og bacon kl 07.00 på morgenen før barna skal på skolen. Far sitter alltid og leser avisen og hjelper ikke til  Bordet er selvsagt også perfekt dekket med blomster og det hele.  Lurer på hvor mange slike mødre som finnes i virkeligheten. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Elaine Marley skrev:

Jeg irriterer meg også over at det er så utrolig viktig at kvinnelige skuespillere ikke må bli fremstilt som "stygg". Uansett hvilken situasjon de er så ser de perfekte ut. "Stygg" på mange filmer og serier er å ha på hettegenser og ha håret i hestehale.

Det du skriver, og at de bruker briller...Eller har krøllete hår. Eksempel på film: The Princess Diaries.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Når de drikker fra glass, kopp, flaske osv, så ser man tydelig at de ikke drikker! Noen ganger er koppen tom. Skal de drikke alkohol (et glass champagne f.eks) så ser man ikke drikker eller svelger. Ser så teit ut, og lite troverdig 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, smalls skrev:

Når de drikker fra glass, kopp, flaske osv, så ser man tydelig at de ikke drikker! Noen ganger er koppen tom. Skal de drikke alkohol (et glass champagne f.eks) så ser man ikke drikker eller svelger. Ser så teit ut, og lite troverdig 

De må gjøre slike sener mange ganger fra forskjellige vinkler, de ville blitt ganske tissetrengt om de skulle ha drukket alt.

Anonymkode: 8b64b...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De må gjøre slike sener mange ganger fra forskjellige vinkler, de ville blitt ganske tissetrengt om de skulle ha drukket alt.

Anonymkode: 8b64b...5ba

Sier ikke de må drikke alt, men er bare så lite troverdig når man ser de ikke drikker når de tar en slurk. Det er uansett irriterende 

Endret av smalls
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...