Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

En "good guy" og en "bad guy" befinner seg i for eksempel New York City.  

Skurken har på en eller annen måte klart å ta "Good Guy" til fange, og skryter uhemmet om alle sine mange storslåtte onde planer. Men isteden for å bare skyte "Good Guy" rett i hodet med våpenet sitt, så velger "Bad Guy" å bare binde ham fast. Så reiser skurken for eksempel til for eksempel Storbritannia eller Russland for å gjennomføre de ondskapsfulle  planene sine. Men det spiller ingen rolle om "Bad Guy" har mange, mange timers forsprang, før "Good Guy" endelig klarer å komme seg løs.  

For "Good Guy" klarer selvfølgelig å komme seg løs, og reiser deretter landet rundt (eller verden rundt!) før skurken i det hele tatt har begynt på de skumle tingene man har planlagt. Så "Good Guy" får selvfølgelig all verdens tid på seg til å stoppe skurkene, og så lever de alle sammen lykkelig resten av sine dager....  

Anonymkode: 2cecb...72b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Lily_88 skrev:

Når de er skikkelig slitne og har vondt i hodet eller noe, så skal de ta en tablett.

Her skjer følgende; 

1: De ser lengtende på pillen i hånda

2: De åpner munnen

3: De KLASKER hånda i munnen og KASTER hodet BAKOVER i en helvetes fart..!!

Aldri sett noen gjøre dette. Vi er mennesker, ikke fugler! Vi har jo muligheten til å omså stå på hodet og SVELGE 😂😂

Jeg gjør faktisk det der :hoho: 

Eller bare om jeg skal ta store piller, jeg klarer rett og slett ikke å svelge, noe som låser seg bare (er nok psykisk). 

Jeg har min egen vri da, pillen i venstre hånd, vannglass i høyre. Legger pillen i munnen og klar med vannglasset foran munnen, slenger inn vann samtidig som jeg kaster hodet bakover og svelger 😂😂 Bestefaren min pleide å ta en håndfull med piller/medisin og slenge de inn i munnen mens han slang hodet bakover (helt uten vann!!!!!!!), så er flere enn meg. Kanskje min familie bare er skikkelig rar :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2017 den 16.42, Peonjenta skrev:

Er jo ikke litervis det er snakk om, tar jeg på meg en truse etterpå kommer det ikke flekker på lakenet. 

Det er mange som går på do etterpå for å tisse rett etter sex (unngå uvi), og tømme seg for å unngå lukt :) Det kom ikke frem i diskusjonen ifjor, men er veldig vanlig 😛 

På 14.4.2018 den 17.34, nirvania skrev:

Jeg HATER at når de som filmer tv programmet norske talenter filmer dommerne, publikum osv når det er noe som fremvises på scenen. I tillegg utrolig irriterende måten de filmer på og, fra alle mulige vinkler osv. Hadde vært mye bedre om de kunne filmet rett frem! 

Enig!! Dette gjøres i flere talentshow.. 

På 22.9.2018 den 17.14, AnonymBruker skrev:

At det alltid er en ledig parkeringsplass.

Anonymkode: 69500...308

Så sant, i virkeligheten må en ofte parkere langt unna eller kjøre rundt... 

Anonymkode: 0a429...382

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par som irriterer meg litt ved serien Victoria er at de har hendelser som skjedde flere år fra hverandre i det samme året. F.eks slik som da den britiske hæren dro fra Kabul i 1842 hvor ca 16.500 britiske soldater ble drept. Og dødfallet til statsminister William Lamb, , 2. vicomte Melbourne, som var i 1848. Men i serien skjer det samme år.  Også det at de gjorde 

Også har man draps forsøket på statsminister Robert Peel som skjedde i 1843 og det framstilles som at det var på grunn av en korn lov. Men denne korn loven ble ikke fjernet før i 1846. Og i serien framstilles det som at han ble forsøkt drept på grunn av denne loven. Men attentatet på Robert Peel hadde ingenting med korn loven å gjøre siden det skjedde 3 år før.

 

Historiske feil irriterer meg. 

 

Ja jeg vet det ikke er en dokumentar men jeg synes uansett man kan forsøke og få det riktig. Og ihvertfall ikke famstille det som at hendelser som skjer årevis fra hverandre ikke skjedde samme år eller samme uke.

Endret av Eugene Onegin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I TV-serier som har gått over temmelig mange sesonger. I en episode opplever en karakter ett eller annet (eller snakker om noe som skjedde for lenge siden) som tydeligvis er ekstremt viktig for denne karakteren. Men så blir det ALDRI nevnt igjen noensinne! 

For eksempel TV-serien "The Simpsons" om alle de gule karakterene. I en episode innrømmer "Rektor Skinner" at han er en bedrager, og han egentlig heter noe helt annet. Den VIRKELIGE "Rektor Skinner" er antatt død, men plutselig dukker den ekte Skinner opp igjen i denne ENE episoden. Men folk i byen har blitt så vant til den falske bedrageren som rektor, at de ønsker å kvitte seg med den ekte "Rektor Skinner" og heller fortsette som før. Så den ekte Skinner reiser sin vei, og samfunnet fortsetter som ingenting har skjedd. Den ekte Rektor Skinner blir aldri noensinne nevnt igjen. :P 

I senere episoder forteller den falske Skinner (som fremdeles er rektor ved den barneskolen!) om hendelser fra sin barndom, og om "moren sin" som egentlig ikke var moren hans. Ettersom denne "falske" personen egentlig ikke var Rektor Skinner, så kunne han selvfølgelig ikke hatt noen minner fra foreldrene til den ekte rektor Skinner. Slike hendelser er jo faktisk stikk motsatt av ting som har skjedd i tidligere episoder. Men produsentene håper kanskje at de aller fleste TV-seere forlengst har glemt ting som skjedde for for flere sesonger siden...

Anonymkode: 2cecb...72b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2018 den 16.34, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har sett på Hotel Cæsar 

Anonymkode: c4308...f25

Glad jeg aldri så på det. Det er ikke min type drama

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Irriterer meg litt også over folk som f.eks. hopper ut fra ørtende etasje og ikke får en skramme fordi de lander i et basseng. Særlig! :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat irriterer men noe jeg finner merkelig og det er at barna når de blir voksne nesten aldri flytter hjemmefra. Spesielt er det slik i komiserier.

Anonymkode: 8b64b...5ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I neste sommer prater datteren (Janne Formoe) kav sørlandsk mens resten av familien prater østlandsk.  Tåpelig!!!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Peonjenta skrev:
 

I neste sommer prater datteren (Janne Formoe) kav sørlandsk mens resten av familien prater østlandsk.  Tåpelig!!!

Det henger ikke helt på greip, nei. xD 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

At høye heler ikke knekker oftere av all påkjenning av løping og hopping. For ikke å nevne alle gnagsårene som aldri eksisterer på TV. 

Har litt erfaring med å knekke heler, løpt mye i nedoverbakken for å rekke tog og buss 😒, selv da jeg bare veide 52 kg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tv serier spesielt i komiserier det var kanskje mer vanlig før så var mannen nesten alltid en uburkelig tulling mens kona var nesten alltid gnålete og gjorde ingenting annet enn å klage. 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har kanskje sett litt mange romantiske julefilmer i det siste, men jeg stusser litt over hvordan alle som treffer hverandre rett før jul plutselig feirer jul sammen og ingen skal feire jul hos familien. Eventuelt tar de med kjæresten til familien og passer rett inn.

Jeg er klar over at kvaliteten på slike filmer ikke er den beste, men litt irriterende hvor usannsynlig det skal være :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting som irriterer meg med serien Smallville er det faktum at Clark ikke tålte at folk hadde hemmeligheter for han samtidig som han hadde sine egne hemmeligheter som selvsagt ingen har krav på å vite. Men det irriterer meg når han blir sur fordi Lana eller Chloe eller Oliver eller noen andre holder hemmeligheter for han. 

Vel det er mer en en ting som irriterer meg med Smallville selv om jeg faktisk liker denne serien. Men Clark sitt hykleri når det kommer til hemmeligheter er nok det som irriterer meg mest. Det at han mer eller mindre krever at alle skal fortelle sine hemmeligheter til han er så hyklerisk at det nesten er til å bli kvalm av.

 

Bare for å nevne det jeg mener ikke at noen har rett til å vite Clark sin hemmelighet det har de selvsagt ikke. Men Clark har heller ingen rett til å vite andres hemmeligheter-

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de sier " Dette er ikke tv" i en tv serie. kanskje ikke akkurat irriterende men jeg synes det er ganske tullete.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varg Veum er i sine 20 bøker uløselig knyttet til Bergen. Da han ble filmatisert, begikk de den helligbrøden at han ikke snakker bergensk, men en idiotdialekt fra en ganske annen landsdel. Jeg er veldig glad i Staalesen og Veum, men slike søppelfilmer nektet jeg å se på. Hva blir det neste: filmopptak av Hitler som taler russisk og John Kennedy som taler italiensk? Språk og person hører sammen!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Vox_populi skrev:

Varg Veum er i sine 20 bøker uløselig knyttet til Bergen. Da han ble filmatisert, begikk de den helligbrøden at han ikke snakker bergensk, men en idiotdialekt fra en ganske annen landsdel. Jeg er veldig glad i Staalesen og Veum, men slike søppelfilmer nektet jeg å se på. Hva blir det neste: filmopptak av Hitler som taler russisk og John Kennedy som taler italiensk? Språk og person hører sammen!

Jeg har ikke lest bøkene, men er Varg Veum født og oppvost i Bergen eller har han flyttet til Bergen i voksen alder ?.

Også er det da nok av filmer hvor Hitler snakker engelsk. 

Anonymkode: 8b64b...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er Varg Veum født og oppvokst i Bergen eller har han flyttet til Bergen i voksen alder ?

Han er født 15. oktober 1942 i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når the good guy er i et smug med 5 bad boys. Da klarer han mirakuløst å banke alle. En etter en. De tar ikke å flyr på han alle sammen samtidig. Nei, de gjør det etter tur, så ligger alle 5 der.

Når de har drukket alkohol, så setter de seg i bilen å kjører. Ikke låser de bilen heller

Når noen føder, så er vennegjengen der med en gang. Sitter på venterommet å venter.

Når noen er utro, så er de ikke veødig diskré. Begynner å råkline før de har lukket døra, så får så klart noen det med seg. Da er dramaet i gang.

Endret av smalls
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er en begravelse så er alle karakterene der til og med karakterer som aldri i serien har hat noe kontakt med karakteren som er død.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...