AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #3301 Skrevet 2. desember 2020 Maleficenta skrev (1 time siden): Den perfekte julefilmer uten kjærester og kliss er jo en julefortelling om scrooge som hater julen og får besøk av tre ånder. Den er helt uten kliss. Eller "the Grinch" om han grønne surpompen... Anonymkode: 2cecb...72b 1
Maleficenta Skrevet 2. desember 2020 #3302 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Eller "the Grinch" om han grønne surpompen... Anonymkode: 2cecb...72b Men han er jo forelska i Martha May og de blir sammen så er litt romantikk der. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #3303 Skrevet 3. desember 2020 Maleficenta skrev (20 timer siden): Men han er jo forelska i Martha May og de blir sammen så er litt romantikk der. men det er i alle fall ikke fullt så mye "romantisk kliss" som i veldig mange andre filmer eller TV-serier. Anonymkode: 2cecb...72b 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #3304 Skrevet 4. desember 2020 Aragorn ll Elessar skrev (På 30.12.2019 den 18.26): Er mulig jeg har skrevet dette før. Men i historiske filmer f.eks om Mary, Queen of Scots som levde et liv med mye drama. Men isteden for å bruke ting fra det virkelige livet til Mary,Queen of Scots, så dikter de opp ting som aldri skjedde. Det er det samme med nesten alle historiske karakterer man lager film om. Martha f eks? Anonymkode: 296e4...c56 1
Gjest Optimo Skrevet 5. desember 2020 #3305 Skrevet 5. desember 2020 At i en gjennomsnittlig norsk familie så snakker pappa stavangerdialekt, mamma sørlandsdialekt, storebror oslodialekt og lillesøster bergensk.
princeofithilien Skrevet 5. desember 2020 #3306 Skrevet 5. desember 2020 Guile skrev (1 time siden): At i en gjennomsnittlig norsk familie så snakker pappa stavangerdialekt, mamma sørlandsdialekt, storebror oslodialekt og lillesøster bergensk. Som for eksempel i Neste sommer, der Janne Formoe er sørlending mens resten av familien er østlendinger? 9
allesote Skrevet 6. desember 2020 #3307 Skrevet 6. desember 2020 princeofithilien skrev (2 timer siden): Som for eksempel i Neste sommer, der Janne Formoe er sørlending mens resten av familien er østlendinger? Er jo faktisk ganske vanlig at mor og far har ulik dialekt. Og gjerne at barna har det også. Barna bruker dog å ha samme dialekt. Jeg for eksempel har far fra østlandet, mor fra ett sted i østlandet og jeg er oppvokst et annet sted på østlandet. Vi har derfor 3 ulike dialekter. Søskene mine har samme dialekt som meg siden vi er oppvokst i samme by. 2
Gjest Optimo Skrevet 6. desember 2020 #3308 Skrevet 6. desember 2020 Guile skrev (14 timer siden): At i en gjennomsnittlig norsk familie så snakker pappa stavangerdialekt, mamma sørlandsdialekt, storebror oslodialekt og lillesøster bergensk. Ta gjerne med at bestemor er nordlending og bestefar østfolding også..
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #3309 Skrevet 6. desember 2020 Dette har jeg bare lagt merke til på Grey's anatomy, men det er sikkert sånn på flere serier og filmer; pålagt lyd ved kyssing! Skikkelig smaskelyd, aaaakkurat samme lyd uansett hvem som kysser og hvordan. Og vi vet jo at GA er en serie med mye kyssing.. Anonymkode: ce17c...59a 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #3310 Skrevet 6. desember 2020 Når det haster ekstremt for helten å redde hele verden men han bare må si noen romantiske ord til kjæresten først. Redd verden (og kjæresten) først så kan dere nusse etterpå. Anonymkode: 0bcfc...2e7 10
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #3311 Skrevet 6. desember 2020 Reagerer også på at amerikanere har på seg undertøy i senga med en gang etter at de har hatt sex. Reagerer også på historieforfalskning. F.eks. steinalderkvinner med skinntopp, indianerkvinner med dekkede bryster, og Moses og gjengen i Egypt hvor alle damene var tildekket. Kvinner var toppløse før når det var varmt. At det er uanstendig og overseksualisert at kvinner er toppløse er forholdsvis nytt. Greit at moten er slik nå. Men ikke lat som om det alltid har vært slik. Anonymkode: 0bcfc...2e7 4
Gjest Tamsi Skrevet 6. desember 2020 #3312 Skrevet 6. desember 2020 Jeg kommer til å høres ut som en hissig homofob nå, men jeg er altså så møkk lei alle de lesbiske karakterene som flyr inn og ut av Greys anatomy. De drar det så langt at det i mine øyne er det mest urealistiske med hele serien. Alle er jo HELT like! De er pene, alltid på samme alder, de er superquirky, utadvendte, single, dritkåte og kaster seg over Arizona ved første anledning, uten å engang vite at hun er lesbisk. Og hvis Arizona har et kvinnelig one night stand i en bar så kan du banne på at denne dama tilfeldigvis også er lege og begynner i jobb på sykehuset i neste episode. Hva slags syk obsession med lesbiske har skaperne av dette showet? Det er jo ingen homofile menn som er sentrale karakterer i denne serien! Jeg kan leve med at heisen bruker sykt lang tid mellom to etasjer hver gang noen skal ha en kjempelang samtale i den, at pasienten ligger i en mr-maskin og det er ct-bilder som kommer opp på skjermen, at Grey som alenemor klarer å balansere en så travel karriere som alenemor til TRE... Men alt dette damedramaet med Arizona klarer jeg faktisk ikke mer av
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #3313 Skrevet 6. desember 2020 Tamsi skrev (4 minutter siden): Jeg kommer til å høres ut som en hissig homofob nå, men jeg er altså så møkk lei alle de lesbiske karakterene som flyr inn og ut av Greys anatomy. De drar det så langt at det i mine øyne er det mest urealistiske med hele serien. Alle er jo HELT like! De er pene, alltid på samme alder, de er superquirky, utadvendte, single, dritkåte og kaster seg over Arizona ved første anledning, uten å engang vite at hun er lesbisk. Og hvis Arizona har et kvinnelig one night stand i en bar så kan du banne på at denne dama tilfeldigvis også er lege og begynner i jobb på sykehuset i neste episode. Hva slags syk obsession med lesbiske har skaperne av dette showet? Det er jo ingen homofile menn som er sentrale karakterer i denne serien! Jeg kan leve med at heisen bruker sykt lang tid mellom to etasjer hver gang noen skal ha en kjempelang samtale i den, at pasienten ligger i en mr-maskin og det er ct-bilder som kommer opp på skjermen, at Grey som alenemor klarer å balansere en så travel karriere som alenemor til TRE... Men alt dette damedramaet med Arizona klarer jeg faktisk ikke mer av Kanskje vi skulle lage en egen tråd om Grey's og irriterende ting, det er nok av materiale tror jeg 😅 Husker ikke navnet i skrivende stund, men asiateren som kom inn som lærlingen (?) til Link var vel homo? Samme med han som han ble sammen med. Men bortsett fra det kan jeg ikke komme på noen mannlige homofile i den serien, men flere lesbiske - som du skriver. Anonymkode: ce17c...59a 3
Elaine Marley Skrevet 6. desember 2020 #3314 Skrevet 6. desember 2020 I serien Poldark så har Demelza hunden Garrick i sesong 1 og i sesong 5 har hun fortsatt hunden. Det har da gått ganske mange år for de hopper mange år fremover, men allikevel er den hunden der og de sier ingenting om at det er en ny hund med samme navn. Det skal da nesten ha gått 20 år(?) mellom sesong 1 og sesong 5. Jeg har bare stusset over hvor gammel den hunden egentlig er
Djungelvrål Skrevet 6. desember 2020 #3315 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Reagerer også på at amerikanere har på seg undertøy i senga med en gang etter at de har hatt sex. Reagerer også på historieforfalskning. F.eks. steinalderkvinner med skinntopp, indianerkvinner med dekkede bryster, og Moses og gjengen i Egypt hvor alle damene var tildekket. Kvinner var toppløse før når det var varmt. At det er uanstendig og overseksualisert at kvinner er toppløse er forholdsvis nytt. Greit at moten er slik nå. Men ikke lat som om det alltid har vært slik. Anonymkode: 0bcfc...2e7 Ja det er jo bare å se på de gjenlevende stammene som finnes i bla. Afrika og Amazonas. Ingen kvinner som har tildekkede bryster.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #3316 Skrevet 6. desember 2020 princeofithilien skrev (18 timer siden): Som for eksempel i Neste sommer, der Janne Formoe er sørlending mens resten av familien er østlendinger? Eller Hotel Cæsar det Nils vogt var far til en gutt. Vogt var østlending, kona hans(mor til sønnen) var østlending, de hadde bodd i Oslo og et annet sted på Østlandet hele gutten sitt liv og sønnen snakket nord-norsk😂😂 Anonymkode: c4308...f25 12
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #3317 Skrevet 6. desember 2020 Når en person står ved døra og overhører en samtale, men går halvveis i samtalen og ikke får med seg oppklaringen som sies rett etter at vedkommende gikk. Anonymkode: 3733c...a45 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #3318 Skrevet 6. desember 2020 At de kommer over ting så fort, samme om du nettopp så dama di bli flådd med høygaffel eller bestevennen kjørt i hel, eller om verdens ende e ri gang, med en gang det er over så puster vi ut, smiler og livet går videre. Anonymkode: 8820b...4c4 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #3319 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når en person står ved døra og overhører en samtale, men går halvveis i samtalen og ikke får med seg oppklaringen som sies rett etter at vedkommende gikk. Anonymkode: 3733c...a45 Ååååhhh det der er så irriterende! Og så blir det så mye unødvendig styr og drama etterpå. Anonymkode: 85a7d...3c4 3
sofie777 Skrevet 13. desember 2020 #3320 Skrevet 13. desember 2020 Når man ser det, går et gravfølge alltid over en ås, så man ser dem i silhuett. Ellers regner det alltid, uansett hvordan begravelsen blir fremstilt. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå