AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #3141 Skrevet 28. desember 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser på Sanditon og irriterer meg over at hovedpersonen har altfor mange klær 😂Fantastiske kostymer så klart, men det blir for urealistisk 🙈 Ung jente fra en ikke spesielt rik bondefamilie med elleve søsken på tidlig 1800tallet har ikke så mange forskjellige kåper og kjoler liksom! Klær var dyrt og folk flest hadde en kåpe og noen få kjoler. Anonymkode: 6e884...05b Det er ikke en bondefamilie, de bor på landsbygda men det betyr ikke at det er en bondefamilie.. Det er også et problem at Jane Austen aldri skrev Sanditon ferdig. Anonymkode: 8b64b...5ba
Elaine Marley Skrevet 29. desember 2019 #3142 Skrevet 29. desember 2019 (endret) Jeg har tydeligvis sett litt for mye klissete filmer i jula, men dette skjer i en eller annen versjon i så og si alle romantiske filmer og serier. Hvorfor må de misforstå ting helt uten grunn? For eksempel så ser de mannen de er interessert i klemme en annen dame. Spør de da "hvem var hun? Er dere sammen?" Nei, da er det full dramamode og "jeg skal aldri snakke med deg igjen. Ha det bra". Så er det masse styr før de blir sammen, for de er selvsagt sjelevenner Tviler på at så mange hadde giddet sånt tull i virkeligheten. Endret 29. desember 2019 av Elaine Marley 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 29. desember 2019 #3143 Skrevet 29. desember 2019 1 minutt siden, Elaine Marley skrev: Jeg har tydeligvis sett litt for mye klissete filmer i jula, men dette skjer i en eller annen versjon i så og si alle romantiske filmer og serier. Hvorfor må de misforstå ting helt uten grunn? For eksempel så ser de mannen de er interessert i klemme en annen dame. Spør de da "hvem var hun? Er dere sammen?" Nei, da er det full dramamode og "jeg skal aldri snakke med deg igjen. Ha det bra". Så er det masse styr før de blir sammen, for de er selvsagt sjelevenner Tviler på at så mange hadde giddet sånt tull i virkeligheten. Det minner meg om en episode av en britisk krimserie, husker ikke helt hvilken det var (tror det var Mrs.Marple),. Men her var det ei dame som så mannen hun var sammen med var med ei litt eldre dame. Den eldre dama var mora hans, men av en eller annen grunn kunne ikke mannen fortelle dama han var sammen med at det var mora hans hun så han med. Så det var en konflikt mellom dem helt fram til slutten av episoden da hun fant ut at det var mora og ikke ei han hadde på si. 3
Gjest Elseby13 Skrevet 29. desember 2019 #3144 Skrevet 29. desember 2019 5 timer siden, Elaine Marley skrev: Jeg har tydeligvis sett litt for mye klissete filmer i jula, men dette skjer i en eller annen versjon i så og si alle romantiske filmer og serier. Hvorfor må de misforstå ting helt uten grunn? For eksempel så ser de mannen de er interessert i klemme en annen dame. Spør de da "hvem var hun? Er dere sammen?" Nei, da er det full dramamode og "jeg skal aldri snakke med deg igjen. Ha det bra". Så er det masse styr før de blir sammen, for de er selvsagt sjelevenner Tviler på at så mange hadde giddet sånt tull i virkeligheten. Dette er fordi at i film/serier må man skynde seg og konstruere en problemstilling mellom paret for å føre handlingen videre. Derfor blir det noe teit som "hvem var det du klemte?". Andre ganger er det andre like idiotiske misforståelser som fører til brudd i forhold. I virkeligheten tar det jo mange små og store hendelser for at det skal oppstå sprekker i parforholdet.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #3145 Skrevet 29. desember 2019 På 27.12.2019 den 15.04, AnonymBruker skrev: Når det er "snøstorm" i filmer/serier, og de må holde seg hjemme, men det er såvidt antydning til snø i lufta.🙄 Anonymkode: 6ff16...a46 I USA så skal det ikke mange snøfnuggene til før skoler holder stengt (de kaller det snowday) og samfunnet tilkaller katastrofeberedskap.. så da blir det sikkert sånn i amerikanske filmer også Anonymkode: ae8f6...a11 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 29. desember 2019 #3146 Skrevet 29. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: I USA så skal det ikke mange snøfnuggene til før skoler holder stengt (de kaller det snowday) og samfunnet tilkaller katastrofeberedskap.. så da blir det sikkert sånn i amerikanske filmer også Anonymkode: ae8f6...a11 Nå kommer vel det litt an på hvilken stat det er snakk om, Skal vel mer til at man stenger skolen for snø i f.eks Alaska enn i f.eks Florida. 1
Elaine Marley Skrevet 29. desember 2019 #3147 Skrevet 29. desember 2019 4 timer siden, Elseby13 skrev: Dette er fordi at i film/serier må man skynde seg og konstruere en problemstilling mellom paret for å føre handlingen videre. Derfor blir det noe teit som "hvem var det du klemte?". Andre ganger er det andre like idiotiske misforståelser som fører til brudd i forhold. I virkeligheten tar det jo mange små og store hendelser for at det skal oppstå sprekker i parforholdet. Det forstår jeg, men jeg synes allikevel at det er irriterende. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #3148 Skrevet 29. desember 2019 On 12/28/2019 at 10:54 PM, AnonymBruker said: Det er ikke en bondefamilie, de bor på landsbygda men det betyr ikke at det er en bondefamilie.. Det er også et problem at Jane Austen aldri skrev Sanditon ferdig. Anonymkode: 8b64b...5ba Jo, familien eier en gård og er bønder, det står i det første kapittelet av det Jane Austen skrev selv også. De snakker også om det i serien, "owns land and farms it". Poenget er uansett ikke om familien er bønder eller kjøpmenn, men at når man er fra en familie på 13 på den engelske landsbygda på 1800tallet så er ikke størrelsen på garderoben til jenta særlig troverdig. Familien forteller at de drar aldri utenfor landsbygda si til og med 🙈 Serien er selvfølgelig kun basert på de elleve kapitlene Jane Austen skrev og er ikke spesielt Jane Austete i stilen syntes jeg, altfor mye drama, men det kan jeg leve med. Små irriterende detaljer er verre 😂😂 Anonymkode: 6e884...05b 2
MiniMjau Skrevet 30. desember 2019 #3149 Skrevet 30. desember 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo, familien eier en gård og er bønder, det står i det første kapittelet av det Jane Austen skrev selv også. De snakker også om det i serien, "owns land and farms it". Poenget er uansett ikke om familien er bønder eller kjøpmenn, men at når man er fra en familie på 13 på den engelske landsbygda på 1800tallet så er ikke størrelsen på garderoben til jenta særlig troverdig. Familien forteller at de drar aldri utenfor landsbygda si til og med 🙈 Serien er selvfølgelig kun basert på de elleve kapitlene Jane Austen skrev og er ikke spesielt Jane Austete i stilen syntes jeg, altfor mye drama, men det kan jeg leve med. Små irriterende detaljer er verre 😂😂 Anonymkode: 6e884...05b Jeg tenkte at familien hun bodde hos i Sanditon ordnet med klær til henne. Hun fikk jo sydd kjole til ballet feks.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #3150 Skrevet 30. desember 2019 På 29.12.2019 den 3.24, Elaine Marley skrev: Jeg har tydeligvis sett litt for mye klissete filmer i jula, men dette skjer i en eller annen versjon i så og si alle romantiske filmer og serier. Hvorfor må de misforstå ting helt uten grunn? For eksempel så ser de mannen de er interessert i klemme en annen dame. Spør de da "hvem var hun? Er dere sammen?" Nei, da er det full dramamode og "jeg skal aldri snakke med deg igjen. Ha det bra". Så er det masse styr før de blir sammen, for de er selvsagt sjelevenner Tviler på at så mange hadde giddet sånt tull i virkeligheten. Så er som regel den dama søsteren, kusina eller en gammel venninne av mannen. Hele greia kunne blitt løst hadde bare hun bare spurt mannen direkte. Skjønner at de må legge til litt drama liksom, men den problemstillingen der er så oppbrukt og forutsigbar at det blir bare tåpelig. 🤦🏼♀️ Anonymkode: 85a7d...3c4 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 30. desember 2019 #3151 Skrevet 30. desember 2019 Er mulig jeg har skrevet dette før. Men i historiske filmer f.eks om Mary, Queen of Scots som levde et liv med mye drama. Men isteden for å bruke ting fra det virkelige livet til Mary,Queen of Scots, så dikter de opp ting som aldri skjedde. Det er det samme med nesten alle historiske karakterer man lager film om. 6
Gjest middagshøyden Skrevet 30. desember 2019 #3152 Skrevet 30. desember 2019 (endret) ... Endret 19. mars 2020 av middagshøyden
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #3153 Skrevet 30. desember 2019 Mulig dette er nevnt tidligere, men irriterer meg over av meldingsinnboksen på mobilen er helt tom når de skal sende melding til venner og bekjente (hvor det da burde ligge gamle meldinger). Anonymkode: 6ffbd...b38 4
Fydda Skrevet 30. desember 2019 #3154 Skrevet 30. desember 2019 Gidder ikke bla gjennom hele tråden for å se om det har blitt nevnt før (det har det helt sikkert blitt), men folka på Grey's Anatomy kommer alltid for sent på jobb. Hvorfor får de ikke sparken? 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #3155 Skrevet 30. desember 2019 At de ikke tar hånd om sæden etter sex. Virker jo som om den bare "forsvinner" etter akten. Det er jo ingen som frivillig vil at sæden skal renne ut i senga etter samleiet....men på film bare avslutter de, koser og sovner. .....og at de våkner opp om morgenen både fresh og sminket. Latterlig. Greit at det er film, men en VISS realisme bør de jo klare å få til. Anonymkode: 2ef1f...c79 1
Lerke987 Skrevet 1. januar 2020 #3156 Skrevet 1. januar 2020 På 30.12.2019 den 18.38, AnonymBruker skrev: Mulig dette er nevnt tidligere, men irriterer meg over av meldingsinnboksen på mobilen er helt tom når de skal sende melding til venner og bekjente (hvor det da burde ligge gamle meldinger). Anonymkode: 6ffbd...b38 Haha, mamma tømmer innboksen sin jevnlig 😂
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #3157 Skrevet 1. januar 2020 På 30.12.2019 den 23.30, AnonymBruker skrev: At de ikke tar hånd om sæden etter sex. Virker jo som om den bare "forsvinner" etter akten. Det er jo ingen som frivillig vil at sæden skal renne ut i senga etter samleiet....men på film bare avslutter de, koser og sovner. .....og at de våkner opp om morgenen både fresh og sminket. Latterlig. Greit at det er film, men en VISS realisme bør de jo klare å få til. Anonymkode: 2ef1f...c79 Yes, og når de skal være litt slitne etter en lang natt sex så er de litt våte i håret og bittelitt svette, men fortsatt 100 💯 fresh, og eneste som er synlig er litt bustete hår Anonymkode: 1fc2e...c86 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #3159 Skrevet 2. januar 2020 I Amerikanske serier har foreldre en tendens til å gi voksne barn husarrest. Dette synes jeg er ganske idiotisk. Anonymkode: 8b64b...5ba
parmanoia Skrevet 4. januar 2020 #3160 Skrevet 4. januar 2020 På 21.12.2019 den 16.52, CabinCruiser skrev: Det var for mange sider til å se om det er nevnt, men amerikanske sykehusserier! Heeeelt vanlig med 30-40-50 timers skift, og å ha pasienter man skal følge opp hele tiden, selv om man ikke har vakt. Hvis pasienten får ett illebefinnende er det INGEN andre som kan/skal/får behandle pasienten. Nei, den legen kalles opp og må spurte til sykehuset. Når der er ett helt sykehus av kappabelt legepersonell. Og hovedpersonen(e) ert som regel de dyktigste legene i landet og alle leger som vil følge protokoll eller motsier er dårlige leger. Også får man gjerne sparken om man ikke takler 3dagersskift uten søvn. Sånn med en gang, ingen oppsigelsestid. I Norge, i virkeligheten får pasienten forholde seg til legen på vakt. Legene gjør også oppgavene til sykepleiere, radiografer og bioingeniørene. Og så drar de ofte på bar etter jobb. Eller drar hjem med stetoskopet rundt halsen. 😄 10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå