Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

Politi/FBI/etterforskere banker på døren til en mistenkt eller noen som kanskje har noe som kan hjelpe dem i saken. Det går tre sekunder før de bestemmer seg for å dirke opp/bryte seg inn..

jeg bruker mer enn tre sekunder på å gå ned til inngangsdøren når noen banker på ihvertfall 😛 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drukningsulykker. Den som drukner vasker og styrer og roper om hjelp. Er ikke slik drukning skjer. Farlig å framstille drukning slik. Da forventer jo folk mer drama dersom noen drukner. Nå kan jo noen drukne rett foran øynene på folk og de skjønner ikke at det er det som skjer

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når unge/ ungdom ender alder med årene. 

Når serien starter er barna 4, 5 og 14 år. Men noen sesonger etterpå er de blitt 13,19og 26

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.6.2019 den 14.02, Maleficenta skrev:

Drukningsulykker. Den som drukner vasker og styrer og roper om hjelp. Er ikke slik drukning skjer. Farlig å framstille drukning slik. Da forventer jo folk mer drama dersom noen drukner. Nå kan jo noen drukne rett foran øynene på folk og de skjønner ikke at det er det som skjer

Ja som det bildet som blir spredt rundt på facebook nå, som viser hvordan drukning egentlig ser ut. All energi går til å holde hodet over vann og puste, dermed ikke overskudd til å sprelle, plaske rundt og rope. 

Anonymkode: 85a7d...3c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på Desperate Houswifes igjen. Gabrielle er gravid og skjønner ikke hvorfor hun ikke tar abort? Eller adopterer bort ungen når den kommer. Eneste hun gjør er å bitche, synes synd på seg selv og syte over hele situasjonen konstant. Hun ser virkelig ikke frem til ungen kommer og det er bare så fælt  :grine:  Stakkars meg ☹ Tipper noen som ikke kan bli gravid hadde blitt veldig lykkelig å få en baby. Gabrielle bare klager og nærmest hater ungen allerede 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, smalls skrev:

Ser på Desperate Houswifes igjen. Gabrielle er gravid og skjønner ikke hvorfor hun ikke tar abort? Eller adopterer bort ungen når den kommer. Eneste hun gjør er å bitche, synes synd på seg selv og syte over hele situasjonen konstant. Hun ser virkelig ikke frem til ungen kommer og det er bare så fælt  :grine:  Stakkars meg ☹ Tipper noen som ikke kan bli gravid hadde blitt veldig lykkelig å få en baby. Gabrielle bare klager og nærmest hater ungen allerede 

Hun hater jo alt som ikke gir hun penger eller glede da 😳 ser serien selv nå, å blir litt sjokka over hvor mye hun klager på alt 🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, #Sunrise skrev:

Hun hater jo alt som ikke gir hun penger eller glede da 😳 ser serien selv nå, å blir litt sjokka over hvor mye hun klager på alt 🤔

Klager over at ekteskapet er så dårlig, men så gå fra han da. Nei, for da kan hun ikke shoppe og stelle neglene mer. Gash, hun er så bortskjemt. 🙄 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/4/2018 at 10:02 PM, Maleficenta said:

Noe som jeg tenkte over etter rn gammel friends episode jeg så... ikke sikker på om lignende scenarioer har skjedd i andre serier men Ross venter på Emily på flyplassen for å reise på bryllupsreise, men så tror ross til slutt at hun ikke kommer så derfor inviterer han rachel med. Men går det an? På billetten ville jo Emilys navn stått. Kan andre reise på andres flybillett sånn uten videre liksom? De er jo strenge på passkontroll og at passet skal stemme med navnet på billetten trodde jeg?

Tror man var mer liberal på dette før 9/11. Da var det å kjøpe flybillett mer som å kjøpe en togbillett.

Anonymkode: 35eef...2ab

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.7.2019 den 14.02, #Sunrise skrev:

Når unge/ ungdom ender alder med årene. 

Når serien starter er barna 4, 5 og 14 år. Men noen sesonger etterpå er de blitt 13,19og 26

Ja det er jo utrolig at barn blir eldre, eller forventer du at de skal være samme alder i sesong 10 som de var i sesong 1 ?

Anonymkode: 8b64b...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt oppklarende film (spoilers for Shazam, men er severdig likevel)

 

Endret av sofie777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2019 den 20.17, AnonymBruker skrev:

Ja det er jo utrolig at barn blir eldre, eller forventer du at de skal være samme alder i sesong 10 som de var i sesong 1 ?

Anonymkode: 8b64b...5ba

Pleier du i ditt liv å plutselig bli 6år eldre en dine søsken? Som du ble født ett år før? 😳 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, #Sunrise skrev:

Pleier du i ditt liv å plutselig bli 6år eldre en dine søsken? Som du ble født ett år før? 😳 

Jeg har sett en unge gå fra 1 år til 6 år fra sesong 3 til sesong 4. Men jeg har aldri sett en tv serie hvor aldersforskjellen øker eller minsker mellom søsken. Hvilken tv serie er det dette har skjedd?

Anonymkode: 8b64b...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de plutselig forandrer på detaljer om en karakter. For eksempel i "The big bang theory" hvor Leonard liksom skal ha ekstrem laktose-intoleranse. Det var flere eksempel på at de andre karakterene fant på "morsomme" spøker på hans bekostning. Hvis Penny spør om gjengen ønsker seg ostekake, så sier noen at "Leonard kan ikke spise det. Han kommer til å prompe resten av kvelden" eller noe sånn. Latter fra "laught track" eller hva det nå var. HA HA HA HA HA HA HA HA        

Eller når Sheldon's veldig vakre søster kommer på besøk, og de andre guttene krangler om hvem av dem som burde fått muligheten til å be søsteren hans ut. Så "Sheldon" sier at dersom Leonard klarer å spise en skive med gulost uten å bli dårlig i magen og slippe en fjert, så skal han få lov til å gå ut med søsteren hans. ("ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha") og sikkert enda flere lignende "morsomheter" i løpet av hele TV-serien... 

Men i andre episoder, så har Leonard null problemer med å blant annet drikke melk eller juice, spise masse ost og brød og så videre. Så enten har manus-forfatterne glemt slike detaljer om noen de skal skrive om. Eller kanskje de husker denne bakgrunnen, men uten at de gidder å finne på en eller annen "spøk" for å forklare hvordan noe kan ha skjedd. Dersom Leonard spiser og drikker ett eller annet, så kunne noen andre karakterer spurt "Kan du spise / drikke dette, når du har ekstrem laktose-intoleranse?" og så kunne manus-forfatterne kanskje skrevet inn en "morsom" vits for å nevne at han spiser en spesiell type mat eller noe sånn.                                           

Anonymkode: 2cecb...72b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når hovedpersonen får en telefonsamtale, svarer med "Hello?" og noen få sekunder etterpå er det f.eks "What?! Is she alright?" - Det er så åpenbart at de ikke snakker i telefonen, fordi ingen i andre enden rekker å fortelle en hendelse  fort før hovedpersonen svarer med en ny setning! Skjer så ofte :bond: 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner i dramafilmer som ikke vet om de er forelsket. De sitter oftest sammenkrøket under et pledd med to hender rundt tekoppen og føler hele tiden. Når de er ute av pleddet bruker de strikkejakke som de trekker sammen foran for å vise hvor følsomme de er for kulde. Mennene de faller for er macholooking megatøfler kun opptatt av at hun har det bra, og kun så lenge forelskelsen varer selvsagt.

Kanskje unødvendig å legge til at jeg har sluttet for lenge siden å se på drama, og at jeg er mann.

Anonymkode: 99045...820

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det å bruke vakre skuespillere i roller hvor karakteren ikke skal være fysisk attraktiv. Blir dobbelt irritert både fordi karakteren blir mindre troverdig, men også fordi jeg synes det er trist at noen skuespillere ikke får jobben fordi de ikke er attraktive nok. 

Filmatisering hvor de dummer ned historien for å få flere seere. Merkeligste er når de bruker fremragende skuespillere i disse filmene. Skjønner at skuespillernavnene er med å skaffe seere, men blir spesielt når en skuespiller gjør alt for at rollen skal virke troverdig samtidig som manuset er helt utroverdig. 

 

Anonymkode: 93c56...1ac

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når de ringer legen, banken osv, så kommer de igjennom på sekundet. Trenger ikke å vente eller noe. Ringer de direkte til legen, så tar han tlf med en gang 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuespillerne som promoterer filmene med at de "levde seg så mye inn i karakteren at de ikke klarte å skille seg selv fra karakteren".  Selv om en skuespiller sikkert bruker mye tid på å "gå inn i hodet på karakteren" så blir de jo ikke karakteren. Det ville jo gått til helvete om en skuespiller som spilte en seriemorder begynte å drepe folk fordi han trodde han var en seriemorder. 

Misliker også dumme karakterer som gjøre så dumme at det blir helt utroverdig. Spesielt når karakteren blir stadig dummere utover i serien.  Synes det beste er når karakterene gjør dumme ting som man enten kan kjennes seg selv igjen i eller hvor man kjenner en venn som kunne gjort det samme. 

Sitcoms med ekstremt mange vitser med påfølgende latter. Synes det er morsommere om samtalene virker naturlige i stedet for at karakterene kun leser opp alle vitsene manusforfatterne klarer å lage. 

Serier som legger inn kjærlighetsdrama hvor serien bare ender med at to stykker blir sammen, går fra hverandre, blir sammen igjen, går fra hverandre, osv 

Anonymkode: 93c56...1ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Programledere som har stort oppmerksomhetsbehov og derfor ikke klarer å la gjestene få snakke uten å bli avbrutt. Ser man f.eks på et intervju av en kjendis så er det jo fordi man er interessert i å vite mer om kjendisen. Om jeg ikke var interessert i å høre hva kjendisen hadde å si så hadde jeg ikke sett på programmet. 

 

Anonymkode: 9e2f2...da5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gay jokes irriterer meg alltid i film og serier. I virkeligheten også forresten. 

Anonymkode: 2136c...d79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...