Gå til innhold

Hvor fort vokser barnet fremover? (10 mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor fort vokser barna når de har passert 10 mnd? Lillegutt er 10 mnd og bruker str 80. Vi skal på shopping og handle sommerklær til han, og klær til barnehagestart i august. I tillegg ønsker han seg jo klær til 1-års dagen sin, og folk kommer til å spørre om størrelse. Jeg er så usikker på hvor fort han egentlig kommer til å vokse nå. Jeg merker jo absolutt at han vokser seinere nå enn da han var 6 mnd for å si det sånn!

Lurer på om han kommer til å bruke 80 nå i sommer, eller om vi bør kjøpe sommerklærne i str 86? Hvor lenge bruker de disse størrelsene som regel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har akkurat ryddet bort 80 til datteren min som er to. Kjøpte 86 i fjor sommer og det tror jeg hun kan bruke endel av i år også. Hun har vokst veldig lite det siste året synes jeg. Ikke lagt på seg stort heller.

Skrevet (endret)

Her begynte ungen med 80 rundt 10 mnd, og det passer fint ennå (12, snart 13 mnd). Noe i 74 passer også, samt noe i 86. Er jo stor forskjell på størrelsene. Regner med at 80 passer i hele sommer. Han er ganske gjennomsnittlig stor. Fra ettårsalder vokser de jo ikke så fort lenger.

Endret av imli
Skrevet

ok, takk jenter:) Da kan jeg vel regne med at han vil bruke 80 over sommeren og vel så det da. Så da kjøper jeg str 86 i barnehageklær tenker jeg.

Skrevet

jeg ville faktisk ikke ha kjøpt mindre enn 86 i klær framover. Bhg klær ville jeg ha ventet med til høsten. Men det kan godt hende at 86 passer i høst.

Men om han derimot nettopp har begnt med 80, så vil 80 passe fint i sommer vil jeg tro. Og 86 til høsten. Men husk det er stor forskjell på klærne.

Skrevet

Det er definitivt stor forskjell. Jeg kjøpte utedress i 80 tidlig i fjor høst fordi jeg synes det er dumt når de er for store. Den passer perfekt enda! Har samme dressen i 92 (siden jeg fikk de billig) aner ikke når den kommer til å passe :ler: hadde regnet med å bruke den nå.

Skrevet

Hadde ikke kjøpt mindre enn 86..

Gutten vår hoppa nesten over 86... i mai brukte han 80 i august 92 :)

Bedre med for stort enn for lite ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...