liv Skrevet 16. juli 2003 #1 Del Skrevet 16. juli 2003 Jeg fant ikke lommeboka i morges.. og måtte dra på jobb uten den. Hadde den i går og regna med at jeg bare hadde rota den vekk. men tydligvis ikke for jeg sjekka nettbank og kortet er tømt for 8700kr Har ringt å sperret kortet.. Vil jeg noen gang se noe til de pengene igjen? Når jeg tar ut i bank står det ikke noe spessielt på kontoutskriften mens når jeg tar ut i minibank står det minibank og butikk - varekjøp. (samme dagen før det blir oppdatert sted osv.) på dette uttaket sto det ingen ting, akkuratt som når det er tatt ut i banken.. Så hvordan kan noen ha tatt ut alle pengene mine i banken? *Liv som har blitt en enda fattigere student* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 16. juli 2003 #2 Del Skrevet 16. juli 2003 Så irriterende da! Muligens har noen sett koden din når du har tastet den inn og stjålet lommeboken, da skal det temmelig mye til før du får pengene tilbake. Bankene er knalltøffe. Håper ting ordner seg til det beste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 16. juli 2003 #3 Del Skrevet 16. juli 2003 Stakkars deg, Liv, det var trist. Håper det ordner seg. Og så mye penger da, håper de får straffen sin!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 16. juli 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 16. juli 2003 sist jeg tasta kode var på Ikea i oslo og jeg var innom lillesøster på vei hjem fra oslo så det skal mye til å følge etter meg derfra da... på bensinstasjon i går kveld betalte jeg med kontanter.. *ser langt etter tur til afrika* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 16. juli 2003 #5 Del Skrevet 16. juli 2003 Gå innom banken din i morgen (hvis du ikke kan gå innom, så ring). Spør om de kan sjekke HVOR pengene er tatt ut. Om det er tatt ut i en bank, uten kode, så må de da ta på seg litt skyld selv også? Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeliten Skrevet 16. juli 2003 #6 Del Skrevet 16. juli 2003 Jeg hadde en liknende opplevelse i går! Kom hjem fra ferie og sjekket nettbanken. Noen har tatt ut mange tusen kroner fra kontoen min mens jeg var på ferie og kortet mitt er ikke stjålet en gang! Ringte banken og de fikk sperret kortet. De tror det er noen som har kopiert kortet mitt hvis jeg feks har betalt en restaurantregning med kort, og så laget seg et nytt kort med mine data. Folk er så sinnsykt frekke! Er uansett glad for at jeg rakk å sperre det før de fikk tømt kontoen helt... Føler med deg! Håper det ordner seg og at du får pengene tilbake. Jeg sendte en fullmakt til banken hvor jeg forklarte hvilke beløp jeg ikke kjenner til. De skal sjekke saken nærmere. Ring banken din og hør! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 16. juli 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 16. juli 2003 jeg har den banken jeg bruker i nabobygget på jobben så jeg skal stå å trippe på utsiden når dørene åpner.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 16. juli 2003 #8 Del Skrevet 16. juli 2003 De tror det er noen som har kopiert kortet mitt hvis jeg feks har betalt en restaurantregning med kort, og så laget seg et nytt kort med mine data. Leste i VG om dette med kortsvindel, og det kan godt ha foregått på denne måten. Tips i etterkant er i allefall å aldri la kortet ute av syne. Altså, legg deg ikke igjen i baren o.l. Disse svindlerne kan jo også manipulerer minibanker slik at kort og pin-kode blir kopiert. Skremmende.... :-? Håper banken kan hjelpe deg, det er for kjipt å miste så mye penger..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 17. juli 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 17. juli 2003 nå står det at det har blitt gjort et "uttak i bank" ergo noen har latet som de var meg.. Så da står vel ting litt sterkere for å få igjen pengene mine? skal snart i banken. og biltilsynet, og skolen(studentbeviset er også adgangskort med stripe!) og så må jeg få sengt adgangskortet på jobben.. *og jeg som hadde neste film gratis fremkalling* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 17. juli 2003 #10 Del Skrevet 17. juli 2003 De har ikke koden din ergo må de ha underskrevet på noe i banken. Det er da snakk om en falsk underskrift og du skal slippe å bli beslastet. De fleste banker har overvåkningskamera, spør om de har det på tape. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde / Uinlogget Skrevet 17. juli 2003 #11 Del Skrevet 17. juli 2003 Hvis en bank har betalt ut penger til en person som ikke disponerer kontoen så er det banken som må bære det fulle og hele ansvaret. Hvis derimot noen har fått tak i koden din og benyttet kontoen på den måten så ligger ansvaret hos deg. Lykke til ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperNova Skrevet 17. juli 2003 #12 Del Skrevet 17. juli 2003 Du bør politianmelde forholdet snarest. Bankene krever dette, og du bør gjøre det med en gang hvis du vil ha pengene tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scarlet Skrevet 17. juli 2003 #13 Del Skrevet 17. juli 2003 Huff, dette må jo være toppen av frekkhet! Også så irriterende, frustrerende og ikke minst trist for den som sitter igjen med null kroner på kontoen... Håper det ordner seg, og at vi kan få vite hva som skjedde da du var innom banken og snakket med de! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 17. juli 2003 #14 Del Skrevet 17. juli 2003 http://www.bsk.no/kortsystemet.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 17. juli 2003 #15 Del Skrevet 17. juli 2003 Å stakkars deg. Jeg håper virkelig du får snakket alvor med banken og at du får igjen pengene. Det er jo faktisk en ganske stor sum også. Hvis noen har vært inne i banken og tatt ut pengene der er de rimelig frekke altså! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 17. juli 2003 #16 Del Skrevet 17. juli 2003 Stakkars deg! En kan jo begynne å lure på det gamle uttrykket: "Sikkert som banken" Håper det ordner seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 17. juli 2003 Forfatter #17 Del Skrevet 17. juli 2003 nå har jeg vært i banke, og på politistasjonen. Banken var i kontakt med den banken det var tatt ut penger i, og de igjen med politiet som nå har sett filmen fra uttaket og de vet hvem det er som har tatt pengene mine! Og pengene får jeg igjen.. Deilig å få ordna det da.. men så var det resten av innholdet i lommeboka da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iset Skrevet 17. juli 2003 #18 Del Skrevet 17. juli 2003 åå så bra da. takk gud for kameraovervåking :D men siden de får tak i de som gjorde det, får du jo kanskje igjen lommeboken også? klem Iset 21+6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 17. juli 2003 Forfatter #19 Del Skrevet 17. juli 2003 sannsyligvis så er den nok kastet et eller annen sted.. Har møtt et nytt problem. Jeg har ikke pass, eller annen legitimasjon og får dermed ikke midlertidig førerkort.. *liv kjører uten førerkort* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 17. juli 2003 #20 Del Skrevet 17. juli 2003 Har du ingen annen legitimasjon? Dåpsattest og treningskortet fra Sats må vel funke sammen om ikke annet? Men det har du jo så klart ikke lengre..... Stakkars deg, det er noe ordentlig dritt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå