Gå til innhold

Døddrukne foreldre!

*Lavendel*

Anbefalte innlegg

Leste i VG i dag om en episode på et hotell i Alta. En 18 mnd gammel jente gikk rundt på rommet blant glasskår og tomflasker mens moren lå sanseløs beruset sammen med en mannlig bekjent.

Personalet på hotellet klarte ikke å vekke noen av dem, det greide heller ikke politiet.

Jeg blir så forbannet. :evil: :evil: Jeg håper virkelig at moren har fått seg både en tankevekker og en støkk i livet....

Fy og fy jeg blir så sint. Jeg blir helt målløs og kvalm. At det går ann å gjøre noe sånt mot sitt eget barn!

:kjempesinna::kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Og her går jeg utifra at barnevernvakten ble raskt innkoblet og hentet denne lille... Stakkars liten - at det går an!!

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste også den saken og synes det er helt forferdelig!

For ett par dager siden sto det i VG/DAgbladet om en syv åring som passet på faren sin der han lå døddrukken på fortauet på Løkken i Danmark. De var begge norske. Faren hadde tatt med seg sin syv år gamle sønn på kro-runde. Syvåringen ble tatt hånd om av politiet og faren sov ut rusen i fyllearresten. Da han våknet fikk han ta med sønnen. Dansk politi ga beskjed til sosialkontoret i Norge, ellers har ikke faren fått noen form for straff.

Det er bare de mest ekstreme sakene som kommer i pressen, tror det er mange barn som lider under foreldres feriefyll om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare de mest ekstreme sakene som kommer i pressen, tror det er mange barn som lider under foreldres feriefyll om sommeren.

Det skal være sikkert og visst. At de ikke skammer seg, de kan jo ikke skjønne konsekvensene av det de gjør. Er man virkelig så glad i alkohol at barna kommer i andre rekke. helt forferdelig. Det som slår meg nå er det samme som i hver eneste høytid. Alkohol og barn hører absolutt ikke hjemme sammen. Skal man absolutt drikke så får man heller skaffe seg barnevakt. :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste også om syvåringe. Helt grusomt. Her burde jo absolutt barnevernet tatt omsorgen for barnet med engang.

Ang. saken i Alta så sto det vel der at barnevernet hadde tatt hånd om barnet og at moren sannsynligvis mistet omsorgsretten.

Må bare legge til at barnet var i flere timer hos politiet fordi barnevernet ikke har noen form for beredskap i helgene....??!!

Stakkars unge! og Fy Skam til mor.... :evil:

*Sender en varm tanke til alle barn som ikke har foreldre som kan tenke seg om når det gjelder alkohol kombinert med barn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zirine

Tja, rent teoretisk - hvorfor ikke - adoptivforeldre må jo gjennom det, så ...

Nei, vi får vel bare godta at den eneste opptaksprøven man må igjennom er å lære å skreve med beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken er helt forferdelig. Blir så eitrende sint på foreldre som dette!

Barnevernet ble koblet inn med en gang. Jenta er nå i beredskapshjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her har nok barnevernet forhåpentligvis grepet inn. Men tanken på hvor mange barn i Norge som opplever dette daglig i sitt eget hjem uten at noen vet om det er mye verre. Disse sakene som kommer i pressen er de ekstreme og de som blir oppdagt.

Men det er mange svartetall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Verden slutter aldri å sjokkere, sånn uansvarlig oppførsel burde straffes hardt og moren burde bli fratatt omsorgen umiddelbart. :kjempesinna::sinna: :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...