anett2 Skrevet 15. juli 2003 #1 Del Skrevet 15. juli 2003 Hvert år får man skattekort tilsendt i posten, der har det allerede blitt beregnet en ca % del som bør trekkes utfra inntekt. Det er jo ikke alltid dette stemmer. Greit å ta i litt ekstra for å få igjen neste år, men hvordan vite mer nøyaktig, ikke helt fått med meg beregninger utfra trekk og inntekt. Noen glupe sjeler her ? :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 15. juli 2003 #2 Del Skrevet 15. juli 2003 Fyll ut et nytt skjema, send det til ligningskontoret og du får et nytt og korrekt skattekort. (Forutsatt at du har oppgitt riktig inntekt, gjeld o.l. riktig da) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. juli 2003 #3 Del Skrevet 15. juli 2003 Hei Takk for svar Har fylt ut skjema og fått en trekk %, men tviler på den. Og generelt så er det akkurat i grenselang utfra trekk% og inntekt utfra deres beregning synes nå jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 15. juli 2003 #4 Del Skrevet 15. juli 2003 Jeg har også tvilt enkelte ganger, men det har alltid blitt riktig likevel. Du kan jo overdirve litt med inntekten da, så er du sikker på at du unngår baksmell. Ellers trives jeg veldig godt med tabellkort. Full oversikt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest celine Skrevet 16. juli 2003 #5 Del Skrevet 16. juli 2003 Man kan be arbeidsgiver å trekke et ekstra beløp av valgfri størrelse hver måned for å være sikker, et såkalt frivillig forskuddstrekk. Beløpet bestemmer du selv, prat med arbeidsgiver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 16. juli 2003 #6 Del Skrevet 16. juli 2003 Husk dette alle med gjeld! Nemlig, gjeld betyr at man betaler renter. Renter får man trekke fra på selvangivelsen. Hvor mye renter det antas du skal betale, det "ligger innbakt" i skatteprosenten din. Noen som husker hvordan renta har gått i det siste? Mindre renteutgifter er mindre fratrekk, gir en MEGET MERKBAR restskatt neste år med mindre man enten får nytt, riktig, skattekort, eller sørgr for frivillig forskuddstrekk. NÅ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 16. juli 2003 #7 Del Skrevet 16. juli 2003 Det beste er å regne ut hvor mye du skal betale i skatt selv. Hvis du ikke har alle satser etc. i hodet er dette programmet http://www.skatteetaten.no/apps/enkel/ver2...3/Enkel2003.htm fra Skatteetaten et godt utgangspunkt. Jeg stoler aldri på at Skattemyndighetene ikke gjør feil og regner alltid ut skatten min selv. Regner over en gang i kvartalet og passer på at skattetrekket er riktig (For meg betyr det at jeg vil ha tilbake en god slump). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå