Gå til innhold

Datteren min har vært syk i 16 dager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først hadde hun øyekatarr og forkjølelse. Deretter fikk hun mellomørebetennelse. Etter dette fikk hun en hoste som nå har vart i 2 uker. For to dager siden fikk hun også ett virus og ble helt rødprikketet over hele kroppen. Hun har nå vært snørrete, hostet og vært trøtt og grinete i snart 16 dager, og jeg blir gal snart. Stakkars jente. Må si at jeg har vært hos tre forskjellige leger, og diverse blodprover har blitt tatt, og siste lege konkluderte med at hun hadde ett virus og at vi måtte ta tiden til hjelp. Dette er nå tre dager siden. Prikkene er snart borte, men hun hoster fortsatt like mye og snørrer. Er det normalt at en forkjølelse tar så lang tid????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt. Kan jo hende det er en ny forkjølelse som har avløst den gamle også. Enkelte unger er jo forkjøla hele vinterhalvåret.

Skrevet
Helt normalt. Kan jo hende det er en ny forkjølelse som har avløst den gamle også. Enkelte unger er jo forkjøla hele vinterhalvåret.

Helt riktig. Det som ofte skjer, er at når den ene virusinfeksjonen begynner å gi seg, så starter en ny... Og så har man det gående. Ikke særlig godt, hverken for foreldre eller barn - men helt normalt...

Jeg har hørt tall som sier at en 1-2 åring gjennomgår rundt 60 virusinfeksjoner i løpet av ett år; nå er det jo slik at mange av disse er asymptomatiske (at man blir smittet, men ikke får symptomer/blir syk). Uansett, så sier det litt om hvor mange virus og bakterier et barn skal "møte" de første årene.

Går barnet i barnehage, eller på annen måte er tett på mange andre barn, så vil det "statistisk sett" få flere øvre luftveisinfeksjoner enn ellers.

Det mest negative for barn, i forhold til øvre luftveisinfeksjoner, er om en/begge foreldrene røyker.

Skrevet

Gutten vår fikk to forkjølelser/virusinfeksjoner på rad, så han har nå vært syk over halve livet sitt stakkar. Slike infeksjoner kan vare en stund hos små barn sier de legene jeg har pratet med. Samt at det er lettere å bli smittet av andre virus og bakterier når man først er syk, som en over her sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...