Gjest Kråkaa Skrevet 17. april 2009 #1 Skrevet 17. april 2009 Noen som har opplevd å bli jævlig irritert etter å ha sluttet med Zoloft e.l.? Har gått uten medisin i 3-4 uker ca nå og er pokker så irritert om dagene og sabla kort lunte (nei..ikke pms.) Jeg blir redd meg selv når jeg sitter og kjefter på ting som ikke funker som de skal.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2009 #2 Skrevet 17. april 2009 Har du kuttet ut over tid og i samarbeid med lege, eller bare droppet medisinen selv? Kan ha litt å si for resultatet...
Gjest Kråkaa Skrevet 17. april 2009 #3 Skrevet 17. april 2009 Har du kuttet ut over tid og i samarbeid med lege, eller bare droppet medisinen selv? Kan ha litt å si for resultatet... Kuttet ut over tid og i samarbeid med lege.
Gjest Kråkaa Skrevet 18. april 2009 #4 Skrevet 18. april 2009 Ingen som har kjennskap til bivirkninger ved å slutte på den type medisin?
Passive Skrevet 18. april 2009 #5 Skrevet 18. april 2009 Jeg sluttet brått, og fikk blackouts, ble sint, enda mer deprimert, svimmel, svettet, gikk ned i vekt og spacet ut.
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #6 Skrevet 19. april 2009 Jeg måtte starte opp igjen fordi jeg klarte ikke bivirkningen av å slutte. Har prøvd nå kanskje 3 forskjellige ganger å slutte men har ikke klarte det. Angre på at jeg noe gang startet på den medisin men regne med den har hjalp....
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #7 Skrevet 19. april 2009 Jeg fikk hjertebank og ble svimmel.Men nå skal det sies at jeg samtidig som jeg sluttet på zoloft, prøvde å starte forsiktig på remeron s. Men går nå på cipralex ( som er alla zoloft). Prøvde og slutte på cipralexen for noen måndter siden men det gikk til h..... . Jeg ble utrolig deprimert, satt bare og gråt og gråt, ble sikkelig utålmodig og irritert for den minste ting. så endte med at jeg starter igjen etter noen dager. Nå har jeg sluttet igjen på cipralex fordi jeg skal begynne på ritalin snart. Tok siste cipralexen i går, så blir spennende og se om det blir like ille igjen. ( håper virkelig ikke det, for det orker jeg ikke) Men tror altså at det er vanlig å få litt bivirkninger når man slutter på et anti deprisiv medisin. Ikke rart at kroppen reagerer på det. Du får ta tiden til hjelp.Prøve å gjøre litt hyggelige ting for deg selv. Å kanskje ikke møte folk du vet irriterer deg mye de neste dagene Hvis det ikke blir bedre etter en stund, så er du kanskje ikke klar for å slutte ?? Håper ting blir bedre for deg snart
Gjest Kråkaa Skrevet 19. april 2009 #8 Skrevet 19. april 2009 Takk for svar! Jeg synes det burde blitt informert mye bedre om hva man egentlig går til når man først begynner på slike medikamenter. Jeg har alltid vært skeptisk til medisin,men for 3 år siden så måtte jeg krype til korset. Men ikke visste jeg det skulle bli et slikt helvete å slutte. Uansett,jeg prøver å tenke litt rasjonelt. De følelsene som jeg kjenner på nå (deprimert,forbannet osv) er vel følelser jeg egentlig ikke har kjent så sterkt på disse 3 åra hvor jeg har brukt Zoloft. Og nå når jeg har slutta så er jeg vel kanskje ikke vant til de, og de føles mye sterkere enn det de gjør til folk som ikke har brukt denne type medisin. Man får bare ri det av.
Gjest Gjest_Mari_* Skrevet 19. april 2009 #9 Skrevet 19. april 2009 Gått på Cipralex 10 mg om dagen i i 5 år. Begynte å trappe ned for halv annen uke siden og regner med å seponere for fult om et par dager. Cipralex hjalp mot angsten og alle de vonde tankene/redslene jeg hadde. Må innrømme at jeg er fryktelig spent på hvordan livet mitt blir framover nå uten cipralex. Jeg har hatt ille bivirkninger i disse årene. Absolutt null sexdrift. Gått oppca 15 kilo. Kiloene kom svært raskt. Mye vann i kroppen. Spes i fingre, ben og ansiktet. Merket at jeg ble litt uta av kontakt med mine egene følelser. Både på godt og vondt egentlig. Første dagene av nedtrappingen var jeg litt svimmel og på siden av meg selv følelse. Litt lam følelse i halve ansiktet. Hjerteklapp til tider. Svetter mye . Håper så inderlig jeg får av noen av disse ekstra kiloene når jeg har sluttet. Noen som har noen erfaringer å dele i forhold til vekt og antideppresiva ? Og lykke til til oss som driver og slutter / prøver å slutte. Flinke er vi
Gjest Camilla Skrevet 14. juli 2010 #10 Skrevet 14. juli 2010 Jeg har vært av zoloft i 2uker(så ikke så lenge) går veldig greit bortsett fra noen bivirkninger som synsforstyrrelser, små skvetten og sikkert et par flere.... men ikke værre enn de jeg hadde på zoloft! Jeg hadde hjertebank, tørr munn, utslitt, svettet(på zoloft altså) Jeg begynte på det fordi jeg hadde angstanfall hele tiden og alvorlig deprimert(siste årene var jeg på selvmords løsningen) Zoloft for meg var redningen, det lot meg få slappe litt av med alle tankene og heller rette fokuset på Hvorfor jeg hadde sånne tanker. Jeg syntes ikke man burde slutte før man vet grunnen til man er syk(hva som trigger osv) da havner man jo bare rett tilbake.Dette er ikke en medisin som "fikser" noe den bare demper symptomer. Jeg må jo seff fortsette og jobbe med meg selv, kjenne igjen tegn på angst/depresjon og vite hva jeg skal gjøre for å stoppe det og det er forbannet slitsomt avogtil men det er verd det! Så vet ikke helt om dette hjalp på noen måte men tenkte jeg skulle dele en erfaring Camilla
store blå Skrevet 14. juli 2010 #11 Skrevet 14. juli 2010 Psykologen min og legen min har anbefalt anti-depressiv for meg, noe jeg nekter på. For jeg tenker at jeg aldri har vært deprimert nok til å trenge det. HAr en følelse av at det er bedre å ta tak i roten til problemet, men av og til tenker jeg jo på at det kanskje ville vært lettere med medisiner. Det jeg lurer på er om man blir "flatere" i følelseslivet generelt av å bruke dette?
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juli 2010 #13 Skrevet 14. juli 2010 Ja, man blir flatere i følelseslivet. Har sluttet på Zoloft en gang, brukte veeeldig lang tid, men det var helt grusomt likevel. Hadde en lang periode med selvskading og så intense sammenbrudd/angstanfall at jeg lå i bue på gulvet og skrek. Det gikk over etter en stund. Er på Zoloft igjen nå fordi jeg fungerer best med; jeg håper ikke jeg blir nødt til å slutte igjen. (Hvilket er hovedgrunnen til at jeg er livredd for å bli gravid.)
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. juli 2010 #14 Skrevet 15. juli 2010 Jeg sluttet brått, og fikk blackouts, ble sint, enda mer deprimert, svimmel, svettet, gikk ned i vekt og spacet ut. Samme her, bare ved nedtrapping i samarbeid med lege. Og jeg gikk opp i vekt, ikke ned, og opplevde alle følelser som enorme og intense.
waco Skrevet 15. juli 2010 #15 Skrevet 15. juli 2010 Er det ikke bedre å bruke sobril en gang i blant i stedet for å ta piller hver eneste dag?
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2012 #16 Skrevet 13. august 2012 Jeg ble faktisk mer følsom når jeg begynte på zoloft! Men har et rent helvete av bivirkninger nå, som enorm svetting, humørsvigninger, svimmelhet og en mer trøtthet som jeg merker spesielt fra øynene og oppover. Er helt jævlig, men vet jeg har godt av å kutte de ut over tid, så prøver å holde ut - går ganske greit inntil videre!
Gjest Raggy Skrevet 13. august 2012 #17 Skrevet 13. august 2012 Er det ikke bedre å bruke sobril en gang i blant i stedet for å ta piller hver eneste dag? Antidepp kan ses på som en slags kur som regulerer hormoner. Når man har angst/er deprimert så klarer ikke hjernen å produsere nok av de hormonene som gjør at vi kan kjenne oss glad. Kroppen klarer heller ikke å bygge opp igjen denne balansen. Derfor kan man se på antidepp som en slags kur man gjerne tar et års tid, det syntes jeg var passe tid ihvertfall. Feks ved diagnosen ptsd som jeg har så er det adrenalin som herjer i kroppen og det er en uting som bare forsterker angst og panikk. Forøvrig demper betablokkere panikk vedlig bra og det er det eneste jeg behøver pr nå, noe legen har anbefalt slik at hjertet ikke skal bli overbelasetet over tid, på et vis en slags forebygging. Å ta andre beroligende middler er vel ikke ønskelig for noen pga muligheten for å bli avhengig.. det hjelper jo kortvarig men endrer ingenting...
Gjest EryMax Skrevet 14. august 2012 #18 Skrevet 14. august 2012 Når jeg fikk Zoloft ble jeg så trøtt av medisinen at jeg kunne sovne stående. Så sykehusapoteket måtte lage Zoloft i mye mindre doser, å bivirkningene var fortsatt der. Så jeg sluttet, da gikk det greit å har gått bra siden.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2012 #19 Skrevet 15. september 2012 jeg har prøvd å slutte nå 4 ganger. og hver eneste gang må får jeg jævlige bivirkninger at je gmå bare begynne å ta de på nytt. helvetes medesin! der verste er at jeg gikk på den laveste dose, 25 mg. Så ingen mulighet å trappe ned en gang. det jeg opplever denne gangen etter å ha sluttet er så sinnsykt irritasjon, jeg irriterer meg overalt. verre en PMS. før brukte jeg å bli svimmel og litt lam når jeg sluttett på de, denne gangen litt minre lam, men mest svimmel og irritert. jeg må visst begynne å ta de igjen? vil det si at jeg ikke klarer meg uten de, at jeg ikke klarer å leve uten de piller. jeg blir så fruestrert over at jeg begynnte på de. og for de som tror at det er bedre å ta sobril av og til istedenfor zoloft. så vil jeg anbefalle å holde seg unna sobril. Jeg trodde at en pille bare, ingen skade. men havner du i en skikkelig depresjons-periode ( og det vet du aldri) så går ALT til helvete. Fordi plutselig blir sobril i større doser og det fucker opp hodet ditt og livet ditt.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2012 #20 Skrevet 15. september 2012 Trapp ned helt vilt sakte, det fungerte for meg. Gå ned til den minste tabletten, og så når du klarer det, så begynner du å dele den opp. Først skjærer du av en liten bit som du kaster (i en pose du tar med til apoteket til slutt) før du tar resten av tabletten, neste uke skjærer du av en litt større bit, neste uke tar du halve tabletten, fortsett sånn til du bare tar et lite skår av tabletten. Viola! Du er avvent! Anonym poster: 8f1b97f4e661f542a85c08c4df401ebe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå