Gå til innhold

Det bor et barn i mitt hjerte - Om barn som dør ved livets start og veien videre

Gjest Etbarnimitthjerte

Anbefalte innlegg

Gjest Etbarnimitthjerte

Hei,

jeg vil bare tipse dere om at Gyldendal forlag akkurat har gitt ut en ny bok som heter "Det bor et barn i mitt hjerte". Boken handler om familier som opplever å miste barn i dødfødsel eller kort tid etter fødsel.

"Hvordan sørger man over et barn man aldri fikk bli kjent med? Hvordan kan man håndtere savnet etter en lykke som aldri kom? Her møter vi mennesker som fortsatt er midt oppi sorgen, vi møter dem som er rasende på det medisinske apparatet – og vi ser hvordan man makter å leve videre.

Ti personlige, nære historier om å miste, og om tiden etterpå. I tillegg gir en jordmor og en psykolog faglig perspektiv på problematikken.

Forfatter Alexandra Beverfjord er journalist i Dagbladet. Dr.philos. Atle Dyregrov er spesialist i klinisk psykologi og har arbeidet mye med sorg hos barn, unge og voksne. Jordmor Synnøv Egenæs jobber på fødeavdelingen ved Sykehuset Buskerud. Bildene i boken er tatt av fotograf Veronica Melå."

De som vil vite mer kan ta en titt på bokens hjemmeside: http://www.nogva.net/barnimitthjerte/

Eller fb gruppen: http://www.facebook.com/group.php?gid=61894889500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

hei du!

fint at du skriver tips om dette synes jeg:)

hvært dær selv.

mvh cecilie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...
Gjest Gjest_gjest_*

hei..høres ut som en fin bok for de som har mistet et barn. Kan den være til hjelp for de som var søsken til barnet som gikk bort? Jeg har ingen søsken, ønsket det meg dypt og inderlig, og desverre så døde lillebroren min etter en uke da han kom til verden, da jeg var 13 år gammel. Var der hele tiden mens han levde. D var en enorm påkjenning å se foreldrene sine lide i tillegg til selv å føle en enorm hjelpesløshet og sorg, og samtidig ikke være til en ytterligere byrde for dem da det skjedde. Jeg var ensom og sørget DYPT, men torde ikke si det. D var grusomt å se lillebroren min dø. Han var så nydelig. Etter det forsøkte de flere ganger å få barn, men alle forsøk har vært mislykket. Så jeg har ingen søsken. Jeg føler at en etterlatt bror eller søster blir ofte "glemt" når en søsken dør. Alle sier: "å det må ha vært forferdelig for foreldrene dine", men ingen skjønner at det var forferdelig for meg også!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...