Gå til innhold

Dama ville vite pinkoden til bankkortet, jeg sa nei, og da ble hun sur!


Gjest Gjest_Undrende_*

Anbefalte innlegg

Min man har fått koden både till vårt/mitt kreditkort, mitt bankkort, mitt bensinkort och till nettbankens dosa genom åren. Inte kommer han ihåg dem.

Jag ser dock en stor skillnad med TS. Jag och min man är gifta sedan flera år tillbaka, har gemensam ekonomi och försörjningsplik och barn tillsammans. Han har dessutom redan fått "del" av min "förmögenhet" ;) då vi flyttade ihop i min lägenhet.

En jag bara varit tillsammans med i 8 månader hade kanske inte fått koden om det inte verkligen fanns anledning till det och jag litade väldigt på personen. Sambo i några år, ja kanske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mann på 43
Dere som bruker hverandres kort, hva gjør dere om det er reserveløsning og det trengs underskrift? Om man skriver under med eget navn har man "avslørt" at man har gitt bort koden sin, og om man skriver under med den andres navn har man forfalsket en underskrift.

Var akkurat i en slik situasjon og skrev under med mitt eget valg. Jeg sa imidlertid fra til vedkommende i kassen om at her ble det et problem, siden det ikke var mitt kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Katta85_*

Etter 8 måneder er det kanskje litt tidlig, ikke vet jeg, og det å teste å grine for at hun ikke får vite det er barnslig ja, så er nok enig med deg der. Men synes alikevel at det er mange svar her som jeg er veldig uenig i. Jeg kan sambos kode og omvendt. Stoler 110 % på han og kunne aldri ha tenkt meg hvis han hadde glemt pengbok i bilen eller nå å nektet han å brukt mitt. Vi bruker bankkortet som ligger nærmest ytterdøren når vi drar til butikken, enkelt å greit. Hadde aldri orket et forhold hvor ditten og datten var hemmelig, men det er da meg!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 8 måneder er det kanskje litt tidlig, ikke vet jeg, og det å teste å grine for at hun ikke får vite det er barnslig ja, så er nok enig med deg der. Men synes alikevel at det er mange svar her som jeg er veldig uenig i. Jeg kan sambos kode og omvendt. Stoler 110 % på han og kunne aldri ha tenkt meg hvis han hadde glemt pengbok i bilen eller nå å nektet han å brukt mitt. Vi bruker bankkortet som ligger nærmest ytterdøren når vi drar til butikken, enkelt å greit. Hadde aldri orket et forhold hvor ditten og datten var hemmelig, men det er da meg!

:)

Ville du da heller ikke hatt noen problemer med å lyve dersom du ble utsatt for en svindel?

For min del er vel det det vanskeligste, og jeg vet at jeg er elendig på å lyve. Så jeg VET at dersom jeg hadde blitt utsatt for noe der jeg måtte lyve ang om jeg har gitt bort koden til andre, så ville jeg slitt stort! Derfor er det fryktelig lite interessant for meg å gi bort koden til noen.

Også i tilfelle det krevdes reserveløsning, og den andre måtte enten signere med sitt navn (noe som vel ikke bør fungere, så lenge det ikke er notert på kortet (i avtalen) at vedkommende har rett til å bruke kortet), eller fake min underskrift (noe jeg ikke ville akseptert).

Har ikke noe med at jeg ikke hadde stolt på vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var akkurat i en slik situasjon og skrev under med mitt eget valg. Jeg sa imidlertid fra til vedkommende i kassen om at her ble det et problem, siden det ikke var mitt kort.

De i kassen har egentlig ikke lov til å sende deg ut med varene hvis det er reserveløsning og eieren av kortet ikke er til stede selv..

Men hvis du signerer med ditt eget navn, så har det egentlig ikke noe å si, så lenge ikke eieren av kortet klager på det i etterkant og ikke godkjenner at en annen har brukt kortet...

Ellers så har samboer pin koden min, og jeg hans... Mener å huske at han fikk den før vi ble sammen også.. Så lenge jeg stoler på personen, så gjør det meg ikke noe å si den vekk heller...

Og jeg er IKKE en av de som nærmest henger over bankterminalen når jeg skal betale noe! Jobber i butikk selv, og ser selvfølgelig ikke på bankterminalen når folk taster inn koden sin, jeg ser på data skjermen om de får opp feil kode, ikke godkjent, godkjent osv.. Men noen skal skjule koden sin så godt at de nesten røsker ut bankterminalen og tar den med ut i bilen sin!

Og hvis jeg hadde sett på: hva er sjansen for at jeg klarer å rane akkurat DEG, og huske akkurat DIN kode av de 40 kundene jeg har hatt i dag? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som bruker hverandres kort, hva gjør dere om det er reserveløsning og det trengs underskrift? Om man skriver under med eget navn har man "avslørt" at man har gitt bort koden sin, og om man skriver under med den andres navn har man forfalsket en underskrift.

Det er ingen som kikker på de underskriftene før det evt blir en konfliktsituasjon. De som tar i mot skal vel egentlig gjøre det, men det skjer nesten aldri.

Når det gjelder pin-koder synes jeg det blir tåpelig å be om de fra kjæresten, for å få bevist tillit, men i situasjoner hvor det er naturlig, som feks å låne hverandre kort er det greit.

Men det er faktisk veldig mange som er slurvete med kodene sine. Jeg hadde en gang en salgsjobb, hvor vi hadde mange nye folk innom hver uke. Og nesten hver gang jeg skulle på butikken fikk jeg med kort og pinkode for å handle for mennesker jeg bare hadde kjent i 2-3 dager. Jeg ville jo aldri misbrukt det, men det vet jo ikke de etter å ha kjent meg så kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...