Gå til innhold

Er du en fartsforbryter?

Gjest Frigg

Er du en fartsforbryter?  

1. 1. Er du en fartsforbryter?

• Nei, jeg holder alltid fartsgrensen. Det er jo en grunn til at den er der.
      10
    • Holder fartsgrensen i boligområder, men på landeveien kan det gå litt fort av og til.
      16
    • Jeg holder fartsgrensen, men av og til går det litt for fort.
      15
    • Kommer an på føret.
      6
    • Jeg har kontroll over bilen, så jeg kan kjøre så fort jeg vil.
      0

Anbefalte innlegg

Gjest Zalomine
(Kjørte på en bakfra. det latterlige var at dette skjedde i 50 sonen og jeg holdt 30-40 km/t da han foran meg plutselig bestemte seg for å bråbremse)

Ehh, da kan du jo umulig ha holdt god nok avstand.... hva er latterlig ved det? 1001 Tell :)

Ha en fin, og skadefri, dag på veiene da folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Holder meg innenfor fartsgrensen i boligområder - men, er eh....... litt hard på gassen i 90 soner.

Har hatt lappen siden 1985 og har til dags dato ikke fått noen bøter (ei heller parkeringsbøter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiangranny

Hei

Jeg har hatt lappen siden 1974 og har enda ikke fått ei fartsbot.Mitt ordtak er: Det er bedre å kjøre i 40 og bli 90 enn å kjøre i 90 og bli 40.

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er over syv år siden min forrige fartsbot (har fått to), noe som i hvert fall forteller at politiet er altfor lite ute på veiene...

:ler:

Jeg er flinkere til å holde fartsgrensene jo lavere grensen er, men å begrense seg til 80/90 på flotte veier med lite trafikk ligger ikke helt for meg...

Sånn sett var det godt å få luftet både meg og Mazdaratien på Autobahn o.l. i sommer

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Høres ut som at folk her inne er flinke.

Er ikke så skrekkelig flink selv, er ingen råkjører som må kjøre forbi folk ( liker ikke å kjøre forbi ) men at jeg ligger litt over grensa noen ganger skal jeg ikke nekte for.

Men jeg ligger max 20km over grensa. ( har hendt det har gått litt fortere på E6, men det er svæææært skjeldent )

Men stort sett holder jeg fart med resten av trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nokså slavisk på å holde fartsgrensene' date=' og irriterer garantert livet av råkjørerne som blir liggende bak meg på smale nordlandsveier.[/quote']

Jasså, så det er deg ja....pleier sikkert å ligge bak deg og irritere meg grønn over lav fart og usannsynlig dårlige kjøreegneskaper. Se til helsiken og kom deg av veien.... :ler:

Bare tuller. Holder fartsgrensene slavisk jeg. Rett og slett av prinsipp og fordi det faktisk er en grunn til at de er der.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver å holde fartsgrensene i tettbygd strøk men ellers går det ganske fort.

Er en av dem som irretrer seg over folk som kjører hakkette og under fartsgrensen. (Vel og merke så lenge det ikke er snakk om øvelseskjøring) Første mulighet for å kjøre forbi blir benyttet.

En ting jeg reagerer på er dem som mener "det skjer ikke meg noe for jeg har kontroll når jeg kjører for fort".

Men hva da når du treffer en tulling som ikke har kontroll?

Noe som alle vet er jo at et sammenstøt blir kraftiger jo mer fart du har.

Sier jeg som tråkker for hart på gassen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er ikke det.

Jeg har veldig respekt for fart og trafikk, var nok litt hard på labben enkelte ganger før, men nå har jeg sett så masse at nei ikke nå lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan til tide være litt hard på gasspedalen, men det kommer helt an på føre og oversikt....og holder alltid fartsggrensa i tettbebygde strøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frigg

Er egentlig veldig forsiktig i trafikken, men det hender jeg kjører litt fortere enn lovlig. Blir vel lett fartsblind kanskje?

Takker for alle tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Var vel litt hissig på gassen før, jobbet som vekter og rykket ut til innbrudd o.l. Nå er jeg mest snill, men det hender at jeg "trøkker" litt til - og ja, jeg skammer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Hei, jeg heter Lilletroll, og jeg er en fartsbølle!!

Noe sånt kunne jeg sagt i Anonyme Farstbøller......Jeg vet jeg har et problem og har lovet mannen min å jobbe med saken....men jeg må ta det steg for steg....Jeg grisekjører ikke fordi jeg mener jeg er et super menneske, et overmenneske som ALDRI kan miste kontrollen over bilen, men som jeg sier; jeg har et problem, og jeg jobber med saken....har foresten aldri fått fartsbot...sånn bare for å ha nevnt det....men jeg venter på det, og kommer til å grine den dagen det skjer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...