Gå til innhold

Hvor gamle er dine foreldre,og hvor gammel er du?

Anbefalte innlegg

Gjest krøllalfa
Skrevet

Føger dine foreldre med i tiden?

Er de ungdommelige?

Er de fortsatt på "byen",dans,resturant?

Jobber de begge to

Er de pensjonister?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 23, og foreldrene mine er 47 og 49... Fortsatt ungdommelige, og langt fra pensjonister ;) Er glad barna mine får ha såpass unge besteforeldre.

Skrevet

Eg er 23, foreldra mine 49 og 50.

Usikker på kva du meiner med "ungdommeleg"? Dei er iallfall aktive og spreke! Dei har alltid deltatt aktivt i våre aktivitetar, og kjem heilt sikkert til å gjere det same med barnebarna! Dei ligg til dømes gjerne på gulvet saman med babyen for å prate og leike... ;) Arbeider begge to, reiser ein del, går på restaurant og kino. Dei er ikkje av typen som går på "byen" og dans. Det har dei ikkje gjort på 25 år... det ser eg forresten heller ikkje på som kriterie for å vere "ungdommeleg".

Skrevet

jeg er 23, foreldrene mine er 53 begge to..

De er langt fra pensjonister - begge jobber 100% i krevende stillinger på skole og som psykolog. Mamma er nok den som følger med i tiden, vet litt om moter og kjøper klær som passer hennes stil.. pappa derimot er håpløs (men det har han alltid vært).. Oransje skjorter og lilla bukser er noe han kunne gått med :ler:

De reiser mye - og til sommeren skal de få ta med min eldste datter på 4 på tur til Kroatia. De stiller ofte opp som barnevakter for min søster (de bor 10 min fra hverandre), og er glad når jeg kommer på besøk med barna mine (vi bor noen timers kjøring fra foreldrene mine)..

De er glad i å danse sving - og er ute for å danse rett som det er.

Skrevet

Er de ungdommelige?

Jobber de begge to

Er de pensjonister?

Mine foreldre er 43 og 49. Jeg er 24.

ungdommelige vil jeg si de er :)

blir nok lite "byen" på de men liker å være sosiale på hjemmefester hos både familie og venner.

Begge jobber og nei de er ikke pensjonister.

Jeg trives veldig godt med å ha unge foreldre!!

Gjest Flode
Skrevet

Er de ungdommelige?

Jobber de begge to

Er de pensjonister?

Jeg er 30, mamma og pappa 54 og 55.

Veit ikke om jeg vil kalle de ungdommelige, men de er spreke og med på det de har lyst på, enten om det er å ligge på gulvet å leke med barnebarna eller om det er ølfestival eller en konsert de liker... (de får nok med seg mer som skjer i byen enn barna deres gjør... :ler: )

De tar seg en tur på pub innimellom, er titt og ofte på reaturant, mens dansinga nok kun skjer på privat fester.

De jobber begge to og har planer om det i mange år enda.

Gjest Gjest
Skrevet

jeg er 29, mamma er 59 og pappa er 76. De har vært skilt siden jeg var to, og jeg har liten kontakt med faren min i dag, men for alderen så vil jeg tro han er veldig ungdommelig;) Mamma er også ungommelig, går gjerne på byen og fester, men begge deler med måte. Hun reiser veldig mye, og har bosatt seg deler av året i Frankrike. Ingen av de jobber, og har heller ikke gjort det på mange år (men ikke fordi de ikke kan, men fordi de har muligheten til å ikke jobbe, og derfor har valgt det.)

Moren min er veldig glad i å shoppe så på mote siden følger hun definitivt med i tiden. Hun har hatt internett siden det kom for hustander på begynelsen av 90 tallet, og klarer å håndtere en PC, dog ikke like bra som oss, da teknologien nok løper fortere enn hun klarer å følge med.

Faren min husker jeg at drev veldig mye med PC lenge før det var normen å bruke, og jeg vet at han fortsatt er aktiv i bruken av den.

Skrevet

Er de ungdommelige?

Jobber de begge to

Er de pensjonister?

Jeg er 25, mamma er 53 og pappa 58.

Kan ikke si de er ungdommelige, men mamma følger med på mote og trender. Ikke dermed sagt at hun kler seg som en 17-åring, men hun kler seg etter alderen.

De er aldri på byen, da de bor på et lite sted, men de er på besøk hos venner og på privatfester.

Mamma er frisør og pappa er økonomisjef i kommunen. De jobber fullt begge to.

Skrevet

Er de ungdommelige?

Jobber de begge to

Er de pensjonister?

Jeg er 29 og min mor blir 66 i år. Min stefar blir 61.

De er hverken spesielt ungdommelige eller gammeldagse av seg. De går sjelden ut, men koser seg når de først er med på noe. Mamma er av husmorgenerasjonen, og jobber ikke ute. Hun blir pensjonist til neste år. Min stefar har etter 40+ år på sjøen førtidspensjonert seg. Noen fordeler skal en ha som sjømann også. ;)

Ja, jeg er minstemann og attpåklatt i søskenflokken. ;)

Skrevet (endret)

Jeg er 23 og mine foreldre er/blir i år 56 år (mamma) og 61 år (pappa).

De er helt "normale" regner jeg med. Pappa er veldig aktiv turgåer i skog og mark hele året rundt. Hadde jobba enda om ikke det hadde vært innskrenkninger på arbeidsplassen. Mamma er hjemmeværende.

Jeg er enebarn.

Edit: Ja, og pappa følger vel litt mer med i tiden enn mamma. Jobba innen IT og er hyppig pc-bruker, mens min mamma ikke er så teknologisk med i tiden. De er også ute på pub/restauranter fra tid til annen.

Endret av *Numi*
Gjest Christabelle
Skrevet (endret)

Jeg er 22, mamma er 47, pappa 49.

Mamma er ungdommelig og kjøper klær som jeg også har lyst på. Vi har en klassisk stil begge to, og kan byttelåne av hverandre. Mamma reiser veldig mye, hun har vært overalt.

Broren min er 27, og vi er glad for at vi har "unge" foreldre.

Edit: mamma har akkurat kjøpt seg en macbook ;)

Pappa er glad i naturen og fisking og er på turer året rundt. Skikkelig natur-fyr. Han har ikke PC og jeg får mange halvferdige SMS'er :ler:

Endret av Christabelle
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er 28 og mine foreldre er 62 og 64. Jeg har ikke barn enda (og har ikke noen veldig hast med det heller. Blir nok noen år til før de blir besteforeldre)

Om de følger med med tanke på nyheter, sport og kultur så er svaret ja. Hvis du tenker på musikk og mote så følger de svært begrenset med

Er de ungdommelige?

Nei, egentlig ikke - men det kommer jo litt ann på hva du tenker på med ungdommelig.

Men, jeg synes igrunn ikke det er så veldig naturlig å være så veldig ungdommelig heller i deres alder.

De går endel på teater, revyer og en og annen konsert, og av og til på restaurant også. Dans er de aldri på (men de danser gjerne hvis de er i bryllup, bursdager eller andre tilstelninger hvor det er dans)

De reiser på utenlandsferie flere ganger i året. Både på jente- og gutteturer hver for seg, bare de to, sammen med vennepar eller med familie. Ikke sydenturer, men storbyturer, tematurer osv.

Jobber de begge to

Er de pensjonister?

Ja, de er fortsatt i jobb begge to, og brenner virkelig for jobbene sine. De jobber drøyt 100% begge to, og har ingen planer om å trappe ned med det første.

Gjest Gjest
Skrevet

Er de ungdommelige?

Jobber de begge to

Er de pensjonister?

Mine foreldre vet mer om tiden enn meg :ler:

Jeg er 30 år, mamma er 54 og pappa ville ha vært 56. Så har jeg en stemor som er 51 og en stefar som er 49.

Alle jobber, et par av dem jobber veldig mye og reiser mye i jobben og i fritiden. De har enorm kunnskap om musikk, bøker, kultur og politikk, og jeg opplever oss som veldig på bølgelengde når det gjelder alt dette. Alle trener, noe jeg ikke har tid til , hehe. Så sånn sett er de mer trendy enn avkommet.

Jeg synes det er befriende å ha foreldre som har sitt eget liv og er travelt opptatt med sitt, selv om det betyr at de ikke står på pinne 24/7 for barnebarna. Noen av mine venner har foreldre som er "gamle", tror de har et helt annet forhold til dem enn hva jeg har til mine. Jeg må ærlig innrømme at hvis mine foreldre elsket gammeldans og syntes at søndagsturen var hellig, så hadde jeg helt sikkert vært like glad i dem men kanskje ikke følt at vi hadde så mye til felles... Nå liker mine foreldre søndagsturer også da: søndagsturer rundt i byen som avsluttes med en pils og rykende ferske nyheter. Sånt kan jeg være med på :ler:

Skrevet

Jeg er 41, attpåklatten, mine foreldre er begge 73 og pensjonister begge to.

Far er sprek og ungdommelig til sinns , er en veldig aktiv turgåer, glad i natur, og arbeider mye i kolonihytta si.

Min mor er dement, og bor på sykehjem nå på 4`de året.

Skrevet

Jeg er 24, foreldrene mine er 61.

De følger med i tiden, men er ikke ungdommelige på noen som helst måte.

Pappa går av og til på byen, men de er ikke typen som er mye ute nei.

Begge jobber.

Skrevet

Er de ungdommelige?

Jobber de begge to

Er de pensjonister?

Pappa er 51,mamma døde i januar litt før hun ble 51.Jeg blir straks 33.

De skilte seg da jeg var 8.Pappa ble småbarnsfar igjen da han var 47,og må vel si at han er ungdommelig,ingen "satt" 50 åring.Jobber full stilling er er sporty.

Mamma var også undommelig,men voksen.Holdt seg godt for alderen,en flott dame.

Intill hun fikk kreft drev hun frisørsalong.

De er/var flinke til å reise og dra på konserter osv.

Gjest Gjest_minime_*
Skrevet

Jeg er 20. Mamma er 40 og pappa er 47..

begge jobber. mamma er ungdommelig enda, noe jeg er glad for.

Pappa begynner å dra litt på årene

Gjest Wacmoc
Skrevet (endret)

Er de ungdommelige?

Jobber de begge to

Er de pensjonister?

Pappa er 55 tror jeg, mamma er ca 44 ( er ikke sikker, har ikke kontakt med henne ).

Pappa prøver så godt han kan å være ungdommelig, men han er ganske morsom innimellom og kommer med utsagt som " Lille trolle, kan jeg ta ei bolle? " ( jeg er 17). Han er ute å spiser veldig ofte med venner, og er på byen minst 2 dager i uka. Nå drikker han mer enn normalt da, hobby alkoholiker eller hva jeg skal kalle det. Pappa er i full jobb og tjener bra. Er ikke pansjonert nei, kommer ikke til å skje før han "må" ettersom at han elsker å jobbe ( jobber i ferier, jula, i syden, hjemme, overalt ).

Han er også treningsnarkoman og jogger/syker ( etter forhold ) hver dag til jobben uansett om det 30+ eller 20-. Er ca 10km en vei. Han svømmer også i en og en halv time 2 dager i uka, og spiller squash annahver uke. En dag i uka ca jogger han 2 mil etter å ha jogget hjem fra jobb. Han sykler også i tillegg 1 time på sånn spinningsykkel ca hver dag.. Har helt glemt hvor mye han egentlig trener i forhold til alderen før jeg skreiv det ned nå :P

Endret av Wacmoc
Gjest Juju_
Skrevet

Er de ungdommelige?

Jobber de begge to

Er de pensjonister?

Mamma er 56 og pappa er 53, selv er jeg 20.

Mamma er meget ungdommelig, og holder seg svært bra. De fleste antar at hun er minst 10 år yngre! Hun følger mye med i tiden, og går på teater, kino, restaurant osv minst 1 gang i uken. Hun har også 3 jobber, og er ellers svært aktig. Min far derimot, er mer bedagelig og er vel som 53 åringer "flest";) De er forresten skilt.

Gjest Gjest_sol_*
Skrevet

Er de ungdommelige?

Jobber de begge to

Er de pensjonister?

Mine foreldre er 38 og 42. De er vel ganske ungdommelige ja og følger med i tiden ;-) Såvidt jeg vet så "fester" iallefall mamma og stefren min til tider. Begge jobber og ingen av dem er pensjonert.

Jeg er 19.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...