Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 Jeg har en sønn på 9 mnd som får mme, men i det siste så har han ikke villet ha noe melk. Jeg har jo fått proppet ørene over hvor viktig melk er så dette bekymrer meg. Så nå har jeg i noen dager puttet oppi litt sjokoladepulver og da har han drukket opp. Er dette farlig?
cogito Skrevet 5. april 2009 #3 Skrevet 5. april 2009 Sjokoladepulver inneheld masse sukker. Sukker har ingen næringsverdi og er i tillegg dårleg for tennene.
la Flaca Skrevet 5. april 2009 #5 Skrevet 5. april 2009 Nei nei nei. Signerer! Nei, selvfølgelig er det ikke farlig! Jeg har pleid å tilsette litt proteinpulver og kreatin i morsmelkerstatningen for å få litt mer muskler på ungen.
Gjest MåneSkygge Skrevet 5. april 2009 #6 Skrevet 5. april 2009 Signerer! Nei, selvfølgelig er det ikke farlig! Jeg har pleid å tilsette litt proteinpulver og kreatin i morsmelkerstatningen for å få litt mer muskler på ungen. Så lurt. Er jo best og legge til rette så tidlig som mulig :gjeiper:
Gjest TS Skrevet 5. april 2009 #7 Skrevet 5. april 2009 Jeg blir jo pepret på helsestasjonen om hvor viktig melk er, da er det vel bedre å putte i litt sjokoladepulver og han drikker det enn at han ikke drikker det i det hele tatt. Skjønner jo at det inneholder sukker, men det er vel ikke så farlig med litt sukker, han må jo ha melk.
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #8 Skrevet 5. april 2009 En frisk unge vil aldri sulte seg i hel så lenge det er tilgang på mat. Gir du god, normal mat utenom så kan du bare hoppe over hele mme styret. Selv hadde jeg aldri gitt et barn kumelk, men det er pga at det er en rekke allergier og diabetes i familien.
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #9 Skrevet 5. april 2009 Han MÅ ikke ha melk... melkeallergikere klarer seg bra de også. Gutten min har ikke smakt dråpen melk etter han ble 6 mnd (annet enn i mat da...) Jeg vet ikke hvorfor, men han kaster opp med en gang han får melk i munnen. Legen sa at hvis vi ga han makrell i tomat, prim, ost, leverpostei osv på skiven, fikk han i seg nok av de næringsstoffene som han ellers ville fått gjennom melken. Det samme hvis han spiste grøt. Så hvis barnet ditt spiser brødskive eller grøt, tror jeg heller jeg ville lyttet til legens råd, i stedet for å tilføre masse unødvendig sukker og venne barnet til sjokolademelk.
rangi Skrevet 5. april 2009 #10 Skrevet 5. april 2009 Jeg kunne aldri funnet på å gitt ungen min sjokoladepulver i morsmelken!! Det er da virkelig ingen løsning på et problem, men å lage seg et nytt, helt unødvendig problem..... Ungen sulter seg ikke ihjel, hvis han drikker vann, spiser grøt, brød el lign. så får han i seg alt han trenger. La vær å tilby han melk i et par dager, så kanskje han vil ha igjen. Jeg tror ikke legen mener du skal gi ungen din sjokolademelk....
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #11 Skrevet 5. april 2009 Jeg blir jo pepret på helsestasjonen om hvor viktig melk er, da er det vel bedre å putte i litt sjokoladepulver og han drikker det enn at han ikke drikker det i det hele tatt. Skjønner jo at det inneholder sukker, men det er vel ikke så farlig med litt sukker, han må jo ha melk. Hvis du absolutt vil at han skal ha melk, kan du ikke heller blande det i grøt?
Mo9qa Skrevet 6. april 2009 #12 Skrevet 6. april 2009 Tror det er bedre for sønnen din å ikke få melk, enn å få sjokoladepulver i mme - for å si det sånn... Husk at grøten er tilsatt mme, så hvis han spiser det, så er det nok Min eldste slutte å amme når hun var 9 mnd, og drakk da kun vann frem til hun rundet året. Vi forsøkte da med (vanlig) melk, men det tålte hun ikke. Hun drakk derfor noe laktoseredusert melk, men mest vann - noe hun fortsatt gjør, i en alder av 8 år. Frisk og rask er hun også gitt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå