Gjest Irritert Skrevet 5. april 2009 #1 Del Skrevet 5. april 2009 Hva er årsaken til at veldig mange ser ut til å vegre seg for å vende på rattet når de kjører på svingete veier? Senest i går kjørte jeg etter to biler, som tydeligvis ikke likte å følge veien og da de svingene som var der. De valgte heller å kjøre delvis over i motgående kjørefelt, og helst legge seg midt i veien, samt at man måtte bremse hvor hver eneste sving. Hvorfor? Denne typen kjøreing ser jeg ofte i ferietidene, og ser helt klart at dette gjelder folk som ikke til daglig kjører på vestlandsveier. Om disse sjåførerne ikke klarer å svinge, ja så får de ta beina fatt. Det er livsfarlig kjøring og vitner om en ekstremt dårlig evne til å kunne lese veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leirbål Skrevet 5. april 2009 #2 Del Skrevet 5. april 2009 Jeg kjører ikke bil, så kan ikke gi noe sikkert svar. men jeg lærte på kjøreskolen på østlandet å kutte svingene. Dette skulle gi behageligere kjøring, og mindre bensinforbruk. Når jeg ikke gjorde dette ble jeg rettet på. Så det er sikkert østlendinger på ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Irritert Skrevet 5. april 2009 #3 Del Skrevet 5. april 2009 Jeg kjører ikke bil, så kan ikke gi noe sikkert svar. men jeg lærte på kjøreskolen på østlandet å kutte svingene. Dette skulle gi behageligere kjøring, og mindre bensinforbruk. Når jeg ikke gjorde dette ble jeg rettet på. Så det er sikkert østlendinger på ferie. Kutte svinger kan man selvsagt gjøre, men ikke på vestlandsveier hvor man ikke ser utgangen på veien. Ofte møter jeg biler midt i veien, noe som fører til bråbremsing for å forhindre kollisjoner. Altså, slike svinger kan man ikke kutte. Forøvrig er det også en del tyskere, nederlendere, turistbusser osv som gjør det samme. Galskap! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celisa Skrevet 5. april 2009 #4 Del Skrevet 5. april 2009 Som det sies over her så gir det mer behagelig kjøring. Hvis man har god sikt og det ikke kommer biler i møte, hva er da problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Irritert Skrevet 5. april 2009 #5 Del Skrevet 5. april 2009 Som det sies over her så gir det mer behagelig kjøring. Hvis man har god sikt og det ikke kommer biler i møte, hva er da problemet? Problemet er når det IKKE er god sikt, og spesielt når det er smale veier. Hvor skal motgående kjøretøy gjøre av seg når det er en tulling som tar halvdelen av deres kjørefelt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celisa Skrevet 5. april 2009 #6 Del Skrevet 5. april 2009 Problemet er når det IKKE er god sikt, og spesielt når det er smale veier. Hvor skal motgående kjøretøy gjøre av seg når det er en tulling som tar halvdelen av deres kjørefelt? Det blir noe annet selvsagt, og ikke bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheenaca Skrevet 5. april 2009 #7 Del Skrevet 5. april 2009 Den typen har vi mye av på nordnorske, uoversiktlige, smale, svingete veier også - når det er ferietid. Når de i tillegg konsekvent bremser gjennom hele svingen , forsøker jeg å kjøre mest på natterstider når jeg får veiene for meg selv. De samme skjønner ikke at man ikke kan kjøre forbi når som helst på slike veier, og forsøker gjerne å blinke bilene bak forbi rett foran uoversiktlige svinger. De kjører aldri av for å slippe forbi de lange køene de samler opp bak seg. Jeg er ingen råkjører selv, men vi lokale liker å følge fartsgrensene i de få månedene det er lyst og bare veier så man slipper å kjøre saktere enn fartsgrensene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå